Gå til innhold

vingle har blitt mamma

vingle

Anbefalte innlegg

Hei Vingle.

Jordmora og legen min har en' dag forskjell, de. Så hver gang jeg sier til legen hvor langt på vei jeg er, så sjekker hun hjulet sitt, og skriver ned en' dag kortere. :kjefte: Irriterende. Men det spiller jo ingen rolle. Jeg merker bare på meg selv at jeg er lei av å bli flyttet frem og tilbake hele tiden.

Håper du får en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Lillefot - jeg har en veldig fin helg! Nå sitter jeg og ser ut på snøværet og spiser klementiner :strix: Eneste som ikke går så bra er oppgaveskrivingen min, men bare jeg får litt dårligere tid på meg så får jeg det nok unna... :sjenert:

Det med tidsregninga er nok akkurat det som er tilfelle her også. Men når jeg var på UL så sa jordmor at "du er 18+4", når hun målte babyen tror jeg, så da stoler jeg mest på det. Spiller ingen rolle når de sier jeg har termin egentlig - ungen kommer jo når den vil uansett. Men det er greit å vite hvor langt jeg er på vei synes jeg!

Jeg hadde forresten gått opp ca. 4 kilo siden sist veiing (i uke 10), jeg vet ikke hva som er vanlig jeg, men jeg syntes det hørtes fint ut :happy:

I kveld skal vi til et vennepar på tacomiddag, og så skal vi på kino og se Harry Potter etterpå. GLEDER MEG :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at du er fullt opptatt med oppgaveskriving.

Stemmer det! Eller, burdeskulle vært det i alle fall :gjeiper:

Hyggelig med besøk uansett :klemmer:

I går kom mamma en tur hit så jeg fikk prata litt om oppgaven min - det hjelper veldig å forklare og diskutere litt med noen synes jeg! Også lagde hun middag til meg :nigo: Snille mamma :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er :)

Det hjelper godt å ha noen 'utenforstående' til å høre/lese gjennom for å se om de oppfatter hvordan man har tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere! :goodbye:

Koselig at dere kommer innom selv om det ikke skjer så mye her. Prøver å fokusere på oppgavene mine, men det er ikke lett når det er så mye annet (og myye mer gøy) å fokusere på!

:hjerte::tree::hjerte::husarbeid::hjerte::gave::hjerte:

For eksempel å bytte til julegardiner, fikse adventsstake, tørke støv, rydde, skrive ønskeliste til jul, planlegge julegavekjøp og kakebaking - ja for ikke å snakke om å velge barnevogn!

Som jeg tror jeg har nevnt tidligere, så har vi bestemt oss for å skaffe en Bugaboo Cameleon. Først tenkte vi at vi bare kunne kjøpe en brukt en fra finn.no, men etter litt leting og lesing så tror jeg kanskje ikke vi gjør det likevel.

Først og fremst fordi de som ligger ute på finn.no stort sett er ganske dyre, og hvis man bestiller fra www.babytrader.eu blir det bare et par tusen mer - for helt nytt, og da kan vi også velge fargene helt selv. Fant ut det etter å ha lest en smart artikkel i Dine Penger.

Men da åpner det seg et nytt "problem" - velge farge! Det er så utrolig mange fine farger, og jeg aner ikke hvilken jeg har mest lyst på. Og hva skal vi ha av tilleggsutstyr til vogna?

Foreløpig ser "ønskelista" sånn ut:

- Vinterhjul (det kan være mye snø i mars, og det virker uansett smart å ha hvis man skal trille i ulendt terreng)

- Koppholder (tinkafu sin! i en farge som matcher vogna...)

- Sommerkalesj i Off White (har "lufteluker" på sidene, og lys farge virker svalende)

- Vognpose (fra bugaboo. i samme farge som "vi-må-bare-bestemme-oss-for-hvilken"-kalesjen tror jeg)

- Stelleveske (har fryktelig lyst på bugaboo sin skinnveske, men den er forferdelig dyr!)

Det finnes jo så forferdelig mange fargekombinasjoner (32 forskjellige!) og det er jo nesten håpløst for en vingledokke som meg...

Hittil har vi eliminert bort en del (blått og rosa utgår siden vi ikke vet kjønn, og orange og rødt er ikke helt "meg" :gjeiper: - litt for "knall") - vi skal gå for jordfarger - grått, svart, brunt, sand, off white. Og vi har bestemt oss for at basen skal være grå eller brun. En mørk farge der er mest praktisk tenker jeg - mtp søle som kan sprute opp fra hjul o.l.

Kombinasjonene vi står mellom er derfor:

Grå+Svart (Helt enkelt og elegant eller kjedelig?)

Grå+Brun (Tøft?)

Grå+Off White (Babysøtt med dus farge? Upraktisk med lyst? Ikke pent til helt hvitt)

Brun+Brun (Gjennomført med ensfarget?)

