@lfa Skrevet 31. januar 2007 #1381 Del Skrevet 31. januar 2007 Så spennende med prøving! Håper du snart følger etter med kul på magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #1382 Del Skrevet 2. februar 2007 Det virker som om dere går en spennende tid i møte. Lykke til hos legen! ← Takk for det Så spennende med prøving! Håper du snart følger etter med kul på magen. ← Ja, nå får vi se om det lykkes Jeg hadde jo bekkenløsning sist. Det var ikke det spor morsomt å gå rundt med krykker. Faktisk var jeg kun utendørs omkring en gang i uken, for vi bodde i blokk kun med trapper. Etter hver tur utendørs blokkerte bekkenet seg, så jeg ikke kunne annet enn å sitte i en stol de neste par timer. Men jeg tror det ville være lettere nå, hvor vi bare kan gå rett inn. Trening ville ikke skade... Motivasjonen til det, er der bare ikke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #1383 Del Skrevet 2. februar 2007 Det har vært ekstremt travelt på arbeid, men nå ser det mye bedre ut. Jeg har jo til og med tid til å sitte her! Eh... trodde jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #1384 Del Skrevet 5. februar 2007 Hvor er jeg glad for at det kun er noen timer til jeg har fri! En viss pasient er ved å drive meg til vanvidd med sitt hysteri (over flere døgn nå), og min tålmodiget er ved å være brukt opp. Egentlig er den oppbrukt. Tirsdag skal jeg og mannen til legen Spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #1385 Del Skrevet 5. februar 2007 Det ser ut som om jeg er veldig lite teknisk. I ett forsøk på å holde meg våken, tok jeg frem min hjemmeside for å skrible litt. Men det er åpenbart et problem som ikke skal løses i dag. Det var ikke noe problem å være våken når jeg kom meg ut i byen til litt "små-shopping" Endelig kunne jeg nyte det fine solskinn, for butikkene ligger i en rimelig lang handlegate. Jeg fant et par sorte, korte, støvletter. Det var noen jeg bare "måtte" ha, så jeg bestemte meg for å returnere dem jeg allerede hadde funnet i en annen forretning. Det fikk jeg bare ikke gjordt. (Selvfølgelig kunne jeg beholde dem, men det var ikke meningen jeg skulle shoppe sko i det hele tatt...) Mannen min kommer sent hjem i dag, men i morgen har vi fri sammen. Det blir fint, for det er lenge siden vi har hatt en fridag sammen nå. Med hensyn til bowling/spisning onsdag er jeg fortsatt voldsomt ambivalent, men tilmeldt meg har jeg jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 5. februar 2007 #1386 Del Skrevet 5. februar 2007 Høres ut som du har nytt din etterlengtede fridag. Nå har det jo vært det deilige vårværet i dag også. Hørtes veldig hyggelig ut med shopping i lang handlegate. Selv måtte jeg nøye meg med litt nettshopping fra jobb i dag. :stakkars-meg-smiley: God "helg!" Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #1387 Del Skrevet 7. februar 2007 Nettshopping er slett ikke så dårlig Malou Jeg må si jeg til en forandring er riktig fornøyd med skoene. Men jeg har nok ikke tenkt på hvor funktionelle de er, for da jeg kom hjem etter en kort handletur i går, kunne jeg ikke få dem fort nok av. De har nemlig tynne, høye hæler, og ville sikkert egne seg som innendørs fottøy på et kontor. Eller når man skal ut å være "pen" Vi var hos legen i går, og har fått en henvisning videre til utredning hos en gynekolog. Det er åpenbart omkring 3 måneders ventetid. Det er lenge, for nå har vi liksom tatt beslutningen. Ellers er det jo bowlingdag i dag. Skal? Skal ikke? Jeg synes ikke natten har gjordt sin nytte, for jeg er fortsatt søvnig. I morgen kommer min far og hans familie, og derfor hadde jeg planer om en tiltrengt rengjøring i dag. På den annen side har jeg jo noen timer til disposisjon i morgen formiddag... Så er det det med klær da. Jeg kunne tenke meg å vært ute å funnet noe nytt og smart, men det burde ikke være nødvendig. Man skal vel ikke pynte seg for mye heller, dessuten kjenner jeg ingen av dem. Det i seg selv er litt skummelt Ikke desto mindre føler jeg en forpliktelse til å gå, for jeg har tilmeldt meg. Jeg har i allefall ikke lyst til å ringe å melde avbud, for de har jo betalt. Datteren har hatt en overnattings gjest i natt. De ringte for et par dager siden. I det hele tatt var det litt merkelig, for vi kjenner ikke foreldrene. Jeg har kun sett moren en enkelt gang, hvor hun stod i trappen opp til 1. etg, da jeg skulle hente min datter hos dem. Da vi satt og spiste middag i går, spurte Nicole min datter om hvem hun elsket mest i hele verden. "Min far og mor", svarte min datter. "Jeg elsker min mor og bror", svarte Nicole. "Min far kommer helt sist, for han sparket min mor i magen da hun var gravid". Jeg satt helt og målløs, for det kom så overraskende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #1388 Del Skrevet 8. februar 2007 "Du kan ikke bowle i de klærna, mamma". "Jo, da. Det går nok sa jeg". Og endte med en voldsom applaus for trøstepremien! Men jeg kan ikke legge hele skylden på klærna, men rett og slett på en dårlig teknikk Jeg skal fremover til smugtrening i bowling! Bilder ble det tatt også, så dette kommer jeg nok til å høre i minst ett år fremover. Det er en sympatisk datter jeg har, for etter noen utbrudd av: "Nei, men Mamma...!", så sa hun "at jeg i det minste hadde en premie med jeg kunne bruke". Jeg fikk en vaskebørste til bilen Jeg må innrømme at jeg kikket litt etter om a. var der, men kunne hurtig konstantere at det var hun ikke. Men så skjedde det noe merkelig. Da to timers ydmykelse, (bowlingen), var overstått hørte jeg: "Hei Miranda". Det var ikke a., men hennes søster. Hun som for lenge siden forandret livet mitt. Hun spurte meg etter søsteren sin, og plutselig ble jeg overrumplet av skyldfølelse. Jeg har gått og trodd at hun heller ville dra med søstrene sine enn meg. Så jeg har hverken sakt jeg skulle, eller spurt om hun ville med... Da vi skulle spise satt jeg meg sammen med søsteren og hennes studievenninne. Når man har det travelt, er det mystisk hvordan man kan begynne å rydde opp i helt andre ting, enn det som er nødvendig. Sånn har jeg det i alle fall. Om noen få timer kommer mine gjester, og jeg vil gjerne at alt tar seg ut på beste måte. Vaskebøtten står fremme, men jeg har ryddet opp i tynne sommerjakker! Og for å gjøre det hele komplett sitter jeg her på KG... Det viser seg det nesten er helt umulig å komme gjennom til gynekologen. De har en ultrakort åpningstid, og jeg får kun opptatt signal. Back to work! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #1389 Del Skrevet 11. februar 2007 Gjestene dro før kl 6 i morges, så mens de hadde en lang kjøretur foran seg, kunne jeg krype tilbake under dynen. I går var vi i et kjøpesenter. Som vi har opplevd mange ganger før, blir vi alltid vekk fra hverandre. Man har jo forskjellige interesser. Jeg fikk en sms om at de satt på kafféen, men det er faktisk 7 av slagsen i det storsenter. De satt i den 8. og siste, hvor jeg ikke kikket, for jeg hadde ikke lyst å bevege meg inn i matbutikken (som også har kaffé tilknyttet). Datteren skal for første gang alene på vinterferie i morgen, så nå har vi nettop skrevet huskeliste. Jeg gruer meg noe helt forferdelig for hun skal fly alene, men prøver etter beste evne å beherske meg. Det er ikke meningen å gjøre henne nervøs, dessuten gleder hun seg kjempe mye. Selvfølgelig går det fint :trøste-seg-selv-smily: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #1390 Del Skrevet 12. februar 2007 Så er datteren i Norge og jeg her i Danmark :tuuut-vræl-smily: Hun har nettop ringet hjemme fra sin farmor, og jeg håper ikke hun hørte mine tårer som trillet nedover kinnet Jeg kan se frem til 6 lange dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #1391 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) MSN´et med a. i går. Hun beklaget for at hun ikke var kommet til bowlingen, - men hun hadde jo heller aldri lovet det. Det viser seg at vi begge har sittet med litt skyldfølelse, men av forskjellig årsak. (Jeg fordi jeg meldte meg til uten å spørre om hun ville med, - og hun fordi hun ikke meldte seg til ) Forøvrig har hun noen komplekse, (arbeidsmessige), konflikter omkring seg, samtidig som hun jobber mye. Og jeg som har vært bekymret for om jeg har sakt eller gjordt noe jeg ikke burde, - eller ikke gjordt noe som jeg burde! (Ennå engang må jeg erkjenne at jeg ikke