Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

Anbefalte innlegg

Gjest Camelia
Skrevet
Og Camelia: babyteppe fra Nøstebarn' date= i ubehandlet ull. Er det et fint strikkeprosjekt? Nå er det 25 cm langt. Og mykt og varmt og delikat. :kul:

Vel, nå har ikke jeg sånt teppe, da... (Klips strikket det, forresten) Men jeg kjenner mange som har laget det, og ja, det er et kjempedeilig teppe!Og så er det så perfekt enkelt (selv om det selvfølgelig tar litt tid), for man kan strikke samtidig som man glor på TV! :lol: Ikke noe mønster og fiks og faks, bare fram og tilbake. Blir nok fint til bebis, ja! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra Babyverden;

Fosteret beveger seg: 14. desember, 2003

Barnet reagerer på berøring fra ca.: 28. desember, 2003

Indre organer som nyrer, lunger og hjerte er dannet ca: 4. januar, 2004

Risikoen for spontanabort avtar fra ca. 1. februar, 2004

Kvalmen begynner å avta ca: 15. februar, 2004

Kjønnet kan avgjøres ca 15. februar, 2004

Øynene til barnet er følsomme for lys fra ca: 29. februar, 2004

Du kan kjenne fosterbevegelser fra ca. 29. februar, 2004

Tid for ultralydundersøkelse ca. 7. mars, 2004

Barnet ditt kan høre stemmen din fra ca. 21. mars, 2004

Barnet kan overleve utenfor livmoren! Fra ca. 30. mai, 2004

Mange barn legger seg med hodet ned fra ca. 20. juni, 2004

Svangerskapspermisjonen begynner ca. 25. juli, 2004

Også jeg som synes jeg er ganske så strikkeflink, Camelia... :tunge1: Teller det at det er mitt første strikkeprosjekt siden ungdomsskolen?

Skrevet

Tusen takk for hilsen i boken min, det er alltid like koselig!

Håper bekkenløsningen holder seg langt vekke!!!!

God helg!

Skrevet

Innom med en rask men stor klem!! Lukasvåkna akkuarat og er visst sååå sulten.. :ler:

Ønsker deg en fin dag, slapp av å ta vare på deg selv og bim!!!! :)

Skrevet
:sjenert: Jeg så Havsuler på tv i dag og tenkte på deg... Måtte inn og si hei og ønske deg en fin uke!!! :kul:
Skrevet

Åh, Magnhild - er de ikke fine? Havsulene altså? De fineste fuglene i hele verden, i følge mannen min. Og jeg er hans lille havsule. (Vel - nok om det. :oops: :wink:

Jeg har kul på magen! En liten gravidmage! Som synes for andre! Der bor babyen min! :hjerte:

Så Love actually i går, søt og enkel film. Koselig.

Ser at ei av KG-jentene tenker på nøyaktig samme navn som vi har som favoritter. Det kan selvsagt forandre seg masse, jeg har ikke hatt en fullstendig gjennomgang av navneboken ennå. Men jeg vil ikke at navnene jeg velger skal være på topp 10-lista! Derfor må vi i tenkeboksen igjen.

Bruker vanligvis B-cup. Fikk undertøy med C-cup av mannen i Valentinsgave - og den fyller jeg ut!!! :sexy: Pamela, here I come! :hoho:

Skrevet

:ler: Extra bonus til mannen!

:hjerte: Herlig med mage :hjerte:

Og pupper ?

NYT NYT !!

Mandagsklem fra Jinx :kyss:

Skrevet

Og jeg søker men finner ingen bilder av havsuler :sur: Jeg vil også vite!!

Jaja..

Det er skikkelig koselig å lese innleggene dine :-) Det virker som du har det så veldig BRA! Og så syns jeg det er koselig at du også mener at babyen din bor i magen. Mannen min lo nemlig av meg når jeg sa at Bim bor i magen min.. Du må ta bilde av den magen din.. Vi vil gjerne se.. Ihvertfall vil JEG gjerne se :)

Tror det blir endel av oss Pamelaer etterhvert... Jeg har ikke kjøpt nye BHer enda, men det er nok ikke så lenge til.. Krympet har de nå ihvertfall de jeg har fra før :ler:

Skrevet

Jeg vil se VÅR Havsul :sur:

Og magen dens...

Og så lurer jeg også selvsagt på hvordan dine

flygende slektninger ser ut... :roll:

Skrevet

Fra BIM: Babyen er nå 14 centimeter lang og veier 105 gram, omtrent like mye som en vanlig brødskive.

Kjære lille baby, nå har du blitt stor, synes jeg! :hjerte:

Yoga for gravide i går kveld, deilig! (selv om jeg sovnet under avspenningen :oops:) Lærte en type pesepust i går, ojojojoj. Rart å tenke på hva den muligens skal brukes til. Gjorde også en tøyningsøvelse som gjorde vondt! Og da sa instruktøren at det var fint å øve seg på å føle smerte og samtidig forsøke å slappe av. Smerte og avspenning samtidig - hm... må øve på det, ja...

