Gjest Iril Skrevet 2. juni 2010 #81 Del Skrevet 2. juni 2010 Antibiotika er jo verdens mest oppbrukte unnskyldning, i tillegg er det en myte at man ikke kan drikke alkohol, sa legen min. De anbefalte det ikke, men det skjedde ingenting annet enn at den kanskje fungerte bittelitt dårligere om man drakk. Dessuten er det vel sånn at enhver kvinne som "ikke kan drikke pga. antibiotika" nå mistenkes for graviditet.. :gjeiper: Ville heller sagt smertestillende som ikke kan kombineres med alkohol, det er litt mer plausibelt, og ikke så oppbrukt. Kan jo ha vondt hvor som helst egentlig. Synes forøvrig det er teit man må ha en unnskyldning for å ikke drikke da. Jeg er avholds, så for meg er det ikke noe problem, men skjønner jo at det er litt kjipt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #82 Del Skrevet 2. juni 2010 Eller så må det vel gå an å si at jeg har en infeksjon og ikke utdype det noe mer... Det er vel ingen som er så frekke og spør mer da?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #83 Del Skrevet 2. juni 2010 Antibiotika er jo verdens mest oppbrukte unnskyldning, i tillegg er det en myte at man ikke kan drikke alkohol, sa legen min. De anbefalte det ikke, men det skjedde ingenting annet enn at den kanskje fungerte bittelitt dårligere om man drakk. Dessuten er det vel sånn at enhver kvinne som "ikke kan drikke pga. antibiotika" nå mistenkes for graviditet.. :gjeiper: Ville heller sagt smertestillende som ikke kan kombineres med alkohol, det er litt mer plausibelt, og ikke så oppbrukt. Kan jo ha vondt hvor som helst egentlig. Synes forøvrig det er teit man må ha en unnskyldning for å ikke drikke da. Jeg er avholds, så for meg er det ikke noe problem, men skjønner jo at det er litt kjipt.. Ja, unnskyldningen er kanskje brukt opp?? Greia på min jobb er at det kun er to andre voksne damer her, og ellers voksne menn. Jeg tror ikke helt de tenker i de baner for å si det sånn. Hadde det vært masse damer i barnelagealder, så hadde nok alt mulig blitt gjennomskuet. Men jeg tror fakstisk jeg er litt heldig med kollegaene sånn sett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #84 Del Skrevet 2. juni 2010 Hehe, som noen av dere har sett skrev jeg " :hjerte: " på statusen på Facebooken min i går. Og nå maser både søsteren min og tanten min om hva det betyr!! Fiiint... Jeg kan jo ikke akkurat si at de får vite det om noen uker heller.. Det er jo det samme som å skrive at jeg er gravid.. Hehe.. Koselig at de bryr seg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 2. juni 2010 #85 Del Skrevet 2. juni 2010 Så det.. Men, betød ikke det bare at du er utrolig glad i mannen din da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 2. juni 2010 #86 Del Skrevet 2. juni 2010 Hallo... dere har jo tross alt hatt 1års bryllups dag og man kan da føle litt ekstra forelske og ha masse :hjerte: rundt omkring her og der for å uttrykke at man er glad vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 2. juni 2010 #87 Del Skrevet 2. juni 2010 Det finnes en god forklaring på det meste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 2. juni 2010 #88 Del Skrevet 2. juni 2010 :Nikke: Også kan vi kose oss med at vi vet noe ikke de vet en stund til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #89 Del Skrevet 2. juni 2010 Ja, det er selvfølgelig bare noe sånt som er årsaken! Jeg avtalte med Mannen at vi skal fortelle det til foreldrene våre og søsteren min ikke nå til helgen, men helgen etter det. Da har jeg vært på en ultralyd til (har jo fotsatt time hos gynekologen 9. juni), pluss at da er den jo blitt 8 uker gammel, og det er jo ikke sååå langt fra 12.