Gå til innhold

Raymond (79) og Charlotte (25) er nybakte foreldre


I.am.me

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg har forresten en venninne som skal bli mamma, hun er 30 og hun skal til danmark for å bli befruktet på en klinikk. Hun har ikke funne noen mann, enda, og vil ikke vente lenger...

Så da lurer jeg på, hva er forskjellen om en enslig kvinne blir gravid på en kunstig måte, eller om hun har sex med en gammel mann?

Ved begge tilfellene vil barnet, mest sannsynlig, vokse opp kun med moren sin.

Ved kunstig befruktning vet ikke barnet hvem faren er, og ved å få barn med en gammel mann vil barnet ha en identitet å se tilbake på.

Jeg har ikke noe imot kunstig befruktning, men jeg ville bare at dere skulle forstå at det er helt greit å ha en gammel far.

Jeg vokste opp uten en far, han døde altfor tidlig, men jeg har gode minner og bilder, selv om jeg bare var 3 år da det skjedde ... (Han var 40 d han døde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange barn som vokser opp kun med en mamma eller pappa...

Foreldre dør når de er unge også, vet du, så da burde egentlig ingen få barn siden alle kan dø når de er 25 eller 90...

Bevares...Ja, man kan risikere å dø når man er ung, men sannsynelgheten for det, er svært lav. Derimot kan man praktisk talt garantere at en 79-åring vil være død innen forholdsvis få år(dvs. langt under 18 år). Dersom du hevder å ikke kunne se den forskjellen, mistenker jeg deg på det sterkeste for å bare være ute efter å kverrulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten en venninne som skal bli mamma, hun er 30 og hun skal til danmark for å bli befruktet på en klinikk. Hun har ikke funne noen mann, enda, og vil ikke vente lenger...

Så da lurer jeg på, hva er forskjellen om en enslig kvinne blir gravid på en kunstig måte, eller om hun har sex med en gammel mann?

Ved begge tilfellene vil barnet, mest sannsynlig, vokse opp kun med moren sin.

Ved kunstig befruktning vet ikke barnet hvem faren er, og ved å få barn med en gammel mann vil barnet ha en identitet å se tilbake på.

Jeg har ikke noe imot kunstig befruktning, men jeg ville bare at dere skulle forstå at det er helt greit å ha en gammel far.

Jeg vokste opp uten en far, han døde altfor tidlig, men jeg har gode minner og bilder, selv om jeg bare var 3 år da det skjedde ... (Han var 40 d han døde)

Det er en viss forskjell på å aldri ha hatt en far, og på å ha en far som dør fra en mens en fremdeles er et barn. Selvsagt vil det være mye enklere å takle realiteten dersom den er at man bare aldri har hatt noen far(man kan ikke savne noe man aldri har hatt, sies det, og selv om jeg er helt overbevist om at barnet tidlig oppdager at det er "annerledes"(hvilket vil si at det mangler en far), er det antakelig langt enklere å takle enn å ha en far som dør fra en før skolealder.

Jeg er dog ikke for kunstig befruktning av enslige, da jeg anser det som en selvsagt rett for et barn å ha en mor og en far(det må en kvinne og en mann til for å lage et barn), og å frata det en av delene, som utrolig kynisk, og det er høyt oppe på min liste over hva jeg absolutt ikke vil at skattepengene mine skal gå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier at det er ei og samme sak å bli foreldre med prøverør, og å ha en far som er gammel - har dere tenkt på forskjellen på å ha en far som er gammel og å ikke ha en far i det heletatt?

De aller fleste barn kan klare seg helt fint uten en far. De fleste av disse har garantert en annen farsperson i bildet, enten det er en stefar, onkel eller bestefar som er der. Men hvis en på 60-70 år får barn sammen med en yngre kvinne, betyr det i hovedsak at denne faren langsomt vil bli borte. Fordi gamle folk blir slappe, blir glemsk, får sykdommer kanskje kreft, blir mindre aktive, får vondt i ledd og muskler, og så videre. Så da har man en inaktiv far som sønnen eller datteren mest sannsynlig må ta seg av i ung alder. En 20-åring skal ikke være pliktig til å pleie sin egen far 24 timer i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Det er mange barn som mister faren sin, uansett om han er gammel eller ung...

For den sags skyld kan moren plutselig dø ung, mens faren kan leve lenge.

Man vet aldri hva som kan skje. Alt kan skje!

Ja, men med en så gammel far - 80 år, så vil barnet vite at forelderen snart skal dø. Dødsangsten blir altså det essensielle. Et lite barn som er livredd for å miste faren sin. Jeg har vært der selv, jeg vet hvor ille det er. Faren min lever forøvrig ennå, men jeg visste jo ikke at han skulle bli åtti da jeg var liten. Jeg var redd for at han plutselig skulle dø mens vi var ute og gikk tur sammen,for eksempel. Det er forskjell på å dø fra et barn grunnet sykdom eller ulykker når man er ung og å bevisst få barn når man ikke kan regne med å leve til det blir voksen. Det synes i alle fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Jeg må legge til at det var turbulent med en far som var så gammel. Han var 57 da jeg ble født. Flere operasjoner har han gjennomgått, og han har brukt mye medisiner. Jeg har selv ringt ambulanse fordi han har fått hjerteinfarkt mens jeg har vært alene hjemme med ham. Den gangen var jeg ni år. Jeg håper dere skjønner hvordan det går inn over noen i den alderen. Kjenner faktisk at bare å skrive om det her bringer mye av den følelsen tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg vil nok ikke anbefale dette som en prioriterigssak: Bli foreldre såpass gammel, eller den andre veien: veldig ung. Men jeg tror dette går bra. Livet er full av humper, humpene er forskjellige, jeg tror gode mennesker kan få til dette, og få et fint og lykkelig barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg vil ikke si at det er synd på barnet. Det er så mange ulike ting som kan påvirke barn i positiv og negativ retning. Så det at man har to foreldre som er glad i seg burde i utgangspunktet være nok. Veldig få barn har en perfekt oppvekt, og de aller fleste er redde for etter eller annet, og har noen vonde opplevelser i løpet av livet. Noen har foreldre som blir sinte, noen har later foreldre, noen foreldre er psykisk syke, noen er gamle, noen er unge og uansvarlig, noen er homofile, noen er fattige, noen blir utsatt for ulykker osv. Det er ikke uten grunn at det er mange psykisk psyke er i landet, men dette kan vi rett og slett ikke beskytte oss totat mot. Alt handler om hvordan man takler ting og om hvordan man blir møtt av omgivelsene. Det å miste foreldene sine er vondt, men en naturlig del av livet. Jeg klarer ikke å forestille meg det en gang selv om jeg har voksen, samtidig så har jeg venner som har mistet en forelder som ung, men som likevel er lykkelig den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hykler. Hvor er din fordømmelse av alenemødre?

Hvorfor skulle noen fordømme alenemødre? De er helter som jobber for to :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loewe skriver:

"Ingen som planlegger å bli alenemødre"? Hvilken planet er du fra egentlig? Det er millioner av barn i Vesten som vokser opp uten å noensinne hatt mer enn én foreldre. I USA omtales farsfraværet som ett av de mest preserende sosialeproblemene landet står ovenfor."

Snodig. En skulle tro dette - om ikke noe annet - ville få fedre til å stille opp for barna de skaffer seg, men neiiiiiiiida. Men å sverte de som faktisk stiller opp og tar ansvar? DET er tydeligvis ikke det minste vanskelig, ikke sant?

Lurer på hvem som er hykleren her, jeg..

Endret av tantegrusom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette barnet vil ikke miste begge sine foreldre når faren etterhvert går bort. Moren vil være tilstede til å elske å ta vare på barnet "hele livet". Dessuten vil dette barnet få en bedre start på livet enn det alenemødre er i stand til å gi sine barn på egenhånd. Slik sett er alenemødre mere egoistiske enn denne mannen."

vi alenemødre er altså egoistiske. jajamensann og takk skal du ha. hvorfor er vi egoistiske?? fordi vi ikke ville leve lenger i et forhold til en idiot?? Så at forholdet går dukken er utelukkende den som har barnet sin skyld?

det er mange ensomme stunder etter barnet har lagt seg om kvelden i hverdagen og dette tror dere er noe man planlegger? å,ja- det glemte jeg. vi blir jo alenemødre på grunn av alle pengene dere tror vi får fra staten...

ha en koselig diskusjon videre. selv går jeg å tar et pengebad i bingen min jeg. akkurat som onkel skrue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Jeg forstår jo meget godt at en mann på 79 vil pule ei på 25. Herregud! Hvilken mann ville ikke det? Men at en som har minst en fot i graven begår det overgrepet å sette et snart farløst barn til verden, det er direkte kvalmt! Det er barnet som taper her, ikke de to kåte voksne som har seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her åpnes det for kjempefeiring når far fyller 80, oldefar fyller 75 og morfar fyller 50... yoohooooo! Denne familien har mye å glede seg til i nær fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Her åpnes det for kjempefeiring når far fyller 80, oldefar fyller 75 og morfar fyller 50... yoohooooo! Denne familien har mye å glede seg til i nær fremtid.

Det blir for ille når faren din er 30 år eldre enn bestefaren din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lurer litt på hva det var som gjorde at hun fikk tenninga på han, jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst synes jeg synd på barnet. For det første kommer det til å få mye oppmerksomhet av medier, det er ikke bra for barn. For det andre kommer faren mest tenkelig til å dø før barnet vokser opp. Denne familien blir så unaturlig som det går an. Man skal jo selvfølgelig ikke dømme før man kjenner alle sider av saken, men: Raymond og Charlotte har definitivt tatt en veldig feil avgjørelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...