Gå til innhold

Å røyke inne

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ett vennepar som røyker. De røyker inne når ungen på 3 år har lagt seg. Da sitter dem i stua å tar en røyk eller to hver. Det skal sies at det luftes etterpå, men hva tenker dere om dette? De kan også finne på å røyke i bilen, men ikke når barnet er med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du ikke en smule litt hysterisk nå? Litt for mye synsing i andres saker og ikke noe action i ditt eget liv?!?

Skrevet

Å HERREGUD som jeg blir forbanna når folk røyker med barn tilstede.

Det er hensynsløst og og viser at man har null respekt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke en smule litt hysterisk nå? Litt for mye synsing i andres saker og ikke noe action i ditt eget liv?!?

Jeg har ikke sagt noe negativt eller positivt om det, jeg bare spørr på generelt grunnlag.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er enig med TS, barn og røyk hører ikke sammen. Om de nå prøver å ta hensyn, så blir det røyk som henger igjen i bolig og bil.

Skrevet

Hakket bedre enn å røyke inne hele tiden, og hakket verre enn å røyke ute.

Skrevet

Jeg tviler på at barnet tar skade av det som ligger igjen, det er nok mer farlig å være ute med all den eksosen som er i luften.

Det hadde vært en helt annen sak, om de røykte når barnet var i samme rom. Men så lenge barnet ikke kommer inn i det rommet før neste morgen, kan ikke jeg forstå at det skal være så farlig.

Gjest Coarvi
Skrevet

Folk gjør nå som de vil, men jeg syns det blir feil. Som allergiker kjenner jeg det GODT hvis noen har røkt i naborommet kvelden før (med vinduene oppe og febrilsk lufting) og dette plager meg veldig - om treåringen har tendenser til slik allergi synes jeg synd på han/henne, spesielt i pollensesongen.

Men de kjenner sikkert sitt barn best (egentlig naivt å tro, menmen), så forhåpentligvis vet de hva barnet tåler.

Skrevet

Jeg syns det er utrolig respektløst å røyke i hjemmet hvor det bor uskyldige barn som senere vil inhalere den røyken, og bedrive passiv røykning. Lukta og stoffene setter seg i sofaen, veggene, og resten av huset selv om at man 'lufter' etterpå. Egentlig syns jeg det er å være et dårlig eksempel å være foreldre å røyke uansett.

Men jeg gidder ikke snakke direkte til denne familien, i og med at man ikke har noen rett til å legge seg oppi det siden det er deres hus og deres barn.

Skrevet

Ser ikke problemet. Ungen har et hus som lukter dritt, men tar ikke skade av det (om han da ikke er allergiker/astmatisk). Jeg tenker at jeg er så GLAD for at vi fremdeles har lov til å gjøre som vi vil i eget hjem.

Men jeg må si jeg blir forundret når jeg kommer inn i hus der jeg kjenner at det har vært røyket, eller gud forby i innrøkte biler.

Skrevet

Jeg tror ikke barna har en sjanse til å bli ikke-røykere engang. :)

Skrevet

Må legge til at dette med lukt som setter seg kan være ille nok i seg selv, når man legger alle helse/allergigreiene til side.

Jeg husker jeg fikk masse kommentarer på barneskolen om at jeg luktet så vondt. Klærne, håret, alt stank av røyk. Folk ville ikke sitte ved siden av meg osv.

Dette var IKKE noe gøy for meg, og kunne vært ungått om moren min hadde anstendighet nok til å GÅ UT når hun skulle røyke.

Gjest Elfrida
Skrevet

http://www.forskning.no/artikler/2010/februar/242564

Det er ikke nødvendigvis helt risikofritt å leve i et hus der det røykes inne, selv om man ikke blir direkte utsatt for selve røyken. Det er synd hvis barn blir utsatt for slikt gjennom en hel oppvekst når det enkelt kan unngås ved at man røyker ute.

Skrevet

Hakket bedre enn å røyke inne hele tiden, og hakket verre enn å røyke ute.

Enig. Her røykes det kun ute.

Gjest gjest
Skrevet

Jeg røyker ikke ( sluttet for endel år siden), ei heller min bror( alldri røykt) ...men min søster hun har alltid røykt. '

Vi er oppvokst med foreldre som alltid røykte hjemme, og i bilen .

Merkelig at vi ikke fikk flere plager ...ingen av oss eller

våre barn er plaget med sykdom av noen slag...

Er selvfølgelig enig i at det ikke skal røykes når barn er tilstede, men når ungene har lagt seg....vel, det er å dra den litt langt..

Gjest strykebrett
Skrevet

En røyk hver, i et annet rom enn barnet befinner seg, som blir luftet ut, tror jeg neppe har noen innvirkning på barnet. Syns det er litt hysterisk å henge seg opp i noe slikt.

Skrevet

Jeg synes det er en uting å røyke inne uanstt. Det er fælt å besøke fok som røyker inne, selv om folka bare røyker litt. Jeg har heldig vis ikke venner som røyker inne.

Gjest najki
Skrevet

Foreldrene mine har begynt å røyke inne om kveldene nå etter at vi barna har flyttet ut.

Jeg kjenner det GODT på rommet mitt i en annen etasje at de røyker når jeg er hjemme på besøk. De lufter også ut, men røyklukta henger igjen morgenen etter.

Jeg er imot røyking både inne og i bil...

Gjest gjest
Skrevet

Jeg mener at det er opp hver enkelt.....

Og røyke inne med en en 3 åring til stede, er en uting, men jeg legger meg ikke oppi hva andre gjør.

Gjest chickpea
Skrevet

Min tante og hennes mann bodde i en liten 2 roms leilighet når barna var små og han røykte hele tiden inne og lukten var helt grusom, sånn gammel inngrodd røyklukt som satte seg i alt. Og barna var hele tiden syke og selvom slikt er vanskelig å bevise, så var det mange som mente at det hadde sammenheng med det dårlige inneklimaet de ble utsatt for. Så, nei, jeg er veldig imot røyking innendørs, særlig hvis man har små barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...