Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. juni 2010 #121 Del Skrevet 19. juni 2010 Vennskap og kjærlighet er de to tingene som skiller et forhold fra et vennskap. Noen mennesker kan man være venner med uten at kjærligheten er sterk nok, disse kan man også forbli venner med etter at kjærlighetsforholdet er over. Men kanskje man må ha elsket noen for å forstå konseptet kjærlighet, eller ha hatt en virkelig venn for å forstå vennskap. Sant det, først når du har elsket noen så ser du forskjellen på vennskap og kjærlighet. Og da forstår du også at vennskap ikke trenger å være en trussel for et forhold. Min mann var også min beste venn, men ved siden av det så var det kjærlighetsfølelser som gjorde at vårt forhold ikke kunne sammenlignes med et vanlig vennskap. Steinar er så redd for at vi skal forveksle vennskap med kjærlighet når vi har mannlige venner, men egentlig så er det han som har problemer med å skille mellom de to tingene, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #122 Del Skrevet 19. juni 2010 Sant det, først når du har elsket noen så ser du forskjellen på vennskap og kjærlighet. Og da forstår du også at vennskap ikke trenger å være en trussel for et forhold. Min mann var også min beste venn, men ved siden av det så var det kjærlighetsfølelser som gjorde at vårt forhold ikke kunne sammenlignes med et vanlig vennskap. Steinar er så redd for at vi skal forveksle vennskap med kjærlighet når vi har mannlige venner, men egentlig så er det han som har problemer med å skille mellom de to tingene, tror jeg. Led meg ikke inn i fristelse - det syns jeg er et fornuftig og bra uttrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 19. juni 2010 #123 Del Skrevet 19. juni 2010 Led meg ikke inn i fristelse - det syns jeg er et fornuftig og bra uttrykk. KateW har nok rett, gitt. Hadde du opplevd og forstått forskjellen på ekte kjærlighet og ekte vennskap så hadde du ikke sett på venner som fristelser. Langt mindre ekser som har gått over i vennskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #124 Del Skrevet 19. juni 2010 KateW har nok rett, gitt. Hadde du opplevd og forstått forskjellen på ekte kjærlighet og ekte vennskap så hadde du ikke sett på venner som fristelser. Langt mindre ekser som har gått over i vennskap. Du og KateW burde ikke uttale dere om ting dere ikke har noe greie på. Det at du vet at alle dine ekser etc. bare er rene vennskap, betyr IKKE at en ny mann i ditt liv automatisk vet det også. Det sier seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. juni 2010 #125 Del Skrevet 19. juni 2010 Du og KateW burde ikke uttale dere om ting dere ikke har noe greie på. Det at du vet at alle dine ekser etc. bare er rene vennskap, betyr IKKE at en ny mann i ditt liv automatisk vet det også. Det sier seg selv. Unnskyld meg, men her er det faktisk du som uttaler deg om ting du ikke har greie på. KateW snakker av erfaring, noe du ikke har på området. Noen av oss har faktisk møtt menn som ikke ser det som en trussel at vi har mannlige venner, eller ekser som vi er på talefot med. Jeg er ikke omgangsvenner med mine ekser, men vi er på talefot og kan prates når vi tilfeldig treffes. Og jeg kan også slå av en prat med konene deres når vi treffes, vi er ikke uvenner og ikke omgangsvenner. Og at dette er helt uskyldig vil en eventuell ny mann finne ut ved at han og damen omgås begges venner og ser hvordan dama/typen opptrer overfor vennene. Når man skal finne seg en ny kjæreste så bør man ha et åpent sinn inntil det motsatte blir bevist, å starte et forhold med å anta at den kommende kjæresten tuller rundt før det er bevist vil bare vise at dette forholdet ikke er liv laga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #126 Del Skrevet 19. juni 2010 Unnskyld meg, men her er det faktisk du som uttaler deg om ting du ikke har greie på. KateW snakker av erfaring, noe du ikke har på området. Noen av oss har faktisk møtt menn som ikke ser det som en trussel at vi har mannlige venner, eller ekser som vi er på talefot med. Jeg er ikke omgangsvenner med mine ekser, men vi er på talefot og kan prates når vi tilfeldig treffes. Og jeg kan også slå av en prat med konene deres når vi treffes, vi er ikke uvenner og ikke omgangsvenner. Og at dette er helt uskyldig vil en eventuell ny mann finne ut ved at han og damen omgås begges venner og ser hvordan dama/typen opptrer overfor vennene. Når man skal finne seg en ny kjæreste så bør man ha et åpent sinn inntil det motsatte blir bevist, å starte et forhold med å anta at den kommende kjæresten tuller rundt før det er bevist vil bare vise at dette forholdet ikke er liv laga. Ja, men det er enklere med ei dame som ikke er venner med noen ekser etc. Jeg syns også at det tyder på godt vett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. juni 2010 #127 Del Skrevet 19. juni 2010 Ja, men det er enklere med ei dame som ikke er venner med noen ekser etc. Jeg syns også at det tyder på godt vett. Da får du finne deg en dame uten ekser da vettu. Litt kjipt at dama du jakter på og som du hjalp med å være utro mot hennes ektemann, kommer til å ha en eks hun må samarbeide med pga. felles barn - det tyder ikke på særlig godt vett fra din kant akkurat. Men godt vett er så ymse det, mitt syn og ditt syn på området er to forskjellige ting - hvem som har mest godt vett vet jeg ikke. Jeg for min del har aldri vært utro og jeg har aldri hatt sex med en annens ektefelle, noe du har hatt så vidt jeg har forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #128 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Da får du finne deg en dame uten ekser da vettu. Litt kjipt at dama du jakter på og som du hjalp med å være utro mot hennes ektemann, kommer til å ha en eks hun må samarbeide med pga. felles barn - det tyder ikke på særlig godt vett fra din kant akkurat. Men godt vett er så ymse det, mitt syn og ditt syn på området er to forskjellige ting - hvem som har mest godt vett vet jeg ikke. Jeg for min del har aldri vært utro og jeg har aldri hatt sex med en annens ektefelle, noe du har hatt så vidt jeg har forstått. Ja, du syns vel du fikk inn en fulltreffer nå, tenker jeg. Men jeg har aldri påstått at jeg alltid har vært fornuftig, selv om målet alltid var å få til noe fornuftig. Det er imidlertid umulig å utrette noe uten en god kommunikasjon og et godt samarbeide. Endret 20. juni 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. juni 2010 #129 Del Skrevet 19. juni 2010 Hm, Prøvis, det er jo helt klart og tydelig at det å pule en annens kone tyder på godt vett om bare godviljen er der, mens det å ha venner av motsatt kjønn tyder på at vi er dumme kvinner som mangler godt vett, og bare er ute etter å gjøre livet vanskelig for våre eventuelle framtidige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #130 Del Skrevet 19. juni 2010 Ser jammen meg ut som det er mennene som har problemer med damenes ekser enn det damene har med mannens ekser. Og jeg som trodde det var vi damer som var fordomsfulle :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 19. juni 2010 #131 Del Skrevet 19. juni 2010 Du og KateW burde ikke uttale dere om ting dere ikke har noe greie på. Det at du vet at alle dine ekser etc. bare er rene vennskap, betyr IKKE at en ny mann i ditt liv automatisk vet det også. Det sier seg selv. I min erfaring så antar ikke den nye mannen i livet mitt automatisk at de er trusler heller. Og i og med at jeg har erfaring med ekser som venner og nye menn i mitt liv i motsetning til deg, så ser jeg ikke helt hvorfor du skal ha så mye mer greie på dette her enn meg og de andre her. Det at du har testikler gjør deg ikke til talsmann for halvparten av verdens befolkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 20. juni 2010 #132 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Hm, Prøvis, det er jo helt klart og tydelig at det å pule en annens kone tyder på godt vett om bare godviljen er der, mens det å ha venner av motsatt kjønn tyder på at vi er dumme kvinner som mangler godt vett, og bare er ute etter å gjøre livet vanskelig for våre eventuelle framtidige. ja, du sier noe.. Jeg blir litt fascinert over hans trang til å kaste stein der han sitter i glasshuset sitt. Endret 20. juni 2010 av Prøvekandidat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #133 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Hm, Prøvis, det er jo helt klart og tydelig at det å pule en annens kone tyder på godt vett om bare godviljen er der, mens det å ha venner av motsatt kjønn tyder på at vi er dumme kvinner som mangler godt vett, og bare er ute etter å gjøre livet vanskelig for våre eventuelle framtidige. Det jeg sier er bare at venner av motsatt kjønn og omgang med ekser, kompliserer et nytt kjæresteforhold. Hva er så veldig vanskelig med å forstå det? Endret 20. juni 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #134 Del Skrevet 20. juni 2010 Ser jammen meg ut som det er mennene som har problemer med damenes ekser enn det damene har med mannens ekser. Og jeg som trodde det var vi damer som var fordomsfulle :gjeiper: Ute i den store virkeligheten tror jeg nok at dette problemet er relativt likt fordelt mellom kjønnene. Ingen liker i utgangspunktet at den nye kjæresten har kontakt med en eks. Dette er helt normalt selvfølgelig. Hvorfor da ikke alle her ser ut til å forstå dette faktum, er imidlertid meget betenkelig i seg selv. Jeg har ingen god forklaring på det i hvert fall :klø: Teorier skulle kunne være utpreget naivitet, egoisme osv. Gudene vet. Pga alle samlivsbruddene, så skal det også sies at en viss omgang med eks(er) er nødvendig pga samarbeidet om mindreårige barn. Ikke akkurat noen ideell situasjon for et nytt kjæresteforhold, for å si det slik, men sånn er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #135 Del Skrevet 20. juni 2010 I min erfaring så antar ikke den nye mannen i livet mitt automatisk at de er trusler heller. Og i og med at jeg har erfaring med ekser som venner og nye menn i mitt liv i motsetning til deg, så ser jeg ikke helt hvorfor du skal ha så mye mer greie på dette her enn meg og de andre her. Det at du har testikler gjør deg ikke til talsmann for halvparten av verdens befolkning. Som sagt, hvorfor skulle en ny mann/kjæreste i ditt liv være interessert i at du har kontakt med ekser - kan du forklare meg dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #136 Del Skrevet 20. juni 2010 ja, du sier noe.. Jeg blir litt fascinert over hans trang til å kaste stein der han sitter i glasshuset sitt. Burde ikke du heller konsentrere deg om han nye fyren du er så oppover ørene forelsket i da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 20. juni 2010 #137 Del Skrevet 20. juni 2010 Burde ikke du heller konsentrere deg om han nye fyren du er så oppover ørene forelsket i da? He he, du liker ikke at det blir satt fokus på dine handlinger kontra dine uttalelser.. som er noget motstridende. Jeg konsentrerer meg om ungen min som jeg har hele tiden, forelskelsen kommer litt i annen rekke når vi har så forskjellig "fritid". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 20. juni 2010 #138 Del Skrevet 20. juni 2010 Som sagt, hvorfor skulle en ny mann/kjæreste i ditt liv være interessert i at du har kontakt med ekser - kan du forklare meg dette? Hvorfor ikke lese det hun skriver? Hennes typer har visst ikke noe problem med kontakt med ekser, så da er det sånn i hennes liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 20. juni 2010 #139 Del Skrevet 20. juni 2010 Det jeg sier er bare at venner av motsatt kjønn og omgang med ekser, kompliserer et nytt kjæresteforhold. Hva er så veldig vanskelig med å forstå det? Noen har vanskelig for å forstå det fordi det ennå ikke har komplisert noen nye kjæresteforhold, noen har nemlig truffet noen som ikke har problemer med at det finnes ekser og at noen kan ha et ålreit vennskap med dem. Hva er så veldig vanskelig med å forstå det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 20. juni 2010 #140 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Som sagt, hvorfor skulle en ny mann/kjæreste i ditt liv være interessert i at du har kontakt med ekser - kan du forklare meg dette? Interessert og interessert.. han skal bare være et avslappet og åpent menneske som finner ut av ting selv i stedet for å være låst av at han er livredd, sjalu og forutinntatt. Det er alt. Personlig så lyser det flere varselslamper hos meg når han hater eksene sine og ikke vil ha noe med dem å gjøre enn når han er på godfot med dem. Det siste viser faktisk en viss modenhet, det første kan derimot være tvilsomt. Hvorfor ikke være venner med eksen liksom? Fremdeles følelser? Er du en person som bærer nag lenge, som aldri kan tilgi? Klarer du ikke å ha et ordentlig brudd? Kommer du aldri over en annen? Havner du til sengs med ekser om du møter dem? Må du slette dem fra facebook for å ikke falle for fristelsen å kontakte dem igjen, eller fordi du blir såret og sur når de finner en ny kjæreste? Er du hevngjerrig? Er du så dårlig til å velge partnere at det er INGENTING interessant med dem når forelskelsen er over? Evner du ikke å heve deg over ting? Liker du bedre å rømme fra vanskelige ting eller feie dem under teppet enn å konfrontere dem? Vil du snakke dritt om meg og behandle meg dårlig om det ikke skulle fungere mellom oss to? Alle ender jo ikke opp som venner, men hos en normal, emosjonelt stabil person så skal ikke alle ende opp som uvenner heller. Endret 20. juni 2010 av Anjelika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå