Gå til innhold

Er lei av barna til venninner!

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Gjest Bianca26

Hva er nedlatende med å huske på at single ikke har man og barn. Single kan faktisk ikke dra hjem og krype under dyna til mannen sin når venner ikke gidder å finne på noe.

Det var måten vedkommende sa det på. Akkurat som alle single er patetiske og det er synd på dem mens de med mann og barn har perfekte liv og aldri er ensomme, for det tror jeg ikke er sant. Tror det er mange i seriøse forhold med barn kan føle seg ensomme av ulike grunner. Ikke alle par har det bra sammen.

Det var bare måten det ble sagt på jeg reagerte på. Og single kan faktisk ha noen å krype under dyna sammen med. Det vet du ikke. Noen som har fuckbuddies for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var måten vedkommende sa det på. Akkurat som alle single er patetiske og det er synd på dem mens de med mann og barn har perfekte liv og aldri er ensomme, for det tror jeg ikke er sant. Tror det er mange i seriøse forhold med barn kan føle seg ensomme av ulike grunner. Ikke alle par har det bra sammen.

Det var bare måten det ble sagt på jeg reagerte på. Og single kan faktisk ha noen å krype under dyna sammen med. Det vet du ikke. Noen som har fuckbuddies for eksempel.

Alle kan føle seg ensomme, men denne tråden handler om barnløse single kontra folk i par med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Alle kan føle seg ensomme, men denne tråden handler om barnløse single kontra folk i par med barn.

Ja jeg vet det men jeg reagerte likevel på den kommentaren fordi jeg føler det er en krig mellom single og folk med mann og barn, fordi jeg ser ofte at folk med mann og barn tror de er bedre enn de som er single, slik virker det iallefall i TS sitt tilfelle, slik venninnene med barn behandler henne som singel.

Endret av Bianca26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje i enkelte tilfeller føler man seg ensom. (jeg har lest hele tråden og den handler om en jente som føler seg ensom som singel fordi alle venninnene hennes produserer unger i hytt og pine som hun selv sa). Men jeg syns bare måten hun ordla seg på. Single er mer ensomme og stakkarslige enn heldige meg som har mann og barn. Slik fikk hun det til å høres, dermed reagerte jeg med å svare slik jeg gjorde selv om det var OT.

Jeg mente overhodet ikke å være nedlatende. Om du ser svaret mitt i sammenheng med svarene gitt i denne tråden hvor det kommer tydelgi fram at mange single nettop føler seg ensomme, vil du kansje se det også. Jeg har aldri sagt noe om stakkarslighet, der legger du meninger i min munn. Om jeg formulerte meg dårlig beklager jeg det, men registrerer at flere andre har skjønt hva jeg mente, og jeg føler nok heller at du overtolket utsagnet mitt, som var ment positivt, til å bli noe negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ja jeg vet det men jeg reagerte likevel på den kommentaren fordi jeg føler det er en krig mellom single og folk med mann og barn, fordi jeg ser ofte at folk med mann og barn tror de er bedre enn de som er single, slik virker det iallefall i TS sitt tilfelle, slik venninnene med barn behandler henne som singel.

Ja, det tror de, og den beste måten å motbevise det på er å invitere single, ikke ignorere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Jeg mente overhodet ikke å være nedlatende. Om du ser svaret mitt i sammenheng med svarene gitt i denne tråden hvor det kommer tydelgi fram at mange single nettop føler seg ensomme, vil du kansje se det også. Jeg har aldri sagt noe om stakkarslighet, der legger du meninger i min munn. Om jeg formulerte meg dårlig beklager jeg det, men registrerer at flere andre har skjønt hva jeg mente, og jeg føler nok heller at du overtolket utsagnet mitt, som var ment positivt, til å bli noe negativt.

Om jeg overtolket det beklager jeg, men det er fordi jeg ofte har opplevd nedlatende kommentarer fra folk i forhold før, og da bare tolka jeg det dit hen at ja der var nok en slik kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Veldig få single damen har en mann som sover i senga si hver natt. Da er man jo ikke singel lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Veldig få single damen har en mann som sover i senga si hver natt. Da er man jo ikke singel lenger...

