Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Bustetroll! Fint å ha deg her i gjen! :-D

I dag har det vært kjempe-varmt. Men jeg har sovet, utslitt etter gårdsdadgen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tilbake igjen!

Har ferie en uke til, så livet er ganske bra ;)

Det var deilig å være i Norge å hilse på familien. Alle er ikke like tilfredse, men sånn vil det vel alltid være...

Denne uken skal jeg bruke på å lese Da Vinci Mysteriet ferdig, og jeg håper også å få malet litt ute. Den jobben venter stadig :rodme:

:kose: Bustetroll

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda og velkommen tilbake til deg også!

Nyt den siste ferieuken din. Her er det nå kun snakk om resterende dager, men det gjør jeg mitt beste for å fortrenge inntil videre. ;)

:klem:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å nyte etter beste evne, Malou. Om litt skal jeg kjøre datteren og ei venninne til kinoen, de skal se "Peter Pedal". Ikke noe for meg, så jeg har planer om å sitte i kafeen med en kopp kaffe og en bok :sjarmor:

Og ellers har jeg fått fornyet have-iveren, etter den har blitt forsømt både før og i ferien. (Har nettop luket i jordbærplantene, så det ser allerede myyye bedre ut)

Er ganske fornøyd i dag, altså ;)

Og mannen min lager middag i dag! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten for kinoen, tett ved bryggekanten, var det satt opp bord og stoler. Jeg følte meg ganske priviligert der jeg satt med min stempelkanne med kaffe, en liten kanne melk, og et stykke sjokolade. Og Da Vinci Mysteriet.

Datteren var strålende fornøyd over første gang ha vært "alene" på kino med ei venninne, så dette frister til gjentagelse ;)

Ellers er jeg litt rastløs om dagen. Vet ikke helt hvorfor. Har ferie neste uke også, så jeg har egentlig ikke noe å klage over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så bra at både mor og datter var fornøyd med kinoturen.

Hørtes ganske så behagelig ut å sitte der og kose seg. :-D

Jeg er også rastløs... Etter å ha vært på farten i to uker og knapt sittet stille, var det en liten overgang og være tilbake på jobb der jeg sitter på baken mesteparten av dagen... Dessuten vil jeg ut og reise igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort august måned løper...!

Føler det er tid for en ganske kort oppdatering, for lenge siden sist, egentlig...

Ganske kort er ferien ferdig, og jobbeuken nærmer seg slutten. Kun en natt igjen, faktisk.

Mannen min har vært syk, men han har det heldigvis bedre. Håper han blir helt frisk snart.

Ellers holder jeg på med å male utvendig. Skulle jeg bli lei av å passe pasienter, tror jeg at jeg slår meg inn på maleryrket. Faktisk en god måte å holde diverse fobier i sjakk, - jeg kan jo ikke la meg falle ned av stigen fordi det kommer en veps.

a. har også vært her. Hun kom plutselig. Uventet. Jeg stod og skrubbet taket i carporten.

Hun sier jeg er så korrekt.

Kanskje har hun rett. På det punkt er vi veldig ulike.

Bortsett fra å sove i dag, har jeg malet. Mannen min har laget middag. Nå skal jeg slappe litt av, så jeg overlever den siste travle natt.

Jeg prøver fortsatt å finne meg tilrette i jobben. Merker det går bedre, og faktisk er det slett ikke så værst. Lønnen skulle bare ha vært bedre.

Neste måned har vi personalefest, og jeg har tilmeldt meg.

*sofaen kalder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lfa, jeg vil også ut å reise igjen. Jeg og mannen snakket faktisk så sent som i dag, om ikke vi skulle dra til Amsterdam neste helg. Men jeg må nok feire bursdagen hjemme, tror jeg ;)

Sukkerert, - kanskje vi skal skjerpe oss? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri! :hoppe:

En ting er i alle fall godt med mitt nye arbeid, - siden jobben er så hard, føles det dobbelt så deilig å endelig ha fri! ;)

I dag har jeg to projekter, om jeg ikke teller maling og tiltrengt husarbeide med:

Det ene er å kjøpe keyboard til (eller rettere for) datteren. Det andre er å forbrede meg til kveldens møte. Vi er ved å stifte en norsk forening. Ingen av oss aner noe om hvordan det skal gjøres, så det krever litt forarbeide...

Det blir forresten ikke noen utenlandsweekend i denne omgang, dessverre. Det ville ellers ha vært praktfullt ;)

Siden jeg har fått mine fødselsdagsgaver på forskudd, har jeg tenkt å bake en ordentelig bursdagskake denne gang. Når man ikke får gaver på dagen, kan man jo alltids unne seg en fryktelig usunn kake :sjarmor:

Forøvrig burde jeg nok ta meg sammen å trene litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, @lfa :sjarmor:

Jeg merker jeg har vanskelig for å gire ned til et laver gir, selv om jeg har fri. Jeg tar meg selv i å stå og spise, - og i går da jeg gikk i seng merket jeg at kroppen var så sliten at jeg hadde trykken for brystet.

Men i dag er en ny dag, og selv om jeg har mange jern i ilden, skal jeg prøve å slappe av litt også. Ta røykepauser - uten røyk vel å merke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet 10 timer i natt, og var likevel trøtt da vekkeklokken ringte kl 07. Har faktisk sovet et par timer i formiddag også. Har egentlig følt meg mer merkelig enn jeg pleier de siste par dager ;)

Og så hardt som det er å male, tror jeg at jeg beholder sykepleier-yrket! :ler:

(men det er litt morsomt også - å male, mener jeg)

I aften skal jeg og min lille familie ut å spise på en kinesisk restaurant i byen. *sulten allerede ved tanken*

Jeg holdt nesten på å glemme å bake bløtkake til meg selv! :overrasket:

Egentlig hadde jeg tenkt å lage en engelsk bløtkake, men den skal trekke natten over. Det får bli en ganske tradisjonell kake, tenker jeg, men det smaker jo også utmerket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i dag eller morgen man skal si gratulerer med dagen? Jeg tar ikke sjansen på å komme for sent, så derfor får jeg heller risikere at den kommer en dag for tidlig. Håper du koser deg med kake og restaurantbesøk!

:gratulerer:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Malou :)

Det var i dag, så du kom ikke for sent ;)

Etter en kjempe stor porsjon kinesisk mat, orket jeg kun et lite stykke bløtekake. Jeg skal med andre ord passe på hva jeg spiser til frokost i morgen (!). Når det står bløtekake i kjøleskapet, pleier jeg å starte dagen med å smugspise litt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag.

En ny arbeidsuke starter.

Jeg vil på ferie! :Nikke:

Om ikke annet har jeg brukt friuken effektivt. Kanskje for effektivt, for jeg føler meg egentlig ikke spesielt motivert for å møte for mange akutte problemstillinger. Men når jeg er på jobb er det likevel slett ikke så værst, og da må jeg jo bare ta det som det kommer.

Note til meg selv: repetere litt rundt respiratoren, føler jeg har glemt alt!! (Og jeg har en god undskyldning: - jeg har ennå ikke sett den i bruk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...