Gå til innhold

Å røyke inne

Fremhevede innlegg

Gjest Milka
Skrevet

Jeg kjenner ganske mange som røyker inne.

Og det synes jeg er veldig dumt. Okey jeg har ingenting i mot at folk velger at de skal røyke. :nosmoking:

Men når de røyker så burde de gjøre det ute.

Da blir det mye sykdommer og skading når det er så mange som røyker inne.

Røyker ikke selv, men jeg synes det er bedre å røyke ute.

Det er faktisk synd at det er mange millioner av mennesker som velger å skade lungene sine på grunn av røyking.

Hver gang når jeg er ute så ser jeg flere røykere enn ikke-røykere.

Stakkars unge jenter som får lungesykdom bare på grunn av røyking.

Er sjokert over røykere.

Når de vet at det er skadelig og gjør det uansett.

Skal aldri røyke i livet mitt. :nosmoking:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jag menade var att partiklarna finns kvar även om man vädrar, inte att barnen får astma. ;) Men man kan gott och väl utveckla astma av passiv rökning.

Så er det nok mye større sjangse for å utvikle asma, om man er mye ute i storbyene der det er mye trafikk enn at en 3 åring får asma fordi foreldrene røyker i et annet rom, som til og med blir luftet ut mange timer før hun kommer inn i det rommet.

En ting er litt merkelig, og det er at det finnes mange flere med asma og allergi i dag, enn det fantes da folk røykte inne i sine hus. Hvorfor er det slik?

Gjest Milka
Skrevet

Så er det nok mye større sjangse for å utvikle asma, om man er mye ute i storbyene der det er mye trafikk enn at en 3 åring får asma fordi foreldrene røyker i et annet rom, som til og med blir luftet ut mange timer før hun kommer inn i det rommet.

En ting er litt merkelig, og det er at det finnes mange flere med asma og allergi i dag, enn det fantes da folk røykte inne i sine hus. Hvorfor er det slik?

:nosmoking: Synd at det er mange mennesker som får lungekreft, astma, sykdommer og lungebetegnelse på grunn av røyking.

Blir veldig irritert over at det er flere som velger å røyke.

Skrevet

Stemoren til samboeren min sa til meg at "det bare er bra hvis man røyker inne innimellom, for man kan ikke skjerme ungene mot alt mulig". (!!!) Da ble jeg irritert, for uansett om barnet blir utsatt for eksos ute, så kan man unngå å utsette dem for tobakksrøyk, ved å røyke UTE! Helt enig i at barna ikke skal skjermes mot absolutt alt, men akkurat dette med tobakksrøyk synes jeg de skal få slippe, uavhengig av mengden. Barn og tobakk hører ikke sammen, punktum.

Samboeren røyker, men går alltid ut. Når vi er på besøk hos hans far og stemor, må jeg praktisk talt åpne vinduer selv, fordi de ikke åpner vinduer. I mine øyne er det en smule respektløst. Er ikke hysterisk, bare fornuftig. Har selv vokst opp med to foreldre som røyker, og det ble alltid røkt inne, noe jeg HATET.

Gjest Milka
Skrevet

Stemoren til samboeren min sa til meg at "det bare er bra hvis man røyker inne innimellom, for man kan ikke skjerme ungene mot alt mulig". (!!!) Da ble jeg irritert, for uansett om barnet blir utsatt for eksos ute, så kan man unngå å utsette dem for tobakksrøyk, ved å røyke UTE! Helt enig i at barna ikke skal skjermes mot absolutt alt, men akkurat dette med tobakksrøyk synes jeg de skal få slippe, uavhengig av mengden. Barn og tobakk hører ikke sammen, punktum.

Er du ny her?

Skrevet

Stemoren til samboeren min sa til meg at "det bare er bra hvis man røyker inne innimellom, for man kan ikke skjerme ungene mot alt mulig". (!!!)

Skjermer man ungene ved å ikke plage de? Hva annet kan man gjøre for å ikke skjerme de? Putte smuler i sengen deres? Spille fløyte utenfor soverommet deres kl 4 om natta? Putte salt i saften deres?

Gjest Milka
Skrevet

Skjermer man ungene ved å ikke plage de? Hva annet kan man gjøre for å ikke skjerme de? Putte smuler i sengen deres? Spille fløyte utenfor soverommet deres kl 4 om natta? Putte salt i saften deres?

Så godt å bare si at det er ingen som kan gjøre med det.

Det er menneskers feil at de velger å røyke.

Skrevet

:nosmoking: Synd at det er mange mennesker som får lungekreft, astma, sykdommer og lungebetegnelse på grunn av røyking.

Blir veldig irritert over at det er flere som velger å røyke.

Det er en ting å irritere seg over at noen røyker i nærheten av andre, men jeg forstår ikke hvordan du kan bruke energi på å irritere deg over at noen røyker.

Det er mye som er farlig å verden, og man vil ikke gjøre annet om man skal irritere seg over alt det som er farlig for mennesker.

Gjest Milka
Skrevet

Det er en ting å irritere seg over at noen røyker i nærheten av andre, men jeg forstår ikke hvordan du kan bruke energi på å irritere deg over at noen røyker.

Det er mye som er farlig å verden, og man vil ikke gjøre annet om man skal irritere seg over alt det som er farlig for mennesker.

Fordi at nesten alle vet at det er helseskadelig og at man får kreft.Og det er aller irriterende at folk vet at det er skadelig men alikevel så velger de å røyke.

Det er det som er så irriterende, kan man heller ikke stoppe å selge tobakk, snus og røyking

Skrevet

Merker at stadig flere og flere er og blir intolerante for andre menneskers frie valg.

Ingen tre-åring har dødd av røyking så dere er laaaangt ute på landet med teoriene deres.

Skrevet

Fordi at nesten alle vet at det er helseskadelig og at man får kreft.Og det er aller irriterende at folk vet at det er skadelig men alikevel så velger de å røyke.

Det er det som er så irriterende, kan man heller ikke stoppe å selge tobakk, snus og røyking

Man KAN få kreft, for det er IKKE alle som får kreft. Og som jeg sa, det er mye som er farlig her i verden, men vi velger likevel å gjøre det. Det kan være farlig å drikke alkohol, det kan være farlig å spise feil mat, det kan være farlig å få alt for mye eksos ol i lungene, osv osv, men vi gjør det likevel. Det er faktisk farlig å krysse en vei, for vi kan bli påkjørt. Sisste eksempelt er ikke i sammenheng, men det viser bare at det er mye som er farlig her i verden.

de kommer aldri til å stoppe og selge snus og tobakk, for staten tjener mye mer på avgiftene fra dette enn det det koster staten med sykdommer ol. Staten tjener penger, og derfor vil de aldri stoppe å selge det.

Gjest Milka
Skrevet

Man KAN få kreft, for det er IKKE alle som får kreft. Og som jeg sa, det er mye som er farlig her i verden, men vi velger likevel å gjøre det. Det kan være farlig å drikke alkohol, det kan være farlig å spise feil mat, det kan være farlig å få alt for mye eksos ol i lungene, osv osv, men vi gjør det likevel. Det er faktisk farlig å krysse en vei, for vi kan bli påkjørt. Sisste eksempelt er ikke i sammenheng, men det viser bare at det er mye som er farlig her i verden.

de kommer aldri til å stoppe og selge snus og tobakk, for staten tjener mye mer på avgiftene fra dette enn det det koster staten med sykdommer ol. Staten tjener penger, og derfor vil de aldri stoppe å selge det.

JA Det er RIKTIG. Men det er faktisk noen som passer på hva som er farlig, sunt og helseskadelig.

Kjenner faktisk en som gjør det.

Skrevet

hvem er det som passer på hva som er farlig, sunt og helseskadelig bortsett fra deg selv?

Gjest Milka
Skrevet

hvem er det som passer på hva som er farlig, sunt og helseskadelig bortsett fra deg selv?

JEG GJØR DET! :enig:

Kjenner faktisk to stykker som gjør det.

Foresten er jeg veldig nøye på hva som er sunt og farlig.

For det er det som er det aller viktigste.

Skrevet

Hva er det som er sunt og farlig da?

Skrevet

JA Det er RIKTIG. Men det er faktisk noen som passer på hva som er farlig, sunt og helseskadelig.

Kjenner faktisk en som gjør det.

Om du begynner med å snakke om å trene masse, spise sunt, masse grønnsaker ol, så finnes det mennesker som har dødd tidlig selv om de hadde en slik levestil.

Hva er farlig? Hva er sunt? og hva er helseskadelig? Opplys meg :)

Gjest Milka
Skrevet

Hva er det som er sunt og farlig da?

Det er USUNT Å: Spise boller,søtsaker,drikke alkohol, røyke, snuse, drikke cola og alt som har med brus å gjøre.

Det er usunt å spise pizza, kebab og hamburger som de aller fleste mennesker gjør og særlig ungdom.

Det er mest ungdom som ikke vet hva som er sunt.

Hvis ikke du vet om slikt så burde du lære deg det.

Mange som ikke vet hva som er sunt og usunt.

Hvis en ungdom sier at det er sunt å spise boller, så faktisk betyr det at den personen ikke vet at boller er usunt.

FIKK DU EN GOD FORKLARING NÅ? :snurt:

Så hvorfor sier mesteparten at det er sunt å røyke når de vet at det er helseskadelig?

Gjest Milka
Skrevet

Om du begynner med å snakke om å trene masse, spise sunt, masse grønnsaker ol, så finnes det mennesker som har dødd tidlig selv om de hadde en slik levestil.

Hva er farlig? Hva er sunt? og hva er helseskadelig? Opplys meg :)

Har du ikke hørt om at de fleste ungdommer tror at de spiser sunt når de egentlig spiser mye usunt.

For eksempel: Boller, Pizza, Søtsaker og kaker.

Og når vi spør dem om de spiser sunt svarer mange av dem JA.

Ser faktisk sjeldent at en ungdom eller en voksen spiser frukt og grønnsaker.

Skrevet

Greia er at hva som er sunt er forskjellig for alle mennesker. La meg forklare, - å drikke hel-melk er sunnere enn å drikke skummelt melk. Det er fordi jeg er slank.

Røyking er sunt på mange områder, for eksempel for økonomien her i verden, over hundre land har tobakk som viktigste eksportartikkel. De tre milliardene vi får inn i tobakksavgifter årlig i norge er mer enn vi bruker på hele politistyrken.

Og hvor mange mennesker har ikke ligget med hverandre etter at de møttes over en røyk?

Røyk er langt sunnere og helsefrembringende for femtenåringer enn den vil være for eksempel femtiåringer.

Det er meget sjeldent femtenåringer tar skade av røyking.

Gjest Milka
Skrevet

Det har ingenting med det å gjøre hvor man røyker eller med alderen. Som sagt så er røyking helseskadelig uansett om du er et barn, ungdom, voksen eller en gamling.

Det er det som er galt at mange innbiller seg at det er sunt.

Ja men ellers så er en sunn levemåte at det som er på bildet.

For eksempel: Grønnsaker, frukt og te osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...