Gå til innhold

Er du venner med en eks?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg og eksen min er kjempegode venner - vi har barn sammen så det skulle da bare mangle. Jeg er også venninne med dama hans.

Barna setter kjempestor pris på dette, og det morsomste de vet er når vi alle går ut og spiser eller finner på ting sammen - inkludert min nye mann, selvsagt.

Og at du mener det er "galskap, idioti, svakt, meningsløst og verdiløst" viser bare hva slags elendige holdninger enkelte har. Nesten så jeg blir flau over å være menneske på grunn av sånne som deg.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men jeg tror at kvinner er mer interessert i å være venner.

Der tror jeg du tar feil. Statistisk sett er det kvinner som avslutter forholdet, og det er som regel den som blir dumpa som vil insistere på å være venner, fordi de ikke aksepterer at det er slutt.

Gjest navnelapp
Skrevet

Mi erfaring er at vennskap med eksar først oppstår ei god tid etter brotet. Vennskap fordi den eine parten nektar å akseptere at det er slutt er heilt usannsynleg, etter mitt syn. Det ville eg aldri vere med på. Vennskap fordi ein møtast igjen i samanhengar der det er naturleg, og oppdagar at ein kan vere avslappa saman og sette pris på den andre som menneske og venn derimot, det er eg med på.

Det første året etter at det vart slutt har eg ikkje sett noko særleg til eksane mine. Men så har det langsomt og naturleg utvikla seg til den relasjonen vi har i dag.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Der tror jeg du tar feil. Statistisk sett er det kvinner som avslutter forholdet, og det er som regel den som blir dumpa som vil insistere på å være venner, fordi de ikke aksepterer at det er slutt.

Jeg har bare villet være venner med de jeg har dumpa, jeg. De som har dumpa meg, ønsker jeg dit peppern gror. Så jeg tror ikke du kan gå ut og si slikt på generelt grunnlag!

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Ikke venn med noen av de i den forstand at vi møtes eller finner på ting sammen.

Men slår gjerna av en prat om vi møtes tilfeldig på gaten, har ikke noe uvennskap med noen av dem.( kun 1 unntak jeg aldri ville hilset på om jeg traff ham på gata engang)

Det er sånn jeg har det også, er ikke omgangsvenner men vi er heller ikke uvenner. Kan godt slå av en prat når vi treffes, også når deres koner er med, og det hender at den ene kona og jeg slår av en kjapp prat hvis vi treffes helt tilfeldig. Mine ekser og jeg var unge da vi var sammen, man kan vel si at vi vokste fra hverandre og nå er vi som bekjente å regne.

Hvis jeg skulle bli sammen med en mann som har barn fra før så er det en fordel, syns jeg, at han kan samarbeide med eksen.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Er det noen som tenker på at en ny kjæreste vil ønske dine ekser ditt peppern gror?

Er vi tilbake til venner av det motsatt kjønn igjen? I så fall tror jeg at jeg har svart meg ferdig på det temaet. :)

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Ja, jeg og eksen min er kjempegode venner - vi har barn sammen så det skulle da bare mangle. Jeg er også venninne med dama hans.

Barna setter kjempestor pris på dette, og det morsomste de vet er når vi alle går ut og spiser eller finner på ting sammen - inkludert min nye mann, selvsagt.

Og at du mener det er "galskap, idioti, svakt, meningsløst og verdiløst" viser bare hva slags elendige holdninger enkelte har. Nesten så jeg blir flau over å være menneske på grunn av sånne som deg.

Det er fint når det kan fungere på den måten, jeg hadde ikke hatt noe problemer med at en eventuell ny mann hadde et så fint forhold til sin eks og sine barns mor. :)

Skrevet

Er det noen som tenker på at en ny kjæreste vil ønske dine ekser ditt peppern gror?

Klart jeg har tenkt på det men den jeg er sammen med, må nesten akseptere at jeg er venner med eksen. Han første eksen min har jeg vært venner med siden det ble slutt for 8år siden. Så lenge jeg ikke holder vennskapet mellom meg og eksen hemmelig, så ser jeg ikke problemet.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Klart jeg har tenkt på det men den jeg er sammen med, må nesten akseptere at jeg er venner med eksen. Han første eksen min har jeg vært venner med siden det ble slutt for 8år siden. Så lenge jeg ikke holder vennskapet mellom meg og eksen hemmelig, så ser jeg ikke problemet.

Enig med deg i det. Mine ekser går langt tilbake i tid og det burde ikke være noe problem å akseptere at jeg er på talefot med dem, vi er ikke omgangsvenner men slår av en prat når vi treffes. Og det bør mannen som vil ha meg tåle. :)

Skrevet

Enig med deg i det. Mine ekser går langt tilbake i tid og det burde ikke være noe problem å akseptere at jeg er på talefot med dem, vi er ikke omgangsvenner men slår av en prat når vi treffes. Og det bør mannen som vil ha meg tåle. :)

Godt å høre at noen er enige med meg. En prat på tlf i ny og ne burde man tåle. Jeg snakker jo ikke med eksen min hver dag, selvom jeg har kjæreste eller ikke.

Skrevet

Har fortsatt litt kontakt med første kjæresten min. Var 16 :P

Resten er jeg på hils med.

Samboern har truffet han ene jeg er på hils med.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg har ikke så mange ekser å snakke om, men faren til ungene er fortsatt en jeg kan snakke om mye med. Så ja. Jeg er venn med eksen.

Skrevet

Jeg ser poenget med å ikke være direkte uvenner når man har barn i sammen.

Skrevet

Jeg har bare villet være venner med de jeg har dumpa, jeg. De som har dumpa meg, ønsker jeg dit peppern gror. Så jeg tror ikke du kan gå ut og si slikt på generelt grunnlag!

Ja, dette tenker jeg er det vanlige.

Som regel blir ekser venner etterpå hvis dama ønsker det, fordi mannen - sosialt sett - bare dilter etter kvinnfolk.

Men blir dama dumpa på en ufin måte, så vil hun selvfølgelig ikke være venner med han lenger.

Skrevet

Om jeg treffer en mann som har et godt forhold til en eks, så tenker jeg at han er voksen og fornuftig.

Noen mennesker passer ikke i par, men de kan fungere i et samarbeid om eksempelvis barn i ettertid. Jeg stiller meg langt mer tvilende til menn som omtaler eksen som "Ho fitta!" mens ungene hører på.

Selv har jeg noen ekser jeg fortsatt er kjempeglad i, noen jeg ikke har kontakt med, noen jeg er kompis med, noen jeg ikke ønsker kontakt med og noen jeg er på hils med.

Det er en grunn til at de er ekser, men grunnene er like ulike som mennene, så man kan ikke si at "alle ekser er like og de kan man ikke være venner med!"

Enig...jeg ville nok ikke blitt sammen med en mann som snakket nedsettende om eksen. Det er litt emosjonelt ustabilt, man blir jo sammen fordi man liker hverandre vel? Det er jo den samme personen man ble sammen med.

Men så ville jeg nok ikke blitt sammen med en mann som snakket sånn om noen, enten det var eksen eller ikke...jeg liker ikke folk som håndterer følelsene sine på den måten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare om de er nyskilte og du er årsaken til bruddet.

Skrevet

Nei, bare om de er nyskilte og du er årsaken til bruddet.

Vel, det gjør sikkert ikke situasjonen noe bedre i hvert fall.

Skrevet

Har noen ekser som jeg møter endel i sosiale sammenhenger. Vi har ikke noe uoppgjort, swå det funker veldig fint. Når man har samme vennekrets, må det jo bli sånn:)

Kjæresten min er bestevenn med sin eks. De var sammen i nesten åtte år, hvor de i tre av årene bodde sammen som venner. Det var ingen følelser der i det hele tatt, og hun har ny samboer. Jeg har vært på middag hos hun og samboeren, samt møtt de ved flere andledninger. De er kjempehyggelige, og det er virkelig ikke noe problem for meg. Når jeg ser kjæresten min og eksen hans sammen, så er det som forholde mellom min beste venninne og meg.

Skrevet

Når jeg ser kjæresten min og eksen hans sammen, så er det som forholde mellom min beste venninne og meg.

Ja, det er jaggu mange rare folk i denne verden gitt ;)

Gjest Tidssone
Skrevet

Ja, det er jaggu mange rare folk i denne verden gitt ;)

Jah.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...