Sushi Skrevet 10. januar 2011 #301 Del Skrevet 10. januar 2011 Hjelpe meg som tida flyr! Ikke lenge til termin nå! Synes nettopp jeg leste om starten av svangerskapet ditt, jeg... Kan tenke meg det er slitsomt å flytte når man er stor, og så kan man jo heller ikke løfte tungt. Men det er kanskje lettere enn å flytte med en liten baby Tenk, snart er du mamma :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #302 Del Skrevet 10. januar 2011 Hei Sushi! Da må jeg bare si i like måte - synes nettopp jeg leste om din positive test, og nå er du snart halvveis! Men du føler kanskje ikke at ting har gått så fort for din del? Tiden flyr som regel ikke når man ikke er i form... Ja, oppi alt dette kaoset er jeg veldig glad jeg ikke har en baby å mate og stelle i tillegg. Men det kan jo tenkes at jeg hadde hatt litt mer overskudd nå dersom jeg ikke var gravid, så jeg hadde endt opp med å gjøre ca. det samme uansett da :gjeiper: Vi har vært heldige å fått masse hjelp av familien, så det å løfte tungt har ikke vært noe problem. Det er ikke farlig å løfte litt heller, men når ryggen verker er det fint å ha noen som gjør det for seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 10. januar 2011 #303 Del Skrevet 10. januar 2011 Der var du, jo Har ikke fått med meg at dere skulle flytte - begynte å lure på om det hadde skjedd noe Kan tenke meg det har vært slitsomt, ja; jeg hadde ikke orket å drive med flytting nå. Tenk, nå er det ikke lenge igjen til knøttene våre er her :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #304 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei igjen Lillefot! Beklager at jeg har skapt uro. Det har bare vært litt mye å gjøre, så har ikke helt hatt overskudd til å prøve å formulere noe fornuftig her inne :gjeiper: Fare for at det kan skje igjen, desverre! Føler ikke at jeg har så mye spennende å komme med om dagen. Alt rotet rundt her stjeler en del energi det også tror jeg. Men vi fikk ryddet litt mer i kveld, så nå har det blitt mye bedre. Bare litt trist at nå som tingene begynner å komme i orden, så begynner hybelkaninene å flokke seg i stedet (de finnes visst i denne leiligheten også...) Jaja, man må jo ikke gå arbeidsledig har jeg hørt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 18. januar 2011 #305 Del Skrevet 18. januar 2011 Innom og oppdaterer meg litt igjen Gratulerer med vel overstått eksamen! Og så deilig at dere begynner å komme i orden i ny leilighet Nå er det jammen meg ikke lenge igjen...til du ikke ser hybelkaninene lenger fordi du er så oppslukt i lille knøttet ditt Håper ellers alt står bra til og at du ikke sliter deg heeelt ut med rydding og "komme i orden" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #306 Del Skrevet 23. januar 2011 Hallo kenghuru! Så koselig med besøk :happy: Jeg er helt håpløs på å skrive for tiden, men det er mye same old same old her om dagen synes jeg... Driver fremdeles og prøver å komme i orden, og det går for så vidt fremover på ett vis, med små babyskritt... :gjeiper: ...og noen skritt tilbake innimellom. Jeg har masse ubehagelige kynnere for tiden, og i sted ble det litt , og siden har det vært helt ekstremt... De varer nesten ett minutt, og kommer "hele tiden" kjennes det som Holdt på i 6 timer nå. Har opplevd at kynnerne har blitt verre av sex før, men nå er det skikkelig slitsomt. Prøvde å ta meg en dusj, men det hjalp ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #307 Del Skrevet 1. februar 2011 Nå er jeg per definisjon høygravid! Føler meg temmelig stor og tung og ubevegelig. Babyen er derimot ikke ubevegelig, den kåler nærmest konstant kjennes det ut som. Men det er moro synes jeg Kynnere er ikke moro! I går kjøpte vi moccamaster. Har bare hatt presskanne til nå, den lager god kaffe, men synes det er så styrete å tømme den for grut... Men heretter blir det andre boller. Fikk den på tilbud på Lefdal. O lykke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 1. februar 2011 #308 Del Skrevet 1. februar 2011 Yey, høygravid! Kynnere har jeg heldigvis ikke hatt så mye av, men hadde et par vonde på lørdag... Tenk at du bare har 40 dager igjen Vi har en kaffemaskin fra Nespresso - jeg drikker ikke sånn kaffe, men mannen er kjempefornøyd Ha en fin dag videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 5. februar 2011 #309 Del Skrevet 5. februar 2011 Grattis som høygravid Har ikke vært så plaget med kynnere selv. Tror jeg har det, men ikek vondt. Hvordan kjenner du det egentlig? Kan du beskrive det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #310 Del Skrevet 6. februar 2011 Takk jenter! 5 uker igjen i dag! Becky: Det er ikke så lett å beskrive synes jeg, men kan prøve. Det varierer en del fra gang til gang: noen ganger kjenner jeg bare at magen blir hard og ikke noe mer. Men ofte er det skikkelig ubehagelig. Det er jo en slags krampe, bare ikke like smertefullt. Ikke på samme måte, men litt på samme linje som at en kroppsdel "sovner". Det heller er jo ikke vondt, men skikkelig ubehagelig... Og hvis jeg er det minste tissetrengt så kjennes det med en gang som at jeg må VELDIG tisse. Og lysken/hofteleddet krangler - hvis jeg prøver å rette meg ut kjennes det som om jeg har fått en strekk. Ender gjerne med at jeg må bøye meg fremover fordi det gjør så vondt. Det blir også tungt å gå! Litt som å vasse i vann til lårhøyde. I dag har vi vært på badeland! Det var veldig stas å plaske litt rundt, og deilig med boblebad Fikk mange blikk på magen, men det skjønner jeg godt. Jeg er jo ikke så stor i utgangspunktet, så det ser jo litt voldsomt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 7. februar 2011 #311 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg kjenner ikke kynnerne mine i den forstand, kun at magen strammer seg og blir veldig hard. Mensmurringene derimot, de blir mer og mer fremtredende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #312 Del Skrevet 8. februar 2011 I dag har vært en slitsom dag. Ikke fordi det har vært masse å gjøre, men jeg "knirker i sammenføyningene", og føler at jeg stabber avgårde som en invalid elefant. Ingen stilling er behagelig! Da er det godt jeg har en mann som kommer hjem ved lunsjtider med ferske rundstykker og sjokomelk Og som kan brukes som pute å støtte seg til når vi ligger på sofaen og prøver å avlaste de vonde ribbeina Og når det plutselig var middagstid, dekker på og steller i stand Nå er han ute en tur da, han skal spille konsert med bandet sitt helgen før jeg har termin (!), så han skulle hente noe utstyr han trengte å låne til det. Men han kommer snart hjem igjen Vurderer å velte meg ut av sofaen så jeg rekker å rydde inn i oppvaskmaskinen etter middagen før han kommer Jeg kjenner ikke kynnerne mine i den forstand, kun at magen strammer seg og blir veldig hard. Mensmurringene derimot, de blir mer og mer fremtredende. De siste dagene har jeg ikke hatt så mange av de heftigste kynnerne, heldigvis. Bare sånne "stramminger". Men jeg merker også stadig mer og kraftigere mensmurringer, helt nederst i magen. Har også begynt å merke nedpress tror jeg. Mest når jeg står og går. Det trykker nedover og hele underlivet kjennes ømt ut. Ting skjer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. februar 2011 #313 Del Skrevet 8. februar 2011 Selv føler jeg meg litt som et freakshow om dagen. Nå er det ikke stilig mer, bare rart. Spesielt siden jeg går med krykker og ingen klær/sko passer mer. Selv har jeg bare en stilling jeg kan sove i om natta. Må variere den med noen cm om gangen, hvis ikke får jeg krampe i beina. Jada, det skal bli fint å bli ferdig Åh, så herlig med et slikt lunsjbesøk :rødme: . Og sjokomelk er jo så godt og. Synes det hjelper litt sure oppstøt faktisk. Kanskje er det bare innbilning. Mannen din får ha på mobilen under konserten da. Mannen min er og veldig opptatt om dagen. Skulle ønske han ikke hadde tatt på seg noen engasjement nå, men den gang ei. Nå vil han gjøre ting ferdig før fødsel, så går litt tid til det. Spennende med modningtegn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 9. februar 2011 #314 Del Skrevet 9. februar 2011 Sikre tegn på at vi nærmer oss mål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 13. februar 2011 #315 Del Skrevet 13. februar 2011 Innom og oppdaterer meg...og det var da jammen meg bra jeg gjorde også Her skjer det ting og tydelig at kroppen