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 2. juni 2010 #90 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Kan du ikke bare rett og slitett si at du ikke har lyst på? Hvorfor skal ikke det være en god nok grunn til å ikke drikke? Noen ganger smaker alkohol sjiiiit... i alle fall til mat, jeg klarer ikke å drikke til mat. Og det bør da ikke bli noen spørsmål ut ifra det Eller at det er noe du rett og slett skal dagen etter så du vil være frisk og rask og edru Det enkle er ofte det beste Endret 2. juni 2010 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #91 Del Skrevet 2. juni 2010 Festen er jo på en torsdag, så det er jobb dagen etter. Så normalt ville jeg drukket moderat uansett. Men jeg ville jo tatt et glass vin eller to til maten.. Jeg syns vin er godt jeg.. Hmm.. nei jeg finner vel på noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 2. juni 2010 #92 Del Skrevet 2. juni 2010 For en rollercoaster det har vært de siste dagene!! Kjempeglad nå for at alt er i orden med den lille!! Jeg har ikke vært innom her på en liten stund, og jeg tenkte automatisk når jeg så :hjerte: på facebook at dette var pga graviditeten. Men så gikk jeg inn for å lese, også møter spontanabort-innlegget meg!! Men så kom jeg meg gjennom hele da... og nå ble dagen fin allikevel Bare for å ta litt rundt hva fastlegen kan gjøre/kan ikke gjøre i en slik situasjon: En vanlig fastlege kan ikke utføre vaginal UL (de fleste har ikke vanlig UL heller) for å sjekke at alt står bra til, så den eneste muligheten de har er å henvise til nærmeste sykehus. Her ville de tydeligvis ikke ha deg inn pga at du var så tidlig på vei, og da får ikke fastlegen gjort annet enn å tilby hCG-testing (men dette blir først etter en liten tid). De ville jo lett her oppdaget at ikke hCG'en var på vei ned Ved en vanlig GU vil man ikke kunne kjenne noen forandringer så tidlig. Livmoren har tross alt ikke blitt så fryktelig forstørret ennå, og det at cervix blir mykere enn den er hos ikke-gravide pga hormonene tror jeg også vil være vanskelig å kjenne så tidlig og spesielt for en kanskje litt uerfaren lege?! Da blir dette en dårlig test. Men det er jo helt hårreisende hvordan legen har informert deg? Nevnte han absolutt ingenting om at dette bare kunne være en vanlig blødning?? Utviste han ikke NOE usikkerhet når han sa at dette var en spontan abort? Dette her blir jo for meg, som i fremtiden kommer i samme situasjon, bare et skrekkeksempel på hvor viktig det faktisk er å informere om alle muligheter, og ikke si ting bastant. Skjønner godt at du blir litt irritert på den legen da. Du kan godt sende dem en klage vet du? Så får legen du var hos en liten merknad om at "hey! du må faktisk tenke på alle muligheter her!" Jeg gleder meg bare til vi skal bli gravide nå... Under ett år igjen til prøvingen starter!! Sender deg masse gode tanker og 'er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #93 Del Skrevet 2. juni 2010 Hei TuttaV! Hyggelig å "se" deg her!! Takk for update på hva legen kan/ikke kan/bør gjøre!! Det høres jo ut som han rent praktisk har gjort det han kan da. Jeg fikk det inntrykket da jeg var der og, han ringte jo tross alt til Ullevål mens jeg var der, og det var de som sa at jeg måtte ta blodprøver for å måle hCG nivået. Så det er egentlig bare informasjonen det er noe galt med ja. Jeg tipper at siden jeg var så sikker selv på at det var en abort, og fortalte at jeg hadde blødd masse (noe som jeg i ettertid har skjønt at nok ikke var så masse i forhold til hva folk som faktisk aborterer gjør), så tenkte han kanskje ikke på muligheten. Kanskje han var redd for å gi meg falske forhåpninger. Men jeg syns at da Ullevål sa jeg ikke fikk komme, at han kunne henvist meg til en gyn som kunne tatt en ultralyd. Jaja, jeg kjenner at jeg ikke er så sur for dette lenger, så jeg vet ikke om jeg orker å gjøre så mye med det. Det var jo ikke min vanlige fastlege heller, siden jeg var på legevakten på legesenteret fikk jeg bare første ledige. Så jeg trenger ikke bytte fastlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 2. juni 2010 #94 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg måtte bare få ut alt det legegulpet... hehe... Du får bare, og det virker det som om du gjør, fokusere på den lille i magen! Det er jo bare helt fantastisk at det kan vokse noe inni en! Og lykke til med å komme på unnskyldning til jobbfesten! Går nok bra, i.o.m. at det er hovedsakelig menn du jobber med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 2. juni 2010 #95 Del Skrevet 2. juni 2010 Herregud så mye som har skjedd de siste dagene! Jeg har ikke hatt tid å være på KG i det hele tatt pga masterinnlevering og diverse... Men ble utrolig lei meg da jeg gikk inn og leste at du trodde at det hadde gått galt... Og utrolig glad når det viste seg å være falsk alarm, at spiren fortsatt er der Kan ikke forestille meg hvor fint det må ha vært å se et bankende hjerte etter all usikkerheten og tristheten! Tror jeg også hadde vært litt forbannet på legen etter noe sånt, at han bare tok ditt ord for det... Men etter å ha vært på Volvat må du vel være ganske beroliget Mener å ha hørt at hvis man først har sett et bankende hjerte er det veldig lite sannsynlig at noe skal gå galt på et senere tidspunkt Spennende at dere snart skal fortelle det til familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 2. juni 2010 #96 Del Skrevet 2. juni 2010 Gratulerer så mye med spiren! Var og tittet innom den andre dagboken din siden du hadde skrevet så koselig hilsen i min, og ble så lei meg da jeg så den var stengt fordi du hadde mistet. Men så kommer jeg inn hit og leser at alt står bra til likevel, det er jo helt fantastisk!! Nå ble jeg kjempeglad! :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #97 Del Skrevet 2. juni 2010 Gratulerer så mye med spiren! Var og tittet innom den andre dagboken din siden du hadde skrevet så koselig hilsen i min, og ble så lei meg da jeg så den var stengt fordi du hadde mistet. Men så kommer jeg inn hit og leser at alt står bra til likevel, det er jo helt fantastisk!! Nå ble jeg kjempeglad! :strix: Jeg var kanskje litt vel dramatisk der ja, som bare stengte boken og skulle starte alt på nytt.. Men der og da hadde jeg behov for det. Så pyttsann, litt dramatisk må det være lov å være. Takk for gratulasjon!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #98 Del Skrevet 2. juni 2010 Herregud så mye som har skjedd de siste dagene! Jeg har ikke hatt tid å være på KG i det hele tatt pga masterinnlevering og diverse... Men ble utrolig lei meg da jeg gikk inn og leste at du trodde at det hadde gått galt... Og utrolig glad når det viste seg å være falsk alarm, at spiren fortsatt er der Kan ikke forestille meg hvor fint det må ha vært å se et bankende hjerte etter all usikkerheten og tristheten! Tror jeg også hadde vært litt forbannet på legen etter noe sånt, at han bare tok ditt ord for det... Men etter å ha vært på Volvat må du vel være ganske beroliget Mener å ha hørt at hvis man først har sett et bankende hjerte er det veldig lite sannsynlig at noe skal gå galt på et senere tidspunkt Spennende at dere snart skal fortelle det til familien Ja, det er det jeg satser på nå, at siden den først har fått i gang hjertet, så må det vel være en tøffing som klarer resten også.. Kom forresten på en søt ting mannen sa i går. Jeg har tidligere fortalt han at det er vanlig å være mye trøtt i begynnelsen, fordi det går med mye energi på å lage en perfekt baby. Og i går var jeg også trøtt. Da sa Mannen "kanskje du lager ører og nese i dag da!" Så han følger tydeligvis med innimellom når jeg forteller. Det syns i hvert fall jeg var litt koselig. Og så leste han faktisk FLERE av artiklene i Svangerskapsboken her om dagen!! Det hadde jeg ikke trodd han skulle gidde, men det ble jeg glad for at han gjorde. Så kan han lese om at han må ta hensyn til den vordende mors hormonsvingninger og sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 2. juni 2010 #99 Del Skrevet 2. juni 2010 Synes ikke det var dramatisk å stenge den forrige boka og starte på nytt, jeg. Så søt mannen din var, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. juni 2010 #100 Del Skrevet 2. juni 2010 Fantastisk bra kommentar av mannen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg