Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Hele aftenen har jeg brukt på å lese om uønsket barnløshet, IVF og andre mer eller mindre unyttige artikler. Det er vanskelig når jeg ikke riktig vet hva jeg søker.

Det var da jeg fant Kanonkuren. Bare navnet gir utrykk for en mirakuløs opplevelse, så min nysgjerrighet var vakt.

Jeg må nesten legge linken her også, så jeg finner den igjen, om jeg har lyst til å bli lurt. (Jeg vet bedre enn å tro på den, men man har vel lov til å være litt naiv... :sjenert: )

Kanonkuren

Det var så ikke det eneste jeg fant, jeg faldt også over en Eggløsningskalender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes hele ryggen er øm jeg. Kanskje overdrev jeg en smule med svømmingen i går. Tør nesten ikke tenke på hvordan det vil være i morgen.

Mannen min skal på kurs i morgen, noe som blir til en liten mini kroferie på Jylland. For det er klart vi blir med, både jeg og datteren :smile:

Kroen ligger litt utenfor en stor by, som helt sikkert har mange forretninger

Vi kjører i aften.

*krysser fingre for sol og shopping i morgen* :mrgreen:

Endret av Miranda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en fin miniferie.  :klem:

Takk @lfa :klem:

Håper miniferien blir fin, jeg også...

I skrivende stund ser det en smule mørkt ut, - for datteren ligger på sofaen med hodepine. Normalt får hun ikke smertestillende, men nå har jeg gitt henne 1/2 Panodil, knust i syltetøy. Vi skal først kjøre ved 18-tiden...

Kanskje jeg er litt egoistisk, men hun er jo ikke direkte syk, og vi har jo betalt oppholdet :sjenert:

Og selv sier hun at hun kan sove i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panodilen må ha hjulpet, for nå sitter hun og spiller The Simm´s med venninnen *puh*

Tror jeg er i en "undre meg" periode;

Mobilselskapet jeg bruker fungerer utmerket, og er serdeles billig. CBB, men alt har et MEN, spesielt da jeg nettop oppdaget at det er billigere å ringe til USA enn å sende en SMS til Norge.

Det koster henholdsvis 1,58 pr minutt å ringe til USA, men 2,25 for å sende en sms til Norge :klø:

Men nok undring for i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi la ut på en halvlang kjøretur, ble datteren selvfølgelig brennvarm. Vi burde ha blitt hjemme.

Heldigvis var hun mye bedre om morgenen, og ville likevel på en bytur.

Vi hadde bestilt rom på et lite motell, og både rommet og servicen overrasket meg positivt. Siden datteren var syk, snakket vi med eierene om vi kunne bli noen timer ekstra, mens mannen var på kurs. Det var helt i orden, og jeg fikk til og med en kanne kaffe og rundstykker med over på værelset. "I tillfelle vi ikke kunne komme ut", som værten sa.

Så der satt jeg i sengen og leste "Djevelen går i Prada", mens datteren satt og så på National Geographic. Det gjorde jeg også - med et halvt øye. Og tenkte at jeg skulle ha blitt dyrlege istedenfor. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på når det er tid for å kjøpe nye havemøbler til terassen. Det er vel forstatt fortidlig *Drømmer om vår*

Siden vi ikke tar dem inn om vinteren, må vi finne oss i å invistere i nye av og til. Dem i plast fungerer utmerket, men sist høst knakk to av våre stoler. Kanskje vi kan nøyes med å kjøpe to nye stoler, siden vi har bord og to stoler :klø:

Litt av et dilemma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært datteren noe hun gjerne ville lære i dag: Hvordan man koker kaffe til sin mor - og te til sin far.

Hun var strålende fornøyd da hun fant ut av det - og jeg må innrømme at jeg ble litt bekymret over tanken på å la henne administrere vannkokeren (!).

Jeg ser for meg hvordan hun ved et uhell får kokende vann over hendene, og kan levende sette meg inn i Garps tankegang (Garps bok). Og han vil jeg bestemt ikke ligne ;)

Det er med vilje jeg ikke har instruert henne i hvordan man kan tilbrede "Rett i koppen" :sjenert:

Men ærlig talt - hun er snart 10 år, og jeg vil jo ikke være alt for hønemor :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par timer siden krøp jeg under dynen på sofaen, og skulle nyte boken og stillheten. Kanskje med litt Live-radio fra pc´n.

Men før jeg kunne dette, ville jeg bare åpne mailen først.

Selv om jeg ikke er jobsøkende, hverken aktiv eller passiv, har jeg ikke avmeldt det daglige nyhetsbrev. Plutselig faldt jeg over en stilling jeg bare måtte søke, så det har jeg dermed gjordt. Regner ikke med å få den, og vet heller ikke om jeg virkelig vil ha den (arbeide om dagen :overrasket: ). De søkte heller ikke desidert etter min kompetanse. Såh - nå får skjebnen råde ;)

Her er resten av Mirandas formiddag:

:kaffe: + :lese: = :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig formiddag!

Her er det bare 4-5 timers arbeidsdag som skal overstås først, deretter har jeg planer om å gjøre noe lignende.

Jeg har ikke tiltak til å søke på spennende jobber jeg. Kikker ikke en gang. Burde nok gjøre det, med tanke på den reiseveien jeg har. Men jeg trives jo godt her, selv om jeg jo må innrømme at jeg kjeder meg litt noen ganger.

