Sequax Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #281 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Ja, men i uke 12 tar morkaken over for "matingen" fra plommesekken, og noen fostre overlever ikke dette fordi morkaken ikke har utviklet seg riktig. Derfor uke 12. Oi.....håper morkaken min er i orden, da.......ekkelt å tenke på, nesten, det der....... PS! Pingting: er ikke helt sikker på når man begynner å kjenne noe. Er det rundt uke 16-18 da, mon tro ? Endret 19. juli 2010 av Sequax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 19. juli 2010 #282 Del Skrevet 19. juli 2010 Ja, men ikke bekymre deg for det, de aller aller aller fleste går det jo bra med! Det aller mest kritiske er når hjertet begynner å slå, og når det er gjort, er det bare "morkakeovergangen" igjen. Sikker er man jo aldri, uansett hvor langt man er på vei, men det gjelder å tenke positivt. Sånn er det jo å være mamma, man kan dessverre ikke beskytte barnet sitt mot alt som er skummelt! Varierer når man kjenner liv, noen påstår de kjenner så tidlig som uke 12-13, men det tror jeg er ytterst uvanlig i så fall. Selv kjente jeg vel noe bobling i det jeg trodde da var uke 15, men siden jeg ble flyttet så mange dager, var det vel egentlig tidlig i uke 16. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #283 Del Skrevet 19. juli 2010 Og jeg syns jeg kjenner bobling og knepping der nede allerede! Er sikkert bare litt luft i magen som tolkes i feil retning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 19. juli 2010 #284 Del Skrevet 19. juli 2010 Og jeg syns jeg kjenner bobling og knepping der nede allerede! Er sikkert bare litt luft i magen som tolkes i feil retning! Skjønner godt at du bekymrer deg, og sånt ER litt skummelt, men husk at det å bekymre seg masse ikke vil endre noen ting til eller fra! Det går som det går, så da kan du like gjerne prøve å skyve slike tanker til siden. (sikkert kjempelett for meg å si! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 19. juli 2010 #285 Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg skjønner også veldig godt at du er bekymret, jeg er nemlig bekymret for akkurat det samme på mine egne vegne, og jeg er ikke gravid engang!! (Rar, ja! Jeg vet.) Men for de fleste går det jo veldig bra da, spesielt når du har kommet til uke 10 allerede! for fantombevegelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #286 Del Skrevet 20. juli 2010 Skjønner godt at du bekymrer deg, og sånt ER litt skummelt, men husk at det å bekymre seg masse ikke vil endre noen ting til eller fra! Det går som det går, så da kan du like gjerne prøve å skyve slike tanker til siden. (sikkert kjempelett for meg å si! ) Tror ikke det finnes et eneste gravid kvinnfolk som ikke bekymrer seg....sånn er det nå en gang! Men takk for trøsten! Jeg skjønner også veldig godt at du er bekymret, jeg er nemlig bekymret for akkurat det samme på mine egne vegne, og jeg er ikke gravid engang!! (Rar, ja! Jeg vet.) Men for de fleste går det jo veldig bra da, spesielt når du har kommet til uke 10 allerede! for fantombevegelser Neste uke kjenner jeg sikkert harde spark!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #287 Del Skrevet 22. juli 2010 Jeg blir bare trøttere og trøttere...nå om dagen må jeg sove noen timer på ettermiddagen.......Når avtar denne trøttheten, mon tro ? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 22. juli 2010 #288 Del Skrevet 22. juli 2010 Hmm, kanskje jeg er gravid? Eller har vært det i flere år kanskje...? Alltid trøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 22. juli 2010 #289 Del Skrevet 22. juli 2010 Jeg blir bare trøttere og trøttere...nå om dagen må jeg sove noen timer på ettermiddagen.......Når avtar denne trøttheten, mon tro ? :klø: Veit ikke, jeg venter ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #290 Del Skrevet 22. juli 2010 Hmm, kanskje jeg er gravid? Eller har vært det i flere år kanskje...? Alltid trøtt Er du egentlig en elefant, Gaby ? ( de går drektige i 19 måneder ) Veit ikke, jeg venter ennå. GJEEEEEEEESP!!! :søvn: Si ifra når det går over, a....så veit jeg det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 22. juli 2010 #291 Del Skrevet 22. juli 2010 Så slitsomt da, jeg hater sånne perioder hvor man bare er trøtt uansett hva man gjør. Håper det går over snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #292 Del Skrevet 22. juli 2010 Så slitsomt da, jeg hater sånne perioder hvor man bare er trøtt uansett hva man gjør. Håper det går over snart! Jeg også...men det er vel den lille huleboer'n inni der som suger ut alt som er av livskraft fra sin stakkars mor ? Har jo aldri vært noen dagsover, men nå må jeg slenge meg nedpå en times tid ved 17-tiden hver ettermiddag..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 22. juli 2010 #293 Del Skrevet 22. juli 2010 Kan jo hende det går over for deg tidligere enn for meg, jeg spiser jo så vannvittig lite, at det nok er med på å gjøre meg ekstra trøtt og sliten. For de fleste får vel mer energi i 2. trimester har jeg hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #294 Del Skrevet 22. juli 2010 Jeg spiser MASSE, så da har iallefall ikke det noen sammenheng!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. juli 2010 #295 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Det har vært litt opp og ned med meg. Helt i starten fikk jeg masse energi i noen uker. Og deretter var det enkelte dager jeg var veldig trøtt og sliten rundt 12. uke. Og rundt uke 20, hadde jeg en lang periode der jeg sov kanskje 16 timer i døgnet. Var sykemeldt pga bekkenløsning da, og orket knapt å gjøre noe annet enn å ligge i sengen. Men nå har jeg masse energi igjen Endret 22. juli 2010 av Pupsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 23. juli 2010 #296 Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg også...men det er vel den lille huleboer'n inni der som suger ut alt som er av livskraft fra sin stakkars mor ? Da er jo alt som det skal være? Er det ikke meningen at den skal gjøre det i ca. 18 år fremover nå? :klø: (seriøst: jeg håper det bedrer seg snart! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. juli 2010 #297 Del Skrevet 23. juli 2010 gratulerer med 11 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #298 Del Skrevet 25. juli 2010 Ping: Jo, de sier så.... Takk, Iza!! I går lurer jeg på om jeg hadde en bitte-bitte liten blødning. Det var antydning til noe mørkere i truseinnlegget og jeg syns det luktet litt blod. Nå er jeg så bekymra for at det er noe galt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.... Skal til jordmor på tirsdag ( da er jeg 11+4 ) og HÅPER hun sjekker etter hjertelyd, da ? Eller er ikke dette vanlig før ETTER uke 12 ? Uff......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. juli 2010 #299 Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg har fartet nok rundt i graviddagbøkene her på KG til å skjønne at det slett ikke er alltid at det er noe farlig med slike små blødninger! Men du bør få det undersøkt, og det får du jo på tirsdag! Selv om det sikkert kjennes som en evighet for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. juli 2010 #300 Del Skrevet 25. juli 2010 Det går nok bra, kjære deg Men skjønner du blir redd. Det er veldig mange som har opplevd det, og alt er i skjønneste orden allikevel Jordmoren jeg var hos lyttet etter hjertet så tidlig, men hun holdt på veldig kort tid, og fant det ikke. Selv fant jeg det med doppler rundt da, men da holdt jeg på i rundt 20 minutter før jeg fant det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå