Gå til innhold

Større antall pene i Norge enn andre plasser?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Oki dette spørsmålet har sikkert vært mye diskutert før, men: Er det virkelig sant at her i Norge er det flere som ville bli ansett som "pen" enn andre plasser i verden? Jeg har bodd litt i USA og jeg har egentlig aldri tenkt over det, men da jeg bodde der gikk det plutselig litt opp for meg at i Norge er det veldig mange pene. Dette var før jeg begynnte å lese artikler om det på nett osv.

Jeg føler ofte at også som norsk eller skandinavisk jente egentlig blir jeg litt ettertraktet av utenlandske menn.

Jeg tror vi alle kan være enige i at her i Norge har vi mange forskjellige folk. Noen er kjempe pene og noen er normalt pen osv, men er det dumt å tro at vi har mange pene? Jeg føler litt sånn stolthet når utlendinger nevner at skandinaviske jenter er vakre... er det dumt? Jeg mener det finst da vakre jenter over alt. Det er skikkelig rart å føle seg litt stolt og litt dum fordi en vil ikke være den som tror at min "landsmenn" er bedre enn andre (noe jeg ikke tror altså). Er det teit å være stolt av slikt? (meste parten sier sikkert ja, og jeg er delis enig i det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg også hørt. Men så er blonde, blåøyde jenter attraktivt i manges øyne uansett hvor de kommer fra, fordi det er sjeldent på verdensbasis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes nå Asia har veldig mange pene. Har sett utrolig mange pene fra Tjekkia og Ukraina også. Men, det kommer nå alt etter hva man tenner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg tror det er mange steder de ikke er så opptatt av utseende som vi er. For eksempel hadde jeg et lengre opphold i storbritannia, og la merke til at folk der ikke så ut i månelys. Jeg tror ikke de er "styggere" genetisk sett, men det virket ikke som de orket å gre seg, ha på seg litt ordentlige klær og kanskje litt sminke og smykker før de går ut. De som hadde pynta seg hadde ofte overdrevet en del. Det er rett og slett en annen standard som er vanlig.

Det samme har jeg egentlig også merket meg i enkelte områder i Norge da, det er hestehale, klumpete maskara, formløse jeans og allværsjakke som er normalen. Da ser ikke norske damer spesielt bra ut heller.

Konklusjon: jeg tror ikke vi her oppe i nord er så mye penere i utgangspunktet, men vi pynter oss kanskje litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange steder de ikke er så opptatt av utseende som vi er. For eksempel hadde jeg et lengre opphold i storbritannia, og la merke til at folk der ikke så ut i månelys. Jeg tror ikke de er "styggere" genetisk sett, men det virket ikke som de orket å gre seg, ha på seg litt ordentlige klær og kanskje litt sminke og smykker før de går ut. De som hadde pynta seg hadde ofte overdrevet en del. Det er rett og slett en annen standard som er vanlig.

Det samme har jeg egentlig også merket meg i enkelte områder i Norge da, det er hestehale, klumpete maskara, formløse jeans og allværsjakke som er normalen. Da ser ikke norske damer spesielt bra ut heller.

Konklusjon: jeg tror ikke vi her oppe i nord er så mye penere i utgangspunktet, men vi pynter oss kanskje litt bedre.

Da jeg var i London la jeg merke til det samme. Alle så grå og slitne ut..

Russiske jenter er ofte skremmende pene, synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i Norge er jo ikke hverken blonde eller blåøyde, dvs. klassisk norsk/skandinavisk pen? I Nord-Norge og på Vestlandet er det mange flere med mørkt hår og mørke øyne.

Men til saken: Jeg har flyttet sørover i Europa, og legger nok mest merke til at generelt sett er både kvinner og menn gjennomsnittlig mye slankere her nede enn i Norge. Når jeg var "hjemme" sist, ble jeg nesten sjokkert over hvor sterkt antallet overvektige øker. Og ikke minst; hva det norske folk putter i handlevogna når de skal handle til helgen. Her jeg bor fylles handlevognene med grønnsaker, frukt, kjøtt m.m. Dvs. stort sett råvarer. Og vann og vin. Du kan telle antall potetgullposer på én hånd i løpet av 50 kunder.