Ha en fortsatt fin fredag og god helg!

:klem:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg nettop var faldt i søvn under den varme dynen på sofaen, ringte telefonen. Typisk ;)

Men det lykkedes meg å drikke en kopp halvlunken kaffe, samt lese noen sider.

Snart er det din tur, Malou, du skal kanskje forbi å kjøpe noen blader?

Dersom du trives i den jobben du har, er det ingen grunn til å skifte, er det? Man venner seg til reiseveien, og du har jo fordelen med å kunne jobbe hjemmefra en gang i mellom. Forresten - er det ikke litt sånn for deg også, at andre er dem som har størst problemer med din reisevei? (Sånn opplevde jeg det, i alle fall). Om de selv bruker 1 time på offentlig transport, synes de likevel det er en forskjell.

Jeg har forresten fått svar fra "Personaleafdelingen", at jeg først kan forvente svar, 8 uker etter søknadsfristens utløp. Jeg kunne ikke engang se i annonsen når fristen er, engang...

Hele søknaden var nok bare en spontan handling, og jeg forventer ikke engang å bli kaldt til samtale. Men - den stilling jeg har nå, er ikke en stilling jeg kan ha i for lang tid. Blodtrykket har fått seg en tur opp, så det kan umulig være sundt...

Den andre stilling deriomt, foregår i et uformelt miljø, og er ikke noen sykepleiestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jer må være sprø, for jeg satt seriøst å overveiet om jeg skulle ut å ordne litt i haven, kl 09.00 lørdag morgen.

Det må nok skyldes et behov for å fremskynde våren, eller rett og slett ett behov for å komme utendørs.

Ikke det - utendørs kommer jeg om et par timer, enten jeg vil eller ej. Datteren skal hentes hos ei venninne, og moren inviterer alltid på kaffe. Hun snakker som en foss, så jeg knapt nok kan få ett ord innført. Er jeg i det humør i dag? :riste:

Ikke kan jeg sende manden min heller, for han er allerede på arbeid.

Kanskje er det rett og slett i dag jeg skal gå en tur i skogen. (Måneder siden sist...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden...??

Det er ikke umulig at jeg har vært blind i veldig lang tid, men er det meningen jeg skal gjøre noe med det som står nederst i alle innlegg...?

"Moderer innlegg" eller klarer post???

og mon tro om det har vært sånn lenge?

for - så vidt jeg vet har jeg ingen ting i magen - ikke en moderator heller ;)

jeg blir i allefall nødt til å teste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har altså ikke blitt moderator ved en feil :ler:

De var betryggende, for jeg synes ikke det er en funksjon jeg har lyst til å ha p.t. i allefall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg tenkte, hadde hun allerede kaffen klar, da jeg skulle hente datteren. Og - som jeg også tenkte, serverte hun (svigermors-)hjemmelagede sjokoladekake. Det var en av mine favoritt sjokoladekaker, og jeg kunne uten problem ha spist mer enn det ene stykket. Men jeg må være godt oppdratt! ;)

Ellers har jeg, datteren og kaninen gått en time i skogen. Man kan vel ikke riktig påstå at kaninen har gått, den ble snarere båret hele veien. Dovenskapen lenge leve ;)

Etter en sen lunsj, er det tid for en hjem-is, for innen gåturen kom isbilen forbi :sjenert:

Kjøpte forresten også noen kærnemelkshorn, det er visst noe nytt at isbilen også selger bakverk.

Synes jeg har en snert av hodepine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag.

Det skjer noen merkelige ting her hjemme. Men det er vel en logisk forklaring på alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har jeg ikke mp3/WMA spiller i bilen, så kunne jeg jo bare ha downloadet en bok, brendt den, og hørt den mens jeg kjørte.

*note to self: undersøke pris på nytt anlegg til bilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke brenne dem som lydfil istedet for datafil? Det har jeg tenkt på som en mulighet når vi skal til Norge. På den måten fyller de selvfølgelig mye mer og du trenger flere CD'er, men i det minste burde du vel kunne spille dem av på anlegget i bilen?

Vi kjøpte nemlig "ny" bil i fjor med integrert anlegg som heller ikke kan spille MP3-filer. Når jeg er alene løser jeg bare problemet med å bruke MP3-spilleren, men helst ønsker jeg meg et anlegg med USB port i fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malou, det tenkte jeg ikke på. Selvfølgelig kan jeg jo bare gjøre det. Tanken slo meg ikke engang. Til en "vanlig" størrelse bok, kommer det nok til å gå med en bunke CD´er, får bare huske å nummerere dem.

Har vært å kikket litt løst på hva som er tilgjengelig som lydbøker, og jeg ble positivt overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har downladed Lars Saabye Christensen´s "Saabyes Cirkus", og tre bøker av Alexander McCall Smith. Jeg har en siste bok på gang, men den har "satt seg fast" på 91,9 % "The Dark Of The Sun" av Wilbur Smith.

Det skulle være litt til ørene :sjarmor:

og har også gitt blod på tann :ler:

Jeg har ennå ikke bestemt meg for hvilket system jeg skal lage for å holde orden i alle cd´ene, for selv om jeg husket å kjøpe cd´er, glemte jeg å kjøpe tusj. Plastlommene var rett og slett for dyre.

Har også vært på gjenbruksstasjonen i dag og lesset av alt skrotet som har samlet seg gjennom vinteren! *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...