Gå til innhold

Dildo til barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet.

Helen, mod

Videoannonse
Annonse
Gjest lulua
Skrevet

Hadde dattera mi kommet til meg som tolvåring og spurt om en dildo,selvfølgelig skulle hun fått det!!

ser ikke problemet jeg?

Skrevet

Husker da jeg var 13-14 og hørte på Juntafil på radioen, og der var det mange spm. om man kunne onanere med agurker og tannbørster og diverse annet. Da vil jeg ærlig talt foretrekke at datteren min har en vibrator. Ser ikke problemet i det hele tatt, hva er så farlig med det?

Jeg har vel samme syn som brutal_mann tenker jeg.

Det er en veldig sterk grense mellom foreldre og barn sitt sexliv. Foreldre har ingenting i sitt barn sitt sexliv å gjøre. Foreldre har ingen plass der og skal ikke blande seg og gå over grenser med å anbefale vibrator til ungen å ha sex med. (!)

Å gi ungen info om graviditet og sykdommer- og hva som er normalt med anatomi og hygiene. Det er en ting. Å stoppe en datter fra å bli gravid med å ta tabletter daglig- det er og en ting. Da lærer vel mora opp dattera til at det fins muligheter for å ta styring på hvor mange barn hun skal få.

Men visst dattera må oppleve at mamma bestemmer hva hun onanerer med og hvordan hun onanerer. Det er borderline-overgrep og hører ikke hjemme noen normal plass. Dattera skal ikke minnes om mamma og pappa sine egene lyster når hun onanerte heller. Noe hun ville tenkt på hvis mamma betalte og sa at det her var den beste vibratoren til ditt bruk...

Det kalles å invadere og detaljestyre sin unge sitt seksuelle identitet - og ikke la dem bli selvstdendige personer men være med i hvordan dem ska onanere og hvordan dem skal ha sex.

Og det syns personlig jeg at er så sjukt at jeg blir tilbøyelig til å avsikre den haggla igjen...

Skrevet

Nei, jeg er ikke i mot at mine barn (da tenker jeg på eventuelle døtre) skaffer seg vibrator i ung alder. Gutter onanerer jo lenge før de har sex og får orgasme, hvorfor skal ikke jenter få samme mulighet? Jeg selv fikk ikke orgasme før nærmere 20, da med hjelp av leketøy.

Om jeg hadde kjøpt til min datter, det vet jeg ikke, men skal ikke se bort i fra det. Jeg vil lære min datter (hvis jeg får en datter selvfølgelig) å være trygg på sin egen kropp, hva orgasme er, tillit og respekt, slik at hun kan få et så naturlig forhold til seg selv når hun begynner å utforske og får seg kjæreste. Jeg vil ikke at dagens musikkvideoer/tekster og dette evige mediapresset om utseende og oppførsel skal "hjernevaske" henne.

:sol:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I denne diskusjonen, som jeg egentlig synes gir meg en ekkel bismak i munnen (pga. hvem i alle dager starter slike tråder, og med hvilken motivasjon?), må jeg si meg enig med gjest_A_ og Brutal Mann.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De får gjøre hva de vil ift onani, men en dildo det trenger de ikke. Går fint ann med hånda. Veldig mange voksne kvinner bruker det jo ikke heller. Å gjøre seg avhengig av sexleketøy som 12-åring vil jeg si er ganske unormalt. Jeg kommer aldri til å kjøpe dildo til mine døtre, og de kommer nok aldri til å spørre etter det heller. Det blir bare helt feil.

Skrevet

Dette kan du da virkelig ikke mene? I hvert fall når barnet har passert 18 så er det ikke noe problem.

Er vel ingen foreldre som kjøper dildo til sine barn vel?!