Hyggelig at du synes det er fint å lese her, Meta! Jotakk, jeg HAR det bra! Er så takknemlig for det! Synes ofte det er for godt til å være sant: at vi har et sted å bo, faste jobber, er glade i hverandre, og gleder oss til babyen vår kommer. Vet at jeg er ufattelig heldig. Prøver å sette pris på det, nesten hver dag. :-)

I dag skal jeg tvinge mannen til å ordne og fikse så jeg kan legge ut magebilde snart. Tvinge, tvinge!

Også skal vi lage ferdig invitasjonen til 30-årsdagen hans. Vi skal arrangere pølsegrilling og natursti i skogen like ved oss, før vi drar hjem til oss og fester. Gleder meg!

Skrevet

Kommende magebilde!!! Så spennende, gleder meg jeg :hoppe:

Er som meta skriver veldig koselig å lese i dagboken din!

:klem2:

Gjest Mayamor
Skrevet

Jepp - stemmer i med at det er koselig å lese her. :Nikke:

Men - Havsuler - ser dem ikke for meg... :oops:

Nå må jeg ut og lete etter en... :wink:

Klem fra Mayamor

Skrevet

Sånn, her er magen min! Klarte det! Vel, det er i hvert fall et bilde... :sjarmor:

Kanskje jeg klarer å lage et større neste gang? :hoho:

Den milde midten, kaller Gro Nylander perioden jeg nå er inne i.

Riktig fordi: ikke kvalm, ikke så sliten lenger.

Men jeg merker at bekkenet sliter, får vondt i ryggen ut over arbeidsdagen, og kvelden. Er redd for at jeg gjør ting jeg burde ha unngått, og skulle gjøre vite mer om hva jeg burde gjøre for å forsøke å unngå at det blir verre. Er jo bare i uke 15, og vil så gjerne fungere greit så lenge som mulig. Det viktigste er selvfølgelig at lille vennen har det bra. MEN lille vennen har vel ikke vondt av at mammaen har så bra rygg som mulig? :wink:

Lurer på hva jeg skal gjøre. Ringte jordmor, som sa jeg skulle ringe hvis jeg ble verre, så skulle jeg få noen tips... Hallo? Hvorfor kan jeg ikke få det nå?

Vurderer å ringe lege, for å høre om de vet om øvelser jeg kan gjøre for å forebygge.

Vurderer å kontakte landsforeningen for kvinner med bekkenløsning.

Dette er ikke noe drama, altså! Smertene er absolutt til å leve med, og jeg klarer helt supert å jobbe fullt!!! Men jeg vil så gjerne gjøre hva jeg kan for å fortsette slik. For det er jo et halvt år igjen!

Gjest Camelia
Skrevet

Åååå...jeg vil også ha begynnende bulemage! :sur: Den magen der blir (er!) fin, altså! Jeg vil også tenke på navn til lille knøttet... Min tredje jente skulle hett enten Stella, Sunniva eller Mira... Og gutten skulle hett David eller Laurits... SUKK! De blir nok aldri født, de ungene der.

Høres deilig ut med yoga. At du sovner under avslapningen er jo bare et tegn på at du virkelig slapper av, akkurat som du skal! Husker da jeg gikk på yoga, instruktøren sa faktisk at vi gjerne måtte sovne, om vi følte for det.

Dersom du har/holder på å få bekkenløsning, tror jeg du faktisk skal gjøre minst mulig. I hvertfall IKKE vaske golv eller støvsuge! Så vidt jeg vet, skal man gå i stedet for løpe, stå i stedet for gå, sitte i stedet for stå, ligge i stedet for sitte... Om du skjønner. I hvertfall hvis du har SKIKKELIG bekkenløsning. Det eneste som visstnok skal være bra, er bassengtrening. Mulig jeg driter på alle drag nå, har ikke hatt bekkenløsning selv. Men det er hva jeg har lest og hørt. Men jeg har også en venninne som slet med bekkenløsning, som mente hun ble bedre av forsiktig trening og å holde seg i bevegelse. Så det er vel litt individuelt, da. :-)

Skrevet

Ring jordmor og si at du har blitt bittelitt verre, hvis det er hva som skal til for å få noen tips.

Bassengtrening skal vist være helmax ja! Lek deg litt i bassenget du! Men mener at Jinx har sagt dette før: IKKE svøm!

:D

Håper de smertene du har fått nå, er de verste i løpet

av hele graviditeten :wink:

Wow! Babyen har jo blitt stor! Hele 14 cm! :Nikke:

Og magen ser nydelig ut...

:klem:

Skrevet

..et lite tips jeg brukte forrige gang, legg deg på siden med pute mellom beina når du skal sove, da stabiliserer du bekkenet..

Skrevet

æsj.. jeg skulle jo også gi deg kompliment for magen :oops: , det var jo egentlig derfor jeg skulle skrive, men ble så opptatt av bekkenløsningsrådgivning..

Kjempefin mage havsulen! :tommelsmil:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...