*lilly* Skrevet 21. november 2014 Forfatter #1521 Del Skrevet 21. november 2014 Ja, det er betryggende å være innafor og vite at du ikke må ta kontakt fra scratch.. Jeg fikk beskjed om at det kunne være "fare" for tvillinger feks, sikkert andre bivirkninger også.. Men rakk ikke prøve det. Har pakkene liggende i skapet her, usikker på om vi skal gå for noen fler i fremtiden Ønsker deg en fin desember med håp om at ventetiden snart er over Takk Fin desember til deg og magen Tvillinger altså, det har jeg ikke fått med meg Tar gjerne to jeg - mer usikker på mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 24. november 2014 Forfatter #1522 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) TR kom i går, samme dag som jeg tok siste proverapille i denne omgangen. Denne syklusen har bare vært tull, og nå begynner jeg å tvile litt på at det fungerer. Har spottet siden dag 5/6 og fikk TR på dag 24 Trenger vel ikke si at det er sikkelig blæ blåmandag i dag.. Aner ikke hvilken PP jeg er i heller.. gitt opp å telle, er bare deprimerende. Eneste lyspunkt er at helgen var fin, og at det snart er desember (men jeg har ikke kjøpt julegaver, mangler adventspynt og kaldergaver ) Endret 24. november 2014 av *lilly* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 24. november 2014 #1523 Del Skrevet 24. november 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 4. desember 2014 Forfatter #1524 Del Skrevet 4. desember 2014 Antatt EL i dag, men er ikke helt sikker. Har uansett lagt inn "aksjer" flere ganger denne uka, så får vi se. Har ikke den store troa, men prøver man ikke skjer det ihvertfall ikke noe. Hadde en ganske heftig TR sist, så håper det er renska ut litt gammelt grums der inne sånn at det er fine forhold. Mannen er litt lunken til barn sent på året, så vi får se om vi tar prøvepause om det ikke klaffer snart. Om jeg blir gravid nå er termin i slutten av august, og jeg tenker at alt unntatt desember er helt fint. Tror ikke han er helt enig, men vi får se. Denne mnd er siste med provera, tror det blir ny gyn time i januar, da blir det evt. pergo som er neste skritt. Syns det er helt utrolig at det har tatt så lang tid denne gangen, det hadde jeg aldri trodd Ellers koser vi oss med litt advent, har kjøpt noen julegaver og har planer om å starte med litt kakebaking til helgen! Koselig Mor har hatt en runde med og men "bare" meg som har vært syk, heldigvis ikke mannen, han blir helt håpløs når det feiler noe.. Vi jentene takler det mye bedre Spørsmål til dere med 3 åringer: Hvilken bilstol har dere? Vi har Besafe Izi kombi x3 eller noe, den er bakovervendt og går opp til 18 kg. Frøkna er både lang (spesielt i ryggen) og tung, og burde strengt tatt hatt ny stol. Så da er spørsmålet; kjøpe ny bakovervendt opp til 25 kg eller gå rett på fremovervendt beltestol Om vi skal ha ny bakovervendt må det være en som er lang i ryggen, men de vi har prøvd syns jeg er for korte.. Æsj, litt misunnelig på de med små unger Takk for klemmer og for at dere orker å lese sutringen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. desember 2014 #1525 Del Skrevet 4. desember 2014 Jeg krysser fingrene for at det klaffer denne måneden! Ang. bilsete - vi valgte å ha Turnerose bakovervendt så lenge som mulig, og kjøpte bakovervendt til 25 kg da hun vokste ut av Izi combien. Og etterpå enda et bakovervendt som var enda et hakk lengre i ryggen. Det siste hun hadde var Britax Two Way Elite, det er det bakovervendte setet med desidert lengst rygg. Hun vokste ut av det i fjor vår, da var hun drøyt 4 år. Beltet forsvant da stadig lenger ned bak ryggen. Hun er veldig lang, med sine 125 cm nå. Vektmessig kunne hun fortsatt (akkurat) sittet bakovervendt. Nå har hun Cybex Solution X2-fix beltestol. Snorkfrøken har alt vokst ut av Izi Combien, og sitter i "mellomsetet" vårt, dvs Britax Multitech. Vi valgte det i første omgang til Turnerose fordi hun satt mye bedre i det enn i TWE, og det tror