Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for magehilsner, Jolie, Lillen, Camelia og Jinx! Kjempegøy å høre fine ord om magen, selv om jeg jo egentlig ikke burde være opptatt av slikt...

Var på bassengtrening i går, bedre i bekkenet i dag! Hurra! Jeg ber ikke om annet enn å kunne få fortsette å jobbe og være aktiv, slik jeg er nå! Det gjør ingenting med smerter som de er nå!

Takk for bekkentips, Salamandra og Zianta! Jeg leser og leser. Og spør! Mange rare teorier. Sånn som det er nå, velger jeg å leve etter regelen om at ting er ok å gjøre så lenge de ikke gjør vondt.

I går ble jeg utsatt for to skremselspropagandadamer (så nå må sarte sjeler slutte å lese!)

Skrekkdame nr 1: Om brystbetennelse. Hun foralte om ei dame på barsel, hvor jordmødrene måtte sitte på brystet hennes for å klemme ut verk fra brystene...

Skrekkdame nr 2: Om Ullevål: da hun fikk høre at jeg har søkt Ullevål, ga hun meg en lekse om at alt var bedre enn Ullevål! De slurvet med hygienen og det var visst flaks hvis alt gikk bra.

Hallo?

Jeg blir så oppgitt over slike damer. Hvorfor forteller de det? Jeg inviterte ikke til det! Tror det er et eller annet med at når folk skjønner jeg er gravid, så føler de et enormt behov for å fortelle om sine egne erfaringer, og helst om de vonde.

Ellers er det er superdag! Har rød kjole på meg i dag, liker røde dager!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har skrevet tale til Bestemors 80 årsdag i helga, gleder meg aldri til holde taler, men synes det er viktig.

Har også laget invitasjon til mannens 30-årsdag, har som mål å sende dem mandag.

Et vennepar av oss har flyttet fra hverandre! :o Det kom som lyn fra klar himmel for min del, og er så trist å tenke på! De har to små barn, holder på å pusse opp et hus - og har nok hatt det strevsomt. Men jeg ante at det var så ille! Nå bor han på hytta til sine svigerforeldre, mens hun bor i huset deres med barna. :-(

Vi får besøk R og S med lille N (7 mnd) fra torsdag til fredag. De hadde termin med N dagen etter det som har blitt vår termin i år, så det blir så morsomt å se dem! Og det blir første gang en baby overnatter hos oss...

Min plan: kooooooose!

Skrevet

Tusen takk for støttende hilsen i dagboken min, det varmer godt!!!!

Setter kjempestor pris på "nettvennskapet", støtten betyr mye!

Håper du får en kjempefinhelg!

:klem2:

Ps: Nydelig mage!!!

Gjest Mayamor
Skrevet

Tenk på at dersom det var så forferdelig å føde...

Ville det ikke vært mange flere enebarn rundt forbi da... :wink:

Skal ikke si at det ikke er noe...

Men hjelpe meg - det går fort over - så har en en nydelig baby i armene.

Tro meg: DET ER VERD DET... :hjerte:

Ikke hør på "skrekkhistorier"...

Lag dine egne erfaringer bassert på din opplevelse...

Husker en venninne av meg sa:

"Det er akkurat som å ha forstoppelse".

Da jeg lå i fødsel - lo jeg og tenkte at det var nå litt av

noen forstoppelser hun måtte ha... :o :ler:

Poenget er at det er overkommelig.

Du hører ikke om alle som gikk på byn og kom seg "velberget" hjem...

Du hører om dem som ble ranet eller overfalt el.

Slik er det vel med fødsler også:

Du kjenner sikkert flere som har barn og det gikk bra med enn folk som har hørt om noen hvor xxxxxxxx skjedde... :wink:

Det går så bra så... :klem:

Flott mage du har ja...

Klem fra Mayamor

Skrevet

Husker en venninne av meg sa:

"Det er akkurat som å ha forstoppelse".

Da jeg lå i fødsel - lo jeg og tenkte at det var nå litt av

noen forstoppelser hun måtte ha... :o :ler:

:hoho: Ler så jeg nesten tisser meg ut ...

Gjest Camelia
Skrevet

...og dessuten er litt av poenget at du ikke har noe valg... Du føder, enten du vil, kan, orker eller ikke... :wink: Man hører alltid folk snakke om hvilken fantastisk prestasjon det er av en kvinne å føde, joa, mulig det, men faktum er at det er kroppen din som gjør det, i mindre grad din viten og vilje...

Det er dritvondt, men DU VERDEN så lite det betyr sekundet etter at det hele er over! :D

Hah....kjenner jeg får rent lyst til å føde, her jeg sitter...uhmm...lukten av nyfødt baby er noe HELT spesielet, husk det, og ta med deg den lukten videre i livet! :wink:

Skrevet

Fint at dere beroliger om fødselsopplevelsen, jenter! Men jeg er faktisk ikke redd for den. (Slik føler jeg det i hvert fall nå). Skremselsdamene snakket om brystbetennelse og dårlig hygiene på sykehus, og det synes jeg faktisk høres mer skremmende ut. For det er jo noe man kan unngå, fødselen må man gjennom uansett.

