Becky1 Skrevet 30. juli 2014 #1441 Del Skrevet 30. juli 2014 Jeg mente først og fremt om du hadde sett det gyn da om naturmedisiner, bare så det er sagt men takk for det du skriver. Går nok ikke den mnd heller. Vi får satse på å klare det før jul det var og ventetid da jeg fikk timen min og plutselig var den overstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 30. juli 2014 #1442 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Hei! Høres litt ut som syklusene mine i feb og mars... Fikk tanta på dag 23, dvs syklus på 22 dg. Målte progesteron på dag 21 hos privat gynekolog, og han sa jeg ikke hadde hatt eggløsning. Fikk da pergo, men den rakk jeg ikke begynne på pga var allerede da langt ute i neste syklus og da var det full klaff.. Jeg hadde da mistet i 2 svangerskap på 7 mnd og fikk mast meg til progesteronstøtte som jeg begynte på så fort jeg fikk positiv test. Gyn mente jeg manglet progesteron både mht sykluskrøll og 2 svangerskap som hadde gått til grunne i uke 6-7... Håper legen aner råd og kan komme med noen nyttige tips, jeg synes det var veldig beroligende å snakke med gynekologen og måle verdien.. Er det lenge siden du begynte med så korte sykluser og spottingen? Mener ikke å uroe deg eller være skremmende, ønsker bare å dele historien i tilfelle det kan hjelpe deg eller noen andre. Håper det går bra for dere nå snart Endret 30. juli 2014 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 11. august 2014 Forfatter #1443 Del Skrevet 11. august 2014 Har hatt noen litt tunge uker siden jeg bestilte legetime, hadde jo håpt at ting skulle ordne seg selv, men ser at syklusene mine ikke er helt som de skal. Er iallefall glad for å ha bestilt den time, selv om det ble lang ventetid. Det ble ikke den store innsatsen rundt EL siden jeg uansett har tenkt at jeg må ha litt hjelp, men en gang ble det og tror vi traff godt. Nå er jeg 9dpo, og tror dere ikke jeg har vært skikkelig uggen, trøtt og kvalm de siste dagene da.. klarte ikke å la være å ta en test, og det er en svak strek der, men det er nok bare en skyggestrek og jeg tror den kom etter ca 10min. Når det er sagt har jeg aldri hatt noen strek tidligere uten at jeg har vært gravid. Så vi får se, tar en ny test senere og håper jeg ikke begynner å spotte. Er ikke så veldig optimistisk, men håperhåperhåper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 11. august 2014 Forfatter #1444 Del Skrevet 11. august 2014 Tusen tanker i hodet, klarer ikke å la være å tenke på om det er noe på gang.. i tillegg er jeg skikkelig kvalm og uggen, så konsentrasjonen er virkelig ikke på topp. I det hele tatt er det veldig likt de to gangene før jeg har vært gravid. Og i tillegg er det første jobbdag etter ferien, puh! Tror jeg må gå og kjøpe noe mat, får se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 11. august 2014 #1445 Del Skrevet 11. august 2014 Oj oj - så spennende da. Litt slitsom den perioden der - når man venter, har et håp, tror litt og må bare vente en dag eller to til. Blir det ny test i morgen tidlig? Håper resten av dagen i dag gikk litt lettere Krysser fingrene for at dette går den riktige veien nå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 11. august 2014 #1446 Del Skrevet 11. august 2014 Ta en test til da vettu jeg har fått skyggestrek en gang før. Den var mer mørk enn farget. Ikke det at man ser så mye mer farge i en svak strek. Heier på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 12. august 2014 Forfatter #1447 Del Skrevet 12. august 2014 Takk jenter, jeg tok ny test i dag tidlig og jeg tror ikke jeg kan se noen strek. Uansett var den sterkere i går, så jeg er ikke optimist I følge "normalen" skal jeg begynne å spotte i dag. Tipper det var kjemisk, evt. at det er de korte syklusene mine som ødelegger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 12. august 2014 #1448 Del Skrevet 12. august 2014 Blir spennende å se om du lutealfasen blir normal da. Trist at det kanskje ikke var noe likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 12. august 2014 Forfatter #1449 Del Skrevet 12. august 2014 Begynte å spotte idag, helt som forventet. Var nok et egg som ble befruktet, men enten var det ikke levedyktig eller så har den korte lutealfasen min ødelagt.. Har i det minste enda mer å slå i bordet med hos legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 12. august 2014 #1450 Del Skrevet 12. august 2014 Så dumt hvis det er sånn at du har hatt befrukta egg og at det bare er lutealfasen som ødelegger, så ordner det seg nok fort når du evt får hjelp. Vet hvor frustrerende det er mens det står på. Plutselig har du positiv test Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 19. august 2014 Forfatter #1451 Del Skrevet 19. august 2014 Snart ferdig med TR - igjen.. Syklus på 23 dager, inkl. 5 dager spotting før. Har jo mensen "hele tida" føles det som. Og det er jammen ikke langt i fra Legetime neste uke, håper jeg slipper å vente i en evighet før det skjer noe mer. Regner med jeg blir henvist til gynekolog. Er lei av å vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 25. august 2014 Forfatter #1452 Del Skrevet 25. august 2014 EL igjen i dag sannsynligvis, uten at jeg tror det hjelper så mye. Jeg har mista helt troa, og venter bare på legetimen på torsdag. Vi kommer til å gjøre en innsats uansett, men troa er liksom ikke der. Syns "alle andre" blir gravide i ett sett for tiden det er så typisk, hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid. Får døpe om dagboka mi til sutreboka snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. august 2014 #1453 Del Skrevet 25. august 2014 Du har all rett til å sutre. Føler veldig med deg, og jeg prøver ikke å bli gravid engang! Har megakorte sykluser, med spotting og mensen om hverandre. Dritkjipt, og det føles som om mensen aldri går helt bort, og at kroppen får litt ''fri''. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 25. august 2014 #1454 Del Skrevet 25. august 2014 :hug: Det er tungt, det der! Kjenner meg igjen i en del av det du skriver, følte på en del av det samme da jeg hadde alle disse abortene mellom jentene. Men nå har vi jo to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. august 2014 Forfatter #1455 Del Skrevet 29. august 2014 Takk jenter Da har jeg vært hos fastlegen min, ei jente/dame i slutten av 20 årene. Jeg var litt spent på hva hun ville si, tror ikke hun har mann/barn selv, men har et godt inntrykk av henne fra før. Jeg forklarte ståa, selv om jeg *hater* å legge ut om TR, sykluser og prøving til fremmede. Jeg fortalte om korte sykluser, spotting og svak positiv test sist PP. Hun skjønte problemet, og var enig i at det hørtes unormalt ut. Siden jeg har alderen mot meg (så vidt 34.. har aldri følt meg eldre tror jeg ) ville hun sende henvisning til gyn + ta blodprøver for å sjekke en rekke ting, blant annet progesteron, østrogen og stoffskifte. Det fikk jeg gjort i dag, får svar om 1-2 uker. Om det skulle viser seg å være noe åpenbart feil, type lave progresteronverdier, ville hun ringe gyn for å høre om hun kunne gi meg resept på det selv uten å vente på time hos de. Alt i alt er jeg fornøyd, glad for å være i "systemet" og for at det ikke tar så lang tid før jeg får svar på om det er progesteron som er problemet, noe jeg selv tror. Hadde EL på tirsdag sannsynligvis, så man kan jo alltids håpe at det skjer noe av seg selv, men det tviler jeg på. God helg til dere fine jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 31. august 2014 #1456 Del Skrevet 31. august 2014 Så bra du fikk sjekket opp dette, har også hatt en liten feeling på det med progesteronet men har jo ikke noe bakenforliggende kunnskap om det annet enn mine egne opplevelser.. Kos deg og tenk positivt frem til du får svarene.. Progesteron problemer var noe av det som var enklest og korrigere med medisiner fikk jeg beskjed om.. Håper dere har en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 7. september 2014 Forfatter #1457 Del Skrevet 7. september 2014 (endret) Har fått svar på blodprøvene jeg tok hos fastlegen. Hormonnivåene var helt normale utfra hvor jeg var i syklusen (3-4 dager etter EL) og jeg har derfor blitt henvist vidre til gynekolog. Jeg er veldig usikker på hvor mye klokere jeg egentlig er, med tanke på svar på blodprøvene. Betyr det at jeg faktisk har EL, eller kan det bare sees på en UL undersøkelse? Var helt sikker på at jeg hadde lite progesteron, men lurer veldig på hvor mye jeg kan stole på svar fra fastlege kontra enn gynekolog sin vurdering. Har fremdeles samme korte syklus med spotting, og er fremdeles ikke gravid. Endret 7. september 2014 av *lilly* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 7. september 2014 #1458 Del Skrevet 7. september 2014 Usikker... Eneste jeg husker er at gynekologen min målte progesteronverdiene mine pr dag 20-21 i syklusen. Jeg har som regel hatt EL rundt dag 13... (Om jeg hadde hatt EL).. Tipper kanskje en gynekolog har totaloversikt over dette og tror det er fint at du er henvist videre.. Er den spottingen noe du har hatt hele veien eller er det noe som har kommet nå i senere tid? Krysser fingrene for at ventetiden hos gynekologen ikke er så lang og at du får svar på dette snart.. Frustrerende å ikke vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 8. september 2014 Forfatter #1459 Del Skrevet 8. september 2014 Takk for svar sommerfuglen, jeg skulle nok tatt blodprøven litt senere, men så lenge det var etter EL burde det jo gå an å si noe om verdiene. Før jeg ble gravid med frøkna spottet jeg litt tror jeg, men da var det stort sett 1-2 dager før + jeg hadde lenger syklus. For å være ærlig husker jeg ikke når spottinga tok seg opp, men jeg har hatt korte sykluser i flere år. Spottinga har ihvertfall vart siden nyttår, sikkert endel lenger. Jeg ser at det siste året har vært ganske utfordrende, jeg har vel mer eller mindre vært ganske stressa hele tiden. Mulig det har bidratt litt, men nå er det forhåpentligvis bedre og jeg kjenner at skuldrene senker seg litt. Årsaken til stresset er kombinasjon av at mye har skjedd på jobb, boligsituasjon og ellers i livet. Det har rett og slett blitt litt mye på en gang. Heldigvis har jeg hatt det veldig bra med mannen og frøkna, og familien ellers. Venter spent på time hos gyn, frykter at det tar lang tid... Her jeg bor er det ikke noe særlig privat marked heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. september 2014 #1460 Del Skrevet 8. september 2014 Krysser fingrene for snarlig time hos gyn! Jeg var hos gyn mellom jentene, siden jeg mistet flere ganger. Testet positivt med Snorkfrøken samme dag som jeg hadde time... Da fikk jeg litt "drahjelp til livmoren", som hun kalte det, i form av blodfortynnende + Crinone. Hadde ikke fått testet progesteronnivå, men hun satte meg på det for sikkerhets skyld, som hun sa. Aner ikke om det hadde noe å si, men det ble nå ihvertfall baby av det... Merker forøvrig at min syklus også er litt ute og kjøre nå etter at mensen kom tilbake etter Snorkfrøken. Nå er det ikke så viktig for min/vår del nå, siden vi uansett sitter litt på gjerdet ifht en tredjemann, men det ER slitsomt å gå sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå