Gå til innhold

Større antall pene i Norge enn andre plasser?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Problemet er bare at de fleste norske menn som liker norske damer er ute å "fisker" etter de, de sitter ikke her inne og klager over hvor ufyslige de er sammenlignet med f.eks filipinske slik som mesteparten av mennene her gjør.

Gjør virkelig mesteparten av mennene her inne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

At blond er en hårtype, og at blonde mennesker kan ha mørkt hår, det har jeg aldri hørt om. Og mørke blond er forresten ikke svart, men akkurat det det sier det er, mørke blond. :gjeiper:

og det er forresten flere enn 1% mennesker som er blonde i verden. Blond er den mest vanlige hårfarge blant europeiske barn, men de fleste av de bytter hårfargen i tenårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

At blond er en hårtype, og at blonde mennesker kan ha mørkt hår, det har jeg aldri hørt om. Og mørke blond er forresten ikke svart, men akkurat det det sier det er, mørke blond. :gjeiper:

og det er forresten flere enn 1% mennesker som er blonde i verden. Blond er den mest vanlige hårfarge blant europeiske barn, men de fleste av de bytter hårfargen i tenårene.

Nei, men det er ikke så uvanlig at mange idag ikke har peiling: Ignoranse. :gjeiper:

Her er et eksempel på

Naturlig Mørk Blonde

Eller Mørk "honning" blonde

Mange lys blonde barn blir mørkere med årene, men de vil fremdeles ha blondt hår ettersom det blonde også går på hvor tykt det enkelte hårstrået er.

Brown hair is the most common in Europe and most of the United States and some other parts of the world. It is characterized by higher levels of eumelanin and lower levels of pheomelanin. Of the two types of eumelanin (black and brown), brown-haired people have brown eumelanin; they also usually have medium-thick strands of hair. Brown-haired people are also known as brunettes/brunets.

Blond hair ranges from nearly white (platinum blonde, tow-haired) to dark blond. Strawberry blond, a mixture of blond and red hair (only thought to have originated in Celtic and Scandinavian countries), is a much rarer type containing the most amounts of pheomelanin.

Blond hair can have almost any proportion of pheomelanin and eumelanin, but both only in small amounts. More pheomelanin creates a more golden blond color, and more eumelanin creates an ash blond. Blond hair is common in people with European descent, but rare among people of non-European origin. Many children born with blond hair develop darker hair as they age. Blond hair is most commonly found in Northern Europeans, and their descendants.

Generally, blond hair in Europeans is associated with lighter eye color (gray, blue, green, and hazel) and light (sometimes freckled) skin tone. Strong sunlight also lightens hair of any pigmentation, to varying degrees, and causes many blond people to freckle, especially during childhood.

Blond hair is most common in Caucasians.

Skin tones:

very light, or "nordic" or "celtic"

Tends to have freckles, red or different colors in the blond hair range, blue, brown, green or gray eyes.

light, or light-skinned European

Tends to have light or dark hair, blue, green, hazel, brown or gray eyes.

light intermediate, or dark-skinned European

Usually has brown hair and blue, green, hazel, brown, or, rarely, dark brown eyes.

dark intermediate, also "Mediterranean" or "olive skin"[

Tends to have black to dark brown hair and blue, green, hazel, brown or dark brown eyes.

dark or "brown" type

Black hair and brown or hazel eyes.

very dark, or "black" type

Black hair and dark brown eyes, with minor variations.

Som regel går hårtypen på hudfargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Åh, du er bare dårlig i engelsk, du. :fnise: Jeg skulle faktisk sitere deg samme artikkel, for å si at du tar feil. Les det engang til, så skjønner du det kanskje bedre. De sier ingenting om at alle med blå øyne har blond "hårtype", men at blonde mennesker har oftest lyse øyne. Og at de fleste blonde finnes/kommer fra Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

De sier ingenting om at alle med blå øyne har blond "hårtype", men at blonde mennesker har oftest lyse øyne. Og at de fleste blonde finnes/kommer fra Europa.

Kan egentlig ikke regne med dem som skriver inn på Wikipedia...

Og DU mener kanskje at alle mennesker på jorden har samme hårtype du da? :gjeiper:

A strand of Caucasian hair has an average thickness of 0.07mm ( 3 in) and, seen in cross section, has an oval shape. Coarser Asian hair, about 0.09mm (3. S in) thick, has an approximately round shape, while African hair, ranging between 0.04 (1 . 6in) and 0.12mm (5in) in thickness, is extremely oval (nearly ' flat ').

About 70 per cent of Caucasians have finely textured hair, and 30 per cent have medium-textured or coarse hair. Colour and texture appear to be linked: blondes tend to have the finest hair, while redheads tend to have the coarsest.

Natural hair color can be black, brown, blond, or red, depending on a person's ethnic origins. Hair color is typically genetically associated with certain skin tones and eye colors.

Selv var begge foreldrene mine typisk lys blonde som barn, men hårfargen ble mørkere med årene og da de begge var 30 år var hårfargen helt svart (mørk blond). Nå er det gråelig på begge. Jeg var askeblond som liten og ble i alle land tatt som en liten blond jente. Nå har jeg mørkt blondt hår med en del lys blonde hårstrå (nei, ikke grått!), og noen røde noen siden min morfar hadde rødt hår. Så håret mitt ser ut som kopper i solen. Men siden jeg er skandinavisk og har grønne øyne og hvit hud og hårstråene mine er fine, så er jeg altså blond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitelines

Jeg vet at mange synes skandinaviske jenter er pene. Selv har jeg derimot hørt at Iranske kvinner er kjent for å være utrolig vakre. Alt er basert på subjektive meninger om hva man selv synes er attraktivt. Man kan jo prate om rene trekk, rette neser, symmetri osv men det betyr ikke at personen en snakker om er direkte pen. Selv har jeg en tendens til å synes at de med renest trekk blir kjedelige - jeg finner ikke noe spennende i ansiktene deres. Har en venninne som er helt norsk, men hun ser øst-europesik ut pga stor, definert nese, annsiktsform og hårfarge. Mange som ikke kjenner henne tror ikke noe på at hun er norsk, men det er hun altså. Siden hun er spennende å se på, blir hun veldig pen i mine øyne (og mange synes hun er vakker, noen fordi de rett og slett tror hun er fra østeuropa). Østeuropa blir ofte forbundet med skjønnhet i dag.

At briter er "stygge" eller mindre pene, er jeg veldig enig i. Men dette blir igjen min subjektive mening, fordi jeg er vant til en spesiell skjønnhetsstandard. Det hele handler om arv og miljø. Det finnes de i afrikanske land som mener store kvinner er vakre, mens tynne er mindre pene - uavhengig av ansiktstrekk. I Norge er atletiske kropper vakkert for mange, mens store kvinner ikke faller innenfor denne kategorien. Kultur har mye å si her.

Likevel - felles oppfatninger av hva som er vakkert spiller også inn, og det er vel dette disse spørreundersøkelsene tar utgangspunkt i. Blondt hår, blå øyne, rett nese, rene trekk - ting som jeg finner litt kjedelige (kanskje fordi jeg omringes av slike mennesker i det daglige?) Det er vel en grunn til utsagnet som at "En nier i skottland, tilsvarer en toer i Sverige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...