Gå til innhold

LunsJ


Alvina

Anbefalte innlegg

Er så irritert, hvorfor ringe meg når det ikke er noe å si...

Er irritert over meg selv som kan lire av meg alt mulig, men ikke ti han. Redigert på noe som kjennes som mandag...

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fIKK IKKE sove...

En venn kommer kanksje, men han mente jeg skulle komme dit, jadda, som om jeg gidder det da...

Ravel står og gnåler i bakgrunnen....

kanksje kommer en som tror han

er venn men på feil grunnlag

Disse mennene, jeg kan ikke knulle alle, de er single men dog...

Par av dem er venner

Og vi har pratet om omg. hvis...

Det ville jo ikke blitt katastorfe, men rart...a

akkurat som jeg bryr meg når jeg ikke har hatt meg på snart hundre år...

Tja, jo, jeg er jo ganske sjenert ang alt det da.

Så lenge siden...

og så lenge før det, også døde han i armene mine omtrent...

Men heldigvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har naboen slått på bass og høy volum...jeg får røyke og håpe jeg blir døv eller at en eller annen kommer som tør at gaa og banke på døra og spørre om det er mulig å gjøre mere stille...

Men jeg vil helst være alene, egentlig... menn krever noe, eller ønsker noe, eller så ønsker jeg noe og undertrykker ønskene mine, fordi jeg vil ikke... jeg vil ikke. Singellivet passer, men ikke perfekt, men nesten perfekt som en balsam, men vil ha en mann med enebolig...

Vil jeg..???

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den beste dagen jeg har våknet opp til, men ei heller den verste. f.. nå begynner tastauret å mangle batterier her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner. Jeg er bedre, håper jeg og tror jeg, når man er så bra at man glemmer ta pencilinen...

Jeg kan jo ta par øl selv om jeg går på pencillin, men ikke for mange og faren for å glemme ta er det verste. Glemte ta i går kveld, men tok i natt.

Er trett, burde gjøre noen innkjøp, men kan sove par timer først. Vet ikke, vil helst bare få det overstått så kan jeg slappe av hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjokkryddet litt, får besøk.

Ikke noe tante fra hardanger-besøk, men bare en venninne. En tante kommer innom om noen dager, kommer til Oslo og har lyst å se hvor jeg bor..greit nok. I går var det rotete her, men hadde uformelt kaffebesøk likevel, jeg klarer ikke holde perfekt orden...

JEG bor jo her, og dermed blir det litt rot som følger med...

Er trett, var på jobb og følte jeg bare klarte yte 70 prosent.

Er så trett at jeg mistenker venninna for å komme bare fordi jeg ikke har "tatt hull på barskapet", men vet ikke...er litt mistroisk for tida og vil ikke skrive om alt som har skjedd, men har vært med på en del opplevelser som jeg tror er arkviert nå.

Men i dag fikk jeg enda en melding, dvs telefon, en jeg kjenner er innlagt på sykehus. Skal ringe og høre hvordan det går i morn.

Er sliten av folk som blir syke, egoistisk sagt, men kan de ikke holde seg litt friske nå...har vært så mye, hele vinteren og før det også. Jeg er bedre av lungebetennelsen, men blir ofte trett og sliten.

Merker at jeg får en type profesjonell holdning til sykdom, det er vel bare bivirkninger, det kan sikkert ordnes med en annen type medisin osv.

Jeg tar litt avstand. Når jeg har tid til å være alene. Etter jobb klarte jeg å sove en time, var nødt til å koble ut.

Venninna som er syk nå har oppført meg som pårørende siden hun er nyseparert, så jeg kan ikke slå av telefonen heller. Men skal ringe sykehuset i morn tidlig og høre hvordan det går, foreløpig har de ikke funnet ut hva det er.

Har lyst å skrike; Jeg blir gal av dette, men hva hjelper det.

Dumt at jeg sa at jeg ikke har lyst på besøk fordi jeg er trett, men nå er hun på vei. Joda, vi kan ta par glass vin, kanskje det hjelper å snakke om andre ting, men hun er nysingel og trenger "trøst" og vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt om hennes eks nå...

Huff. HJEEEEEEEEEEEEEEELP.

Hvem skal jeg prate med, egentlig? Kan ringe, men de flest er på ferie nå og vil ikke prate om sykdom.

Nå har jeg lyst å flytte igjen, denne boligen er for liten. Men jeg må utenfor Oslo da, og det har jeg ikke lyst til.

Det ringer på om ett minutt eller to, så jeg logger av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makan til å være giddesløs... Er bedt komme til en venninne litt utenfor Oslo på et landsted, men i dag har jeg null energi, men kan hende lørdagen blir bedre.

Er bedt med på shopping, er jo salg overalt, men har lite lyst. Varmen er en plage, og vaskemaskinen har røket. Har mest lyst å sove og komme frem når det blir kveld, eller høst...

Skal ta en dusj, så får jeg se om jeg har lyst til bli med på salg...

Er jo ikke glad i å gå i butikker, generelt. Er trett og kunne nok gått og lagt meg og sovet noen timer nå men får ikke energi av det heller.

En venninne har bedt meg ta det med ro etter lungebetennelsen, kanskje hun har rett. Føler atjeg burde og må det ene med det andre.

Drar kanskje på landet i morn. Hadde vært litt godt å komme seg ut av Oslo og i morn er det jo lovet deilig regnvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoooooooooooooook.

Har sovet dårlig de siste nettene. Var innom jobben isted, etterpå i parken.

I går var jeg supermann, da vasket jeg hele kåken her.

Og ryddet...

Det endte opp med at jeg ble overtrett og ikke sovna før tre i natt.

Får kanskje besøk etterpå, men ikke noe jeg kan regne med siden jeg måtte henne på jobben og hun virket veldig hjemmekjær...

Har ikke fått innkjøpt i dag heller, orket ikke. Så har knekkebrød og det er jo så knasende godt. Bedre enn billigbrød i alle fall, og jeg makter ikke spise opp før brød blir moden for ostesmørbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebookforelska på par måneder, nei Månestråle, gi opp, ta heller Falk.

- Hvilken Falk?

- Han i Sølvpilen vel.

Nettopp kommet inn døra, har gått - vet det er nærmest fritt vilt å gå alene nattestid i Oslo, siden i alle fall i Bergen, ble damer bedt om å gå flere i følge, eller ta taxi eller la seg frivillig være nødt til å være nødt til å gå uten våpen, ikke engang pepperspray er lovlig.

Hold deg hjemme eller bli voldtatt.

Du har jo et valg.

Endret av Alvina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte sove nå, eller bare sette på mer musikk og bare slappe av, har alt logget meg ut av f.book for mange timer siden.

Likevel er han søt. :)

Men sikkert irriterende når hverdagen kommer.

Men å drømme er fint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg måtte lese litt i dagboken, liker godt måten du skriver på.. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Strenge frøken Gerd. :)

Jeg trekker pusten dypt her. Brev fra legen lå i posten, jeg må komme til en ny runde prøver, men vet jo at det er noe jeg kan gjøre noe med uten legemidler...

Skal vel få en moralpreken fra legen, men jeg kommer til å si at jeg blir syk av å bli tatt prøver av...

Jeg bruker ingen medisiner, så det er i alle fall ikke bivirkninger. Får vel være glad legen følger meg opp, men det innebærer vel at jeg må kutte ut å røyke, begynne med et glass rødvin daglig og ikke mer "orgier i vin"...osv.

Legen min er ok, har hatt samme lege i flere år. Når jeg flyttet tilbake til Oslo var lista full, men fulgte med på fastlegeordningen og legebytte i et månedskifte, og da var det par ledige plasser. Legen ville helst ikke ha meg som pasient igjen, siden a og b preparater ble skrevet ut og meldt inn etter en episode.

Jeg merket det på legen, for legen sa, du kan jo finne en annen, og i brevet når jeg bodde et annet sted: jeg kan ikke hjelpe deg, du må finne en lege der du bor. Da var legen min meldt inn...

Men det går bra, jeg spiser ikke det mer.

Har lyst å være hjemme nå, har faktisk løpt i rulletrapper siden kl. 08 i dag, men skal innom en venninne og har lovt å passe hunden til en annen. Samtidig som jeg skal innom venninna mi, lovte jeg å handle sigaretter til henne, så må en omvei.

Det går litt rundt for meg. Har ikke avtalt spesifikt å passe hunden, og har ikke så lyst å stå opp tidlig i morn, men har en avtale i ti-ellvetida i morn tidlig så må jo opp.

Tror ikke jeg er f.bokforelsket, men det er litt morsomt, fint at det går raskt over. Det er så lett å bli det når man sender meldinger og skriver om ...når man vet at man på en måte er i samme båt på noen områder, men jeg tar livet som det kommer og vil først ha litt mer orden på enkelte områder, bli vant til å bo her jeg bor f.eks. og få flere planter i hus, Trives, reise jorda rundt med seilbåt...og besøke i alle fall tre venninner zom ikke alle er zombies.

sukk, den som var 20 år igjen...

I min alder, er det bare ledige sære typer, eller de som er litt yngre men som er enda mer sære fordi de bare vil ha det som er morsomt og ok. Det er jo greit, men ...jeg føler at jeg f... ikke vil ha noen når legen finner opp den ene.

Det burde jo finnes klinikk for sånne helse-utro folk som meg... (jeg spiser grønnsaker), men må si jeg er lei av legen som gnåler og maser om at jeg må komme og måle og sjekke osv.

Jeg kom jo bare for en kraftig hoste, som lignet lungebetennelse og tror det var det, men legen har sendt meg til røngten, joda, jeg har ikke vært enda, men skal før neste time.

Jeg kommer til å love legen min at når jeg slutter å røyke, må jeg ....jeg må skrive huske lapp

innsovningstabletter

avføringstabletter

Vet at maten må omkalfatreres, eller hva det heter, heretter blir det supper i alle varianter. Knekkebrød, og en sild.

Men jeg må gå snart.

Skal rekke en avtale.

Jeg sa; er du ikke i dårlig form da?

Tror jeg avlyser den avtalen, og forholder meg til den jeg har.

Har lyst å være hjemme, her. Men har lovt å låne noen kroner til en venninne, uten å forklare mer hvis noen lurer på hvorfor hun ikke kommer hit.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt animert i går, har visst besøk som har våkna han også... ikke noe sex og rock, men trodde jeg hadde planer i dag, de er skrinlagte så langt... spørsmålet nå er, hvordan skal jeg utnytte han før jeg ber han gå... Neida, han er hyggelig, men jeg er trett, han var animert og skravlet hull i hodet på meg så jeg måtte be han holde munnen ti ganger før han tok pointet. Jeg har ikke gjesteseng, men han var ikke ufin eller brå på den måten. Ble irritert når han overtok pcen og fjernet modemet, trollete meg. Men da kunne jeg like gjerne sittet alene på pcen i stedet for å glane ut på utsikta... ble vel animerte, begge to.

Skal lage frokost, har man gjester er det nesten noe jeg føler jeg må. Varm frokost, han får nøye seg med egg da.

Oslo blir varm i dag, har lyst å bare være hjemme, har flydd hele uka. Og til uka blir det lege opp og ned i mente, prøver her og xxx der.

Jeg burde jo ikke spise egg...

Men så dramatisk kan jeg ikke være.

Han driver på med annet dop, men jeg overser det. Så lenge han ikke dytter det på meg, får han finne ut av det selv.

Egoistiske meg. Men hva skal jeg gjøre? Lære en voksen mann en lekse? Det er ikke min stil. Det holder med at jeg sier i fra når folk blir for animerte.

Han har selv fortalt meg hvilket dop han sliter med, men han driver ikke å prater om det som om det er så viktig.

Håper jo det går bra, i går hadde han så mye promille at han ikke hadde tatt annet enn kanskje noen piller, men jeg har ikke spurt.

Har en avtale, må ringe og avlyse den. En dag i uka må jeg få lov til å innta horisontalen og lese bøker, det er lovet 28 pluss her, og kan ikke si det er yndlingstempen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte han i butikken og spurte om han kunne kjøpe egg osv. Så kan jeg lage frokost.

Han inviterte meg ut på byen, frokost, og pils men jeg takket nei. Butikken ligger femti meter unna så han lider sikkert ingen nød.

Har heller ikke dårlig samvittighet for at jeg sitter foran pcen, han overtok den i går og er det noe som irriterer, er det gjester som forespeiler seg dette som en nettcafe.

Heldigvis ikke alle som er like gærne. Merker jeg er trett, siden han har lyst å brune seg vandrer han videre etterpå. Han er hyggelig og virker snill, men jeg foretrekker romanser som er litt mer i cyberspace, da trenger jeg ikke forholde meg til noe...

Dessuten er han hekta på xxxxxxxxxx og jeg involverer meg ikke. Skal spørre han siden han har vært ærlig, men vet ikke hva jeg skal spørre om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trett igjen, det er ikke normalt, har sovet i hele ettermiddag, men skal ta senga og lese litt. Blir nesten sinna på legen siden det er så mye nå, men vet legen bare vil ta en ekstra prøve.

Pratet med en venninne på tlf, skal sove over hos henne i morn, men ikke helt bestemt. Hun hater å være alene, det hender jeg også misliker det hvis det blir for mange dager, men føler ro her når jeg bor alene. Skulle jeg bodd med en mann eller en kvinne, ville jeg foretrukket litt areal og at den andre var opptatt også på fritida.

Hadde gjemt en liten røyk, men finner den ikke, er sikker på det, men mine gjemmesteder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sendt melding til en venninne jeg skylder penger, men får ikke svar. Da sover hun vel enda, men har allerede vært i "hennes bydel" og vil ikke komme uanmeldt, men har lyst å bli kvitt pengene (ikke selve summen, men liker ikke å skylde andre penger). Hun skulle komme lørdag, men vet ikke...og har ikke hørt noe, jo hun ringte kl 24 i går kveld men da sov jeg.

Kan jo legge de i en konvolutt i postkassa hennes, men det er ikke garantert hun er hjemme på noen dager.

Har mailet et kontor, er usikker på om de har de rette opplysningene og det er gått snart fire mnd uten ett ord selv om brevet/papirene ble sendt rekommandert. Fikk en standardmail, så de har i alle fall mottatt den.

Sovet elendig i natt, ble også plaget av en j.... flue i firetida, men må ikke være så rask til å legge meg på ettermiddagene som jeg har lett for å gjøre.

Synes denne sommeren er litt hard, planer om å reise er forkastet pga at jeg må til kontroll og legetimer nesten ukentlig.

Håper hun våkner snart, skal prøve å ringe henne så slipper jeg tenke mer på de pengene jeg lånte av henne en utekveld.

Har kjøpt noen nye klær, men de ligger i poser hos en venninne, så må innom der også, men hun har "normal" døgnrytme.

Vet ikke om jeg skal ta trikken eller bare gå, merker at jeg må komme meg ut døra før jeg inntar senga...

Bagateller, men er litt lei av å "fly frem og tilbake".

Sov over hos en venninne natt til i dag, mulig derfor jeg har lyst å være hjemme nå, stod opp sju og det er litt for tidlig for meg også...

Vel, får bare få fart på meg og ut i det fine været igjen. Det er vel heldigvis ikke for varmt, håper jeg - ser det er et vindpust ute i alle fall.

Savner av og til en kjæreste, men ikke en som skravler hull i hodet på meg... men vi har avtalt å bare være venner. Men en ting jeg ikke liker med han, er at han går og skryter/forteller alle at han har vært her på besøk. Hva er hensikten med det? Han kunne like godt informert om det på f.boka, vet ikke om han er der. Offisielt er jeg ikke der selv.

Er trett igjen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ringt og avlyst alle avtaler.

Vært hos en venninne noen dager bare...

Hos legen også sist uke, da var det noe annet mens de prøvene som ikke var ideelle, var helt ok nå - selvfølgelig, sier jeg til meg selv - jeg har har jo prøvd å leve så sunt jeg kan, men - nå ler jeg - nå var en annen enhetsverdi i kroppen steget dramatisk høyt, jeg lovet legen å få sendt prøveresultatene fra et annet sted i november, der alt var ok og ingen for høye verdier. Dvs alt normalt. Helt frisk.

På så kort tid, har jeg fått så mye om og men med helsa.

Det får komme

Det får skje det som skal skje

Når tida her er omme

så er det det den er

men det gir oss ikke

med legg oss ike ned

vi lever for vi tør det

for vi liker oss fordet

så syng meg en sang

verden er vakker og livet og livet en gave og være våkne hver seine kveld

det får komme det som kommer, om inte alt er omme, skal det sannnelig vær med

vårt liv kor enn det hender

en regnbue

og samme som hender

står sola opp igjen

elker bli oppdaga

av lykkelige knær

gylna stunda laga

.............

:o)

Testa hvor rask jeg er på tastaturet nå dvs skrive etter lyd/stemme. Men jeg har jo hørt den før selv om jeg ikke kan tektsen utenat, bortsett fra refrenget opplagt.

Igjen har jeg lovet meg bort, egentlig ikke, men på en måte. Kan bare avlyse det eller be dem lette stumpen, eller bare si at jeg trett.

Jeg får se, skal slappe av noen timer i alle fall.

Var og shoppa i går. Har ikke så mye penger og det jeg kjøpte ER dyrt, men kjøpte på tilbud.

Jeg burde hatt en mann, da hadde jeg hatt råd til å kjøpe ny bh?

En å dele strømregninga med, internet, tv-greiene, vi burde vært naboer egentlig, hvis det skulle kunne gått bra...

For tenk om lyspæra går i leselampa di??

.......

......... har vel ett eller annet som er mer eller mindre slitsomt i perioder. Men jeg er begynt å bli mer takknemlig for alle jeg har mistet, enten dødsfall, flytting, geografi, sjalusi, sykdom, nerver, studier, menn, kvinner, økonomi, tidsone eller lydmyr, er jeg glad fordi jeg har de som venner og har fått lov å bli kjent med dem.

Det er en måte å se det på, for å komme videre kanskje.

Det kom bare over meg en dag, det med takknemlighet mens jeg rusla over vått gress sammen med bikkja tidlig en morgen. En sånn gammel sta bikkje som brummer i skjegget og viser stor misnøye hvis turen var for kort eller man sitter for lenge med en kopp kaffe og røyk før morraturen...

Det er en dag i dag... for ett år siden, husker jeg nesten nøyaktig hele dagen.

Merklig, men det var en trist dag som ble en bedre ettertid.

Savn er egoistisk,tenker jeg noen ganger.

Hvis savn er egoistisk, hvorfor bruker jeg ikke det mot savn av en sigarett da???

Lar det seg gjøre? Det hender jeg tenker høyt, dvs skriver høyt.

Det er litt mye nå, men husker ikke annet enn små øyeblikk og stunder hvor det ikke har vært mye... så jeg må starte med å gjøre ting som får meg bort fra alt dette mye...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg må forske litt selv først. Før jeg ringer noen.

Hater telefon, så ber meg heller selv dit på middag en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...