Gå til innhold

LunsJ


Alvina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Evny. Pene ord jeg ble glad for. :)

Har for mye å tenke på, er så drittlei av post-it nå at jeg ikke klarer se de mer. !!!

Men er helt avhengig av å notere ting, og huskelapper...

Sukk.

Dypt.

Har lest litt gjennom det jeg har skrevet her og må noen ganger le litt. Derfor ble jeg litt glad for litt ros nå. Har vandret innom tanken på å lage en blogg, og tenker ut vinklinger og ikke minst på,hvilken reklame, websiden og grafisk designer er det første som slår ned, men en av mine ekser er datahendig, ikke særlig kunsterisk, litt hjerneskadet og morsom, men slem på en dum måte.

Heldigvis har han blitt en voksen mann på snart xxxxx nå, og har nok blitt mer klok med åran, som de sier stolt der i nord-norge. Foruten at det er vakkert der.

Jeg er flerspåklig og har røtter i flere land. Derav litt språkforvirret.

Noen ganger er det et mareritt å være meg. Men jeg holder meg fast med det som faktisk er bra og som fungerer, og klarer ikke henge meg opp i småsyn. Småsynet er overalt, også i en selv. Hos meg, hos de aller fleste. Hvis ikke ville man ikke lagt merke til det.

Men straks man ser seg selv, sine feiltak, og manglende evne til å tilfredstille ingen er feilfrie, noen får mange ulykker og er alltid uhelige, mens andre får mange lykker og alltid har flaks. (Samira og Samir)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg nå??

Var i dusjen og hørte ikke telefonen, ser et ubesvart anrop og en melding. Jeg har ikke nummeret hans lagret, men når jeg leste sms visste jeg jo hvem.

Det er to år siden, han har pratet med en venn. Greit nok, han var god med tunga, vi har bare kysset for noen år siden, omstenighetene gjorde at vi ikke begynte å date.

Men jeg har aldri følt meg så tent på lenge i alle fall, men har tentes på andre men det er luksusvare.

Problemet er at han har et barn, en tenåring jeg aldri har møtt. Det burde ikke være noe problem, jeg får lett kontakt med tenåringer og barn. Men jeg er likevel skeptisk på en måte jeg vet ikke...

Er jeg ærlig med meg selv, vil jeg gjerne bli litt bedre kjent med han og gi dette en sjanse, men jeg er veldig sær. Selv om han har drømmevilla og hage, fruktrær i hagen, vil jeg ikke bo sammen med noen. Vet ikke, men. Han må vel bruke ti år av sin tid, og kan bare håpe på at jeg går i front for flere fleksible eldreboliger...

Hva gjør jeg nå?

Tenker jeg ringer han.

Dette er litt skummelt, men jeg liker han veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp jeg ringte han. Hater sms og gruet meg men følte meg programforpliktet til å ringe siden han har tatt kontakt.

Pratet i vel en halv time. Det kom frem at han har en dame han syntes så synd på siden hun hadde vært i et mangeårig forhold til en voldelig mann. Og det siste året har han besøkt henne jevnlig, ved hytta si der hun har fått seg et hus. Hjulpet henne, og ringer hver kveld.

Ja, så da er dere jo sammen da sa jeg.

Eh, jo, man kan jo si det på den måten.

Vi lo litt, og kanskje vi møtes, men jeg gidder ikke hvis han har en som han ikke vet om han er sammen med engang, men har innbilt at han er det.

Var fint å prate med han, vi pratet først om andre ting i livet. Helt til han ba meg med ut, altså datingmodus.

Æsj ass, så lenge varte lykken i vakre fantasiverden, men det var han som tok kontakt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omg. Det gikk heldigvis bra. Fikk en telefon, en ulykke og mange på sykehus.

Heldigvis ingen jeg kjente som ble rammet. Ego meg.

Fatter ikke at alt skjer på en og samme tid, jeg så frem til en fredelig kveld med tv og serier...

Hun lovte ringe meg igjen om litt, jeg ringte først en annen som jeg aldri burde ringt, ble bare møtt av kulde; og fordummelsen.

Ok, fint det er bra med alle mann, ingenting kritisk men de må ligge på overvåkning over natta.

Fikk bilde av han ene i hodet i sted, som en irriterende låt omtrent, men la det vekk omsider.

Han var der, men det høres som det går bra. Avtalte ringe om en stund, hun er i alle fall saklig.

Hun forstod hvilket sjokk jeg fikk nå, og jeg visste at hun visste nesten nøyaktig hvem og hva.

Jeg digger digger henne.

Men vet ikke mer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensen

jensen

seng madrass

Blir gal av å vente på leverandørene, men de har lovet komme snart.

Er mye å tenke på nå, og det er en bagatell. Har utsatt en avtale i dag. I går utsatte jeg også noget.

Vel de har telefonnummeret mitt, kan ikke tenke meg at pompel og pilt ser på klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sovet litt.

Venter enda på seng. Men nå har jeg fått telefon og vet de ikke kommer før senere i dag.

Var innom facebook, og en jeg var kjempeforelsket i for mange år siden hadde sendt venneforespørsel. Jeg godtok det, og så litt bilder av han ...han ser ikke ut osm en nittenåring mer så tror jeg ville hatt problemer med å kjenne han igjen på gata.

Er ikke forelsket nå, men ble glad når jeg så hans navn. Men nå har han nesten ikke hår og har fått rynker og et mer markert ansikt... han er pen, men tror ikke jeg vil poke han på f.b.

Har mailet en som har studert kunsthistorie i mange år, er interessert i om hun kan formidle kontakter evt gi litt info.

Skal kanskje gå på butikk, må kjøpe litt annet enn mat også. Burde hatt en mann, jeg hater å shoppe. Leste at gjennomsnittskvinnen går 250 kilometer i året i butikker. Det speiler ikke meg.

Men mulig jeg tar en runde. Jeg vet i alle falll hva jeg vil ha og ikke skal ha. Så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på datoer, men har ikke bestemt meg riktig enda. Skal møte en venninne i xxxxxxx etter et seminar og dra på videre sammen...

Trenger ikke bestille billetter i dag, men har veldig lyst å være litt impulsiv nå.

Har logget inn på f.book tidlig i dag, men der skjer det lite som vanlig.

Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg elsker eksen og ekser

Kan ikke skrive mye her, men en barndomsvenn eks ringte, og turde nesten ikke prate med meg når dama kom hjem. Hvorfor ikke

Jeg elsker livet.

Og det får ofte meg til å le.

Samme med ekser, de ville aldri vurdert meg

Hvis jeg ikke kunne smile

Og tullet

ville de aldri likt meg. Selv om jeg ...jeg var radikal. Frekk, men ikke mot noen, men infrarødt frekt.

Han savner meg fordi jeg sier ting som ikke innebærer han, men jeg sier det, jeg savner også han, men ikke som kjæreste. En knullpenis kan jeg finne hvor jeg vil, men det er ikke problemet, problemet er at han har funnet seg en sigøynerdame, og han har gjort alt for å late som jeg er interessert i han, og at jeg er en heks.

Jeg vet ikke hvordan jeg tolker det, men det virker jo som jeg står på drømmelista hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal gråte eller le, ingen av delene.

Ser hva jeg har skrevet men d stemmer ikke.

Resten vil jeg ikke skrive om, det er fortid. Jeg har måttet forklare meg så det holder.

Eier ikke matlyst, har laget, men det står der til pynt.

Skal prøve få i meg litt, men klarer ikke kjøtt. Blir helt kvalm bare av lukta hver gang jeg tenker på det selv om jeg har tilberedt og alt er ok. Men.

Har vært laktoveg før, vet ikke om, men jeg klarer ikke. Tror jeg skal sette meg inn i laktoveg først og det må vel holde, å bare spise frukt av planter er for drøyt for meg. Men noen tror jo på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på boligjakt og det samme er en venninne. Veldig dyrt og vanskelig...vil helst ha alt i en bolig.

Får kanskje besøk men hun var trett og skulle ringe om en time, to. Har satt en gryterett på koking, den kan koke i noen timer, og ellers fryses ned, helt uformelt.

Har skadet benet, men orker ikke klage til henne (hun vet det) og be henne ta med det og det og det. Mulig jeg burde gjøre det, for jeg har stilt opp når hun har vært i nesten samme situasjon, flere ganger, men håpløst å kreve det tilbake.

Klarer gå i butikken selv, men får smerter.

Er trett, har handlet litt men kunne ikke bære mer med meg med krykker.

Men jeg liker ikke være inaktiv. Kanskje ringe vennen hennes og appelere til at jeg ville kommet med sig og par øl hvis han var skadet, så han kan påvirke henne, men det er bedre å si det rett ut til henne.

Er bra igjen i løpet av par dager, ingen big deal. Men kjedelig, føler meg hensatt til pcen, tv og bøker. Hele helga. Stakkars Alvina. Snufs.

Huff, skal jeg begynne på den måten, må jeg le av meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur, krykker har aldri stanset meg.

Møtte henne, etter avtale, men ble irritert. Hun vil ha, vil ha, vil ha. Uten å løfte en finger. Jeg sa fra at jeg ikke giddet og at det hele blir demotiverende og at hun først må finne ut av hva hun selv vil. Hun har prøvd, men har gjort det motsatte av egne mål og forventninger.

Vil ikke skrive hva det gjelder, men har sagt fra at dette må bli mer konkret.

Håper hun tar poenget.

Å lete etter svar der du ikke venter å finne annet enn det som generer angst og dritt, det gidder ikke jeg.

Våken kl fem på morran har jeg vel ikke vært siden jeg ammet...hm.

Hadde en superfin drøm, om en barndomsvenn. Vi kjørte bil, var fire i bilen og jeg slappet av og halvsov, hele drømmen var spesiell, men jeg har sikkert dagdrømt om han. Vet ikke om han er singel nå, selv om vi er faceb.venner. Drømte at jeg mobbet han, han er musiker. I drømmen laget han mat til en hel bygd, (ser for meg en festival).

Han laget ikke mat til alle, men stod for regien og ansvaret. Vi var på stranda og på sørlandet, det var dit vi kjørte.

Måtte jeg våkne...

Det var en drøm, og ingen fantasi og dagdrømmeri. Jeg har ikke tenkt å skrive til han på f.b. om det.

Men nå skal jeg snart legge meg.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enda en dag. Var ute i går og må ringe en venninne jeg er bekymret for, men har lyst å dele bekymringene med en annen som ikke kjenner henne. Det må da være greit og fair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å berolige henne sa jeg at intelliegens kan få henne til å ransake seg selv og tro på at alt hun har hørt og lest.. Hun begynte å le og prater hele tiden om at det kan vel ikke være at hun er gal, jeg ble ikke beroliget men skal ringe henne senere i dag. Men jeg måtte le og be henne avskrive det hele med at hun var vintatt.

Jeg ringer henne senere. Kan likvel ikke gjøre noe nå, må ut døra om en halv time og er ikke ledig før i kveld igjen.

Men jeg lovte å ringe og etter den typen meldinger, kan jeg vel ikke unngå å være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Eh, jeg har igjen kommet på feil dagbok, først hos Alvira og nå her, tror det er noe feil med kg...bortsett fra at jeg ikke kjenner igjen humlesurr overskriften...

Får angst av sånt.

Men det gikk jo bra.

Er iskaldt ute og tåke, og jeg hadde skrudd ned termostatene så det var 17 pluss her da jeg kom hjem, ikledd ull og fortsatt med ullklær.

Må tidlig opp i morn, har vært hos en syk venninne (ikke henne, hun var bare vrangsøvnt og bedugget) og har stått opp før jeg egentlig har måttet hver dag nå.

Hun begynte si til meg at hun var redd for hun var så syk, men heldigvis var det bare medisinene som påvirket henne, for ellers er hun motsatt og veldig selvstendig. Måtte prate med henne, eller jeg slapp det mest alvorlige for hun endret seg etter ny dose medisin.

Det er ikke noe alvorlig.

Bare en lungebetennelse og cosylan (morfin).

Har lufta bikkja hennes, hun fikk først influensa og forkjølelse, jeg begynte å bli smittet, men tok remedier for å unngå det. (bare hvitløk, chili, c-vit, osv.)

Er litt intereresert i en mann, men føler meg ikke i stand... har lagt på meg noen kilo, og er ikke i form. Vet at vi nærmest ikke kan møtes og date uten at det blir følsomt. Men jeg vil ikke nå. Men tenker på at det kanksje er en ny mann jeg går glipp av, denne gangen ikke pga at jeg er forelsket i en badboy.

Tror han er litt bad han også, men bare på moro.

Skal vente litt anyway, har lovet en venninne å være med til utlandet og der blir vi lenge. Da kan jeg ikke begynne å binde meg.

Men har lyst å ringe han. Han er veldig fin som menneske, omsorgsfull, sexy, pen, tar vare på andre, humoristisk, bereist...

Ja, det var det, han er FOR utrolig.

Kanksje jeg skal ringe for å holde han varm, eller for å prate litt. Finner han en annen, er vennskapet ekte nok. Han er helt kurant.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ringte og en venn døde på torsdag.

fikk vite det av eks-svigermor, som jeg var venninne med i teater osv før jeg ble sammen med sønnen.

Pratet litt med han også, det gikk ok, men han var full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si. En venn er borte. Død.

Skal jeg skicka blomster.

Fy fan da kan hun bli sjalu, ikke avdødes men eksens nye.

Vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de mest stressa dagene jeg har hatt på lenge. Vet ikke hvorfor, men ser jo at jeg ikke takler å få alvorlige problemer rett i fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...