Gå til innhold

Liker ikke 17 mai

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har mange i familien med sterk angst, men de klarer da virkelig å være positiv forde.

Jeg klarer da vitterlig å være positiv jeg også, men ikke når jeg må tvinge meg gjennom noe jeg overhodet ikke takler.Og det er bra for de i familien din at klarer seg, på trass av sterk angst, men folk er faen meg forskjellige! At de klarer seg, og klarer å være positive som du sier, er ikke ensbetydende med at jeg skal klare å være positiv. Forøvrig er jeg jævlig begeistret for hvorfor vi feirer 17 mai, jeg er bare ikke begeistret for selve dagen, nettopp fordi den fører til at jeg begynner å hyperventilere, prikke i ansiktet, armene, brystet, etc, og føler jeg kommer til å dø når som helst.

Men jeg regner med at det bare er det jeg gjør den til.

Takk, og god natt.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det må da være lov å si at man sliter på en sånn dag uten å bli kaldt for en sytekopp. Selv brukte jeg å elske 17. mai. Idag har dagen vært fyllt av tårer og savn, som de siste 15 17. maiene. Jeg mistet familien min, ble alvorlig syk og klarer derfor ikke å være sosial på noen som helst måte. Slik er det bare. Jeg unner andre gleden, men det ER vondt å ikke kunne delta når man egentlig ønsker det. Jeg gjør det beste ut av dagen, men av og til innebærer det kun å få i meg nok mat, medisinene mine og få vasket meg. Slik var det også i dag.

Skrevet

Jeg klarer da vitterlig å være positiv jeg også, men ikke når jeg må tvinge meg gjennom noe jeg overhodet ikke takler.Og det er bra for de i familien din at klarer seg, på trass av sterk angst, men folk er faen meg forskjellige! At de klarer seg, og klarer å være positive som du sier, er ikke ensbetydende med at jeg skal klare å være positiv. Forøvrig er jeg jævlig begeistret for hvorfor vi feirer 17 mai, jeg er bare ikke begeistret for selve dagen, nettopp fordi den fører til at jeg begynner å hyperventilere, prikke i ansiktet, armene, brystet, etc, og føler jeg kommer til å dø når som helst.

Men jeg regner med at det bare er det jeg gjør den til.

Takk, og god natt.

Men du har jo mulighet til å være hjemme den dagen ?

jeg har heller ikke oppfatta at du synes resten av norge skulle la være å feire fordi du har angst .

Håper du fikk en fredelig 17. mai

Skrevet

Jeg har kun lest første side av tråden.

Mange måter å feire 17. mai på, da. Skjønner godt at folk syns det er stress midt i sentrum av større steder når barnetoget går, men det roer seg jo ned utover ettermiddagen. Mange av mine voksne barnløse venner har 17. maifrokost utpå formiddagen og går ut og spiser senere på dagen. Naturligvis 17. maipyntet. Andre jeg kjenner er på skitur eller fottur i gruppe. Selv spiller jeg i korps, og ja - dagen er stressende, men du verden så artig lell. :)

Skrevet

Jeg er helt "frisk i psyken" ellers, men på denne dagen får jeg klump i halsen og superdepresjoner hvert år. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg får lyst til å bare gjemme meg i en krok foran tven og late som om ingenting skjer ute i gatene, til det er over.

:sukk:

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Syns 17 mai er mye slit bare, får ikke noe ut av det. Å gå i tog er kjedelig, opplegg generelt er kjedelig.... Ser ikke noe bra som kommer ut av Patriotisme generelt. Mye mas og fjas..  Syns det er helt greit at andre elsker denne dagen, men jeg vil få lov til å mislike den i fred og ikke forvente at jeg gidder å gå ut av huset. 

Anonymkode: c96f9...9bb

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg synes heller ikke det er noe spesielt gøy. Pleier å dra ut når jeg har utenlandske venner på besøk, men i år skal jeg sitte med hjemmeeksamen, og det er like greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...