Gjest anonym Skrevet 21. juni 2010 #81 Skrevet 21. juni 2010 .Hun kunne til nød få låne mitt visa og bestille over nett dersom hun virkelig hadde lyst på, men jeg ville ikke sett hva hun bestilte eller hatt noe mer med det å gjøre. Om en fremmed tolvåring hadde spurt meg, hadde jeg sikkert kjøpt. Hvis en fremmed tolvåring hadde spurt meg om sexleketøy hadde jeg sett på det som et symptom på at det stakkars barnet har vært seksuellt misbrukt i oppveksten og fått forstyrret grenser for normalitet som spør en fremmed voksen om dette. Da er det nemlig noe alvorlig psykologisk galt i barnets hode, siden barnet ikke har bluferdigheten som er vanlig å ha... Eller jeg ville trodd barnet prøvde å sjekke ut hvordan det skulle rpovoseremed med å oppføre seg sjokkerende. Uansett ville jeg aldri bidratt til å tilfredstille en tolvåring seksuellt.Hverken med visakortet mitt eller noe annet. En forelder som er oppatt av at barnet skal få orgasmer ville jeg synes var mistenkelig skrudd sammen i hodet og lurt på hvilke andre overgrep som foregikk i den heimen... Barnas seksuelle følelser er barnets private og jeg har ikke noe med det å gjøre. Noe annet er overgrep/incest etter min oppfatning.
Gjest anonym Skrevet 21. juni 2010 #82 Skrevet 21. juni 2010 Eller jeg ville trodd barnet prøvde å sjekke ut hvordan det skulle rpovoseremed med å oppføre seg sjokkerende. Rettelse.Det skulle stå "hvordan det skulle provosere meg med å oppføre seg sjokkerende." Forøvrig ville jeg tenkt det samme i forhold til et barn som spurte sine foreldre om dildo. Enten har foreldrene enten hatt sex med barnet, så grensene er ødelagt for barnet. Eller så vil barnet se hvilken reaksjon det får når det nevner dildoer og sex. Jeg ville også spurt megselv om jeg visste hva som foregikk i mitt barns liv dersom det spurte om en dildo. jeg ville lurt på om barnet ble utsatt for press fra venner, eller hadde et utsvevende sexliv før barnet er modent følelsesmessig eller noe annet. Jeg ville ganske enkelt blitt bekymret; og det ville aldri blitt aktuellt å betale for noen dildo til et barn.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #83 Skrevet 21. juni 2010 Jeg syns det er bedre at barna våre har sex med seg selv enten ved onani eller dildo, og å utforske seg selv, fremfor at de skal ligge med hvem som helst og få kjønnsykdommer og bli uønsket gravid. Og det er da bedre å bli sikker på seg selv først, og å kjenne sin egen kropp, før en annen skal gjøre det. Og guttene utforsker seg selv ganske lettvindt, så må jenter få lov til det også. Det er jo naturlig å begynne å utforske seg selv når man er rundt 13-14 år. Man er midt i mellom voksen og barn, tenåringslivet er en viktig fase. Dessuten er det mange som er modne i en alder av 13-14 år som utforsker dette, og da er det bedre med en dildo fremfor en ekte guttetiss, syns nå jeg da! Men jeg tror ikke de ville spurt moren elle faren sin om de kunne få en dildo, da ville de nok kjøpt selv uten å sagt noe. Jeg tror bruk av dildo ned til 12 års alder faktisk vil bidra til å øke lysten til å ligge med gutter,for da er de både vant til å ha noe inn der og er ikke redd for samleie eller at det skal gjøre vondt lenger.Det kan faktisk i tillegg hende at unge gutter kan bli mobbet for å ikke ha stor nok tiss F.eks hvorfor er det så mange som tar alle barn/ungdommer over en kam og regner med at alle er veldig seksuelle og må få tilfredstilt behovet for enhver pris?? Dette stemmer ikke!! Det er mange som ikke får det behovet før de er eldre, og mange, spesielt jenter ville kansje følt det ekkelt å skulle tenke på sex og dildo, selv om de kansje onanerer en gang iblant.Ikke tre det nedover hodet på dem!! Mange har lyst til å vente, og vil føle press, skal vi som voksne bidra til å presse de enda mer inn i den voksne verden?? La de finne ut ting selv, og ha sin seksualitet og sin kropp for seg selv, og ha en åpen dialog og gi støtte når de selv vil... Det er så sykt fokus på sex i dette samfunnet.. æsj Jeg i midten av 30 årene og har aldri ønsket meg en dildo, alle er ikke like personligheter, eller har behov for det samme selv om vi alle er sexuelle!! For noen så er visse ting frastøtende
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #84 Skrevet 21. juni 2010 Hvorfor skulle en dildo være større sjanse for at de har sex tidlig, men ikke fingrene? Og hva med gutter som onanerer? Etter hva jeg har hørt (som ikke betyr fakta)så får de samme føløelse ved onani som med sex. Og hvorfor skulle gutter bli mobbet for liten tiss fordi jenter på 12 bruker dildo? Da må i fall jentene se tissen til guttene og det, så vidt jeg vet, er kun "vanlig" om de er "kjærester" eller ekstremt gode venner. Og er ikke da sjansen for mobbing lit mindre? La de finne ut ting selv, og ha sin seksualitet og sin kropp for seg selv, og ha en åpen dialog og gi støtte når de selv vil... Det er jeg enig i, men det er også stoooor forskjell på at foreldrene gir dem en dildo sånn helt uten videre enn om faktisk jenta selv ber om det. Og gjør henne, så ser ikke jeg noe galt i det.
skandale Skrevet 21. juni 2010 #85 Skrevet 21. juni 2010 (endret) Hvis en fremmed tolvåring hadde spurt meg om sexleketøy hadde jeg sett på det som et symptom på at det stakkars barnet har vært seksuellt misbrukt i oppveksten og fått forstyrret grenser for normalitet som spør en fremmed voksen om dette. Da er det nemlig noe alvorlig psykologisk galt i barnets hode, siden barnet ikke har bluferdigheten som er vanlig å ha... Eller jeg ville trodd barnet prøvde å sjekke ut hvordan det skulle rpovoseremed med å oppføre seg sjokkerende. Uansett ville jeg aldri bidratt til å tilfredstille en tolvåring seksuellt.Hverken med visakortet mitt eller noe annet. En forelder som er oppatt av at barnet skal få orgasmer ville jeg synes var mistenkelig skrudd sammen i hodet og lurt på hvilke andre overgrep som foregikk i den heimen... Barnas seksuelle følelser er barnets private og jeg har ikke noe med det å gjøre. Noe annet er overgrep/incest etter min oppfatning. Hva er greia med at folk oppatter dette som pedofilt (innlegget under ditt)? Dette handler ikke om voksnes lyster rundt dette med mindre de sitter og ronker til denne tråden. Det handler om at HVIS en tolvåring har lyst på dildo, er det greit eller ikke? Jeg synes det er greit, jeg skulle gjerne hatt en dildo da jeg var tolv, og det går fint an å ønske seg uten å ha blitt utsatt for helt jævlige ting. Tolvåringer spør fremmede om å kjøpe røyk og øl, hvorfor skulle det være så mye verre å henge utafor kondomeriet enn rimi og spørre voksne om å kjøpe noe de er for unge til? Selv synes jeg det er mye mer urovekkende at tolvåringer drikker alkohol enn at de onanerer. Tror ikke vi skal se på ALT av lyster hos barn som symptomer på misbruk og pedofili, de er også seksuelle (det er ikke som at vi plutselig får en seksualitet i det vi fyller seksten eller atten), vi kan heller fokusere på at mange barn faktisk oppdager kroppens gleder lenge før de er tolv. Og det er IKKE NOE GALT I DET. Så lenge 12-åringen selv vil, og gjør dette alene, nyter det, og vet at det er noe privat og intimt, er det ingen uenighet blant fagfolk om at dette er sunt. Jeg har inntrykk av at flertallet av de som svarer slik som deg, ikke oppdaget disse lystfølelsene før de var langt forbi tolv, iogmed at de ser på ALLE tolvåringer som aseksuelle, naive barn som på en eller annen måte ville tatt skade av en orgasme. (...)for da er de både vant til å ha noe inn der og er ikke redd for samleie eller at det skal gjøre vondt lenger.(...) hvorfor er det så mange som tar alle barn/ungdommer over en kam og regner med at alle er veldig seksuelle og må få tilfredstilt behovet for enhver pris?? Hvis du mener at unge jenter skal være REDDE for sex, og at det SKAL gjøre vondt, er det heller deg det er noe i veien med. Og jeg spør deg tilbake; hvorfor er det så mange som skjærer alle barn over en kam og antar at de ikke finnes seksuelle, og må forby disse følelsene for enhver pris, og gjøre de skambelagt så de IALLEFALL får problemer med sexlivet sitt senere? Tenk deg om. Endret 21. juni 2010 av ecureuil
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #86 Skrevet 21. juni 2010 Hva er greia med at folk oppatter dette som pedofilt (innlegget under ditt)? Har lurt på det samme selv. Personen går på alle som nevner barn, nakenhet og seksulaitet i samme setning virker det som, ja selv de som legger ut en nyhetssak fra eks vg blir kalt pedo. Personen poster heller ikke på ris og ros så regner med det er et troll. Hvis ikke det er en person som selv har blitt ødelagt av misbrukt og derfor er ekstra følsom. Men da synes jeg man bør oppsøke hjelp og slutte å henge på kg. Det er tross alt et barn og familie forum og da er det ganske logisk at barn og seksulitet også vil bli et tema. Det er ikke noe gat i det. Huff, nei, kanskje vi bare skulle kuttet av barnas hender ved fødsel og sydd dem på når de ble 18? Kanskje sy igjen tissehullet i samme slengen?
Auraya Skrevet 21. juni 2010 #87 Skrevet 21. juni 2010 Jeg tror bruk av dildo ned til 12 års alder faktisk vil bidra til å øke lysten til å ligge med gutter,for da er de både vant til å ha noe inn der og er ikke redd for samleie eller at det skal gjøre vondt lenger. Seriøst? Tror du virkelig at frykt for smerte er hovedgrunnen til at jenter venter med å ha sex? Jeg har vokst opp i ett hjem hvor sex ble fremstilt som noe positivt, og en selvsagt del av voksenlivet fra mine foreldre. Og jeg debuterte ett par år seinere enn snittet, og det at mine foreldre var så åpne om sex var med på å bygge trygghet, så resultatet var at jeg ble flink til å lytte til meg selv, og drite i hva "alle andre" gjorde, og jeg har heller aldri hatt sex jeg angret på etterpå og jeg har alltid brukt prevensjon. Etter hva jeg har sett av forskning på området er min opplevelse av dette typisk for barn som har vokst opp i familier med stor åpenhet rundt sex som en positiv ting. Frykt og hemmelighold rundt sex fører derimot til at barna blir mer utsatt for overgrep, blir presset til tidlige debuter og slurver med prevensjon.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #88 Skrevet 21. juni 2010 Hva er greia med at folk oppatter dette som pedofilt (innlegget under ditt)? Dette handler ikke om voksnes lyster rundt dette med mindre de sitter og ronker til denne tråden. Det handler om at HVIS en tolvåring har lyst på dildo, er det greit eller ikke? Jeg synes det er greit, jeg skulle gjerne hatt en dildo da jeg var tolv, og det går fint an å ønske seg uten å ha blitt utsatt for helt jævlige ting. Tolvåringer spør fremmede om å kjøpe røyk og øl, hvorfor skulle det være så mye verre å henge utafor kondomeriet enn rimi og spørre voksne om å kjøpe noe de er for unge til? Selv synes jeg det er mye mer urovekkende at tolvåringer drikker alkohol enn at de onanerer. Tror ikke vi skal se på ALT av lyster hos barn som symptomer på misbruk og pedofili, de er også seksuelle (det er ikke som at vi plutselig får en seksualitet i det vi fyller seksten eller atten), vi kan heller fokusere på at mange barn faktisk oppdager kroppens gleder lenge før de er tolv. Og det er IKKE NOE GALT I DET. Så lenge 12-åringen selv vil, og gjør dette alene, nyter det, og vet at det er noe privat og intimt, er det ingen uenighet blant fagfolk om at dette er sunt. Jeg har inntrykk av at flertallet av de som svarer slik som deg, ikke oppdaget disse lystfølelsene før de var langt forbi tolv, iogmed at de ser på ALLE tolvåringer som aseksuelle, naive barn som på en eller annen måte ville tatt skade av en orgasme. Hvis du mener at unge jenter skal være REDDE for sex, og at det SKAL gjøre vondt, er det heller deg det er noe i veien med. Og jeg spør deg tilbake; hvorfor er det så mange som skjærer alle barn over en kam og antar at de ikke finnes seksuelle, og må forby disse følelsene for enhver pris, og gjøre de skambelagt så de IALLEFALL får problemer med sexlivet sitt senere? Tenk deg om. Du vrenger om på mine ord her, dårlig gjort av deg! Har aldri sagt at det seksuelle er skambelagt, jeg sier bare at de fleste barns seksualitet er mer uskyldig og de trenger ingen dildo fo å føle glede over å bli kjent med kroppen sin. Jeg kan meddele at jeg har ett meget godt og åpent forhold til min eldste gutt, og vi snakker om det meste, har aldri prøvd å få han til å skamme seg. Jeg ble voldtatt som 13 åring og blødde i fire dager etterpå, kunne ikke falt meg inn å ha sex eller onanere før det ble kasta på meg. Du får gi ungen din dildo du da vet du, så har hun sikkert xxxx halve skolen innen hun er 14.
skandale Skrevet 21. juni 2010 #89 Skrevet 21. juni 2010 Vel, beklager, det var sikkert vond og kjipt og ja, jeg har også blitt voldtatt og det er selvfølgelig ødeleggende, men det har ingenting i denne debatten å gjøre. Likevel er det dårlig gjort av deg, særlig med tanke på at du selv følte deg dårlig behandlet, å lange ut etter meg personlig og min hypotetiske datter, forstår du ikke det? Og når du i tillegg vrenger om på mine ord, får du ikke mye sympati her i gården iallefall. Bare en beklagelse hvos jeg misforstod, men jeg siterte deg faktisk ordrett. Og til poenget mitt - man trenger ikke være horete eller ha en utagerende seksualitet eller plutselig bli så sulten på sex at man puler halve skolen bare fordi man har dildo. Man blir ikke slik av å ha et åpent og normalt forhold til egen seksualitet og onani, og hvis du tror det, får du holde deg unna diskusjonen til du har fått fakta på plass. Hvis du har lest innleggene mine ser du også at jeg ikke ville kjøpt en dildo til min egen datter. Jeg sier ikke at vi skal "kaste" diloer på småjenter som ikke ennå er klare for det, jeg sier vi KAN være åpne for at 12-åringer faktisk har dildo HVIS DE VIL. Akkurat som at attenåringer kan drikke alkohol HVIS DE VIL. Ingen tvinger dem selv om det er lov. Selv om jeg mener det er helt greit at tolvåringer har dildo, betyr ikke det at jeg vil voldta de som ikke vil ha det med en. Det er faktisk lov til å være saklig på kvinneguiden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #90 Skrevet 21. juni 2010 Hvis det er så galt at de har dildo og at de skulle gjøre slik at de har sex tidligere. Er det noe anderledes med med fingrene? Eller hva om de bruker gulrøtter, agurk ogh lignende? Og hva med gutter som bruker hånda? Eller det kun dildoen som er problemet og ikke onani? Hvorfor er dildoen så mye verre enn andre gjenstander man kan bruke som agurk, banan, tannbørste og gulrot? Man får jo samme følelsen.
Gjest Blubberella Skrevet 21. juni 2010 #92 Skrevet 21. juni 2010 Vel, beklager, det var sikkert vond og kjipt og ja, jeg har også blitt voldtatt og det er selvfølgelig ødeleggende, men det har ingenting i denne debatten å gjøre. Likevel er det dårlig gjort av deg, særlig med tanke på at du selv følte deg dårlig behandlet, å lange ut etter meg personlig og min hypotetiske datter, forstår du ikke det? Og når du i tillegg vrenger om på mine ord, får du ikke mye sympati her i gården iallefall. Bare en beklagelse hvos jeg misforstod, men jeg siterte deg faktisk ordrett. Og til poenget mitt - man trenger ikke være horete eller ha en utagerende seksualitet eller plutselig bli så sulten på sex at man puler halve skolen bare fordi man har dildo. Man blir ikke slik av å ha et åpent og normalt forhold til egen seksualitet og onani, og hvis du tror det, får du holde deg unna diskusjonen til du har fått fakta på plass. Hvis du har lest innleggene mine ser du også at jeg ikke ville kjøpt en dildo til min egen datter. Jeg sier ikke at vi skal "kaste" diloer på småjenter som ikke ennå er klare for det, jeg sier vi KAN være åpne for at 12-åringer faktisk har dildo HVIS DE VIL. Akkurat som at attenåringer kan drikke alkohol HVIS DE VIL. Ingen tvinger dem selv om det er lov. Selv om jeg mener det er helt greit at tolvåringer har dildo, betyr ikke det at jeg vil voldta de som ikke vil ha det med en. Det er faktisk lov til å være saklig på kvinneguiden. Meget bra innlegg! Er helt enig i dine synspunkter her.
Gjest redstar Skrevet 21. juni 2010 #93 Skrevet 21. juni 2010 Hva er egentlig ditt syn på at jenter på 12-13 har dildo? Ville du kjøpt til ditt barn, hvorfor eller hvorfor ikke? Synes du slike ting burde ha aldersgrense og i såfall, hvilken? Nei herregud... igjen: se hvordan verden har blitt! Folk blir bare yngre og yngre.. enten det gjelder røyking/alkohol, gravditet... seksualitet.. huff av meg! Nei, men bør OVERHODET IKKE kjøpe dette til sine egne barn, eller andre! Og jenter i denne alderen har INGENTING med en dildo og gjøre! Er 18års grense egentlig - men tror nok en del sniker seg inn i disse butikkene... jeg synes grensa burde vært 18, slik som den er - ivertfall!
Gjest redstar Skrevet 21. juni 2010 #94 Skrevet 21. juni 2010 Du vrenger om på mine ord her, dårlig gjort av deg! Har aldri sagt at det seksuelle er skambelagt, jeg sier bare at de fleste barns seksualitet er mer uskyldig og de trenger ingen dildo fo å føle glede over å bli kjent med kroppen sin. Jeg kan meddele at jeg har ett meget godt og åpent forhold til min eldste gutt, og vi snakker om det meste, har aldri prøvd å få han til å skamme seg. Jeg ble voldtatt som 13 åring og blødde i fire dager etterpå, kunne ikke falt meg inn å ha sex eller onanere før det ble kasta på meg. Du får gi ungen din dildo du da vet du, så har hun sikkert xxxx halve skolen innen hun er 14. WTF?!
Gjest Blubberella Skrevet 21. juni 2010 #95 Skrevet 21. juni 2010 Nei herregud... igjen: se hvordan verden har blitt! Folk blir bare yngre og yngre.. enten det gjelder røyking/alkohol, gravditet... seksualitet.. huff av meg! Nei, men bør OVERHODET IKKE kjøpe dette til sine egne barn, eller andre! Og jenter i denne alderen har INGENTING med en dildo og gjøre! Er 18års grense egentlig - men tror nok en del sniker seg inn i disse butikkene... jeg synes grensa burde vært 18, slik som den er - ivertfall! 18-årsgrensen er for å kjøpe via nett pga at man må være myndig for å kunne inngå skriftlige avtaler (som f.eks. kjøpskontrakter o.l.). At enkelte Kondomeributikker har aldersgrense er for å unngå fnisete småunger, ikke fordi det er 18 eller 16 års grense på sexleketøy. Hvorfor har jenter på 12-13 år ingenting med dildoer å gjøre? Mange jenter på den alderen leker seg med diverse andre gjenstander (grønnsaker, flasker, penner, elektriske tannbørster o.l.) når de onanerer. Er det så mye bedre enn leketøy som er laget for å brukes til denslags? Og hvis du leser deg litt opp på temaet vil du se at barn er seksuelle vesener fra de blir født! Gutter leker med tissen sin og det gjør jentene også, fordi de synes det er godt og spennende. Dette er helt normalt. Når ei jente, som kanskje har onanert siden hun var ganske liten, ønsker å "oppgradere" til dildo, er det da ikke noe galt i at hun skal få lov til det? Jeg er fullstendig enig i at det blir kleint hvis foreldrene kjøper inn sånt, men jenta må da få lov til å gå innom kondomeriet og kjøpe seg et leketøy dersom hun vil det? Hvis hun ønsker å bruke ukepengene på en dildo istedet for andre leker eller godterier, så ser jeg ikke problemet. Jenter trenger å bli kjent med kroppen sin, nettopp pga sexpresset i samfunnet. Hvis ei jente har lært seg hva som er godt for henne gjennom solosex, enten med eller uten sexleketøy, tror jeg hun er mye bedre rustet til å ta egne, sunne valg i forhold til sex med andre. Men du må gjerne vise til kilder som sier at unge jenter som bruker sexleketøy debuterer tidligere enn andre og/eller ligger mer ukritisk rundt enn andre! Til dere som roper pedofili og incest og det som verre er: det er snakk om å kjøpe sexleketøy til jenter, ikke gi dem innføring i bruken eller delta i innkjøringen av produktet...
Helen Skrevet 22. juni 2010 #96 Skrevet 22. juni 2010 Etter gjentatte ryddinger stenges tråden. Helen, mod.
Fremhevede innlegg