Gå til innhold

Kvakseheimen


Sequax

Anbefalte innlegg

Fortvil ikke, du er ikke den eneste som har lagt på deg! Er snart 3 mnd og har lagt på meg hele 6 kg(!)

Sluttet å røyke da jeg fant ut at jeg var gravid og er sulten HELE tiden, håper dette gir seg etterhvert når jeg straks går over i 2.trimester :jepp: Hvis jeg unngår å spise når jeg er sulten blir skikkelig kvalm og kaster opp :filer:

Og jeg slutta å snuse da jeg fant ut....OG er sulten hele tiden..... :sukk:

Godt å vite at det er flere i samme båt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,ja...da var første svangerskapskontroll over, og legen lyttet ikke etter noe hjerteslag...sa det var for tidlig ? :sur:

Det som skjedde var dette:

- måling av blodtrykk

- veiing

- måling av proteiner av urinen

- henvisning til fysioterapeut angående foten ( ringer i morgen )

- utfylling av helsekort

( termin som jeg allerede har anslått: 13.02.10 )

- bestilling av fødeplass

- bestilling av time hos jordmor ( 26.07.10 )Da skal jeg også ta blodprøver.

Sitter igjen med litt ufullstendig følelse. Syns legen kunne vært mer sympatisk og...tja...spørre litt mer..? Jeg går til jordmor heretter, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også ganske skuffet på mine kontroller. Men hos meg var jordmødrene verst. Etterhvert skjønte jeg at det som teller er at de får sjekket urin, blod, blodtrykk, fosterlyd og etterhvert sf-mål, og så får man heller snakke med fandre folk, eller internett :kose: Jeg hadde gledet meg til kontroller lenge, og syntes det var en skikkelig nedtur. Tror det kom av at jeg hadde for høye forventninger egentlig. Får håpe jordmoren din er bedre da :jepp:

De sjekker nok tidligst etter hjertelyd rundt uke 12. Men du kan jo kjøpe deg en doppler etterhvert. Jeg fant hjertelyden selv i uke 11-12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er alt for tidlig å lete etter hjertelyd i uke 7, altså! Hadde vært kjipere for deg om han hadde prøvd og ikke funnet den, tipper jeg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan se hjertet slå på ultralyd så tidlig, men ikke høre det. Så det trenger du ikke være lei deg for at ikke skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan nok høre det, men det er mye lettere å finne fosteret med UL, siden man da ser noe. Med doppler må man bare lete seg frem. Dessuten må de fleste ha innvendig UL så tidlig, og tror ikke det finnes dopplere man kan ha inn i skjeden...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble også ganske skuffet på mine kontroller. Men hos meg var jordmødrene verst. Etterhvert skjønte jeg at det som teller er at de får sjekket urin, blod, blodtrykk, fosterlyd og etterhvert sf-mål, og så får man heller snakke med fandre folk, eller internett :kose: Jeg hadde gledet meg til kontroller lenge, og syntes det var en skikkelig nedtur. Tror det kom av at jeg hadde for høye forventninger egentlig. Får håpe jordmoren din er bedre da :jepp:

De sjekker nok tidligst etter hjertelyd rundt uke 12. Men du kan jo kjøpe deg en doppler etterhvert. Jeg fant hjertelyden selv i uke 11-12 :)

Du, det er alt for tidlig å lete etter hjertelyd i uke 7, altså! Hadde vært kjipere for deg om han hadde prøvd og ikke funnet den, tipper jeg. :klemmer:

Ja, de kan se hjertet slå på ultralyd så tidlig, men ikke høre det. Så det trenger du ikke være lei deg for at ikke skjedde.

Var på tidlig ul da jeg var 8+3 og da fikk jeg se hjertet banke, var forresten utvendig ul :)

God formiddag!

Hva skulle jeg ha gjort uten dere jenter ? :klemmer: Jeg mente jeg hadde lest om at noen hadde sjekket hjertelyden tidlig, men jeg har sikkert blandet litt med tidlig ultralyd, ja! :ler:

Idag er jeg 8 uker på vei! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 8 uker! :hoppe:

Tusen takk! :) Tenk at du er i din 15nde uke alt! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen/formiddag! :kaffekopp:

Nå sitter jeg og drikker tomatsuppe til frokost...ut av en stor julekopp, faktisk! ;)

Tenk, nå er det bare en måned igjen av første trimester! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :)

Det hørtes faktisk veldig godt ut :wow:

På fredag er jeg 12 uker, og jeg som følte jeg nettopp stod med testen i hånda! Den neste mnd går nok fort skal du se :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Det hørtes faktisk veldig godt ut :wow:

På fredag er jeg 12 uker, og jeg som følte jeg nettopp stod med testen i hånda! Den neste mnd går nok fort skal du se :Nikke:

Å, gleder meg veldig til 12 uker selv, for da er man liksom "trygg" når det gjelder spontanabort.

Hvordan er formen din nå ? Du ligger jo en måned før meg, du! :popcorn: Jeg har fortsatt veldig ømme bryster og blir kvalm av og til ( for ikke å glemme at jeg bare blir feitere og feitere, da... :sjenert: )og har denne drittfoten som aldri blir bra. Ellers er jeg i fin form! :)

Har du en dagbok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Michelet

Gleder meg og til 12 uker, da skal jeg dele nyheten med resten av verden :)

Formen er forholdsvis bra, noen dager er jeg kvalm mens andre dager helt fin. Men fortsatt utrolig trøtt, så er hardt å jobbe nattevakter. Satser på at det går over i 2.trimester :) Men det er verdt det!

Ellers veldig oppblåst mage og mye vann i kroppen så jeg føler meg som en riktig julegris allerede :sjenert: Går tur hver dag og tenker å begynne å svømme igjen når svømmehallen åpner iaugust igjen :)

Ingen dagbok enda,kanskje jeg lager en etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Uff, jeg smelter snart, det er så utrolig lummert for tiden! Skulle ønske det kom en skikkelig tordenbyge og masse, rensende :regn: .

Noe som har skjedd i dag som vanligvis ikke pleier å skje: jeg har blitt angrepet av en kaktus og sitter med bittesmå, usynlige pigger i fingrene :vimse:

Stua er dessuten full av fluer og jeg holder på å bli fullstendig gal av dem!!!! :trampe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei! :overrasket: Å bli angrepet av kaktus er ikke gøy altså!

Det er så ekkelt når det er så lummert ute. Det regnet endel her i går, men virker ikke som det er blitt noe bedre. Merker ikke engang at vi har alle dører og vinduer åpne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei! :overrasket: Å bli angrepet av kaktus er ikke gøy altså!

Det er så ekkelt når det er så lummert ute. Det regnet endel her i går, men virker ikke som det er blitt noe bedre. Merker ikke engang at vi har alle dører og vinduer åpne nå.

Ja, det er skikkelig klamt nå, altså! Skulle ønske det bare kunne brake løs og lette litt på trykket i lufta!!! Regner med at du bor på østlandet, du også ? Vi hadde vel ca. 12 dråper regn i går, men ikke akkurat noen skur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...