Gå til innhold

LunsJ


Alvina

Anbefalte innlegg

Tidenes depresjon...

Det føles sånn iblant. Samtig ikke.

Men jeg mista faren min, Men jeg har litt humor.

Jeg vil f.eks. ikke ha gravlys som er batteridrevet og som lyser og...blinker i førti dager. Bor likevel i nærheten mange av de nærmeste.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg flyttet fra et annet land, men i større grad enn bare fysisk.

Det som kom etterpå, må jeg enda kjempe med. Først må jeg få opp printeren her, men jeg finner ikke riktig usb kabel, var så stressa.

Men stoler på unge menn i kabel-butikker. :)

Jeg tror aldri mer på julenissen.

Selv om han er snill, men som grunnprinsipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg skal slette dagboka her, det er ingen vits, prater med meg selv, det er jo bra, men.

Føler at jeg må rockere livet mitt.

Men vet ikke hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har det skjedd en endring.

Jeg slipper å jobbe mer, jeg har får gode attetster også fra de jeg ikke kjenner.

Det våres og har gått fine tanker før.

Jeg har lyst å flytte til sofia loren, der vet jeg ike får meget mer kjeft.

Er så sliten, så fans fucking lei.

Vil ikke skrive om det, og ingen kan forstå. Alle tror at jeg kan alt. Juridisk, uten grunnleggende oppdragelse engang, men min praktiske teft og sansen for løsninger.

Og min grunnleggende tro på at problemer er noe som skal løses.

Ikke minst.

De siste års saker får meg til å føle at jeg burde søke inn på juridisk, eller studere det endaaaaaaaa mere.

Det faller i hodet min en kveld, men det tenkte jeg når jeg var ble medlem i rampen også. Oppdaga at jeg ikke var enestående pga hjernen min.

Prata med en venninde og hun ble rasende når jeg sa at det eneste jeg vil sette på evt. donorkort er min hjerne, og da skal den bli brukt til forskning.

Og at jeg i bunn og grunn er enig, siden en blodprøve er nok, men at når de selger nyrer i i.land og henter de fra u.land, da kan det aldri gå opp.

Vi ble aldri enige. Men hun ble enig med meg om at jeg hadde rett i akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen jul uten rengjøring, så skal ta med laptopen og få en ungdom til å se på den i jula.

Ser på klokka nå, blir hentet om vel en time.

Var på nærbutikken tidlig i dag, og alle var så god jul og hyggelige. Det er de ellers også. Vaktmesteren i går var også så blid og smørglad, klart - han skal jo ta lang ferie nå.

Fikk en melding fra en eks, den eneste eksen min egentlig... han bruker å sende melding når jeg blir ett år eldre, og til jul. Ellers har vi lite eller ingen kontakt. Det er ti år siden det ble slutt og jeg regner ikke med de jeg har bodd sammen med etter det. Forhold som varer i bare tre år, er bare å prøve ut ting... i alle fall når man ser ting i ettertid. Der og da er de viktige, men ikke etterpå.

Broren til eksen er kreftsyk og er ferdig med denne runden med behandling, men er redusert. Han var på besøk hos meg i vår, og da virket han helt frisk. Det har gått fort. Jævlig fort. Må være fælt for familien og ikke minst for han selv. Håper han blir frisk igjen, er glad i han som et menneske og som en eks-svigerbror.

Jeg har ikke lyst å dra noen steder, er litt trett. Det ble mye mas i går kveld, telefoner og spørsmål om ting som jeg ikke rakk å få med meg. Men det ordnet seg viste det seg i dag.

Er ikke så glad i julemat heller, og har ikke spist frokost. Burde ta en imodium men er ikke forkjemper av piller.

Har lyst å sove par timer, men kan ikke. Ser på julaften som en ordinær dag der alle andre forventer gaver og ikke kan vente for noe må ligge under juletreet til deg også og til alle, selv om jeg har kjøpt gaver (har gitt penger og sagt kjøp vinterklær og sko av kvalitet).

Må pakke ned i sekken det jeg skal ha med, har lagt det frem.

Det blir sikkert koselig, og også å komme hjem igjen.

Var og tente lys to steder i går. De er døde og er jo ikke der, men likevel. Det var flere som tente lys, la ned juledekorajsoner de har laget selv. Pent og vakkert.

Jeg prøver å se på dette som en vanlig dag, med middag og noen rare tradisjoner med gaver.

Håper alle får en fredelig julehelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Sorg. Jeg er enda i den fasen, husker alt som skjedde for ett år siden, den tida osv.

Og trur ikke man kan komme over det. Min beste venn er borte, han døde (pappa). Det er ufattlig.

Men jeg våkner ikke til sorg hver dag som i begynnelsen. Han er blitt et minne. Jeg vet ikke, det kan i alle fall aldri gå over.

Han er jo ikke her mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå strømmer adrenalinet og det koker i toppen.

Fikk par sure kommentarer i går, som var direkte personangrep og helt tatt ut av løse lufta. Snakket med en venn i telefonen som var tilstede og det roet meg litt. Alt blir glemt, bare bagateller...

Skal snart lage middag, har fjordland i kjøleskapet, er lat i dag, var ute på byen i natt. Senere har jeg en avtale, men skal sove litt før den tid. Hvis ikke jeg får sove, har jeg litt husarbeid som står i kø og venter på ...en eller annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på nyhetene nå, blir dårlig. Konsekvensene, bortsett fra det verste for de som er berørt, orker jeg ikke tenke på. Det vil påvirke også oss, selv om vi bor i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er stresset, en venninne foreslo en fellesgave til en som har rundt år, men det virker som jeg må kjøpe den alene.

Skal kjøpe noe annet også, som jeg har tenkt ut selv, men har stresset siden tidlig i dag og skal hvile en time, og jeg måtte huske på å pakke inn gaven (fan tenker jeg, det er noe han ønsker seg og han er vel så gammel at han ikke trenger innpakning, også er det noe praktis)... er i mot å pakke inn gaver hvis man ikke har gjort det selv og gjort flid med det.

Blir ikke noe før helga, men gave må han jo få. Men hun foreslår og sender meg på butikkruden. MOrsomt, særlig siden det ikke er min hobby å shoppe.

Har lyst å ringe henne og si at fellesgave er ok, men da må hun kjøpe den, jeg kommer til å kjøpe en flaske brandy og et fenalår (eller noe sånt).

Tenker han blir glad da, vet ikke hvorfor hun skal gi han noe fornuftig, han har så mye rot og kaos på kjøkkenet nå, man kommer ikke frem med en kjøkkengjenstand.

Vet ikke, må sove en time, men kanskje jeg gir min egen gave, ok at vi gir felles, og tror ikke han tror jeg er forelsket selv om han får noe matnyttig som jeg vet han vil elske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sove, fikk telefon, drar ut og kjøper gaver og ...skal møte henne som jeg skal gi gaven sammen med, men den må være pakket inn osv. Tviler på at hun har pakkepapir, tar det med meg.

Stress, men koselig stress da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg stein.

No more pain.

Kanskje joint nr. 2 så jeg sovner av.

...

Har så mange dikt i hodet, husker referat fra den boken jeg leser, kan nesten holde et foredrag om den, men folk kan lese selv.

Jeg har et turbulent forhold til forfatteren, men dette var før hun ble kristen og en av hennes første bøker.

- hva heter forfatter/n?

- Eh, nei det husker jeg ikke, har det på tunga bare.

- Å, kom igjen, du husker!

- Ja, du vet hvem jeg mener.Jeg sa jo at hun har fått nobels litteraturpris for sitt forfatterskap.

- Ja, det er jo, er eh, (hjelp meg hjerne), det er jo Sigrid Undseth!!!

To timer etterpå, en venn kommer på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som kanskje leser her, jeg røyker av og til, bruker det mot muskelsmerter, men kjøper aldri bøff, hvis det bare er bøff på markedet kjøper ingen og alt blir et svinn, og er ikke så ofte man får tak i god vare.

Er plaget av muskelsmerter ut fra helvete. Men røyka før den tid og.

Er selskapsrøyker nå og har vært det i mange år, men har kanskje planer om å røyke mer, for å få sove og slippe smertene, kanskje de går over når man slapper av...

Mange som er blitt rusfrie og som bare røyker, men de er faktisk heldige, rusmisbrukere med angst må blande rusmidler for å oppnå balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Noen ganger synes jeg at jeg må være en av de merkeligste mennesker jeg kjenner..er ekspert til å finne på noe helt annet...

F.eks. i dag. Planen var klar, var bare å være på rett sted til rett tid og begynne å gjøre noe.

Men først slappe litt av og lande litt og ikke tenke på noe praktisk eller andre kjedelige ting. Observere, skrive en par lister.

Ryddet litt, tok ti sekunder (rekord)

Endte opp med at i stedet for å rydde, fikk jeg tanken om å tilføre noe som ville skape mer helhet.

Så i stedet for å gjøre husarbeid, og rydde, fant jeg ut at jeg ville hente en del ting fra boden.

Ideen er knallgod, men jeg skal flytte om noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hva er vitsen med å ha hustelefon når ingen andre har det?

I natt hadde jeg en rar drøm. Det var egentlig et mareritt og når jeg satt i skogkanten i morgenen og drakk vann og tok en sigarett, tenkte jeg ...husker jeg hva jeg drømte i natt, og ble nesten irritert over tanken, men husket hva jeg drømte.

Jeg var litt ruset, men ikke påtagelig.

Var sliten fordi jeg ikke hadde fått sovet helt ut, og hadde slekt rundt meg når jeg våknet.

På en gård som faktisk ikke eksisterer mer, men der hovedbygningen ble revet og brukt til andre bygg.

Men jeg har vært der, når jeg var et barn.

Jeg drømte at ...det var en drøm som jeg begynte å le av i dag tidlig når jeg husket hvordan jeg reagerte i drømmen, men egentlig var det et mareritt.Men reaksjonen min i drømme, var uventet og helt underlig, men effektivt - en stund. Men effektiv nok til å stille spørsmål ved hele hendelsen, hvis det hadde vært i våken tilstand.

Men hele drømmen får meg til å tenke over at det er noe jeg vil se. At jeg må tenke og tenke og ikke kaste bort så mye tid på alt annet.

Jeg sliter med ptsd. Det er ikke noe jeg unner noen. Men jeg tror jeg klarer å leve med det hvis andre klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppringt, og nå er jeg spent.

Hvem har ringt meg flere ganger uten at jeg har svart på tlf? (jeg jobbet i helga)

Det er jo som å åpne julegaver...nesten da.

Men han skulle på et møte nå, og skulle ringe meg etterpå. Jeg medga at jeg ikke husket han, men han mente at vi hadde så mye å snakke om da vi møttes, jeg medga jo at jeg ikke husket...

Så fortsettelsen vet jeg ikke, han er sikkert helt desp. men han har venta to uker med å ringe, det er jo et pluss... eller, jeg mista matlysta nå, for jeg blir nervøs, men han skulle på møte og egentlig kan han jo komme innom etter møtet, men han får ikke bli her. Vi har felles venner, men jeg tør ikke spørre de hvem han er, dette er pinlig...

Men han hadde så pen stemme i tlfen.

Men han er gjerrig, er treningsnarkoman og hører også rykter om at han er en big big flørt.

Men gjrrig er en egenskap jeg ikke liker i det hele tatt, så det ble aldri noe forhold. I dag ringte han, selv om han sa sist vi pratet at neste gang er det min tur til å ringe, siden han er litt skuffet fordi jeg nesten aldri tar telefonen eller ringer.

Ofte glemmer jeg det bare, så jeg er ikke forelsket. Har følt på han, men når jeg får en følelse av at han er gjerrig selv om han er stinn av penger, da er det bare å skygge banen.

Men jeg merker at jeg ikke er så veldig interessert, siden jeg glemmer at han har ringt eller bare glemmer å svare på meldinger, men ofte er jeg opptatt, og sitter og diskuterer og debatterer og lytter. Og noen ganger kan jeg sitte og bare prate helt til sen natt. Ler ofte og hender vi prater om andre også, men bare det vi har hørt om det andre har pratet skitt om, og som får oss til å lure hva som egentlig er vårt rykte...

Det var tragisk å flytte til en annen bydel, selv om det er ganske kurant andre steder også. Jeg er så kjent i Oslo og kan ikke bevege meg mange steder uten å treffe noen jeg har kjent litt før.

En eks av meg kjente minst 2000 mennesker i Oslo når han var under 30 år, og jeg var dama hans... heheh - vi er venner selv om det ble slutt, den dag i dag savner eg han. Og vi prater i telefonen ofte, etter som årene har gått, men det ville bli så rart å f.eks. ha sex og ...begynne fra starten igjen. Men det hender jeg møter han i drømmene når jeg sover, da prater vi om det, at vi egentlig var skapt for hverandre.

Han vet det, for jeg har sagt det og da begynner vi å le. Men vi har mye å prate om, kan ikke for det, men jeg tror jeg er mer moden nå og jeg angrer på at jeg ikke gjorde det bra igjen ett år etter at det ble slutt, men da ble jeg redd og ved en tilfeldighet traff jeg den største playeren jeg har møtt.

Jeg gjorde det slutt, etter tre år.

Tror eksen min ser på det at jeg kunne ha en annen i tre år, var et stort løftebrudd selv om vi hadde vært boligmessig og fra hverandre i over ett år. Men vi hadde møttes, etter de første tre fire månedene. Jeg ville ikke ha han tilbake, jeg gikk på en skole og plusset på utdannelsen.

Og når jeg prater med han, hører jeg hans andre jeg, den som håner andre som ikke kan legge på røret hvis man har et synspunkt. Men han er dyktig når vi diskuterer politikk, og alt er politikk i grunnen.

Har bare morsomme ekser. Hva skal jeg med en ny eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Lurer meg på om jeg skal røyke meg en liten joint snart, er trett og bakfull, det ble sent i går, hadde besøk av minstesøster og en venn. Våkna opp til rekeskall som jeg selvsagt har gått ut med nå.

Men jeg har egentlig ikke lyst til å røyke, vet bare at jeg innerst inne har jeg lyst og da gjør jeg vel det, om par timer..

Var koselig i går, kameraten ble sittende stumt og se på på skogen og utsikta, fuglekvitter og en følelse av å være på landet. Han mente, når han fikk lyden tilbake, at jeg hadde gjort et scoop med å kjøpe bolig, jeg spurte ikke, han var skeptisk (det er han alltid), men plutselig sa han at dette virket bra.

Bra og bra, det var denne jeg kjøpte og jeg kjøpte ikke på tull. Alt er ikke perfekt her, (jo nesten), beliggenheten kunne vært mer sentralt, men jeg bor i skogkanten og kjøpte bevisst.

Men er enda ikke kommet i orden, kjøkkenet fungerer, alt fungerer, men jeg har ikke plass til alt. Noe må jeg gi bort, eller lagre. Eller selge. Er ganske lei av å ha så mange ting, og ikke noe av det har jeg kjøpt selv. Det jeg har kjøpt i mitt liv bortsett fra mat og sigaretter, er klær. Men ikke så mye, kunne hatt par bher til f.eks. Må nesten planlegge pga mangel på bh.

Men jeg har jo kjøpt planter, bøker, og pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå har jeg det bra.

Vært lenge borte, og omsider

kommet tilbake igjen

Jeg er meg

Skyene har en sky under

En flyver vet det

alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Mye har skjedd. Eks-svigerbror ligger på slutten. Hunden døde, det vi si, fulgte han til veterinæren, hjertesvikt og full organsvikt.

Og har en kjæreste, som jeg ikke vet om vil ha meg. Det får han bestemme selv, ,jeg er ikke et gnagsår. Blir lei meg og trist, men respekterer han, men kan han være ærlig... nei.

Vanskelig, siden han kanskje har under ett år igjen å leve. Blir sint, hvorfor sjangstet han på meg da og forførte meg og la opp til et forhold?

Samme det, jeg var med på leken. Og fortrengte sykdom.

Men nå synes han det er fint og helt passelig å kaste meg av toget. For å skåne meg fra smerte.

Fromt gjort.

Føler at han er barnslig, og jeg har jo sett at han har sine sider som ikke er forenelig med det å kunne kalles voksen, samtidig er han den snilleste og mest voksne jeg har møtt. Men vi ler ofte, sammen.

Men nå virker det som alt er fortid. Jeg orker ikke hente klærne mine og tingene mine hos han, hvis han mener det er slutt. De klarer jeg meg uten, ,og kan hente når vi avtaler at han ikke er hjemme eller...han tok fra meg nøklene også.

Da er jo det slutt. Bingo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...