jeg er tilfellet for Snorkfrøkens del også. Hun var 95 cm da vi målte henne i september. Men frøkna di er jo 3 år og sitter trolig helt fint i TWE nå, og hun sover kanskje ikke allverdens i bil lenger, heller? Det var nemlig noe av det vi så med TWE i sin tid, at hun ville sitte vondt der hvis hun sovnet. Hvis dere vil ha henne bakovervendt lengst mulig (som dere jo bør ), hadde jeg nok gått for TWE. Forutsatt at det passer i bilen deres, såklart. Forøvrig har vi prioritert bakovervendt lengst mulig høyere enn testresultater (Plus-godkjenning etc), rett og slett fordi vi ikke har hatt så mye å velge mellom pga lengden til jentene. Men de setene vi har har kommet brukbart ut i tester, ihvertfall på de tidspunktene vi har handlet dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 4. desember 2014 #1526 Del Skrevet 4. desember 2014 Hei! Vi bruker fortsatt besafe som dere har, også bakovervendt, men har kjøpt Cybex-stolen som det ref til over her. Har tenkt til å strekke bakover-tiden så lenge som mulig, men kommer til å ta i bruk det nye setet litt utpå våren tenker jeg. Dette går opp til 36 kg og ser veldig ok ut. Håper det går greit å snu med tiden, er lite fristende å snu før 4 år, men det er noe med det at man har lange barn S er også veldig lang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #1527 Del Skrevet 8. desember 2014 Takk for gode innspil om bilsete Joyce og Sommerfuglen. Jeg tror vi går for samme som dere har hatt Joyce, problemet er bare at vi neppe får prøvd det i bilen før vi kjøper.. det er kanskje litt dumt? Vet ikke om noen som har samme stol heller Veide frøkna i går, og hun har en halv kilo igjen før hun er 18 kg som er vektgrensa på stolen vi har nå, så vi må få ut fingern snart. Har definitivt bestemt oss for å ha henne bakovervendt så lenge det går. Hun sover litt i bilen fremdeles, men bør egentlig ikke gjøre det (pga legging osv..). Ellers er jeg i dpo land, tror EL var fredag eller lørdag (har ikke fått endelig svar fra Fertility Friend). Hadde noen voldsomme EL smerter denne gangen. Rart siden jeg ikke hadde noe særlig sist mnd. Jaja, har lave forventninger så DPO er ikke så spennende lenger, vet ikke engang hvilken PP vi er i lenger Prøver å unngå alkohol, men er ikke så hysterisk som da vi prøvde å få frøkna. Nå er jeg på husmorferie (=jobbtur), så jeg koser meg noe voldsomt på hotell med takeaway sushi og stor seng + tv helt for meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 9. desember 2014 Forfatter #1528 Del Skrevet 9. desember 2014 Da er ny bilstol bestilt, kom over TWE på tilbud og satser på at det går greit å få montert den - takk for godt tips Joyce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 11. desember 2014 Forfatter #1529 Del Skrevet 11. desember 2014 Har fått julelønna i dag, og med den kommer behovet for å bruke litt penger Har veldig lyst på denne kjolen, i 100 % ull fra Lanullva. Tror det må bli den sorte. Noen som har noe derfra? Syns den ser veldig deilig ut, og så har jeg ingen sånne kjoler fra før Tenker at den både kan brukes på jobb og til litt finere anledninger, avhengig av tilbehør. Koster jo litt, men så er den i ull og.. rart det der, har store kvaler med å bruke noe særlig på meg selv, men frøkna får (altfor) mye som ikke engang brukes, på grunn av tidligere nevnte klesissues. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 17. desember 2014 Forfatter #1530 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg fikk (svak) positiv test i dag, 12 dpo Det hadde jeg faktisk ikke forventet. Nå er jeg veldig tvilende til hvordan fortsettelsen blir, har ikke så store forhåpninger til at det går bra. Tok siste provera pille i dag, og er veldig redd for å blø når effekten går ut. Har ringt gyn for å be om progresteronstøtte, crinone eller lignende. Venter på å bli ringt opp igjen. Vet ikke om jeg får det, viss ikke har jeg ihverfall prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 