Gå til innhold

Hva skal barnet ditt hete?


Bringebærjenta

Anbefalte innlegg

Jeg synes det var mange fine navn her, jeg :)

Synes guttenavn er spesielt vanskelig. Heldigvis maaange år til jeg skal "få lov til" å bekymre meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helene_Mari

Jeg vet ikke hva resten syns men jeg ELSKER norrøne navn jeg :) Jeg syns det er synd hvis de navnene skal dø helt ut :sjenert::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også norrøne navn. De er vakre! :rødme:

Jeg liker denne tråden- masse herlige forslag.

Er jeg så heldig å få barn, så er det mange navn jeg kunne tenke meg å gi de. Her kommer et lite(?!) utvalg:

Jentenavn: Gunnhild, Ingeborg, Johanne, Ingrid, Astrid, Ragnhild, Margrete, Lisbeth, Marianne, Ellen, Karianne

Guttenavn: Johannes, Lars, Erlend, Håvard, Stein, Mads, Rune, Ola, Tarjei, Martin.

:)

Og det er sikkert flere, som jeg glemte nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helene_Mari

Jeg liker også norrøne navn. De er vakre! :rødme:

Jeg liker denne tråden- masse herlige forslag.

Er jeg så heldig å få barn, så er det mange navn jeg kunne tenke meg å gi de. Her kommer et lite(?!) utvalg:

Jentenavn: Gunnhild, Ingeborg, Johanne, Ingrid, Astrid, Ragnhild, Margrete, Lisbeth, Marianne, Ellen, Karianne

Guttenavn: Johannes, Lars, Erlend, Håvard, Stein, Mads, Rune, Ola, Tarjei, Martin.

:)

Og det er sikkert flere, som jeg glemte nå :ler:

Astrid er kjempefint og Lisbeth får meg til å tenke på Lisbeth salander, og hun er jo veldig kul :fnise:

Forøvrig heter min kusine Marianne, og er storfornøyd med navnet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Jonas er på topp om dagen, ellers er det Thomas, Torstein, Joshua og Charlie (det går når typen er fra Storbritannia, Torstein blir kanskje verre).

Jentenavn: Nora er på topp, Ellers er det Nathalie, Aurora, Lykke, Olivia, Erin og Ella.

Nå tror jeg ikke at jeg vil ha SÅ mange barn, så favoritten plukkes ut ved behov :-)

Endret av LillePetrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingeborg var et av mine favorittnavn, helt til jeg flyttet til et sted hvor de sier Ingeborrrrrrr. Kan ikke kalle ungen min det.. :sukk:

Samme med Maren, men her blir det jo Maarn. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Veldig mange fæle navn her! :fnise:

men jeg er glad for at ikke alle liker de navnene jeg har tenkt på, vil jo ikke at barnet mitt skal bli 1 av 3 i klassen sin med samme navn...

Jentenavn:

Linne

Thea

Ella

Mariette (uttales med e på slutten, ikke Mariett)

Guttenavn:

Theodor (etter oldefaren min)

Sebastian (samboeren min vil ha det navnet bare fordi han selv heter Stian :fnise: )

Per

Peder

Som lærer på en barneskole må jeg si at det finnes en hel haug med barn som heter Thea, Ella, Theodor og Sebastian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ære være dere som velger normale navn til ungen! Håper det snart blir slutt på disse tullete jålenavnene. Og dere kan rasjonalisere så mye dere vil, "typen er greker", "jeg er halvt irsk", "tippoldemor er kvart libaneser, og veldig glad i russland"; Navnene på barna deres er helteite, og jeg håper de har vett nok til å oppsøke rett etat i hht. til navnebytte den dagen de fyller 18!

JA HUFF! Vi trenger 5 Lars og 8 Lise i samme klasse! La nå folk få bestemme navn på ungene sine selv! Siden det er så pop med litt spesielle navn, så vil jo det være normen og ikke rart i det hele tatt når barna begynner på skolen! Slå et slag for individualismen, og ikke gå rundt og brek som en sau!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

JA HUFF! Vi trenger 5 Lars og 8 Lise i samme klasse! La nå folk få bestemme navn på ungene sine selv! Siden det er så pop med litt spesielle navn, så vil jo det være normen og ikke rart i det hele tatt når barna begynner på skolen! Slå et slag for individualismen, og ikke gå rundt og brek som en sau!

Takke seg til 5 Lars og 8 Lise framfor

3 Mikael-er som uttales Maikel,

2 Mikael-er som skal uttales Mikaaal,

4 Mikael-er som skal uttales Mikael,

3 Marielle-r som skal uttales Mariell og

2 Marielle-r som skal uttales Marielle

osv...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jentenavn:

Thale

Alina

Maya

Ayla

Naïma - uttales Naima, altså med trykk på i'en (derav toddlene :lol: ). Synes det er kjempefint, men det blir vel kanskje litt vél spesielt tror jeg. Har nemlig en svakhet for toddler fordi det ser så fint ut. :sjenert: Anaïs for eksempel. Eller Chloë.

Guttenavn:

Alex

Alexander

Felix

Oliver

Anders

Jonas

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lærer på en barneskole må jeg si at det finnes en hel haug med barn som heter Thea, Ella, Theodor og Sebastian.

æsj... Vet at det er mange av Sebastian og Thea, men det er ikke så farlig. Men trodde ikke Theodor og Ella var noe særlig populært for tiden. Jaja... Theodor blir det nok uansett, det er det fineste navnet jeg vet om. Så sant jeg klarer å overtale samboeren min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Ære være dere som velger normale navn til ungen! Håper det snart blir slutt på disse tullete jålenavnene. Og dere kan rasjonalisere så mye dere vil, "typen er greker", "jeg er halvt irsk", "tippoldemor er kvart libaneser, og veldig glad i russland"; Navnene på barna deres er helteite, og jeg håper de har vett nok til å oppsøke rett etat i hht. til navnebytte den dagen de fyller 18!

Tihihi stiller meg 100 % bak dette innlegget :fnise: Er virkelig mange latterlige forslag i denne tråden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mnd igjen av min forstefodte og han skal nok hete lukas:) i forsten syntes jeg det var altfor mange som het det men etter aa ha tygd litt paa det saa hores det veldig fint ut.. og passende til en baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mikal/Mikael, ja... Gått i klasse med en som alltid slet med å få læreren til å forstå hva han egentlig het og hvordan han stavet navnet. Han skrev det Mikal, og uttalte det Mikal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Har en mnd igjen av min forstefodte og han skal nok hete lukas:) i forsten syntes jeg det var altfor mange som het det men etter aa ha tygd litt paa det saa hores det veldig fint ut.. og passende til en baby

Samme navnet jeg tygger på! :sjenert:

Har sett guttungen på UL tre ganger og syns det passer helt perfekt! Må bare treffe han i virkeligheten først :fnise:

Jeg har to måneder igjen + litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Må nesten poste denne som anonym, men her er den foreløpige listen min (i riktig rekkefølge):

Jentenavn:

Marthe

Maria

Sofie

Olivia (usikker på denne, det er vel kanskje penere på engelsk)

Guttenavn er mye vanskeligere synes jeg, men jeg liker disse:

Martin

Aleksander

Daniel

Kristoffer

Noah (litt usikker her og)

Siden jeg i utgangspunktet ønsker meg to barn, er det sannsynlig at det blir Martin og Marthe/Maria, forutsatt at jeg får en av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mnd igjen av min forstefodte og han skal nok hete lukas:) i forsten syntes jeg det var altfor mange som het det men etter aa ha tygd litt paa det saa hores det veldig fint ut.. og passende til en baby

Husk at han må ha det videre i livet også da. Man er ikke baby for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...