Brun+Sand (Fint med ton-i-ton jordfarger?)

Brun+Off White

:ler:

Noen innspill på hva vi burde velge og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå grå base og den er veldig fin :jepp: Sort vogn ville jeg ikke hatt, innbiller meg at det kan bli varmt, og den er vel mer utsatt for falming, kanskje? :vetikke:

Av de kombinasjonene med grå base ville jeg valgt med off-white trekk, det har jeg sett irl og den er ganske så lekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tusle!

Hyggelig at du kommer innom selv om jeg er fryktelig dårlig på å skrive i din og andres bøker for tiden... "Har ikke tid" - men jeg MÅ jo bare innom KG og lese litt :sjenert:

Er enig i at kombinasjonen grå-offwhite er fantastisk fin. :jepp: Men er litt redd for å velge så lys farge... :sjenert: Blir fort flekker og sånn, og det er jo ikke fint!

Jeg tror også sort vogn kan bli veldig varmt, men har uansett hva vi ender opp med tenkt til å kjøpe en sommerkalesje i offwhite, så det løser seg der tenker jeg (og da kan det jo være greit med en annen farge på den vanlige kalesjen - så vi kan bytte på litt?) :briller: Ellers om året er det jo bare bra med varm vogn! :fryser:

Jeg synes svart er veldig kjekt - det er alltid elegant og lett å holde rent, men jeg er redd det blir litt "hardt" mot en søt liten baby. Også er det litt kjedelig? Sukk, jeg får ikke gjort meg opp en mening... :sukk:

Mamma mente at det ble litt mye med forskjellig farge på base og topp, siden det allerede er noe sort og hvitt på vogna (understellet). Skjønner hva hun mener, men jeg synes den er fin uansett.

Og for å toppe det hele - jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke ville ha grå-sand, men i går så jeg en sånn en og syntes plutselig den var veldig fin også. Er-det-mulig....

Godt det ikke haster! (eller kanskje det hadde vært like bra...) :sjenert:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig mye fint å velge i når det kommer til farger og design. Selv om fargen fristet mest gikk vi til slutt for noe praktiske farger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe glad i sort, så for meg er det enkelt å styre unna. Har vært sånn siden jeg var liten; "svart ække no farge, mamma" sa jeg, og da var jeg rundt 4 år gammel :fnise:

Godt du har litt tid til å bestemme deg på :jepp: Jeg syns ikke det blir mye med to forskjellige farger på topp og base, det skal jo være sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill :hoppe:

:helen:

Jeg tror nok muligens fornuften kommer til å seire mtp helt lyst trekk - og siden vi skal ha det lyse sommertrekket så får jeg tilfredsstilt det behovet der litt ;)

Men det er fremdeles en del å velge i da... Så jeg må tygge litt videre på det. Skulle ønske jeg hadde en klar formening om hva jeg synes er penest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 kg siden uke 10 er jo ingenting. Jeg har gått opp ca. 10 kg jeg, og jeg har vært flink til å trene og passe på kostholdet. Håper på å ikke gå over 15 kg. Hvor mye har du gått opp tilsammen?

At du orker å vurdere så lenge hva du skal kjøpe ;) . Sånn holdt jeg på til bryllupet mitt. Orker ikke det denne gangen. Jeg hadde sikkert tatt svart. Kjedelig, men safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på hvor mye jeg har gått opp per d.d., for jeg har ikke noe vekt hjemme, men jeg hadde nok ikke gått opp noe mer enn en halv kilo frem til uke 10, så jeg føler meg heldig så langt! 10 kg er ikke mye det heller. Jeg satser også på å ikke gå over 15!

At du orker å vurdere så lenge hva du skal kjøpe ;) . Sånn holdt jeg på til bryllupet mitt. Orker ikke det denne gangen. Jeg hadde sikkert tatt svart. Kjedelig, men safe.

Du sier noe. Jeg skjønner det ikke helt selv, men jeg klarer liksom ikke la vær :sjenert: Men det tar jo av. Huff. Må prøve å huske på det når jeg vingler som verst! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Så hyggelig :klemmer:

Er hjemme hos mor og blir bortskjemt etter noter mens jeg skriver :hjerte:

Men skal bli godt å bli ferdig og få tid til å komme i litt mer julestemning :nisseblunk:

Er desverre veldig opptatt med oppgavene, mye igjen å gjøre og lite tid! Kommer sterkere tilbake når jeg har levert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig levert eksamen. Phu! Det ble skikkelig hektisk på slutten, det var flere ting jeg ikke rakk å få sånn jeg hadde sett for meg. Føler meg letta over å være ferdig, men ikke veldig fornøyd med resultatet. Men men.

NÅ er det juleferie! :strix:

Kjørte likegodt i gang med å bake en liten ladning småkaker jeg ikke hadde prøvd før: sjokoladekjeks med marsipan, så nå lukter det godt i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...