Gå til innhold

Hva er det styggeste ordet du vet om?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Kvinne. Grøsser hver gang jeg hører/leser det.

Uffda, det var ikke bra. Hvilket ord skulle man ellers bruke når man er et voksent menneske og ikke jente lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

jordbærdager. :spy:

jeg vet hvorfor jeg ikke liker jordbærer. D:

hilsen fra

lilla

Liker du ikke jordbær? Det som er så godt, jordbær med fløte, namnam :) . Smaken er så forskjellig, hva synes du er godt å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuk (med trykk på u'en, og så vidt man hører siste "k").

Bjønnefitte (fitte i det hele tatt).

Folk som alltid må si; "det var jævlig vondt, det var jææææævlig slitsomt", osv er harry, og styyygt!

Ordet makk (altså mark).

Åremat (noe jeg hørte en narkoman omtale heroinet sitt for). Fytti katta, det er det styggeste jeg har hørt. Åremaaaat. :spy:

Endret av Frk Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får frysning hver gang jeg hører ordet mensensnerk

Har ei venninne som ikke klarer ordet klut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat så stygt, kanskje... Men "Salve" står høyt å den lista hos meg - et skikkelig ekkelt ord. Usj!

Selv forbinder jeg noe positivt med salve, og tenker på lindring av sår eller svie.

I tillegg til den vanlige betydningen er det jo også et mannsnavn. Du kjenner kanskje ingen som heter det? Navnet er ikke så mye brukt lenge, men iallefall på Sørlandet er det ganske mange som heter Salve.

Ser at mange ikke liker ordet fitte! :fnise:

Kanskje ikke så rart? Det brukes jo også som skjellsord.

Her er spekulasjoner på opprinnelsen til ordet, og det er langt mer positivt:

Fitte er en gammel, norsk, folkelig betegnelse for det kvinnelige kjønnsorganet (vagina) og for kjønnsåpningen (vulva). Ordets opprinnelse er usikker, men det kan ha sammenheng med fit/fidje, eng ved vann; vått, myrlendt gress, og det har da i sin opprinnelse en poetisk, kjærlig og nærmest lyrisk konnotasjon. Det kan også ha sin opprinnelse i fidje/fitje, bergsprekk, revne i fjell, visstnok fra gammelnorsk.

(kilde: Wikipedia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...