Gå til innhold

Kvakseheimen


Sequax

Anbefalte innlegg

Gjør det :fnise: Har både typiske mensmurringer, men også en del stikkinger og strekkinger (litt usikker på hvordan jeg skal forklare det), men har jo lest om at ligamentene strekker seg og livmoren utvider seg og alt, så det er nok det vi kjenner. Det merkes i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det :fnise: Har både typiske mensmurringer, men også en del stikkinger og strekkinger (litt usikker på hvordan jeg skal forklare det), men har jo lest om at ligamentene strekker seg og livmoren utvider seg og alt, så det er nok det vi kjenner. Det merkes i alle fall!

Ja :jepp:

Men ellers kjenner jeg ikke så mye til denne graviditeten...så er litt bekymra, da... :sukk: Men sånn er det vel med alle! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner man for mye, så er man bekymret for det, kjenner man for lite er man bekymret for det. Fra og med positiv test og resten av livet vårt skal bekymringene ingen ende ta, så det må vi nok bare vende oss til. Jeg skjønner tankegangen din veldig godt, men prøv å nyt at du er i god form, forhåpentligvis kommer du til å være det gjennom hele svangerskapet, og det er jo helt topp! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig til mensmurringer fram til uke 6 ca. Kjentes hele tiden ut som om mensen skulle komme, og at den skulle bli sterkere enn hva den noen gang hadde vært. Så plutselig en dag kjente jeg ikke noe mere, og de to siste ukene har jeg ikke kjent noe i magen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner man for mye, så er man bekymret for det, kjenner man for lite er man bekymret for det. Fra og med positiv test og resten av livet vårt skal bekymringene ingen ende ta, så det må vi nok bare vende oss til. Jeg skjønner tankegangen din veldig godt, men prøv å nyt at du er i god form, forhåpentligvis kommer du til å være det gjennom hele svangerskapet, og det er jo helt topp! :klemmer:

Å, ikke si sånt, a!! Bekymringer fra ende til annen!! :ler: Men takk for oppmuntringa, alt er sikkert i orden :)

Jeg hadde veldig til mensmurringer fram til uke 6 ca. Kjentes hele tiden ut som om mensen skulle komme, og at den skulle bli sterkere enn hva den noen gang hadde vært. Så plutselig en dag kjente jeg ikke noe mere, og de to siste ukene har jeg ikke kjent noe i magen....

Bekymrer du deg over at du ikke kjenner noe ? Tror det er helt vanlig, det også! Jeg kjenner ikke noe ofte jeg heller, altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, har gått mer eller mindre å engstet meg siden jeg fikk positiv test. :sjenert: Men har klart å roe litt ned den siste uken. Glad hver gang jeg kjenner at puppene er litt ømme eller at det stikker litt i magen, men det er ikke hver dag det skjer altså. Har lest litt på nett å funnet ut at det er like vanlig med få symptomer som mange, så håper alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaa, har gått mer eller mindre å engstet meg siden jeg fikk positiv test. :sjenert: Men har klart å roe litt ned den siste uken. Glad hver gang jeg kjenner at puppene er litt ømme eller at det stikker litt i magen, men det er ikke hver dag det skjer altså. Har lest litt på nett å funnet ut at det er like vanlig med få symptomer som mange, så håper alt er ok.

Jeg tror vi to er i sånn ca. akkurat i samme båt ;) Når skal du på første kontroll ? :)

Gratulerer!! :biggrin:

Hei, Angel!

Tusen takk! :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig å bekymre seg mye i starten ;) Jeg var en av de som hadde veldig lite symptomer, har egentlig vært heldig med det gjennom hele svangerskapet (bortsett fra kraftig bekkenløsning da :kjefte: ), og lurte hele tiden på hva som skjedde der inne. Det hjalp meg veldig å tenke at jeg ikke fikk påvirket den lille spiren på noe vis uansett, og at hvis det gikk galt, så var det mest sannsynlig fordi det var noe galt med den. Og at jeg heller vil miste tidlig i svangerskapet enn sent, eller å føde et svært sykt barn. :) Det er jo ganske flott at kroppen rydder opp selv dersom det er store avvik på fosteret :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til første svangerskapskontroll 07.07, og det er leeeeeeenge til ennå altså. Alt for lenge synes jeg :gjeiper:

Det værste er at jeg har time så sent på dagen at jeg må på jobb først, og kan bruke hele dagen på å grue meg på å til legen. Har nok litt legeskrekk, men regner med at et svangerskap klarer å kurerer det.

Endret av Luva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig å bekymre seg mye i starten ;) Jeg var en av de som hadde veldig lite symptomer, har egentlig vært heldig med det gjennom hele svangerskapet (bortsett fra kraftig bekkenløsning da :kjefte: ), og lurte hele tiden på hva som skjedde der inne. Det hjalp meg veldig å tenke at jeg ikke fikk påvirket den lille spiren på noe vis uansett, og at hvis det gikk galt, så var det mest sannsynlig fordi det var noe galt med den. Og at jeg heller vil miste tidlig i svangerskapet enn sent, eller å føde et svært sykt barn. :) Det er jo ganske flott at kroppen rydder opp selv dersom det er store avvik på fosteret :jepp:

Det har du helt rett i; bra vi er utstyrt sånn at kroppen fikser det selv hvis noe er galt ( i det fleste tilfeller, iallefall ) :)

Jeg skal til første svangerskapskontroll 07.07, og det er leeeeeeenge til ennå altså. Alt for lenge synes jeg :gjeiper:

Det værste er at jeg har time så sent på dagen at jeg må på jobb først, og kan bruke hele dagen på å grue meg på å til legen. Har nok litt legeskrekk, men regner med at et svangerskap klarer å kurerer det.

Jeg også syns 1. juli er leeeeeenge til... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 uker og 3 dager idag. Gleder meg til å dra på første kontroll. Etter første legebesøk er det vel bare jordmor på helsestasjon, da eller...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger selv om du vil gå til lege eller jordmor på kontrollene :) Jeg prøvde to forskjellige jordmødre, men de var håpløse :roll: Så jeg drar bare til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det vanligste er vel å gå til lege og jordmor :) Men det velger du helt selv velger helt selv

Jeg gikk bare til lege forrige gang fordi jeg følte det ble så mye pes å komme meg til jordmor i tilegg til jobb og barn som krevde sitt fra før, men det var jo andre gang for meg og jeg tror man får mye ut av å gå til jordmor og/eller når det er første gang (så lenge man trives med jordmorern ;) )

Har du tenkt på navn enda!? :hoppe: (Jada, jeg vet at det er tidlig men det er så gøy!!)

Endret av Shade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag! :goodbye:

Takk for besøket! :)

Jeg skal til legen 01.07, men ønsker vel å gå til jordmor etter første visitten.

Navn ? Jepp, navn er i boks....men de er hemmelige!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...