Gå til innhold

Vilje og veien


Vilje*

Anbefalte innlegg

Hei :vinke:

Det nærmer seg veldig at jeg skal ut i en helt ny jobb etter at jeg tok noen valg og vendinger i livet mitt som førte meg i retning av å oppfylle drømmen min. Bare det å få seg en skikkelig utdannelse er en drøm i seg selv. I tillegg ser det ut til at det fører meg til å få en spennende jobbhverdag der jeg får gjøre det som er hobbyen min :)

Vel, det gjenstår å se. Jeg har ikke noe jobb enda, men jeg har flere tilbud og muligheter.

Jeg må bare velge riktig ;sjenert: Samtidig skal jeg fortsette å studere ved siden av så denne boken kommer nok til å handle mye om lesepes og eksamensnerver også.

Syns det passet seg å starte en ny bok som omhandler nytt liv med store muligheter og nye utfordringer:)

Ellers er jeg en lykkelig dame med masse baller i luften, barn, mann, venner og trening som gir meg meningen med livet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidlig start i dag. Småfolket har ingen tid å miste etter at klokken har passert 06 om morgenen. Da skal det pludres og klatres, helt uten et snev av medfølelse for mor som egentlig kunne snudd seg glatt rundt og sovet halve dagen.

Tungt i dag, ja. Men eksamen er gjennomført, nå gjenstår oppgaveskriving og så tar jeg sommerferie om 14 dager :danse:

Men først er det litt hopp og sprett og løfting av tunge ting :trene:

Endret av Vilje*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å starte dagen med trening. På veien hjem fikk jeg en veldig etterlengtet telefor fra et firma jeg tror kanskje at jeg veldig ønsker å jobbe i :sjenert:

Men det er så mye fordeler og ulemper, med reisevei, lønn, sosialt og type arbeidsoppgaver, så jeg blir totalt forvirret.

Skal i møte med to potensielle arbeidsplasser denne uken. Det blir veldig spennende.

Nå tror jeg at jeg skal samle sammen litt artikler og gå løs på oppgaveskriving. Det er litt nytt for meg så jeg syns det er litt skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en deilig løpetur i en time i går. Så fantastisk godt å løpe i dette været her, med musikk som passer akkurat på takten. Men det er bare det at jeg får det til som nesten gjør meg nesten litt euforisk. For fire år siden trodde jeg at jeg aldri kunne gå ordentlig igjen, og her løper jeg :) Jeg som ikke engang egentlig liker å løpe...trodde jeg da :)

Tror jeg bare må begynne på oppgaven, jeg kvier skikkelig. Føler meg ikke helt sikker. Fokuset er et litt annet sted også, vil spikre fremtiden snart. Merker at mannen stresser nesten mer enn meg. Forstår jo det. Vi har regninger å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trykket på AV-knappen min :sukk:

Helt kake i kveld, men det er vel helt ok, bare jeg klarer å komme meg fra sofaen til sengen etterhvert.

Har hatt en fin dag med babyen min som ikke er så veldig baby lenger. Vi har gått lang trilletur og jeg har så vidt begynt på oppgaven. Lettere nå som jeg har plassert litt løsninger ned på papiret.

Trent i kveld, og drukket en deilig STOR smoothie :)

Nå skal jeg bruke resten av kvelden til å se passe apatisk ut, bare passe på så jeg ikke sikler her jeg ligger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hjernen min kortslutter snart!

Fryktelig vanskelig å bestemme seg for hvor man vil jobbe og hva som er lurt akkurat nå altså. :sukk:

Det står mellom to jobber. Den ene er veldig trygg, men kan være litt begrensende. Den andre har jeg ikke fått enda, den er litt mer krevende, men inntektsgivende og hvis jeg kjenner riktig følelse, så er det drømmejobben. Det gjenstår bare en skikkelig ildprøve der jeg blir testet på det ene og det andre. Nesten som en audition.

Må glemme det fone været og være flink med oppgaven resten av dagen. Tenkte jeg skulle få skrevet en del av den ut, så jeg kan sitte ute i sola og kludre og flikke litt på den i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo mer jeg tenker over det, jo mer vil jeg ha jobb nr to. Da får det være med tryggheten i å være ansatt. Jeg får heller tjene såpass at jeg kan legge av til uforutsette situasjoner som syke barn eller at jeg skulle finne på å bli syk igjen.

Hvordan klarer selvstendig næringsdrivende seg da? Kan jo ikke være bare ulemper?

Trivsel har ca alt å si for meg nå. Da gjenstår det bare at det er så bra som jeg tror det er. Og ikke minst at jeg får jobben :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg hemningsløst til helgen. Tre dager med varm sol :)

Jeg tar med meg eksamensoppgaven min på hytta. Det er mulig jeg klarer å være litt strukturert, men det er rett før det ikke går så veldig bra lenger. Snart er ikke baby stasjonær...

Men først, trenings :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er verdens heldigste kvinne!