er i sentrum for alle begivenheter ) Endret 12. februar 2007 av Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #1392 Del Skrevet 14. februar 2007 I disse vinter tider har jeg gjennopdaget nytten av vaskeriene. Deres superstore vaskemaskiner og tørretromler får mengder av klesvask unna i en fei. Vi har ikke tørretrommel hjemme, og for å slippe å tørre håndklær og sengetøy innendørs, bruker jeg gjerne et par timer på en god bok mens vasken passer seg selv Vi har begynt å drømme litt om hvor sommerferien kan tilbringes, og nå er det USA som er i sentrum for drømmene. Siden vi også har to brylluper å ta hensyn til i sommer (begge i Norge), må vi jo se om det hele kan passes inn. Må si jeg drømmer meg litt vekk når jeg ser på de uendelige reisemulighetene som finnes Jobben igjen. Jeg beklager meg titt og ofte over hvor travelt vi faktisk har det der hvor jeg er. Nå har jeg funnet en alternativ arbeidsplass, men tror jeg ville ha kjedet meg der, nå som jeg er vant til adrenalinsuset der hvor jeg er. Tror egentlig jeg er vanskelig å gjøre til lags I allefall har jeg de neste par netter sammen med en kollega jeg trives sammen med. Hun er sta som et esel, gir meg rygg/skulder massage, og har en enorm selvtillit. Innimellom er jeg litt redd henne, for jeg føler hun ser tvers igjennom meg. Forøvrig har jeg sakt til Karen at jeg gjerne ville hatt henne fast inn å jobbe i min arbeidsuke. Men hva var svaret? At det faktisk ikke passet henne å ha nattevakter i denne uke! (Jeg fikk en forklaring noe senere, så hun må ha spekulert litt over hvor brutalt det hørtes ut ) Det blir sent middag i dag - holder på å steke Amerikanske Hamburgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #1393 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har trenet i dag *stort kryss i taket* Det må ha vært en mening med at jeg i dag faldt over Politikens bok "Træning", for i natt våknet jeg flere ganger over smerter i ryggen. Fremover skal jeg trene helst tre ganger i uken. Hele økten tok 1 1/2 time, men det gikk jo litt tid med til å forstå øvelsene riktig. Det fulgte med et utrolig praktisk treningsprogram, så jeg som er helt utrent kan få en mild start, og øke på etterhvert. Jeg må si det er ganske motiverende lagt opp, - men det beste er at jeg merket noen effektive øvelser for ryggen. Ryggen ja - vi har hatt en meget overvektig pasient, (for å si det pent), denne uken. Hun skal vendes og dreies, og flyttes oppover i sengen. Hjelpe til kan hun ikke, for hun er lam etter en fryktelig bilulykke. Ryggen min og jeg er glade for at jeg har fri nå. På arbeid en dag, skulle jeg ønske jeg kunne ha bitt av meg tungen, eller helst faldt gjennom gulvet. Jeg burde ha visst bedre, og egentlig gjorde jeg det vel også, men jeg plumpet i med begge ben. Karen brakte temaet "barn" på banen, og for hurtig fikk jeg spurt: "Hvor mange barn har du?" Jeg har aldri hørt hun har snakket om noen barn, men masse om sin katt. Jeg skulle i allefall ikke ha stillet spørsmålet på den måten jeg gjorde! I allefall tror jeg hun ble like forskrekket som meg, og hun svarte : "Ingen" Det var forferdelig, og der ute på det dype vann visste jeg ikke hvordan jeg skulle ro i land. Jeg og mannen har forresten fått time til undersøkelse - i mai. Det er enorm lang ventetid... Det ER jo heller ikke sikkert det lykkes. Tror mannen min tar det som en SELVFØLGE at det vil lykkes, allerede ved første forsøk. Håper han har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #1394 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg er i et sånt merkelig humør fortiden, og føler all energien er forsvunnet. Som dugg for solen. Kanskje kom det av at jeg kom i tanke om at jeg ikke har hatt ferie de siste 9 måneder, (sånn nesten da), og har bare lyst til at noe skal skje. Men samtidig er jeg glad for at vi ikke skal reise akkurat nå, for jeg sovner sittende i sofaen. (Og ligger våken i sengen om natten). Jeg forsøkte å ta hull på en ny bok "Djevelen går i Prada", men kom ikke riktig i gang. Tror i grunn det er en lett, handlingsløs, bok som passer godt som oppfølger til en mer dyster "Livet i følge Garp". (Tror sistnevnte var med til å drene meg for energi, - men jeg måtte lese den ferdig) I det minste har jeg laget Pizza, og planen er at datteren kan ha et stykke med i matpakken i morgen. Hun er så irriterende kresen for tiden, og kommer oftest hjem med urørt matpakke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #1395 Del Skrevet 23. februar 2007 Har det bedre i dag, etter en god natts søvn. (Det frister fortsatt å gå å ta en formiddagslur, men for å forhindre det har jeg satt i gang et par projekter) Man lærer noe nytt hele tiden. Og noen ganger finner man rett og slett en forklaring på noe man føler man har visst. Sistnevnte gjorde jeg nettop; som chiliens evne til å "svette ut", når man ikke føler seg i form. Jeg skulle finne ut noe mer om Ancho Chilier, og faldt over det faktum at stoffet Capsaicin, som er det stoffet som gir den brennende fornemmelsen, også stimulerer kroppens egenproduksjon av endorfiner! (Endorfiner er kroppens eget "morfin" - og virker smertestillende). Nå kan jeg selvfølgelig sitte å spekulere på om chiliene virker bedre ettersom hvor sterke de er. Og de gjør nok det, for styrken måles i scovillegrader, som går fra 0 (paprika) til 300 000 (habanero chili) "Min" Ancho chili har en styrke på 1000, så den må være av den ganske milde sorten. Bakgrunnen for at jeg overhodet går så opp i Chili i dag, er at jeg har funnet en oppskrift jeg vil servere gjestene vi får i morgen. Det er en Chili con Carne, men uten kjøttdeig og uten bønner. I stendenfor skal det masse rent oksekjøtt og chorizopølse. Samt lime, hvitløk, chili og øl! Den ser god ut på bildet i bladet, så den må prøves. Og gjestene har spist hos oss flere ganger, så jeg tar det ikke så (veldig) høytidelig om retten ikke falder heeelt i smak Jeg blir visst nødt til å tenke på en barnerett også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #1396 Del Skrevet 23. februar 2007 Pludtselig vender lykken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattblomst Skrevet 23. februar 2007 #1397 Del Skrevet 23. februar 2007 Å? Er du gravid? *snikleser står frem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 23. februar 2007 #1398 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) :nyskjerrig-smiley: Jeg tenkte faktisk på at dere slapp unna snøstormen i går. Heldigvis har jeg ikke sett noe til snøvær i dag, bortsett i fra alt det som virvlet rundt på noen av de helt åpne stedene når jeg kjørte til jobb i morges. Jeg har faktisk tenkt litt på å kjøpe meg en sånn bok med styrkeøvelser jeg også, men inntil videre prøvde jeg en bodypump-DVD jeg hadde liggende. Har kun prøvd den en gang før. Plutselig husket jeg hvorfor, puh. For å si det sånn, jeg kunne godt merke i det går og fortsatt litt i dag. Det betyr vel at musklene har fått kjørt seg og det er vel positivt nok. Ellers så må jeg takke for dagens opplysning vedrørende chillien. Man lærer litt av hvert på KG. God helg! Malou Endret 23. februar 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #1399 Del Skrevet 25. februar 2007 Å? Er du gravid? *snikleser står frem* ← Koselig når sniklesere står frem Håper å se deg mere her Nei, jeg er ikke gravid, det var bare noe annet Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #1400 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei Malou Det kan godt være at det er letteren med en DVD, for det er en smule tidkrevende å skulle lese seg igjennom øvelsene. Men jeg hadde også ømme muskler, så noe må jeg ha gjordt riktig Jeg er i treninghumør for tiden, og har vært i svømmehallen i dag! Må innrømme at kondisjonen er på bunn, men jeg svømte 3 ganger 20 minutter, med 5 min pause mellom øktene. Det var faktisk en veldig suksess med maten Gjestene var storfornøyde, og mannen min spiste det til og med til frokost i dag! (Jeg fikk ikke alle typer chili, heldigvis får jeg vel si). Ja, man kan lære litt av hvert på KG, Malou Det jeg for her om dagen, var at jeg ble invitert til en hyggeaften med mat og film (hos a.), når hun snart får huset for seg selv Jeg skrev at jeg savnet henne, og hun gav meg en og skrev hun savnet meg også Det syntes jeg selvfølgelig var koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå