Gå til innhold

Vilje og veien


Vilje*

Anbefalte innlegg

Treningstøy ankom i posten og skal prøves ut i uka som kommer. Jeg har ikke fått trent hele forrige uke, men det har vært helt ok. Herved bevist at jeg ikke er totalt avhengig:)

Diverse familiedrama gjør at man ikke kjeder seg. Noen kvelder med gode venner, vin og flytende jordbær gjør at man føler seg mindre venneløs.

Et hektisk liv med mange prosjekter setter venner litt på sidelinjen...jeg er nødt til å ta meg sammen så jeg ikke mister noe dyrebart på veien.

Ellers er jeg enda mer tent på å selge hus og få en liten leilighet med anonyme naboer enn noen gang. I dag troppet Fru Nysgjerrig opp på døren og klaget sin nød over at vi aldri er hjemme og at hun ikke så barna mine nok og at kanskje epletreet mitt burde vært kuttet. Dessuten hadde hun vært tre ganger på døren i går uten at noen åpnet. Og hun visste at mannen min var hjemme for hun hadde sett at det kun var meg i bilen som kjørte avgårde. JEG VIL IKKE VÆRE HER LENGER!!

Iverksetting av prosjekter er nært forestående. Sommerfuglvingende i magen gir kvalmefornemmelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Skrekk og gru for noen naboer :overrasket: Jeg føler med deg, vil ikke være her jeg heller. Vi får gjøre noe med det!

Håper det går bra med alle prosjektene dine, blir spennende å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

:vinke:

Ikke så mye jeg ser til meg selv heller for tiden. Jeg løper liksom litt gjennom dagen og rekker akkurat å gjøre alt jeg må.

Har startet eget firma, det går overraskende bra med mange oppdrag, men samtidig tar det tid å tjene penger...

Så fort jeg får litt pusterom, nikoser jeg med mann og barn samtidig som jeg forsøker å lese litt på studier.

Kanskje litt heseblesende...men jeg er superfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Børster litt støv her inne og tenner et lys, kanskje jeg finner veien inn her igjen?

Har veldig fine dager nå, og begynner å få litt dreisen på å samle jobbetimene slik at dagene ikke blir så fryktelig lange og ulike.

Har hatt en pause i studiene for å hente meg inn midt oppi etablering av eget firma, men nå er jeg nødt til å finne frem bøkene igjen.

Titta litt på pensum i går kveld og føler faktisk en merkelig ro ved å lese. Jeg liker det. Håper jeg fortsetter å like det når jeg går over fra grunnfaget til hovedtema. Litt redd for at det blir mye tøffere.

Var i bursdagsfest i helgen. Fantastisk hyggelig.

Ble sittende å reflektere litt over de store kontrastene i livet mitt fra fem år tilbake og nå.

Hadde jeg vært på en busrsdagsfest for fem år siden, hadde jeg sittet i et rølpelag og hørt på den ene lire av seg en dårlig, grov vits mens en annen forsøker å drite ut en kompis fordi det er "humor". Der smårasistiske slengbemerkninger eller kvinnediskriminerende uttalelser er hyppige innslag.

Nå sitter jeg tilbords med en fantastisk gjeng som har så mye mellom ørene at jeg blir nesten stum...nesten. Talene er så velformulerte, på kornet morsomme og forseggjort at man skjønner at det er mennesker som virkelig setter av tid fordi det er ekte vennskap ute og går. Vinduet står oppe og man hører trikken går forbi, jeg elsker den lyden! Festen utarter, på en god måte. Festglade mennesker,ingenting å si på det :) Fantastisk hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phuh, utfordring!

Ble plutselig syk i går. Det kom kastet over meg med feber, vondt i hele kroppen, magetrøbbel og vond hals. På dag nr to i sengen nå og det er virkelig ikke lett når man ikke er ansatt noe sted. I tillegg har jeg ikke noe nettverk som kan ta over oppgavene mine.

