Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Hva er egentlig ditt syn på at jenter på 12-13 har dildo? Ville du kjøpt til ditt barn, hvorfor eller hvorfor ikke? Synes du slike ting burde ha aldersgrense og i såfall, hvilken?
Gjest Huffsa Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Trodde det var 18års grense på dildoer jeg? :klø: Man må ihvertfall være 16 for å få kjøpt det her. Jeg syntes OVERHODE ikke at det er greit 12åringer har dildoer. Hva i allverden skal de med det?
Plutseliten Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Nei, det hadde jeg aldri kjøpt. Forferdelig å tenke på at 12-13 år gamle jenter skal ha sånt i nattbordskuffen.. Ville nok aldri kjøpt dildo til datteren min, men hvis jeg skal svare på spm om aldersgrense er det nok 16, det er tross alt den seksuelle lavalderen.
leirbål Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Overskriften fikk det til å vrenge seg i magen min. Men det er allerede aldersgrense på sånt. 16 år. På mange ting er det 18 år.
Gjest Micka Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Selvfølgelig kjøper man ikke dildo til sitt barn, uansett hvor gamle de er!!!
Gjest A Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 (endret) Dildo til hvaforno??? Endret 21. mai 2010 av Helen
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 Interessant! Vi hadde en diskusjon tidligere her hvor flere forsvarte at barn under den seksuelle lavalder hadde sex. Flere forsvarte at de hadde sex ned mot 13-års alderen. Mens når det gjelder dildo så er stemningen tydligvis forholdsvis samstemt negativ.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2010 #8 Skrevet 21. mai 2010 Selvfølgelig kjøper man ikke dildo til sitt barn, uansett hvor gamle de er!!! Dette kan du da virkelig ikke mene? I hvert fall når barnet har passert 18 så er det ikke noe problem.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 Dette kan du da virkelig ikke mene? I hvert fall når barnet har passert 18 så er det ikke noe problem. Finnes det 18-åringer som ønsker seg dildo av mamma? Jeg håper svaret er nei.
Cuckold Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 (endret) Hva er egentlig ditt syn på at jenter på 12-13 har dildo? Ville du kjøpt til ditt barn, hvorfor eller hvorfor ikke? Synes du slike ting burde ha aldersgrense og i såfall, hvilken? Jeg ville selvsagt ikke kjøpt dildo til mitt eget barn, hverken når hun er 12-13 eller senere. Men jeg ser ikke noe galt i at tolvåringer har dildo. Det skulle bare mangle. Fra vår egen barndom husker vel noen hver at vi lekte seksuelle leker med andre barn helt tilbake i førskolealder, og onani med dildo er da ikke verre enn de lekene vi lekte da vi var yngre. Mange har jo sitt første samleie i denne alderen. Å eksperimentere med sin egen sekualitet på jenterommet burde jo være ganske uproblematisk selv for de mest puritanske foreldre. Men reaksjonene i denne tråden viser vel bare hvor mye grums som finnes, hvor ukloke mange voksne er. Hvis man ikke engang godtar at datteren utforsker seg selv med en dildo sier det litt om hvor landet ligger, hva slags klima disse ungdommene vokser opp i. Ikke akkurat noe mysterium at sex knyttes til skyld og skam om man vokser opp i et slikt hjem. Endret 21. mai 2010 av Cuckold
Gjest Nysgjerrig Skrevet 21. mai 2010 #11 Skrevet 21. mai 2010 Finnes det 18-åringer som ønsker seg dildo av mamma? Jeg håper svaret er nei. Litt usikker på hva som er problemet her. Er du negativ til at 18åringer har dildo? Eller er det akkurat hvem de får det av som er problemet ditt? Jeg vet at for enkelte er det flausete som finns at ens egne barn eller foreldre har sex mens det er helt greit at alle andre har det. Selvfølgelig finnes det også en del mennesker som ikke har noe problem med dette. Hvis det er en slik forestilling som er problemet: Er det mer greit om en 18 år gammel jente får dildoen av en kusine/tante/bestemor/niese/søster/venninne eller er også det galt? Og hva hvis jenta fikk den av en av hannkjønn: bror/fetter/nevø/onkel/venn/kjæreste?
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #12 Skrevet 21. mai 2010 Litt usikker på hva som er problemet her. Er du negativ til at 18åringer har dildo? Eller er det akkurat hvem de får det av som er problemet ditt? Jeg vet at for enkelte er det flausete som finns at ens egne barn eller foreldre har sex mens det er helt greit at alle andre har det. Selvfølgelig finnes det også en del mennesker som ikke har noe problem med dette. Hvis det er en slik forestilling som er problemet: Er det mer greit om en 18 år gammel jente får dildoen av en kusine/tante/bestemor/niese/søster/venninne eller er også det galt? Og hva hvis jenta fikk den av en av hannkjønn: bror/fetter/nevø/onkel/venn/kjæreste? Som mor ville jeg aldri ha kjøpt en dildo til datteren min. Som datter viller jeg aldri ha ønsket meg en dildo av moren min. Det blir bare feil å få et sexleketøy av familie for meg.
Gjest Bare nysgjerrig Skrevet 21. mai 2010 #13 Skrevet 21. mai 2010 Som mor ville jeg aldri ha kjøpt en dildo til datteren min. Som datter viller jeg aldri ha ønsket meg en dildo av moren min. Det blir bare feil å få et sexleketøy av familie for meg. Kunne du ha kjøpt bind eller tamponger til datteren din? Hva med kondommer eller å bli med til legen for å få p-piller? (Jeg regner med at hvis ikke vil hjelpe henne å ha sex med seg selv så vil du heller ikke hjelpe henne å ha sex med kjæresten.) Du skriver at det ville være feil å få et sexleketøy av familie: Betyr det at en jevnaldret kusine ville vært helt feil mens en venninne er ok?
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2010 #14 Skrevet 21. mai 2010 Jeg syns det er bedre at barna våre har sex med seg selv enten ved onani eller dildo, og å utforske seg selv, fremfor at de skal ligge med hvem som helst og få kjønnsykdommer og bli uønsket gravid. Og det er da bedre å bli sikker på seg selv først, og å kjenne sin egen kropp, før en annen skal gjøre det. Og guttene utforsker seg selv ganske lettvindt, så må jenter få lov til det også. Det er jo naturlig å begynne å utforske seg selv når man er rundt 13-14 år. Man er midt i mellom voksen og barn, tenåringslivet er en viktig fase. Dessuten er det mange som er modne i en alder av 13-14 år som utforsker dette, og da er det bedre med en dildo fremfor en ekte guttetiss, syns nå jeg da! Men jeg tror ikke de ville spurt moren elle faren sin om de kunne få en dildo, da ville de nok kjøpt selv uten å sagt noe.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #15 Skrevet 21. mai 2010 Det hadde vært så fint om noen kunne forklare grunnen til at de enten er for eller mot uten å ta frem hagla.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #16 Skrevet 21. mai 2010 Husker da jeg var 13-14 og hørte på Juntafil på radioen, og der var det mange spm. om man kunne onanere med agurker og tannbørster og diverse annet. Da vil jeg ærlig talt foretrekke at datteren min har en vibrator. Ser ikke problemet i det hele tatt, hva er så farlig med det?
Gjest A Skrevet 21. mai 2010 #17 Skrevet 21. mai 2010 (endret) Og etter å ha sikra hagla mi så kan jeg si at: PGa at unger skal få finne ut om sin egen måte å være på- uten å få pådytta sex-leketøy fra voksne personer. Er ikke perosnen gammal nok til å gå på kondomeriet sjøl og kjøpe sex-leketøy så er dem for små til å bruke dem også. Unger finner ut av sånt i sine egne tempoer- og best uten innblanding og uten at dem blir pådytta å væra eldre enn det dem faktisk er.(!) Pluss seksuell lavalder på 16 år skal respekteres- så man ikke oppmuntrer unger til sex før dem er voksen nok. Sjøl om noen unger har sex før dem er blitt 16 så blir det en kunstig ting å si at dildo er noe dem behøver. (!) En unge klarer seg fint med handa si. Det er min mening. Endret 21. mai 2010 av Helen
Gjest brutal_mann Skrevet 21. mai 2010 #18 Skrevet 21. mai 2010 Et hvert menneske skal få lov å oppdage sin seksualitet i sitt eget tempo. Slik ser jeg ingen grunn for å tilby barn sexleketøy. De fleste finner ut på egenhånd om og når de ønsker hjelpemidler til masturbasjon. Slik sett bør ingen væreoverrasket om en 12-åring har begynt å eksperimentere med seg selv og sin egen kropp. Men det er en privat ting som vi voksne ikke har noe med.
Gjest Micka Skrevet 21. mai 2010 #19 Skrevet 21. mai 2010 Det hadde vært så fint om noen kunne forklare grunnen til at de enten er for eller mot uten å ta frem hagla. Du skal ikke blande deg inn i ditt barns seksualitet. Tenk hvis foreldrene dine kjøpte sex-leketøy til deg, ville ikke det vært flaut. Barnet ditt kommer aldri til å tilgi deg hvis du blander deg inn i hennes seksualitet. Du må jo ha manglende sjelsevner.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2010 #20 Skrevet 21. mai 2010 det er mange 13, 14 og 15 åringer som utforkser sex, så da er det lurt å opplyse om kondom så det ikke går galt. de gjør det uansett, vi kan ikke passe på dem, også er det en god del som venter til de er 16 eller 20 eller lenger, men de utforkser seg jo selv og koser med seg selv når ingen ser. så om en 13 åring vil ha en dildo på kondomeriet framfor en gulrot fra kjøleskapet og kan gå på kondomeriet selv eller få andre til å kjøpe for seg, så kan ingen hindre henne i det, liksom? men skjønner at foreldre helst ikke vil vite om det, men tror ingen barn forteller foreldrene sine om det heller ...
Anbefalte innlegg