Gå til innhold

Hva skal barnet ditt hete?


Bringebærjenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Nei det er et veldig gammelt norskt navn. Min barndomsvenninne het det :)

Iselilja,

Det var virkelig fint! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det en gutt skal han enten hete Benjamin eller William. Blir det ei jente skal hun hete Eline eller Henriette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Får jeg ei jente skal hun hete Ingela,

får jeg en gutt skal han hete Angus.

Anus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis jeg får en Gutt skal han hete Gulliver eller Sidney. Jenta skal hete Sidney. Sidney går på både jente og gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jentenavn jeg vil ha er: Agnes, Hedda og Maren Amalie

Guttenavn: Jo, John, Trygve og Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Barn mobber ikke barn for navnet deres med mindre de hører foreldrene sine snakke dritt om det :filer:

Exuse me, men det er det dummeste jeg har hørt! Mener du virkelig at INGEN barn i verden har blitt mobbet, eller blitt mobberen uten at de har hørt noe negativt om navnet hjemmefra? Du mener at barn ikke er fantasifulle/onskapsfulle i seg selv? Gruppepress og slikt. Du mener at når barna er hjemme så sier foreldrene negative ting om person og navn på andre barn når barnet forteller om sine dag på skolen?

I mitt tilfelle her med ordet vessel, så trenger man bare litt engelsk undervisning før det blir mobbing av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg kjenner en med Wessel som mellomnavn, å ja det tok litt tid før jeg sluttet å kalle han Petter Wessel. Til alt overmål så ligner første navnet hans på Petter også :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har ingenting i mot navnet Vessel. Da er det verre med Analius, Steingrim eller Hallgrim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot navnet Vessel. Da er det verre med Analius, Steingrim eller Hallgrim...

Huff, er det virkelig folk som kaller barnet sitt for Analius? :ler: Så forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal bruke begge dobbeltnavnene hvorfor la barnet få to navn da?

Jeg har dobbeltnavn men det ene navnet har aldri blitt brukt og det er bare "til bry". F.eks. når jeg skal registrerer meg med fullt navn et sted må jeg huske på dette navnet. Og i møte med nye personer som bare har sett mitt fulle navn skrevet blir begge navnene brukt. Ingen vits å belemre barn med to navn hvis ikke begge skal brukes mener nå jeg.

Jeg skreiv at man MÅÅ ikke nødvendigvis bruke begge navnene.

Kan jo det da. Har ei venneinde som har to barn. En gutt og en jente. Hun har funnet de vanskeligste navnene og satt sammen, slik at begge har dobbeltnavn. Og hun skal på død og liv bruke begge navnene på begge to. Helt umulig å rope på de begge to. I tillegg planlegger de barn nr 3 som skal ha et like komplisert dobbeltnavn.

Derfor syns jeg at det er unødvendig at man MÅÅ bruke begge navnene på barna. Går jo helt i surr.

Likevel syns jeg mange dobbeltnavn er flotte, så lenge kombinasjonen ikke er for inviklet.

Jeg syns vartfall at jentenavn er flott med dobbelt navn. Men blir det to gutter får de nok ett navn hver bare, fordi jeg syns det er vanskelig å finne fine guttenavn. Det er ikke mange av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis jeg får en Gutt skal han hete Gulliver eller Sidney. Jenta skal hete Sidney. Sidney går på både jente og gutt.

Sidney?

Ja det var virkelig nydlig på norskt. Not.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulliver og Vessel var "litt" spesielle etter min smak da... Men dersom man ønsker at barnet skal være den eneste i fylket som heter det, så er det jo ok..Smaken er jo som baken :fnise: Har fått de to barna jeg skal ha, men hadde jeg fått ei jente skulle hun hete Ella eller Alva. Bestemte meg for navnet Ella da jeg var i tenårene. Ser nå at navnet har blitt ganske populært. Hadde jeg skulle hatt en gutt ville jeg ha fått problemer. Vurderte navnet Leon på yngstemann (oppkallelse etter en i familien). Men siden flere kjendiser har valgt dette navnet, ble det litt kleint desverre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg skreiv at man MÅÅ ikke nødvendigvis bruke begge navnene.

Kan jo det da. Har ei venneinde som har to barn. En gutt og en jente. Hun har funnet de vanskeligste navnene og satt sammen, slik at begge har dobbeltnavn. Og hun skal på død og liv bruke begge navnene på begge to. Helt umulig å rope på de begge to. I tillegg planlegger de barn nr 3 som skal ha et like komplisert dobbeltnavn.

Derfor syns jeg at det er unødvendig at man MÅÅ bruke begge navnene på barna. Går jo helt i surr.

Likevel syns jeg mange dobbeltnavn er flotte, så lenge kombinasjonen ikke er for inviklet.

Jeg syns vartfall at jentenavn er flott med dobbelt navn. Men blir det to gutter får de nok ett navn hver bare, fordi jeg syns det er vanskelig å finne fine guttenavn. Det er ikke mange av dem.

Forslag til dobbeltnavn:

JENTER

Pia-Vilde & Mia-Hilde

Rikke-Jorunn & Sikke-Torunn

Klara-Mette & Sara-Jette

Tina-Tora & Nina-Nora

Tea-Trine & Lea-Line

GUTTER

Joar-Johnny & Roar-Ronny

Bo-Harald & Jo-Tarald

Ulf-Rubert & Alf-Hubert

Tim-Harry & Kim-Larry

Ovar-Marius & Ivar-Karius

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden flere kjendiser har valgt dette navnet, ble det litt kleint desverre..

Er det? Hvilke kjendiser da?

Snuser selv litt på dette navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heiter ikkje ungen til ho frk Norge-dama Leon? :klø:

Eg syns og eg har høyrt det på fleire kjendisungar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til dobbeltnavn:

JENTER

Pia-Vilde & Mia-Hilde

Rikke-Jorunn & Sikke-Torunn

Klara-Mette & Sara-Jette

Tina-Tora & Nina-Nora

Tea-Trine & Lea-Line

GUTTER

Joar-Johnny & Roar-Ronny

Bo-Harald & Jo-Tarald

Ulf-Rubert & Alf-Hubert

Tim-Harry & Kim-Larry

Ovar-Marius & Ivar-Karius

:ler: :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiter ikkje ungen til ho frk Norge-dama Leon? :klø:

Eg syns og eg har høyrt det på fleire kjendisungar...

Hvem er frøken Norge dama?

Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg liker navnet Alma veldig godt. Har bare fått mer og mer sansen for det. :)

Jeg synes samboer har så pent guttenavn, Erlend, men kan jo ikke kalle barnet det samme som faren heller. Jeg liker også navnene Noah, Christoffer og Sander. :)

I bhg jeg jobber, er det et søskenpar som heter Alma og Noah :lol:

Liker de navnene :)

Jeg liker Aurora, Rikke Aurora, Julie Victoria..

Guttenavn er det verre med.. Liker Rasmus, men vet ikke om jeg ville kalt ungen min det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...