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med deg Serenity88, men selv tror jeg ikke at jeg ville kjøpt noe til min datter, for når jeg var tenåring syns jeg dette var veldig flaut og ville ikke at mine foreldre skulle blande seg. Jeg begynte å utforske kroppen min da jeg var 14 år, og fikk jeg min første orgasme som 19-åring - helt alene. Jeg ville nok bare opplyst min datter om det som er viktig å vite om prevansjon og kjønnssykdommer og det å kunne si NEI!, så fikk hun finne ut av ting, som dildo og kjærester og sex, i sitt eget tempo :-)

Ja, det er viktig å være trygg på seg selv før man får seg kjæreste, og å kunne si ifra om ting :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke blande deg inn i ditt barns seksualitet.

Tenk hvis foreldrene dine kjøpte sex-leketøy til deg, ville ikke det vært flaut. Barnet ditt kommer aldri til å tilgi deg hvis du blander deg inn i hennes seksualitet.

Du må jo ha manglende sjelsevner.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal svare på dette da det er så... ja, jeg vet ikke. Mangler ord. Fikk nesten lyst til å kanskje si, hva F er det du babler om? Men jeg vil jo ikke såre noen heller så det blir kanskje grovt og ikke vet jeg om du bare misforstod meg. Men den siste der var så unødvendig at jeg vurderer å rapportere det (har ikke gjort det enda).

Så jeg kan jo si at jeg er ei 19 år gammel jente og rett og slett bare lurte på en ting.

Kan jeg nå få et svar uten å bli skutt? Eller blir jeg beskyldt for å være for un for den slags svar?

*riste*

Skrevet

Hva er egentlig ditt syn på at jenter på 12-13 har dildo?

Ville du kjøpt til ditt barn, hvorfor eller hvorfor ikke?

Synes du slike ting burde ha aldersgrense og i såfall, hvilken?

JEG hadde ikke kjøpt dildo til ungen min UANSETT.

Hva har foreldre med den saken å gjøre liksom??

Skrevet

Nei Nei Nei! Foreldre har ingenting med barnas seksualliv å gjøre utover "snakken" om trygg og sunn sex.

Skrevet

Nei, jeg er ikke i mot at mine barn (da tenker jeg på eventuelle døtre) skaffer seg vibrator i ung alder. Gutter onanerer jo lenge før de har sex og får orgasme, hvorfor skal ikke jenter få samme mulighet? Jeg selv fikk ikke orgasme før nærmere 20, da med hjelp av leketøy.

Om jeg hadde kjøpt til min datter, det vet jeg ikke, men skal ikke se bort i fra det. Jeg vil lære min datter (hvis jeg får en datter selvfølgelig) å være trygg på sin egen kropp, hva orgasme er, tillit og respekt, slik at hun kan få et så naturlig forhold til seg selv når hun begynner å utforske og får seg kjæreste. Jeg vil ikke at dagens musikkvideoer/tekster og dette evige mediapresset om utseende og oppførsel skal "hjernevaske" henne.

:sol:

Så da vil det si at du vil være med å lære opp datra di i hvordan hun har sex og delta i din unge sitt sex-liv?...

Men Newsflash: Hun er ikke deg. Og får kanskje helt fint orgasme uten å ha noe inne i vagina. Og du er opptatt av at din unge ikke skal bli seksuellt frustrert- som jeg syns er en unaturlig ting å ville tilfredstille sitt barn seksuellt.

Og hun ville fra deg fått pådytta ideer om at hennes sin sexutvikling er noe dere som foreldrer og datter finner ut av sammen. Derfor blir du en del av hun sitt sexliv når du invaderte det for å få hun tilfredstillt.

Det er en regel som sier at når en unge viser seg interssert i sex overfor den voksne- da har den voksne et ansvar for å vise ungen hvor grenser går.

Jeg tror dere har glømt hvordan dere var som 12 år- og tror det er som nå og at deres barn er som dere- og med voksen seksadferd.

Hva har dere i dere sitt barn sitt sexliv å gjøre? Kjøper dere dildo til foreldre og søskener og, da. I presang?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal svare på dette da det er så... ja, jeg vet ikke. Mangler ord. Fikk nesten lyst til å kanskje si, hva F er det du babler om? Men jeg vil jo ikke såre noen heller så det blir kanskje grovt og ikke vet jeg om du bare misforstod meg. Men den siste der var så unødvendig at jeg vurderer å rapportere det (har ikke gjort det enda).