Så her gjelder det å bli fort frisk sånn at jeg ikke mister det jeg har jobbet så hardt for å bygge opp.

Må vel regne litt med dette når prinsessen har begynt i barnehagen og drar med seg alle slags baselusker hjem. Bittelille snupp trives kjempegodt. Det er utrolig deilig å levere henne når hun strekker seg mot de som står og tar imot. Nå har jeg kommet meg over sorgen over at tiden hjemme med henne er ferdig, det var fryktelig tøft i begynnelsen.

Søvnen kaller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Formen er stigende. Jeg burde nok tatt det helt med ro i dag også, men det er rett og slett ikke gjennomførbart i dag, så da får jeg overleve dagen og ta det med ro resten av uka/helgen.

Ligger og leser litt på forumet og ser alle trådene om babyutstyr og gravidespørsmål og kjenner etter om jeg klarer å opparbeide nok entusiasme. Akkurat nå er det helt dødt. Mannen vil så gjerne ha en til, og jeg har i et sinnsykt gjerningsøyeblikk sagt at jeg vil gi ham det. :overrasket: Jeg syns det føltes så riktig der og da, men nå syns jeg det er helt på jordet.

Det skal uansett ikke skje akkurat nå, men jeg kan ikke vente for lenge heller. Får håpe at jeg syns det føles helt på sin plass om noen måneder. Kan jo ikke trekke det tilbake...mannen er i lykkerus på tanken på kjernefamilien sin. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

:overrasket:

Siden vi snakker om et barn, og ikke en undulat eller noe, så kan det fort være passende å nevne hva du egentlig mener om det :fnise: Jeg er for øvrig stum av beundring over din ekstremt selektive hukommelse, for graviditetene dine er jo fra innerste helvete :sjenert:

Men er det ikke sånn da, ingenting er skrevet i stein her i livet, veien blir til mens man går osv?

Godt å høre at formen er bedre :klem:

Savner deg :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner deg også, Miss O!!!

Det er jo ikke sånn at jeg virkelig ikke vil ha et barn til, jeg bare føler ikke overstrømmende trang. Og det er vel nettopp pga graviditetene at jeg jeg vegrer. Men samtidig innehar jeg en eller annen naiv tro på at nettopp denne gangen skal jeg endelig få være hun som skinner i 9 måneder :roll:

Når jeg ser på de fantastiske flitte skattene jeg allerede har skapt, ser jeg j at det er de som til syvende og sist virkelig betyr noe i livet mitt. Ja, jeg elsker jobben min og tilværelsen med å få drive med akkurat det jeg brenner for. Men, hvis mannen virkelig vil dette så sårt, skal han få lov til å få det og jeg skal få æren av å få enda en skatt som beriker livet mitt. Mulig jeg blir litt sliten, men :sjenert:

Det er vel ikke skrevet i stein. Men da har du ikke sett mannen nå...helt tussete. Hjerterått av meg å ta tilbake det jeg sa.

Ser for meg hvis det hadde vært en situasjon andre veien, og mannen som ombestemte seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Kan tenke meg det :) har en tussete fyr hjemme og, men han er i tussete-skapet, og har ikke fått løfte om noe som helst :ler:

Men det ville jo for vår del bare vært galskap :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er stigende, men det satt fryktelig hardt i denne gangen. Hoster som en bryggesjauer.

Til helgen reiser jeg og mannen på kjærlighetsferie. :hjerte: Jeg har sommerfugler i magen som er satt i høygir. Gleder meg enormt! Det skal bli fantastisk deilig å oppleve denne ferien med kjæresten min, og vi trenger det.

Samtidig gruer jeg meg noe helt forferdelig! Da vi bestilte turen for et år siden trodde jeg at jeg skulle takle fint å reise fra barna (spes minstemann), men jeg føler nesten sorg ved tanken :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fint ut med kjærlighetsferie, selv om jeg ser dilemmaet i å reise fra barna. Tross alt tror jeg vel at deres egentid kommer barna til gode, så reis med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...