jobber med å gjøre seg klar ja Kynnere er IKKE morro når de ikke gir seg nei...har hatt de leeeenge nå og jeg ble fortalt at vi skulle vistnok være glade for det fordi det er livmora som trener til fødsel Ikke alltid jeg er like enig i det utsagnet da Håper du har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #316 Del Skrevet 15. februar 2011 Selv føler jeg meg litt som et freakshow om dagen. Nå er det ikke stilig mer, bare rart. Spesielt siden jeg går med krykker og ingen klær/sko passer mer. Selv har jeg bare en stilling jeg kan sove i om natta. Må variere den med noen cm om gangen, hvis ikke får jeg krampe i beina. Jada, det skal bli fint å bli ferdig Uff, og jeg som klager over vonde ribbein... Ikke lenge før vi er i mål nå Åh, så herlig med et slikt lunsjbesøk :rødme: . Og sjokomelk er jo så godt og. Synes det hjelper litt sure oppstøt faktisk. Kanskje er det bare innbilning. Jeg har heldigvis ikke sure oppstøt nå (bank i bordet!), men synes generelt at det hjelper mot sur mage Sikre tegn på at vi nærmer oss mål Innom og oppdaterer meg...og det var da jammen meg bra jeg gjorde også Her skjer det ting og tydelig at kroppen jobber med å gjøre seg klar ja Kynnere er IKKE morro når de ikke gir seg nei...har hatt de leeeenge nå og jeg ble fortalt at vi skulle vistnok være glade for det fordi det er livmora som trener til fødsel Ikke alltid jeg er like enig i det utsagnet da Håper du har en fin dag Takk kenghuru! I de siste dagene har jeg hatt mindre av de mest plagsomme kynnerne, og det er veldig deilig. Men det kommer kynnere jevnt likevel altså. Har ikke hatt så mye nedpress i det siste heller. På torsdag var vi på kontroll, og for en gangs skyld var ikke dama i helspenn... :gjeiper: Det var en ålreit forandring. Hun mente babyen lå med hodet ned, men at det ikke var festet. Jeg spurte litt om bekkenstørrelse siden jeg er så liten, så hun sendte en henvisning til Ullevål om samtale med gynekolog, så skal ringe dit i morgen. Er spent på om jeg får en time. Jeg håper virkelig ikke på keisersnitt, men om det må bli det så vil jeg mye heller ha det planlagt og vite om det, enn et hastesnitt... I kveld pakket vi fødebagen (nesten) ferdig - mangler bare litt proviant. Så nå er det meste klart for den lille: vogn, soveplass, stelleplass, klær, bleier. Bilsete er bestilt, så håper det kommer snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 15. februar 2011 #317 Del Skrevet 15. februar 2011 Godt å høre at de værste har gitt seg litt...hvertfall for øyeblikket Erfaringsmessig kommer de værste når jeg er sliten/har pushet meg litt ekstra og også når jeg sliter med forstoppelse...så husk å hvil masse så kanskje du slipper unna med flere teite kynnere Krysser fingrene for at du får time fort og at du ikke ender med keisersnitt...men, godt å få det sjekket da så du evt kan være litt forberedt Proviant i fødebaggen ja...der sa du noe Noteres på huskelista Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 16. februar 2011 #318 Del Skrevet 16. februar 2011 Her går det fortsatt unna! Tenk, nå er du veldig, veldig snart mamma Håper du får hvilt deg nok og at kynnerne ikke plager deg for mye. Følger spent med på utviklinga videre Håper du slipper keisersnitt, men kjempebra at de sjekker bekkenstørrelsen - det må være en veldig trygghet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #319 Del Skrevet 16. februar 2011 Håper du får en time, for din egen skyld Man skal ikke gå og bekymre seg nevneverdig, det er nok å tenke på i et svangerskap. Jeg tror jeg må sende mannen ut etter proviant rett før vi skal dra, jeg klarer aldri i verden å la sånt ligge i skapet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 16. februar 2011 #320 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei Vingle-mor Så bra at de forhåpentligvis sjekker bekkenet ditt. Jeg er også ganske lita, men mamma hadde ikke noe problem med at bekkenet var for lite, og som mannen min sier: "du er så brei over rævva, at det er nok ingen fare" :gjeiper: Han tuller bare, da, men jeg tror nok ikke det skal bli noe problem Proviant til fødebagen noteres Ha en fin dag videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå