Gå til innhold

Dildo til barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er vel ingen aldersgrense på kondomeriet? Hva småfrøene bruker lommepengene sine på, er vel ikke våre problemer?

Loven om seksuell lavalder er der ikke for at unger ikke skal få utforske sin egen og andres seksualitet, men for å beskytte mot utnyttelse fra voksne gamle griser (og sugger).

At det er 18 års aldersgrense på sexhjelpemidler over postordre har ingenting med seksuell lavalder eller moral å gjøre. Det har med at en må være 18 for å kunne inngå bindende avtaler. (Salget kan kjennes ugyldig, hvis kunden er under myndighetsalder, og dette kan koste merarbeid, særlig for ting som kan være litt "spennende" å bestille, på pur faen.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg vet ikke om det gjelder alle Kondomeriet-butikker, men det har ihvertfall vært noen av butikkene som har hatt 16 års grense. Grunnen var vel at de ville unngå fnisete barn mellom hyllene. Jeg vet ikke om aldersgrensen er fjernet nå på alle butikkene. Jeg håper det, da jeg mener jenter i 12-13 års alderen gjerne må kjøpe sexleketøy hvis de vil det.

Ifølge tråden her høres det jo ut som at dildo til 12-13 åringer er fæle greier. Da lurer jeg litt på hvorfor, når 12-13 åringer godt kan føle seg "klar" for å ha sex med andre, og gjerne også sørger for å ha det uansett hva foreldrene måtte mene. Er solosex så utrolig fælt? Er det ikke bare sunt at jentene vil bli kjent med egen kropp? Da er jo sexleketøy et fint supplement.

Skrevet

Hvor er det moralske dilemmaet i denne diskusjonen?

Som forelder så hadde jeg nok ikke kjøpt dildo til min (imaginære) datter, men hadde ikke blitt forundret om jeg hadde funnet ut at hun hadde skaffet seg slikt.

Så mange jenter bruker agurker, gullrøtter o.l, da må en dildo være bedre.

Gjest Blubberella
Skrevet (endret)

Enig med Kim!

Jeg var overhodet ikke klar for sex når jeg var 12 år, men hadde nå onanert i mange år allerede. Da kunne jeg liksågodt brukt sexleketøy som mine vibrerende penner, elektriske tannbørster e.l. Ser ikke problemet med å bruke dildo eller annet sexleketøy når man onanerer, uansett om man er for ung til å ha sex med andre...

Endret av Ylvina
Skrevet

Nei, det er jeg enig i, en 12-åring som utforsker sin egen seksualitet burde sikkert bruke en dildo fremfor andre fremmed legemer som ikke bør føres inn en viss plass, men spørsmålet var jo her om man som forelder skulle gå til anskaffelse av en dildo til datteren sin. DET synes jeg blir helt feil.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig ditt syn på at jenter på 12-13 har dildo?

Ville du kjøpt til ditt barn, hvorfor eller hvorfor ikke?

Synes du slike ting burde ha aldersgrense og i såfall, hvilken?

I 2010 har vel alle barn sin egen dildo?! De som ikke har blir vel sett rart på?

Skrevet

Også enig med Kim. Aldri i verden om jeg hadde kjøpt dildo til min 12 år gamle (imaginære) datter. Hadde også blitt forskrekket om jeg fant en på rommet hennes. Men etter det første sjokket hadde roet seg, så hadde jeg hatt forståelse, for når jeg tenker tilbake, så var jeg ikke stort eldre enn 12-13 når jeg eksperimenterte med stearinlys og agurker.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ingenting i mot at 12-åringer har dildo.

Jeg hadde aldri kjøpt selv, men hadde hun spurt så hadde jeg kjøpt en, ja.

Er vel bedre at de leker med dildo enn at de har ordentlig sex. Og får dem ikke dildo bruker de vel bare noe annet og da tror jeg en dildo er tryggere enn en knekt banan som sitter fast.

Skrevet

Eg syns ikkje det er noko problem om barn som har kommi i puberteten har sexleketøy - så lenge dei har kjøpt dei sjøl. Foreldre bør absolutt ikkje blande seg borti dette, verken kjøpe sexleketøy til ungane eller foreslå at det kjøper det.

Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt en dildo til mitt barn, uansett hvor gammel barnet var. det er å gå over den magiske streken for hva en foreldre skal gjøre, for den delen av sexlivet har ikke foreldre noe med. Vi som foreldre skal være en støtte for våre barn, forklare de om sikker sex ol, men man går ikke ut og kjøper en dildo til sitt eget barn.

er det greit om barna kjøper dildo til sine foreldre også, eller blir det noe annet? Hvor går grensen egentlig for hva foreldre skal blande seg inn i?

Bare det å tenke tanken på å kjøpe en dildo til sitt eget barn, er hårreisende for meg. Om de vil skaffe det selv, så får de gjøre det. Men foreldre skal ikke ta på seg et slikt ansvar. Det er stor forskjell på venner og foreldre. Det er helt greit å kjøpe en dildo til en venn, men det er ikke greit å kjøpe en til sitt eget barn.

Til dere som mener det er greit å gjøre det, er det like greit selv om det er far som kjøper til datteren sin?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville selvfølgelig ha kjøpt bind og tamponger til datteren min, hva har det med sex å gjøre?

Mener du virkelig at menstruasjon ikke har noe med sex å gjøre? Mener du at menstruasjon ikke har noe med forplantning å gjøre eller mener du at sex ikke har noe med forplantning å gjøre? Hvorfor mener du i så tilfelle at kvinner menstruerer?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mener du virkelig at menstruasjon ikke har noe med sex å gjøre? Mener du at menstruasjon ikke har noe med forplantning å gjøre eller mener du at sex ikke har noe med forplantning å gjøre? Hvorfor mener du i så tilfelle at kvinner menstruerer?

Menstruasjon har med forplantning å gjøre, men ikke nødvendigvis med sex å gjøre. Eller mener du sex alltid har med forplantning å gjøre?

Jeg hadde gladelig kjøpt bind og tamponger, men sexleketøy er for privat til at foreldre skal kjøpe dem.

Gjest prikk1
Skrevet

HJELP! For en syk verden vi lever i! Foreldre som synes det er greit å kjøpe en dildo til sin 12 år gamle datter burde virkelig skamme seg! Syk syk syk verden...

Skrevet

Jeg ville selvsagt ikke kjøpt dildo til mitt eget barn, hverken når hun er 12-13 eller senere. Men jeg ser ikke noe galt i at tolvåringer har dildo. Det skulle bare mangle. Fra vår egen barndom husker vel noen hver at vi lekte seksuelle leker med andre barn helt tilbake i førskolealder, og onani med dildo er da ikke verre enn de lekene vi lekte da vi var yngre. Mange har jo sitt første samleie i denne alderen. Å eksperimentere med sin egen sekualitet på jenterommet burde jo være ganske uproblematisk selv for de mest puritanske foreldre. Men reaksjonene i denne tråden viser vel bare hvor mye grums som finnes, hvor ukloke mange voksne er. Hvis man ikke engang godtar at datteren utforsker seg selv med en dildo sier det litt om hvor landet ligger, hva slags klima disse ungdommene vokser opp i. Ikke akkurat noe mysterium at sex knyttes til skyld og skam om man vokser opp i et slikt hjem.

Skriver under på denne er helt enig, som om jeg skulle sagt det selv :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Merkelig så sterke meninger folk har når det kommer til sex og slikt. Også er det ingen som klarer å begrunne hva som er så galt med at 12-åringer har dildo eller at foreldre kjøper om de de selv spør. Virker mer som det kun er det politiske korekte og bare være i mot.

Er da langt bedre at de bruker dildo i den alderen en at de flyr rundt å har sex.

Skrevet

Tamponger og bind er hygieneartikler, mens dildoer og vibratorer er hyggeartikler.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg leste i ennen tråd her at noen vil nekte å kjøpe tamponger til sin datter. Det var visst bannlyst for noen.

Så ja, det eer noen som nekter det. Bind har jeg heldigvis ikke hørt noe om.

Skrevet

Jeg lurer litt: til dere som skriver at jentene må jo også få kose seg sånn som guttene.. Vel, guttene bruker hånden, og jentene kan også fint gjøre det! Eller har/ville dere ha kjøpt en fleshlight til gutten på 12år? Det blir jo tilsvarende...

Og til TS: nei, jeg kjøper ikke dildo til datteren min når hun blir 12.år.. Og jeg tror ikke jeg ville ha kjøpt hvis hun spurte, men er ikke 100% sikker på det.. Etter min mening så er det en ganske stor tillit å bare å spørre foreldrene sine om å kjøpe det! Jeg hadde ALDRI spurt mamma om det når jeg var 12år, eller nå i voksen alder for den del...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Merkelig så sterke meninger folk har når det kommer til sex og slikt. Også er det ingen som klarer å begrunne hva som er så galt med at 12-åringer har dildo eller at foreldre kjøper om de de selv spør. Virker mer som det kun er det politiske korekte og bare være i mot.

Er da langt bedre at de bruker dildo i den alderen en at de flyr rundt å har sex.

Du må jo enten ha unngått å lese tråden, eller du må være tilbakestående.

Det er kommet mange begrunnelser for at foreldre ikke burde kjøpe sexleketøy til barna sine. En plass må man sette grensa for hva som er privat og ikke, foreldre har ingenting med barnas sexliv å gjøre utover det å informere om sikker sex og det å klare å sette grenser for seg selv. Man skal heller ikke trenge seg på sitt barn når det gjelder intimgrenser, å introdusere det til en verden av sexleketøy i en alder av 12 år er unaturlig. Man trenger ikke OPPFORDRE til å ha et sexliv i tidlig alder, selv om det er naturlig å utforske seg selv. Dette må komme når barnet er klar for det, og det er noe de finner ut av selv. Det er PRIVAT.

Nei, det er ikke galt at en 12-13-åring bruker sexleketøy, men da må de skaffe det selv.

Tviler på at noen hadde syntes det hadde vært så naturlig å få en negerkuk av latex i julegave fra datteren sin, med et fint kort hun har laget på juleverksted med teksten "kos deg" på...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, om min sønn kom til meg å spurte om fleshlight så hadde han fått, ja.

Men nei, jeg hadde aldri sagt til barna mine "her har du litt sexleketøy å kose deg med", det hadde jeg ikke.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...