Og da er det ganske sjokkerende å se handlevognene til helgen "hjemme" med potetgull og annet såkalt snacks, cola, "halvferdigmat" ala tacos-sett, frossenpizza m.m.

Her jeg bor er det svært lite utvalg av den type mat, - og det synes på kroppene til dem som bor her.

Derfor tror jeg at hvis trenden fortsetter, vil nok dessverre det norske folk (i utgangspunktet vakre :) ) veldig snart ende opp som sine forbilder i matveien - amerikanerne (!) - ; en slank og veltrent liten overklasse/øvre middelklasse, og resten håpløst fortapt i snacks og trøstemat/ferdigmat/drittmat.

Beklager, men synes ikke jeg er så veldig off-topic. Vi er nok penere enn mange andre, men herregud som vi forvalter det vi er blitt velsignet med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle i Norge er jo ikke hverken blonde eller blåøyde, dvs. klassisk norsk/skandinavisk pen? I Nord-Norge og på Vestlandet er det mange flere med mørkt hår og mørke øyne.

Men til saken: Jeg har flyttet sørover i Europa, og legger nok mest merke til at generelt sett er både kvinner og menn gjennomsnittlig mye slankere her nede enn i Norge. Når jeg var "hjemme" sist, ble jeg nesten sjokkert over hvor sterkt antallet overvektige øker. Og ikke minst; hva det norske folk putter i handlevogna når de skal handle til helgen. Her jeg bor fylles handlevognene med grønnsaker, frukt, kjøtt m.m. Dvs. stort sett råvarer. Og vann og vin. Du kan telle antall potetgullposer på én hånd i løpet av 50 kunder.

Og da er det ganske sjokkerende å se handlevognene til helgen "hjemme" med potetgull og annet såkalt snacks, cola, "halvferdigmat" ala tacos-sett, frossenpizza m.m.

Her jeg bor er det svært lite utvalg av den type mat, - og det synes på kroppene til dem som bor her.

Derfor tror jeg at hvis trenden fortsetter, vil nok dessverre det norske folk (i utgangspunktet vakre :) ) veldig snart ende opp som sine forbilder i matveien - amerikanerne (!) - ; en slank og veltrent liten overklasse/øvre middelklasse, og resten håpløst fortapt i snacks og trøstemat/ferdigmat/drittmat.

Beklager, men synes ikke jeg er så veldig off-topic. Vi er nok penere enn mange andre, men herregud som vi forvalter det vi er blitt velsignet med....

Jeg har mørke brunt hår og blå øyner då jeg er nok ikke A4 nordmann noe som er rart fordi familien min er det. De er blond hele gjengen. Så jeg vil ike si at blondt hår er veldig norsk for vi som alle andre er forskjellig.

Men jeg må nok kommentere det du sa om overvektige nordmenn. Jeg er helt enig at mange nordmenn har en usunn livstil og burde slanke seg, men jeg syns ikke det har noe med å være vakker å gjøre. Mange tykke jenter hr et helt nydelig ansikt, men ingen ligger merke til det fordi de fokuserer på overvekten. Slnking bør handle om sunhet, ikke å være vakker. Jeg quoter Mika og sier: Big girl you are beautiful.

Ps. Jeg syns også at vi har mange oene jenter her i Norge. Det er ikke teit å være stolt av det. Det er ikke negtivt å være stolt over noe, vi må bare ikke tro at vi er bedre enn andre. Men stolt skal vi få lov til å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mørke brunt hår og blå øyner då jeg er nok ikke A4 nordmann noe som er rart fordi familien min er det. De er blond hele gjengen. Så jeg vil ike si at blondt hår er veldig norsk for vi som alle andre er forskjellig.

Men jeg må nok kommentere det du sa om overvektige nordmenn. Jeg er helt enig at mange nordmenn har en usunn livstil og burde slanke seg, men jeg syns ikke det har noe med å være vakker å gjøre. Mange tykke jenter hr et helt nydelig ansikt, men ingen ligger merke til det fordi de fokuserer på overvekten. Slnking bør handle om sunhet, ikke å være vakker. Jeg quoter Mika og sier: Big girl you are beautiful.

Ps. Jeg syns også at vi har mange oene jenter her i Norge. Det er ikke teit å være stolt av det. Det er ikke negtivt å være stolt over noe, vi må bare ikke tro at vi er bedre enn andre. Men stolt skal vi få lov til å være.

Se uthevet. Jeg tror vi er enige. Jeg sier ikke at kun slanke er vakre, men det plager meg at så veldig mange norske kvinner (og menn) ødelegger kroppene sine fordi de har et elendig kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vi er ganske tynne i Norge i forhold til mange andre land.

Jeg tror også at man sliter mindre i Norge med livet sitt, dvs skaffe penger til mat og hjem og det gjør også at vi har bedre tid til å ta vare på oss selv. Jeg tror også at folk som jobber mye, strever med hardt kroppsarbeide og det å være mye ute i stekende sol tærer mer på kropp og hud.

Vi er i overkant mer opptatt av hvordan vi kler oss; om vi er moteriktige, om klærne ser fine ut på oss osv.

Jeg tror skandinavere har rene trekk, spesielt fine rette neser, det gjør mye på penheten i ansiktet, synes jeg i alle fall. Veldig mange i Norge er ikke blonde.. men sånn midt i mellom blond og brunt hår og de velger å bleke/stripe det. Jeg har som en av de andre over her brunt hår og blå øyne og lys nordisk hud, føler meg ikke mindre norsk selv om jeg har brunt hår. Og psst: jeg er fra østlandet, vi finnes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er ikke negtivt å være stolt over noe, vi må bare ikke tro at vi er bedre enn andre. Men stolt skal vi få lov til å være.

Hvorfor kan vi ikke få synes vi er bedre enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vi er ganske tynne i Norge i forhold til mange andre land.

Jeg tror også at man sliter mindre i Norge med livet sitt, dvs skaffe penger til mat og hjem og det gjør også at vi har bedre tid til å ta vare på oss selv. Jeg tror også at folk som jobber mye, strever med hardt kroppsarbeide og det å være mye ute i stekende sol tærer mer på kropp og hud.

Vi er i overkant mer opptatt av hvordan vi kler oss; om vi er moteriktige, om klærne ser fine ut på oss osv.

Jeg tror skandinavere har rene trekk, spesielt fine rette neser, det gjør mye på penheten i ansiktet, synes jeg i alle fall. Veldig mange i Norge er ikke blonde.. men sånn midt i mellom blond og brunt hår og de velger å bleke/stripe det. Jeg har som en av de andre over her brunt hår og blå øyne og lys nordisk hud, føler meg ikke mindre norsk selv om jeg har brunt hår. Og psst: jeg er fra østlandet, vi finnes! :)

Russiske, spanske og italienske mamas er slankere enn norske kvinner :)

Norske kvinner er som Mette-Marit: går i klær fra H&M, bleker håret og har hestehale...og mange er nok utrente.

Norske kvinner har renne trekk i ansiktet og rette neser. Det er positivt - se bare på Ingrid Bergman, som hele verden så opp til: http://www.google.no/images?hl=no&q=ingrid+bergman&rlz=1W1DDIE_en-GB&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=4gknTK6AKMTGOPrjiKcC&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDgQsAQwAw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russiske, spanske og italienske mamas er slankere enn norske kvinner :)

Norske kvinner er som Mette-Marit: går i klær fra H&M, bleker håret og har hestehale...og mange er nok utrente.

Norske kvinner har renne trekk i ansiktet og rette neser. Det er positivt - se bare på Ingrid Bergman, som hele verden så opp til: http://www.google.no/images?hl=no&q=ingrid+bergman&rlz=1W1DDIE_en-GB&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=4gknTK6AKMTGOPrjiKcC&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDgQsAQwAw

Har egentlig lurt litt på dette med russiske kvinner, og hvorfor disse tilsynelatende oftere er pene. Kan det ha noe med at utseendet tradisjonelt har spilt en større rolle i russiske (kommunistiske) samfunn, hvor det å kunne bli valgt av de relativt få rike og vellykkede mannfolka var/er nøkkelen til et godt liv? Ikke at skjønnheten er genetisk betinget, men at de selv gjør mer ut av utseendet ved hjelp av sminke, riktig holdning, kost og trening osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Ps. Ang størrelser og slankhet og sånn:

Husk at i Norge er vi generelt litt kraftigere bygd enn de sørover i Europa.

Nå snakker jeg ikke om overvekt eller noe, vi er utvilsomt ganske usunne her, og kunne definitivt ha trengt å ha et sunnere kosthold.

Men i Sør-Europa er jentene veldig "petite", nette og smale og ganske bittesmå :P

Størrelse "0" er basert på størrelsene til Sør-Europeiske jenter, men i Norge er det veldig mange av oss som aldri vil kunne komme inn i den størrelsen uansett hvor mye vi slanker oss, fordi vi rett og slett er kraftigere bygd.

Norske jenter vanligvis er større rundt brystet og har bredere hofter.

F.eks er jeg ganske tynn, men har aldri kunnet komme inn i de minste xs-toppene (de som ikke er stretchy) fordi jeg er for bred rundt brystet.

Det har ikke engang noe med puppestørrelsen min å gjøre, de er ganske små, men brystkassen min -skjelettet - er for stort!

Det jeg mener er at gjennomsnittstørrelsen til en norsk jente er gjerne større enn gjennomsnittstørrelsen til f.eks en fransk jente pga "viking-genene" våre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes vel ikke at normenn er noe vakrere enn andre folk. Synes ikke det er så spesielt med blå øyne og blondt hår. Men nordmenn er ikke noe styggere enn andre heller for å si det sånn =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Norge har mange pene jenter ja, men det har resten av verden også, det er bare det at vi er det landet med minst befolkning ^^.

Jeg for min del synes verdens vakreste dame er brasiliansk, (adriana lima, som har lysebrun hud, blå øyne og brunt hår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er ikke norsk, og jeg synes at nordmenn er en pen nasjon. En av de peneste, faktisk. Også fordi de er ganske "sporty", det er mange som er atletisk bygd, mange høye sterke veltrente mennesker. Men jeg synes samtidig at svensker er penere.. De er ofte mer originale i klesstil, i frisyrer, mange pene jenter. :) I Norge har mange jenter (som gutter) ganske definerte kjever, og sterke ansiktstrekk, det passer med "imaget" å være sterke og utholdende, men det er ikke alltid pent. Svensker jenter har mykere, mildere ansiktstrekk, som er penere, etter min mening. Svenske kvinner er forresten kalt å være verdens vakreste kvinner.

Ethiopia/Eritrea er også kjent for å være en vakker nasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dainty

Jeg synes nordmenn er veldig rene i trekkene. Man finner f.eks ikke så mange rare neser her som i andre land. Dessuten har nordmenn fine tenner - i andre land er det langt dårligere tannlegetilbud for folk flest.

Jeg synes mange engelske menn er kjekke, men kvinnene der borte er sjelden lekre å se på. Mange har slitt hår på grunn av overdreven bruk av rettetang (alle gjør det!), huden er uren, gusten og grå (sikkert på grunn av det elendige kostholdet mange engelskmenn har) og så har de utrolig digre føtter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes også nordmenn er et pent folkeslag. Legger ofte merke til det i utlandet at det er få kjekke gutter der, og jentene ofte er oversminket, og ikke har like pene ansiktstrekk.

Jeg synes ikke russiske kvinner er så penge, har ofte et litt skarpt ansiktutrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ejala

Det har jeg også hørt. Men så er blonde, blåøyde jenter attraktivt i manges øyne uansett hvor de kommer fra, fordi det er sjeldent på verdensbasis.

Definisjonen av "blond" kan tydeligvis også variere. Søsteren min har studert i Italia i et halvår, da hun kom dit var hun litt lys brunette. Samtlige hun diskuterte hårfarge med, mente at hun var blond, omtrent Barbie-blond. Hun sa at de brukte visst ikke å si svart hårfarge, enten var man blondine eller brunette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes nordmenn tror vi er så heftig mye bedre enn mange andre land på flere områder.

Hvorfor det ? Dere tror dere har de beste utdanningene, de beste universitetene, de beste løsninger, peneste folk.....

Må si jeg er dritlei av å høre på mine egne landsmenn være så naive.

Man kan være stolte over landet sitt men jeg synes holdningen aka "jeg vil tro at vi har bedre kvalitet på det meste enn andre land" er helt bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...