17. desember 2014 Forfatter #1531 Del Skrevet 17. desember 2014 Neida, fikk ikke progesteronstøtte. De mente det ikke var noe som indikerte at det skulle hjelpe, dessuten var behandlingen "omdiskutert", hva de nå legger i det. Har fått time til tidlig UL i midten av januar, så gjenstår det å se om jeg får bruk for den. Akkurat nå tviler jeg på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. desember 2014 #1532 Del Skrevet 17. desember 2014 Men altså.... Positiv test er alltid noe å juble for! Forstår at du tviler og alt det der, men enn så lenge må du kose deg med denne gode nyheten i julen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 17. desember 2014 #1533 Del Skrevet 17. desember 2014 Åh, da må vi krysse fingrene positiv test er jo strålende hvordan ligger du an ift syklus, spotting osv? Du må først og fremst ha trua selv.. Tenk, jul, kos med familie, avslapping og ikke minst positiv test Hm, jeg fikk crinone pga jeg hadde mistet 2... Det var vanlig å vente til 3 gangen, men jeg fikk det altså etter "bare" 2.. Itillegg hadde de jo målt lave verdier hos meg Prøv å ikke tenk på at du skulle ha hatt det... Om gyn mener du ikke skal trenge det, så stemmer nok det.. Ønsker deg noen fine dager fremover.. Jeg var på tidlig ul 6+2 og fikk se lillemor.. Hun var da 4,2 mm... Bankende hjerte og alt så lovende ut iflg gyn.. God adventsklem herfra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. desember 2014 #1534 Del Skrevet 17. desember 2014 Åh, lilly! Nå ble jeg glad på dine vegne, selv om jeg skjønner at du tviler litt. Jeg krysser alt som krysses kan for at spiren klorer seg fast de neste snaue 9 månedene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. desember 2014 #1535 Del Skrevet 18. desember 2014 Oioi. Hva tviler du på? kan det være noe annet enn en graviditet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. desember 2014 #1536 Del Skrevet 18. desember 2014 OK, så nå at du var redd for blødning pga med. Ikke sikkert du gjør det nå skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 19. desember 2014 Forfatter #1537 Del Skrevet 19. desember 2014 Takk Belle, Sommerfuglen, Joyce og Becky Tok en ny test idag (IKM) og den var mye sterkere Litt mindre bekymret, men det er selvsagt tidlig så jeg/vi må bare håpe det går bra! Det hjelper at jeg føler meg veldig gravid også; småkvalm, svimmel, generelt sliten (som også kan være julestria ) og så kjenner jeg at det stikker og strekker litt der nede, så noe skjer det ihvertfall. Nå skal jeg bare slappe av og kose meg i juleferien (verdens beste førjulsgave eller? ) og etter jul er det jo ikke så lenge til tidlig ul. Det høres utrolig tåpelig ut, men jeg ble så overrasket over positiv test - vi har jo prøvd lenge, men jeg har ikke hatt noen forventninger om at det skulle klaffe nå. Håper jeg klarer å skjule det i jula. Juleselskaper o.l. går bra, for da pleier jeg alltid kjøre bil. Men foreldrene mine blir nok litt mistenksomme over at jeg overhodet ikke smaker alkohol i jula (er veldig glad i juleøl). Blir nok ikke drukket så mye kaffe heller. Jaja, jeg tror de er taktiske nok til å ikke spørre, så får de heller ha litt mistanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 19. desember 2014 #1538 Del Skrevet 19. desember 2014 Gratulerer så mye *lilly* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 19. desember 2014 #1539 Del Skrevet 19. desember 2014 Fantastisk jeg visste at det bare var et spørsmål om tid. Du har jo ikke prøvd unormalt lenge. Det er bare så utrolig frustrerende når det står på. Spesielt siden du har hatt så korte lutealfaser. Snart er du på UL ikm i dag? Ingen spotting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 19. desember 2014 #1540 Del Skrevet 19. desember 2014 Å herregud, jeg leser alltid for fort. Du skrev jo at ikm er i dag. Sorry, det blir nok ikke siste gang kjenner jeg meg selv rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå