Gå til innhold

Har ikke spist på 70 år


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hans72

Mann42: Du fikk med deg at det var relativt mange forskere(som absolutt må regnes som seriøse)som undersøker dette, sammen? Likevel utelukker du det fullstendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Hvorfor bare 15 dager? :klø: 15 dager uten vann er ganske mye, men 15 dager dager uten mat er da ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han får sikkert i seg vann når han gurgler, om enn i minimale mengder.

Man kan gå en måneds tid uten mat, så vidt jeg vet, dersom man får væske, så de burde nok holde ham under oppsikt i mer enn to uker.

Ellers, om han ser ut som en fattig asket? Det vet jeg ikke noe om. Han ser tynn og gammel ut, og han har en fin rød drakt på seg. Den i seg selv sier vel ikke stort, ellers kan jeg også tenke meg at hellige menn mottar gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Dette minner meg om noko faren min brukte å seie "...trur du ikkje merra daua i natt, og eg som mest hadde vent ho av med å ete"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans72

Artikkelen sier at han har vært under observasjon i 108 timer uten å ta til seg mat eller vann. Men det er ikke en uke, engang. En uke er 7x24=158 timer. Og når han allerede etter knapt 4 1/2 døgn proklameres som et medisinsk mirakel, så sier det meg at noen ikke er HELT objektive. For det er godt innenfor grensene for hva man kan klare. Vi har jo hatt eksempler fra de siste tiders katastrofer der folk har blitt funnet i ruinene etter jordskjelv etc, etter opp til 10 dager.

Sågar barn.

Det er ikke problematisk å klare seg uten mat i en såpass kort periode, men å klare seg uten vann i mange dager, er meget vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mann42: Du fikk med deg at det var relativt mange forskere(som absolutt må regnes som seriøse)som undersøker dette, sammen? Likevel utelukker du det fullstendig?

Slik det er beskrevet? ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han får sikkert i seg vann når han gurgler, om enn i minimale mengder.

Man kan gå en måneds tid uten mat, så vidt jeg vet, dersom man får væske, så de burde nok holde ham under oppsikt i mer enn to uker.

Ellers, om han ser ut som en fattig asket? Det vet jeg ikke noe om. Han ser tynn og gammel ut, og han har en fin rød drakt på seg. Den i seg selv sier vel ikke stort, ellers kan jeg også tenke meg at hellige menn mottar gaver.

Just det. Og de helligste får mest. Tenk for en gimmick: Velsignet av en gudinne med et hull i ganen som det kommer nektar fra. Stort helligere kan man nesten ikke bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans72

Slik det er beskrevet? ja.

Det står at han ikke drikker, og at hans eneste kontakt med vann er gjennom gurglingen. Man kan på ingen måte få i seg nok vann til å overleve i flere dager ved å gurgle litt nå og da. Videre skal det sies at han heller ikke har vært på toalettet, hvilket indikerer at han ikke har drukket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at han ikke drikker, og at hans eneste kontakt med vann er gjennom gurglingen. Man kan på ingen måte få i seg nok vann til å overleve i flere dager ved å gurgle litt nå og da. Videre skal det sies at han heller ikke har vært på toalettet, hvilket indikerer at han ikke har drukket noe.

Jeg kan uten videre tenke meg et par metoder som ville være lette å gjennomføre, som ville skaffe denne karen all væske han trenger. Det forutsetter en medhjelper, men det er ingen umulighet.

Han får jo lov til å gå med den fine kjortelen sin, og han får gå ut. Vann i plastposer ville være den enkleste, mest low tech løsningen. En liten pose med en dl vann kunne skjules hvor som helst. Han kunne snike dem inn under klærne, og putte dem i munnen når DEN befinner seg i en dødsone fra kamera, og ingen andre ser. Veldig lettvint.

At utskilling av urin stopper når man er dehydrert, er ikke noe tegn på noe som helst. Og man taper en god del væske gjennom fordamping fra huden og lungene, så man kan drikke ganske mye uten at man noen gang kommer opp i en grad av væskebalanse som får igang urinsekresjon.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke problematisk å klare seg uten mat i en såpass kort periode, men å klare seg uten vann i mange dager, er meget vanskelig.

Selvsagt klarer han seg ikke uten vann. Han skaffer seg vann. Og "forskerne" som har iverksatt dette forsøket for å "forstå hvordan han klarer seg uten mat og vann", har ikke sørget for å kontrollere ham tilstrekkelig til at de kan forsikre seg om at det er det han gjør. De har begrensninger i overvåkningen. De slipper ham ut, bare fulgt av et videokamera, og de "respekterer" privatlivet hans. Det er veldig snilt av dem, men med det utgangspkt har de ikke full oversikt over hva han foretar seg. Og la meg forsikre: Den paranormale forskningen er full av ekempler på naive forskere som har blitt lurt trill rundt av illusjonister og svindlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans72

Og la meg forsikre: Den paranormale forskningen er full av ekempler på naive forskere som har blitt lurt trill rundt av illusjonister og svindlere.

Det tviler jeg absolutt ikke på(og innen paranormal forskning finnes det også nok av forskere som lyver, og hevder at de fikk andre resultater enn det som var tilfelle). Men hvor sannelig er det at en høyt aktet person, som sågar er ansett som hellig(og vier livet sitt til meditasjon)skal være en svindler?

Endret av Hans72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tviler jeg absolutt ikke på(og innen paranormal forskning finnes det også nok av forskere som lyver, og hevder at de fikk andre resultater enn det som var tilfelle). Men hvor sannelig er det at en høyt aktet person, som sågar er ansett som hellig(og vier livet sitt til meditasjon)skal være en svindler?

Indiske hellige menn er illusjonister, som lever av almisser, som de får gjennom å fremføre diverse mirakler. Eller gjennom temmelig ekstreme former for selvkontroll og selvpining. Jo mer ekstremt, jo bedre.

Jeg mener ikke at forskerne lyver. Jeg mener de er naive og lettlurte.

Den hellige mannen, derimot, han lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...