Så jeg kan jo si at jeg er ei 19 år gammel jente og rett og slett bare lurte på en ting.

Kan jeg nå få et svar uten å bli skutt? Eller blir jeg beskyldt for å være for un for den slags svar?

*riste*

Burde vel kanskje legge til at mitt spørsmpl var rettet mot de som var helt i mot at barn har dildo, og ikke til de som var i mot at foreldre kjøpte.

Ts spurte trossdalt om begge deler.

Skrevet

Så da vil det si at du vil være med å lære opp datra di i hvordan hun har sex og delta i din unge sitt sex-liv?...

Men Newsflash: Hun er ikke deg. Og får kanskje helt fint orgasme uten å ha noe inne i vagina. Og du er opptatt av at din unge ikke skal bli seksuellt frustrert- som jeg syns er en unaturlig ting å ville tilfredstille sitt barn seksuellt.

Og hun ville fra deg fått pådytta ideer om at hennes sin sexutvikling er noe dere som foreldrer og datter finner ut av sammen. Derfor blir du en del av hun sitt sexliv når du invaderte det for å få hun tilfredstillt.

Det er en regel som sier at når en unge viser seg interssert i sex overfor den voksne- da har den voksne et ansvar for å vise ungen hvor grenser går.

Jeg tror dere har glømt hvordan dere var som 12 år- og tror det er som nå og at deres barn er som dere- og med voksen seksadferd.

Hva har dere i dere sitt barn sitt sexliv å gjøre? Kjøper dere dildo til foreldre og søskener og, da. I presang?

PS: Jeg nevnte aldri alder i mitt innlegg, så kanskje ikke putte 12 år inn der som om jeg snakket om å gi min datter vibrator som 12-åring? Kanskje jeg var treg, men sex og gutter interesserte meg ikke før jeg var rundt 15.

Jeg vil ikke lære mitt barn hvordan man skal ha sex, men man kan fint se på en klinisk tegning og fortelle om hva som er hva og fortelle om hva en orgasme er, jeg ville selvfølgelig ikke brukt de samme ordene eller sagt ting like rett ut som her inne! Vil heller ikke kjøpe en dildo til min datter i 12-årsgave, men man skal kunne snakke om lyst med sine barn og at det er normalt å føle, slik som med mange andre merkelige følelser man plutselig sliter med når puberteten kommer! Hun skal kunne føle at hun kan komme til meg uten at jeg dømmer, forkaster eller ignorer henne, det betyr ikke at jeg vil lære min datter å fingre, jeg vil derimot lære henne at det å ta på seg selv er helt i orden! Nå vil jeg jo selvfølgelig se situasjonen ann, min mor trengte aldri ta "sexpraten" med meg, men man må fortsatt bygge opp selvtillit og selvstendighet :)

Jeg vil IKKE at min datter skal kle av seg på webcam, eller ta "sexy" bilder av seg selv med mobilen for så spre dette rundt fordi hun føler hun må ha aksept. Derfor tror jeg på åpenhet og aksep, men med klare grenser!

Skrevet

Litt usikker på hva som er problemet her. Er du negativ til at 18åringer har dildo? Eller er det akkurat hvem de får det av som er problemet ditt?

Jeg vet at for enkelte er det flausete som finns at ens egne barn eller foreldre har sex mens det er helt greit at alle andre har det. Selvfølgelig finnes det også en del mennesker som ikke har noe problem med dette. Hvis det er en slik forestilling som er problemet: Er det mer greit om en 18 år gammel jente får dildoen av en kusine/tante/bestemor/niese/søster/venninne eller er også det galt? Og hva hvis jenta fikk den av en av hannkjønn: bror/fetter/nevø/onkel/venn/kjæreste?

Jeg synes det er VELDIG merkelig å gi bort sexleker til andre enn en sexpartner. Og når det er nære familiemedlemmer av det motsatte kjønn er det uhørt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kunne du ha kjøpt bind eller tamponger til datteren din? Hva med kondommer eller å bli med til legen for å få p-piller? (Jeg regner med at hvis ikke vil hjelpe henne å ha sex med seg selv så vil du heller ikke hjelpe henne å ha sex med kjæresten.)

Du skriver at det ville være feil å få et sexleketøy av familie: Betyr det at en jevnaldret kusine ville vært helt feil mens en venninne er ok?

Jeg ville selvfølgelig ha kjøpt bind og tamponger til datteren min, hva har det med sex å gjøre?

Jeg regner med å være med henne til legen for p-piller hadde vært alt for flaut for henne, men helt greit for meg. Jeg kunne også ha kjøpt kondomer, mener det blir noe helt annet. Det er for å hjelpe henne til å ha sikker sex med kjæresten, men å gi henne en dildo i en alder av 12 blir bare galt i mine ører. Jeg har ingenting med å kjøpe sexleker til min datter.

Hvis min kusine hadde vært en venninne så hadde det vært grit, men jeg ønsker ikke at venner skal kjøpe sexleker til meg heller jeg da. Det vil jeg gjøre selv, eller mannen min hvis han har noen ønsker.

Gjest Micka
Skrevet

*riste*

Er det du som er ts?

Spørsmålet var formulert sånn at det virket som det var en mor til en tolv år gammel jente, nemlig. Derfor den sterke reaksjonen.

Og hvis du er 19 år, hvorfor spør du om hva man syns om å gi en tolv år gml jente dildo?

:unsure:

Skrevet

Det er det sprøeste jeg har hørt tror jeg! Fikk mitt første kyss når jeg var 14 jeg.. visste ikke hva dildo var fornoe en gang!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det du som er ts?

Spørsmålet var formulert sånn at det virket som det var en mor til en tolv år gammel jente, nemlig. Derfor den sterke reaksjonen.

Og hvis du er 19 år, hvorfor spør du om hva man syns om å gi en tolv år gml jente dildo?

:unsure:

Nei, jeg er ikke ts. Slik jeg tolker startinnlegget så er det en person som spør av ren nysgjerrighet, jeg ser det stadigvekk på forum og er selv den typen som kan spørre bare for å høre folks mening.

Og er det ikke det, så synes jeg folk uansett kan svare på innlegget og ikke gå til personangrep. Det er ingenting i innlegget som tyder på at det er en foreldrer som spør etter mitt syn. Inlegget kan være laget av tusen ulike grunner.

Jeg så at det var mange som var i mot at barn i det heletatt har dildo i denne tråden. Jeg ville gjerne høre folks grunn (gjerne måte for og i mot). Og folk har gjerne ulik grunn, så det er ikke noe fasittsvar jeg var ute etter.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg ville ikke som mor ha gitt sexleketøy til datteren min (det hadde blitt både snålt og kleint), men jeg vil da heller at 12-åringen min skal eksperimentere og bli godt kjent med egen kropp enn å ligge rundt i den alderen... Jeg tror faktisk at litt utforskning alene med gode sexleketøy ville ha lagt et godt grunnlag for senere sexliv. Og så er det vel mer hygienisk og "trygt" enn å bruke div grønnsaker, penner og elektriske tannbørster, da sexleketøy er laget for å brukes til det formålet.

Jeg vil ikke min fremtidige datter så vondt at hun skal få sexleketøy fra sin mor, og jeg vil helst ikke vite noe om hennes onanivaner heller. Enkelte ting er privat og skal ikke deles med nære familiemedlemmer...

Jeg skjønner ikke helt hvorfor sex mellom to 14-åringer er høvelig greit, men at en 14-åring kjøper sexleketøy er fy-fy (16 eller 18 års grense på kjøp av sexleketøy)? Jeg vil påstå at det er tryggere å ha solosex enn å hive seg rett ut i sex med andre, især med tanke på sykdommer, graviditet og dårlige erfaringer.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...