Nei ikke hver natt sikkert, men kan jo være godt å slippe en snorkende mann ved siden av seg til en hver tid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og jeg skal være den første til å innrømme at jeg kommer til å tenke meg ekstra godt om neste gang jeg blir invitert med på noe av en singel venninne (som jeg ikke har noen av for øyeblikket, men har en søster som er singel) og være flinkere til å huske på at de nok er mer ensom enn meg som har mann og barn.

Jeg syntes dette var fint, og ikke nedlatende. Om noen flere enn deg kan tenke seg litt ekstra godt om neste gang, så har det i alle fall kommet noe godt ut av alle disse 19 sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg overtolket det beklager jeg, men det er fordi jeg ofte har opplevd nedlatende kommentarer fra folk i forhold før, og da bare tolka jeg det dit hen at ja der var nok en slik kommentar.

Okei, synd at du får mange nedlatende kommentarer fra parfolk, dessverre finnes det mange tankeløse folk. Poenget mitt som jeg prøvde å få frem at denne tråden faktisk har fått meg til å tenke litt over mitt forhold til single venner, og kommer nok til å finstemme antennene litt for å fange bedre opp dersom det viser seg at de er svært ensomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Okei, synd at du får mange nedlatende kommentarer fra parfolk, dessverre finnes det mange tankeløse folk. Poenget mitt som jeg prøvde å få frem at denne tråden faktisk har fått meg til å tenke litt over mitt forhold til single venner, og kommer nok til å finstemme antennene litt for å fange bedre opp dersom det viser seg at de er svært ensomme.

Jeg er i et parforhold nå da. Men var singel lenge en stund

Uansett jeg skjønner at du ikke mente det slik nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei ikke hver natt sikkert, men kan jo være godt å slippe en snorkende mann ved siden av seg til en hver tid også.

Er ikke alle menn som snorker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg farter ikke på byen til de sene nattetimer og kommer neppe til å begynne med det, men tråden var likevel en fin tankevekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det høres slemt og uomtenksomt ut, men jeg er bare så lei av at venninner får barn og roer seg og skal ha med den ungen overalt og aldri kan feste eller noe. Vi er like gamle og vi beveger oss tydelig i forskjellig tempo. Jeg mener at 20 årene er da vi er unge og friske og kan sprelle fra oss. Dra på turer, feste, ha det gøy og alt det der, men disse venninnene mine får faen meg unger i hytt og pine og de er så forbanna kjedelige blitt at jeg flyr på veggen.

Nå har du misforstått ganske kraftig!

Fornuftige jenter skjønner at det er i 20-årene de er unge, vakre og fristende, og da må de smi mens jernet er varmt. Dersom de bruker disse årene feil - dvs. fester, forfaller og blir gamle før tiden - vil det bli ekstremt vanskelig å finne seg en mann og stifte familie senere.

Jeg synes TS skal lære seg at mange jenter er voksne, og klare til å gifte seg, stifte familie og slå seg til ro når de er i starten av 20-årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo skaffe deg nye venner ved å feks melde deg på klubb, dans, karate, kor, korps osv eller kanskje begynne å studere, eller gå på single treff? Mange muligheter så gjør at du treffer andre som er barnløse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bianca26

Er ikke alle menn som snorker.

Uansett er det av og til godt å ha senga for seg selv i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså jeg har vel egentlig skjønt det en ganske god stund at jeg må begynne helt på nytt igjen pga mine venners valg. Jeg vilel bare utagere her og fortelle at jeg synes det er dritdårlig gjort rett og slett!

Livet er ikke rettferdig, og det forventer jeg ikke heller. Men man kan da stå opp for å gjøre et mest mulig gotd forsøk på å gjøre det så rettferdig som mulig. Ihvertfall for de man kaller for sine venner.

Jeg ser hva de har, jeg vil også ha det en gang. Men hele tiden føles det ut som at de gnir det i trynet mitt, rett og slett. "se hva jeg har og se så lite du har, ditt liv er ikke verdt noe, mitt liv er gull verdt og du er alene og jeg har det trygt og godt i livet og jeg har ikke så lyst å ha mislykkede personer i livet mitt. Det du liker og vil er ikke viktig fordi du er ikke viktig og din vilje betyr null, du er ikke noe verdt, du er usynlig og du passer kun til oss å henge jakkene våres på og babytøyet oppå" Det kunne like gjerne stått skrevet i panna deres.

For å være helt ærlig, jeg føler det faktisk veldig utrygt, jeg har ingen steder å lene meg, fremtiden er uviss og skummel, det er skummelt å se folk i øynene og "spørre" om de vil være vennen min, for de må jo tenke for en raring jeg er som ikke har venner i min alder. Det er ingen som vil ha en som er desperat, og jeg må late som at jeg har fler venner å velge mellom for at jeg skal ha en sjans.

Det er slik det føles. Det føles som at de ler av meg bak min rygg, jo de er sikkert glade i meg glade for at de har meg, det er veldig skuffende at de undervurderer meg som person og selvstendig menneske som ikke har egne tanker og som tror jeg er dum nok til å fortsatt være deres dørmatte. Jeg har ventet så lenge for at de skal se meg og ville gjøre en effort for meg.

Jeg kan se det i øynene og på ansiktsuttrykkene deres at de er så utrolig glade for at de ikke er meg. Og DET sårer. Det er ikke bare i hodet mitt, for når jeg sier at jeg ikke tør dra ut alene og at jeg veldig gjerne vil finne på en bytur eller sånt, så ser hun på meg med et "hva skal jeg gidde å gjøre med det?"-smil og blikk. Etterfulgt av "jeg later som at jeg ikke ser deg men jeg er hyggelig og høflig og snill, selvom jeg ikek gidder å gjøre en millimeter ekstra enn jeg må for å holde deg i livet mitt som den underholdnignen du er, du er et lite avbrekk i hverdagen når gubben er borte og jeg trenger hjelp, prate, råd og tips"

Jeg er mett og du er sulten, hva bryr det meg om hvordan du skaffer deg mat? Jeg blir da ikke med deg ut og jakter, jeg har bedre ting fore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig TS, så tror jeg du koker litt suppe på spiker her. Jeg tviler på at vennene dine ikke synes du er verdt noe og at de mener de og livene deres er mer verdt enn deg. Om det likevel skulle være snev av sannhet i det, tror jeg du overdramatiserer noe voldsomt og at usikkerheten din spiller deg et lite puss. Med mindre du henger med meget spesielle mennesker, har jeg liten tro på at alt det du skriver over, er ting de faktisk mener.

Jeg mener virkelig ikke å være frekk, TS, håper du klarer å se det. Men er det mulig at du har blitt litt oversensitiv pga at du er usikker av person, og føler at de går forbi deg i "livets utvikling"? Ting er sjelden så svart-hvitt som de blir fremstilt, og i denne tråden svartmaler du "venninnene" dine så til de grader at jeg har problemer med å tro på deg og din framstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

For å være helt ærlig TS, så tror jeg du koker litt suppe på spiker her. Jeg tviler på at vennene dine ikke synes du er verdt noe og at de mener de og livene deres er mer verdt enn deg. Om det likevel skulle være snev av sannhet i det, tror jeg du overdramatiserer noe voldsomt og at usikkerheten din spiller deg et lite puss. Med mindre du henger med meget spesielle mennesker, har jeg liten tro på at alt det du skriver over, er ting de faktisk mener.

Jeg mener virkelig ikke å være frekk, TS, håper du klarer å se det. Men er det mulig at du har blitt litt oversensitiv pga at du er usikker av person, og føler at de går forbi deg i "livets utvikling"? Ting er sjelden så svart-hvitt som de blir fremstilt, og i denne tråden svartmaler du "venninnene" dine så til de grader at jeg har problemer med å tro på deg og din framstilling.

Ja er jo bare en filleting å ikke gidde å bry seg om venna sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...