Flott, begivenhetsrik helg, med 80-årsdag og barnedåp. Jeg holdt tale, ble rørt, men det gjør ingen ting.

Fikk også en flott formiddag med mamma, vi tilbrakte en time i mor-og-barn-butikken. Ekspeditøren var kunnskapsrik og formidlingsvillig, og brukte tiden til å gå gjennom hele sortimentet deres: vogn, stellebord, seng - alt.

Vi skulle ikke kjøpe noe da, men hadde stort utbytte av det hun fortalte. (Hun var selv gravid, og hadde dermed foretatt noen valg for seg selv, nettopp.)

Vel, dermed har utstyrsdebatten begynt å kverne i hodet mitt.

Foreløpige ønsker:

Vogn: Teutonia Mistral med softbag, etterhvert med Voksipose med bæreplate.

Eller: One Three hill urban jungle, med bag.

Stelleveske: Hard fra Babybjørn

Bæresele; Babybjørn Active

Stellebord: med uttrekkbart badekar

Seng: med nedfellbar side og justerbar bunn

Madrass: springfjærmadrass med overmadrass med avtagbart trekk som kan vaskes på 90 grader.

Bilstol: som kan klikkes fast? Testvinner Forbrukerrapporten: Römer Baby safe plus

Eller: et som kan festes med selen, som kan reguleres i ryggen

Ting vi ønsker oss: (der merke/modell ikke er viktig, men helst ikke bare rosa eller lyseblått...)

- dundyne

- overmadrass

- babygym

- hettehåndklær

- vaskekluter

- babytepper

- bleiebøtte

- gulpekluter

- siklesmekker

- dynetrekk

- laken

- lammeskinn fra Nøstebarn

Må oppdatere listen etterhvert. Lurer på hva vi ender opp med. Spennende!

Skrevet

Det er jenta si som har kontroll det!! :) Ikke sant det er morsomt å gå å forberede seg på den måten, bare kos det!!

Ville si at jeg synes du har en så søt mage!! Håper du koser deg like mye som det virker som du gjør..!!

Stor klem til deg! :klem:

Skrevet

Har fått henvisning til fysioterapeut pga bekkenløsning. :o

Fint fordi jeg ser fram til å få vite mer om hva jeg bør gjøre og ikke bør gjøre.

Samtidig litt vanskelig, fordi det er fem måneder igjen, og det er leeeenge!

Har begynt å lese en bok som heter bekkenløsning også. Nyttig! Visste feks ikke at det var en myte at jenter i skandinaviske land ble oftere angrepet av bekkenløsning enn jenter i andre land. Bekkenløsning er påvist over hele verden, men blir ekstra synlig her i og med at så mange kvinner er yrkesaktive.

Forfatterne fortalte også om graviditetsprakisis rundt om i verden. I mange land er det de fattige som er nødt til å jobbe i svangerskapet, mens økonmisk velstående kvinner oftere er hjemme og tar det mer med ro. Hm...

Jeg er personlig for at man skal kunne jobbe hvis man vil, altså! Men det er tankevekkende!

Var på yoga i går, noen øvelser var vonde. Særlig er det vondt å ligge på ryggen på den harde matten.

Skal snart på Pascal-lunsj! De har verdens beste kaker, og jeg gleder meg til å sladre med venninne S. Sjefen min har vinterferie hele denne uka, så da synes jeg fortjener slikt! :-)

Skrevet

Det er fint at du kommer deg til fysioterapeut såpass tidlig, synes jeg! Det må da finnes masse øvelser og ting som kan forebygge??

Jeg håper det beste for deg :klem:

Kakelunsj høres ut som en velfortjent aktivitet nå! :D

Skrevet

Hei hei.

Stikker bare innom for å si at svensken snart er tilbake fra ferie, så filmen nærmer seg. :danse:

Håper bekkenplagene dine ordner seg. :klem:

Skrevet

NEI!!!!!!! Bekkenløsning allerede :o Håper virkelig at fysioen klarer å holde den i sjakk så det ikke blir for ille..

Du har jo kjempefin mage da :Nikke: Men nå har jeg visst glemt terminen din :oops:

Håper du får en FIN uke :klem:

Skrevet

I går hadde vi ordnedag. Var først på Maxbo for å sjekke ut furugulvutvalget. Liker så godt oljede og lutede gulv, men er usikre på om det er lurt å ha det på barnerommet.

Så var vi på XXL for å se på ergometersykkel til meg. Har nemlig fått fysiotips om at jeg kan forsøke å sykle hvis setet er lavt innstilt. Hurra! Hadde vært fint om ikke all kondisen forsvant... Skal tenke litt, og kjøpe i løpet av uka.

Så gjorde vi klart gjesterommet. Mannen vasket, jeg ryddet og reiet opp sengene. Hang opp bilder og lampe over senga. Nå kan overnattingsgjestene som kommer i morgen bare komme!

Har i tillegg skrevet tre lister over hva vi vil gjøre før august.

1. Utstyrsliste til babyen: kjøpe, låne, skaffe

2. Oppussingsliste for barnerommet

3. Andre husprosjekter

Har fire måneder på oss, fordi vi har ferie i juli. Det skal nok gå bra. :-)

Gjorde en times yoga i går! Hjemme! :o Det som skulle til var at jeg kjøpte en CD med instruksjoner. Da slipper jeg å konsentrere meg så om hva jeg skal gjøre når, jeg bare følger programmet. Det beste er at avspenningen gir energi! Hvis jeg sovner på sofaen blir jeg ofte bare trøttere. Men etter yogaavspenning er det ikke noe problem å sprette opp og fortsette med andre ting.

Havsulen er nå 15 uker og 4 dager på vei, Meta. Termin 17. august.

Gjest Mayamor
Skrevet

17 august har min mormor bursdag...

14 - min søster

19 - min nevø

Du klarer vel en av de dagene vel...? :sjenert:

Klem fra Mayamor :Hehe:

Skrevet

Beklager Mayamor, men har allerede fått ordre om å prestere den 12. Den kommende oldemor på min manns side befaler, hun har nemlig bursdag da. :ler:

Forøvrig er jeg opptatt den 23., så da kan det ikke skje. Da skal jeg nemlig feire ett års bryllupsdag sammen med min mann. :hjerter:

Gjest Mayamor
Skrevet

Baby 12 mnd etter ekteskap...

Flinke dere... :ler:

Kan ikke si det samme om oss... :oops: :kul:

Men da står nå flere datoer åpne da... :wink:

Klem igjen... :klem:

Skrevet

Dagdrømmeren Lillen holder på å kartlegge sin kommende graviditet, og i den anledning ønsker hun å stille deg noen spørsmål:

* Hva slags trening drev du med før du ble gravid?

* Var gravid-yoga din første yoga?

* Hvor mange rom har dere?

* Når skulle du få msn? Hun glemmer så lett...

Idag er du Lillens drømmeobjekt, eller drømmedame om du vil!

Gjett hvem som har halvtårsdag den 10. august! :sjenert:

Skrevet

koselig å lese om forberedelsene dine her inne, suger opp masse småting og bygger meg opp en formening om hvordan det skal gjøres når det blir vår tur :wink:

Håper bekkenet ikke blir for ille!

Kos deg med planleggingen :wink:

Skrevet

Kjære Lillen, here you go:

- Før graviditeten trente jeg på Sats to ganger i uka, svømte uregelmessig, og gikk turer.

- Gravid-yoga var absolutt min første befatning med yoga, ja. Og da jeg lå på matten min og praktiserte pesepust i går, slo det med at slik praksis nok kan virke sært på enkelte. :ler: Men har så langt bare positive erfaringer. Og kurset krevde ingen forkunnskaper.

- Vi kjøpte rekkehus for ett år siden, og er priviligerte: har tre soverom! Ett bruker vi selv, ett er hobbyrom/gjesterom, og ett skal bli barnerom. Men vi planlegger å la babyen sove inne hos oss i begynnelsen. Hadde helt sikkert klart oss med ett soverom lenge! Viktig å huske på i dagdrømmer Lillens kartlegging.

- Vil ha MSN! Skal skaffe meg det når sjefen får ut fingeren pg kjøper en bærbar hjemmePC til meg! Slik hun lovet før jul...

Hun skal ikke få lov til å la det gå i glemmeboka fordi jeg er gravid, altså!

Håper det hjelper i graviditetskartleggingen din. Den må du forresten være rask med, for det skjer jo snart, vet du! :klem:

Skrevet

I natt sov en baby i huset vårt! :hjerte:

Hadde besøk av vennepar H og R med lille, 6 mnd gamle datter N. De hadde termin en dag etter oss i fjor. Det betyr at - hvis alt går bra - så har vi et barn som er akkurat like stort som N er nå - om et år! Rart å tenke på!

Hun sovnet godt, enda det var første natten hun sov borte en hel natt. Det var så koselig å snakke med H. Hun husket jo masse fra graviditeten, og alt hun fortalte om den var jo interessant for meg!

Klarte ikke legge meg før halv ett... Det er noen timer etter min vanlige gravidleggetid, ja.

Om ett år har vi et barn som klapper i hendene og viser hvor stor h*n er! :hjerter:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...