Har tilbrakt helgen i en behagelig stol der jeg kan trekke bena godt inntil. Ved siden av stolen er det et syrintre som gir fra seg dufter som stimulerer sansene til å mimre om tidligere deilige sommerdager. Fem meter unna er havet med seilbåter som konkurrerer, spesielle fuglearter som utøver dykkerkunster og løfter om badetemperaturer ganske snart. Her ved syrintreet minner jeg meg selv om at jeg aldri, aldri må bli blasert i forhold til dette. Jeg er verdens heldigste kvinne.

Jeg fikk skrevet masse på oppgaven. I dag skal det føres inn. Jeg må også klare å finne kilder og henvise på riktig måte, har ikke helt klart hvordan det skal foregå ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Jeg er sikker på at du får drømmejobben etter å ha tatt drømmeutdannelsen - med de fantastiske resultatene du har prestert. Og med den store interessen du har for faget.

Jeg skulle ønske jeg bodde enda litt nærmere deg, da skulle du fått jobb "hos meg". *sårt tiltrengt* :sukk:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Ellevill :hoppe:

Hyggelig med besøk i boka mi!

Jo mer jeg tenker på det, jo mer vil jeg ha den jobben altså. Men jeg mangler erfaringen, jeg har jo mange års erfaring, men ikke på den måten. Så det skal litt til altså.

Syns nesten at intervju nr to er verre enn eksamen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det der er så vanskelig. Ikke bare skal man ta riktig valg i forhold til inntekt, utfordringer, praktiske løsninger - som avgjørelserer tilnærmet umulig i seg selv (i alle fall for meg mange ganger *ubesluttsom*) - men man skal gjennom intervjuer for å selge seg selv i tillegg....

Lykke til!!

Jeg er sikker på at du klarer det. Hva nå enn du bestemmer deg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene er ganske like om dagen. De går med på å skrive på oppgaven, trene, kose meg med mann og barn og stupe i seng sånn helt på felgen rundt midnatt.

Gleder meg VELDIG til sommerferie nå. Jeg merker at jeg trenger det. Kroppen sier i fra. Snakket med mannen om det i går, jeg tror vi begge merker det spesielt godt etter denne helgen. Den var så perfekt! Selv om vi satt og jobbet en del begge to, var det helt nydelig å være på feriestedet vårt. Så det ble et lite slag i trynet å ta fatt på denne uken.

Sår i halsen i dag også.

Men ellers er jeg blid og glad og sånn altså :tunge1:

Endret av Vilje*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ambra

:goodbye:

Spennende med jobbsøking, håper virkelig du får den jobben du ønsker deg mest! Når skal oppgaven din leveres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad! :klem: Det går ikke an å sende PM til deg...?!

Oppgaven skal leveres om en uke, jeg stresser ikke for jeg er så godt som ferdig. Har igjen en side eller to og litt finpussing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ambra

Gjør det ikke? Merkelig :klø: skal sjekke ut og oppdatere andre ting ;)

Lykke til med oppgaveinnspurt, du er virkelig imponerende flink!

Edit: Ok nå, tror jeg?

Endret av Ambra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Edit: Ok nå, tror jeg?

Nå er verden i vater igjen ;)

Det er faktisk litt gøy å skrive oppgave. Jeg føler meg nesten litt som en ordentlig student som klarer å gjøre sånn som andre studenter. Bruke fotnoter, referanser og kildehenvisninger til forskningsrapporter og sånn. :gjeiper:

Føler meg nesten litt viktig og flink her jeg sitter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sendt avgårde en mail til den ene jobben som har tilbudt meg en stilling. Må forsøke å holde dem på gress inntil jeg vet om jeg får drømmejobben. For får jeg ikke den, så tar jeg imot denne. Men det er jo liksom greit å gjøre det på en måte sånn at de ikke føler at jeg er lunken. Ikke lett!

Stuptrøtt, men i bedre form enn i går. Var redd jeg skulle bli forkjøla eller noe, men jeg knaska c-vitaminer og tenkte truende tanker. Tror det gjorde susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ambra

Håper formen er bra?

Det er morsomt å skrive oppgave! Og så utrolig spennende med jobbsøking. Innen samme arbeidsområde som før eller noe helt nytt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ambra :vinke:

Jeg skal starte med noe helt nytt :jepp: Nå har jeg gått på to skoler, og nå når denne oppgaven er ferdig og jeg har klart eksamen, så er den ene utdannelsen ferdig. Da skal jeg begynne å jobbe med det på fulltid hadde jeg tenkt :) Trenger all den erfaringen jeg kan få samtidig som jeg fullfører utdannelse nr to.

Jeg er fortsatt litt skral i halsen, men ikke så ille at jeg kaller meg syk. I dag får jeg lunsjbesøk av venninne, så skal jeg trene og så er det skoleavslutning med mellomste håpefulle. Før det er planen å sende utkast på oppgaven avgårde for å få nye øyne på korrektur. Hei hvor det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...