Gå til innhold

Har ikke spist på 70 år


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

http://www.abctv.no/node/8107?autoplay=1

Jeg har vondt for å akseptere at man kan leve uten mat og drikke, men her har vi faktisk en mann som hevder at han ikke spiser eller drikker!

Det er mye rart mellom himmel og jord, men er dette mulig, da?? Like frisk og fin etter to uker under observasjon uten mat og drikke, høres ganske merkelig ut for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er ikke den første som hevder å kunne leve på denne måten. Fint at han nå overvåkes døgnet rundt så de får sjekket om han faktisk snakker sant - at han ikke får lurt inn kurver med snop gjennom vinduene i nattens mulm og mørke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel egentlig et ganske kjent fenomen innen buddhismen, og har lite med å være hellig å gjøre(som enkelte ville ha det til at han var).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.abctv.no/node/8107?autoplay=1

Jeg har vondt for å akseptere at man kan leve uten mat og drikke, men her har vi faktisk en mann som hevder at han ikke spiser eller drikker!

Det er mye rart mellom himmel og jord, men er dette mulig, da?? Like frisk og fin etter to uker under observasjon uten mat og drikke, høres ganske merkelig ut for meg.

Fabelaktig! Dette er jo større enn oppfinnelsen av skriftspråket, utviklingen av demokratatiet og vitenskapens fremvekst til sammen. Dette er i sannhet et mangedobbelt kinderegg:

Her får vi ikke bare bukt med verdens sultkatastrofer, alle konflikter over vannressurser er også snart historie. Romfarten vil også ha nytte av dette da vi nå kan oppholde oss årevis i rommet uten å tenke på å ta med mat og drikke. Men den aller største effekten vil nok kanskje være at alle verdens fattige heretter stiller mye sterkere når de skal forhandle om lønn, med ett vil vi alle være frie mennesker som kan velge å takke nei til jobber hvis lønnsvilkårene ikke er akseptable.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I call bullshit. Uansett, der noen ser muligheten til å bekjempe sult og fattigdom, ser andre (en lege tilogmed) en langt større mulighet:

– Viser det seg å stemme at mannen ikke spiser og drikker vil det kunne gi lærdom til soldater i kamp, hevder militærlege G Ilavazhagan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 dager uten mat og drikke, minimumm. tenk deg den ånnden den mannen har a:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I call bullshit. Uansett, der noen ser muligheten til å bekjempe sult og fattigdom, ser andre (en lege tilogmed) en langt større mulighet:

– Viser det seg å stemme at mannen ikke spiser og drikker vil det kunne gi lærdom til soldater i kamp, hevder militærlege G Ilavazhagan

Nåvel, tror ikke det er så stor sannsynlighet for at mennesket kan få alt man trenger av næring og energi fra luft, så jeg tror heller ikke vi trenger å engste oss for at dette skal brukes i militær sammenheng. Håper du forstod at det forrige innlegget mitt ikke var alvorlig ment. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Leste emnetittelen til venstre og nicket ditt til høyre og tenkte: Stakkars mann. Så fikk jeg meg en god latter.

Beklager at jeg brøt inn i et alvorlig emne. Måtte bare skrive det ned he he.. :skratte:

Endret av Faithy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåvel, tror ikke det er så stor sannsynlighet for at mennesket kan få alt man trenger av næring og energi fra luft, så jeg tror heller ikke vi trenger å engste oss for at dette skal brukes i militær sammenheng. Håper du forstod at det forrige innlegget mitt ikke var alvorlig ment. ;)

Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåvel, tror ikke det er så stor sannsynlighet for at mennesket kan få alt man trenger av næring og energi fra luft, så jeg tror heller ikke vi trenger å engste oss for at dette skal brukes i militær sammenheng. Håper du forstod at det forrige innlegget mitt ikke var alvorlig ment. ;)

Han sier at han får energien han trenger fra en gud, gjennom meditasjon. Ikke fra luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Flere andre (både for langt tilbake i tid og også nærmere nåtid) har hevdet at de kan dette. Bullshit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.abctv.no/node/8107?autoplay=1

Jeg har vondt for å akseptere at man kan leve uten mat og drikke, men her har vi faktisk en mann som hevder at han ikke spiser eller drikker!

Det er mye rart mellom himmel og jord, men er dette mulig, da?? Like frisk og fin etter to uker under observasjon uten mat og drikke, høres ganske merkelig ut for meg.

Artikkelen sier at han har vært under observasjon i 108 timer uten å ta til seg mat eller vann. Men det er ikke en uke, engang. En uke er 7x24=158 timer. Og når han allerede etter knapt 4 1/2 døgn proklameres som et medisinsk mirakel, så sier det meg at noen ikke er HELT objektive. For det er godt innenfor grensene for hva man kan klare. Vi har jo hatt eksempler fra de siste tiders katastrofer der folk har blitt funnet i ruinene etter jordskjelv etc, etter opp til 10 dager.

Sågar barn.

Forøvrig så syns jeg det er litt vanskelig å stole på folk som tar i bruk M-ordet allerede før man overskrider grensene for hva en gjennomsnitts person kan utholde. Indiske "hellige menn" har forøvrig selvpinsler som levevei, så at denne karen har utviklet et talent for å sulte seg, virker egentlig ikke så enormt imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen sier at han har vært under observasjon i 108 timer uten å ta til seg mat eller vann. Men det er ikke en uke, engang. En uke er 7x24=158 timer. Og når han allerede etter knapt 4 1/2 døgn proklameres som et medisinsk mirakel, så sier det meg at noen ikke er HELT objektive. For det er godt innenfor grensene for hva man kan klare. Vi har jo hatt eksempler fra de siste tiders katastrofer der folk har blitt funnet i ruinene etter jordskjelv etc, etter opp til 10 dager.

Sågar barn.

Forøvrig så syns jeg det er litt vanskelig å stole på folk som tar i bruk M-ordet allerede før man overskrider grensene for hva en gjennomsnitts person kan utholde. Indiske "hellige menn" har forøvrig selvpinsler som levevei, så at denne karen har utviklet et talent for å sulte seg, virker egentlig ikke så enormt imponerende.

Og derfor var det sånn at de skulle holde ham under overvåkning over en viss periode, var det ikke?

Vi trenger vel strengt tatt ikke verken synse eller mene noe som helst om dette før vi får fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og derfor var det sånn at de skulle holde ham under overvåkning over en viss periode, var det ikke?

Vi trenger vel strengt tatt ikke verken synse eller mene noe som helst om dette før vi får fortsettelsen.

Pleease.

Han kan gå ut, da fulgt med kamera. Og han er "overvåket" av "forskere" som "vil finne ut hvordan han gjør det", før de engang har klart å konstatere OM han gjør det.

Indiske "hellige menn" er drevne artister og tryllekunstnere, stappfulle av triks. Med mindre denne fyren sitter i et glassbur med 360* videoovervåkning 24/7, så er det ingen grunn til å ta noe som helst som kommer ut av denne studien, på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvåket i 15 dager - legene er forbløffet

30 leger og forskere er nettopp ferdig med å undersøke mannen som hevder han ikke har spist eller drukket på 70 år.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2900303.ece

Av denne uhyre interessante artikkelen kan man lese at "den eneste kontakten han har hatt med væske, er i forbindelse med at han har vasket og gurglet seg", noe han begynte med på dag 5. Så det finnes situasjoner der han er i kontakt med væske?

Det er ikke noe oppsiktsvekkende ved at han ikke har urinert, for det er normalt selv ved lettere grader av dehydrering.

Spørsmålet blir mer om han er under så thight overvåkning at det ikke er mulig at han kan tilføres små kvanta væske.

Og all den tid overvåkingen består i CCTV og video når han er ute en tur, så tror jeg at jeg for min del vil konkludere med at nei, den er ikke det. For da består utfordringen i å avlede de som observerer ham visuelt, samtidig som han tar til seg væske fra en vinkel som kamera ikke kan se. Og det tror jeg ikke skulle være noe stort problem for en durkdreven illusjonist.

I den indiske avisen står det at de har overvåket ham nøye, men uten å krenke hans verdighet, integritet og privatliv. WTF!? Hvordan kan man overvåke noen så tett at man VET at de ikke tar til seg næring, og samtidig respektere deres privatliv og verdighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleease.

Han kan gå ut, da fulgt med kamera. Og han er "overvåket" av "forskere" som "vil finne ut hvordan han gjør det", før de engang har klart å konstatere OM han gjør det.

Indiske "hellige menn" er drevne artister og tryllekunstnere, stappfulle av triks. Med mindre denne fyren sitter i et glassbur med 360* videoovervåkning 24/7, så er det ingen grunn til å ta noe som helst som kommer ut av denne studien, på alvor.

Og disse har du ingen tiltro til når det gjelder å prøve og finne svar på dette her? De VIL bedras da, sånn at alt bare er waste of time?

Forskningen ble gjennomført med kontinuerlig observasjon av en gruppe bestående av forskere fra Defence Institute of Physiology & Allied Sciences (DIPAS) og leger fra Sterling Hospital i Ahmedabad, samt aktører fra andre etater

Det var satt opp to overvåkingskameraer på rommet der han bodde under observasjonsperioden, mens et mobilt kamera fulgte ham da han var ute. Dette skal i prinsippet garantere for 24 timers overvåking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og disse har du ingen tiltro til når det gjelder å prøve og finne svar på dette her? De VIL bedras da, sånn at alt bare er waste of time?

Nei, jeg har ikke noen tiltro til folk som på ramme alvoret SIER at de vil undersøke denne sultekunstneren for å finne ut hvordan det er mulig å overleve uten vann og mat i lengre tid, all den tid de ikke engang vet OM han kan gjøre det. Den rette rekkefølgen å undersøke et fenomen på, er å sjekke OM det faktisk foreligger et fenomen, og så observere det og samle data om det. Men de har ikke gjort det, sånn som de beskriver dette, for de har ikke klart å utelukke måter han kan ta til seg næring, særlig væske. Han kan sikkert klare seg på ganske lite, og dersom han får en slurk her og en slurk der, kan han hangle seg igjennom. Dersom han fikk litt hjelp, f.eks ved at en person etterlater små plastposer med vann til ham som han kan plukke opp mens han er ute, eller at den som reder opp sengen hans smetter dem under hodeputen, så kunne han glatt ta til seg nok væske til å bare være moderat dehydrert. En slik pose kan puttes i munnen i et ubevoktet øyeblikk, og punkteres med tennene. F.eks når han høflig dekker munnen med hånden mens han hoster. Easy peasy.

Det at han kan gå ut, og det at han ikke er under total kontroll, gjør slikt mulig.

Og indiske "hellige menn" er, i tillegg til alt hva de ellers måtte være, en kaste av illusjonister og svindlere. De lever av å utføre "mirakler" av forskjellige slag. Noen av dem lever ganske godt også. Se de fine bildene. Ser han ut som en fattig asket?

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...