*lilly* Skrevet 9. juni 2010 #221 Del Skrevet 9. juni 2010 Å, det er den babyen lever av før navlestrengen "kobles til", eller? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #222 Del Skrevet 9. juni 2010 Er det ikke sånn at plommesekken brukes inntil morkaka tar over?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 9. juni 2010 #223 Del Skrevet 9. juni 2010 Denne plommesekk vs morkake-businessen er ikke til å bli klok på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 9. juni 2010 #224 Del Skrevet 9. juni 2010 I fare for å fornærme noen og enhver her... Ehm.. Fin eh.. kladd.. i magen din.. Jeg kommer sikkert til å se annerledes på det hvis jeg blir gravid selv, men for meg ser dette i grunnen mest ut som en etterkommer etter Spøkelseskladden på det nåværende tidspunkt.. Glad du sa det, så slapp jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. juni 2010 #225 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg er jammen ikke sikker... Men spiren får mat fra plommesekken hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 9. juni 2010 #226 Del Skrevet 9. juni 2010 Kanskje plommesekken blir morkaken etter en stund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 9. juni 2010 #227 Del Skrevet 9. juni 2010 I de første leveukene får fosteret næring fra en slags eggeplomme, slik vi kjenner det fra fugler. Eggeplommen sitter i en plommesekk, plassert på fosterets mageside. Ganske raskt, fra fjerde til sjette graviditetsuke, tar morkaken litt etter litt over ernæringen av fosteret, og i slutten av sjette graviditetsuke, er plommesekken tilbakedannet og fosterets magevegg lukket. Navlestrengen med de livsviktige blodkarene, forbindelsen mellom fosteret og morkaken, dannes av den siste slumpen av plommesekkens forbindelse inn til fosteret. Dere får se her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #228 Del Skrevet 9. juni 2010 En bruker på snartmamma hadde følgende herlige forklaring på hva plommesekken er: Det er den lille "matpakken" fosteret har med næring før morkaken overtar cateringvirksomheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #229 Del Skrevet 9. juni 2010 Ser at Minttus forklaring kanskje er hakket bedre enn den jeg fant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 9. juni 2010 #230 Del Skrevet 9. juni 2010 Det er vel som sitatet ditt Åja, plommesekken er en liten pose, og så tar morkaka over og da blir plommesekken navlestrengen? :klø: Er ikke bare bare å lage baby nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. juni 2010 #231 Del Skrevet 9. juni 2010 I slutten av sjette graviditetsuke, er plommesekken tilbakedannet og fosterets magevegg lukket. :klø: Kanskje ringen ikke er plommesekken da. Du er jo 8 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #232 Del Skrevet 9. juni 2010 Hmm... ja si det!!! Søren at jeg ikke spurte legen om det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 9. juni 2010 #233 Del Skrevet 9. juni 2010 Det kan være skygge av navlen kanskje Det var det i allefall på mine bilder.. Eller en begynnende pitteliten navlestreng? Jeg er egentlig blank på dette området.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 9. juni 2010 #234 Del Skrevet 9. juni 2010 Noen må spørre en lege hvert fall, så vi finner det ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 9. juni 2010 #235 Del Skrevet 9. juni 2010 Neida, det er helt vanlig at plommesekken er der til og med etter uke 12 altså, det er plommesekken man ser her. Morkaka er ikke helt ferdig dannet før langt uti svangerskapet, men jeg husker ikke når, men den brukes gradvis. Den skrumper inn etterhvert, og oppløses av seg selv, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 9. juni 2010 #236 Del Skrevet 9. juni 2010 En bruker på snartmamma hadde følgende herlige forklaring på hva plommesekken er: Så herlig forklaring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. juni 2010 #237 Del Skrevet 9. juni 2010 Det tror jeg er mye sant ja! Jeg er litt redd for å bare få sønner og da bli en sånn svigermor som konene til sønnene mine hater!! Ok, så er det ikke en redsel som er veldig fremtredende, men det hadde vært utrolig kjipt!! Det er jeg litt redd for også! Alle tror vi kommer til å få en gutt (og jeg er ikke engang gravid enda, hehe), men i såfall håper jeg vi får en jente som nr. 2 Jeg har heldigvis et godt forhold til svigermoren min, men hun er utrolig rolig og snill og familien til kjære har vært superinkluderende hele veien Håper jeg greier å bli en like god svigermor, uansett om jeg får gutt eller jente (litt avsporing, men :gjeiper:) Skjønner godt at du gleder deg til å få mage og bli synlig gravid, jeg gleder meg kjempemasse allerede... Håper jeg får meg en jobb snart så vi kan begynne prøving til våren (har jo en plan B om å studere, så stresser ikke så fælt med det foreløpig, men akkurat i forhold til det med baby hadde det i allefall vært kjekt å få seg en jobb ) Merker familie og venner begynner å bli litt utålmodige nå, mormor var rask til å påpeke at den nye bilen deres kommer til å ha stooort bagasjerom til vogn, hehe... Så håper det går fort når vi begynner å prøve, ellers blir jeg sikkert ganske fed up av all masingen... Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 9. juni 2010 #238 Del Skrevet 9. juni 2010 "dagene med en spøkelseskladd i magen" Jeg tror forøvrig ringen er en såpeboble Embryus kjeder seg og måtte finne på noe gøy nemlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 10. juni 2010 #239 Del Skrevet 10. juni 2010 Så fin Embryus er!! :rødme: Og ser dere ikke hva ringen er..?? Det er jo en glorie! Blir det en jente er det jo nesten selvsalgt hva hun må hete: Gloria! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #240 Del Skrevet 10. juni 2010 Så fin Embryus er!! :rødme: Og ser dere ikke hva ringen er..?? Det er jo en glorie! Blir det en jente er det jo nesten selvsalgt hva hun må hete: Gloria! Vet du, det sa mannen min også, da han fikk se bildet i går kveld, at det ser ut som en glorie! Og det er jo sant! Klart vi skal ha et englebarn!!! Littegrann usikker på det navnet bare.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg