Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Hei Malou og Sukkerert! :)

Jeg skal heldigvis jobbe om natten fra neste måned. Det er opplæringen jeg har om dagen, Malou. Og nå er jeg så uheldig at jeg har forstuvet benet! Derfor har jeg nå noen hjemmedager, mot min vilje.

Og Sukkerert, - jeg må ha vært våken da du skrev, for den morgenen våknet jeg alt for tidlig ;)

Vi hadde 10 års bryllupsdag i helgen, og mannen min overrasket meg virkelig mye. Jeg hadde fått byttet søndagsvakten bort, men skulle jobbe lørdag. Da jeg kom hjem fra arbeid, tok jeg en hurtig dusj, for han hadde bestilt bord i København. Trodde jeg.

Etter vi hadde levert datteren til overnatning hos en gammel klassevenninne, kjørte vi videre.

"Jeg har en overraskelse til deg", sa mannen min. Jeg har bestilt bord på en fin restaurant i Malmø.

Og flott var den! Beste maten jeg har smakt på lenge, lenge!

Vi delte en flaske rødvin til oksemørbraden, og etter noen glass forsvant ble smertene i benet helt borte. Jeg hadde slått foten i dørkarmen, i et stresset øyeblikk før vi dro.

Det var en virkelig flott kveld, som jeg alltid kommer til å huske. Han hadde også bestilt et fint hotellværelse. Og for en deilig frokost buffet om morgenen! :)

Det var helt :hjerte::hjerte::hjerte:

Foten har det ikke så helt godt. I går var jeg helt bestemt på å dra til jobb i dag, for det er så mye jeg må sette meg inn i, før jeg står med ansvaret alene.

Men så kom jeg plutselig til å tenke på om jeg overhodet kunne kjøre bil!?

Med bilnøkkelen i hånden, satte jeg meg inn. Ikke med den beste vilje kunne jeg tråkke clutchen inn. Selv ikke med bare tær.

Det var ikke gøy å måtte sykmelde meg når jeg kun har vært der noen uker :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med bryllupsdagen!

Fin overraskelse mannen din kom med. :-D

Synd med foten... vet akkurat hvordan du har det mht sykemelding...

Håper den blir raskt bra igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann @lfa :)

Hvordan går det med ditt ben, - er du helt frisk igjen? Trives du med dagvaktene?

Det var ikke spesielt morsomt å snakke med sjefen i dag, nei... Og da han sa "da er det ikke godt å vite når tid vi ser deg her igjen...", da fikk jeg helt dårlig samvittighet.

I morgen har jeg fri, og kan jeg kjøre på jobb torsdag gjør jeg det. (Har på støttebandasje og tar gikttabletter, så det hjelper litt...)

Det er virkelig kjedelig å måtte være hjemme fra jobb i en ny stilling.

Det her har bare å ordne seg i flyvende fart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det av og til i leggen ennå, men det er heldigvis ikke noe problem å gå på foten.

Trives veldig godt med dagvaktene. Den største utfordringen er å komme i seng litt tidligere om kvelden. Som utpreget b-menneske er alt før klokka 02:00, fremdeles dagtid. :ler:

Jeg har måttet levere sykmelding to forskjellige ganger på grunn av maks uflaks. Litt komisk nå i etterkant, men pinlig når jeg var midt i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lfa, som B-mennesket kjenner jeg problemet med å komme seg i seng i passe tid, så man får søvn nok. Men jeg har vanskeligheter med å komme opp om morgenen uansett, jeg. Her om dagen var jeg så trøtt at datteren fikk min matpakke med på skolen! :ler:

Heldigvis trives jeg på jobben, og synes det er spennende.

(De siste dagene har jeg haltet rundt med svette på pannen, - for foten har ikke kommet seg helt, men den er bedre, tror jeg...)

Sukkerert, håper du får en god sommer du også. Og kos deg i Stavanger! :)

Etter planen skal vi til Norge i sommer. Gleder meg! Nå har vi ikke vært hjemme siden til jul, så nå trenger jeg litt norsk rundt meg ;)

I kveld er vi invitert til naboene på middag. Det er litt synd jeg skal på jobb i morgen (typisk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg totalt uforbredt på hva som møtte meg på jobb; jeg stod plutselig med ansvar for en stor gruppe med ukjente pasienter. Pluss at hele korridoren var full av pasienter :overrasket:

Ikke har jeg adgang til medisinsystemet ennå heller, og måtte låne en kollegas kode.

Jeg sovnet på sofaen da jeg kom hjem, og lurte på hvilken jobb jeg hadde gått til!

I dag har jeg derimot hatt en bedre dag, og føler meg ikke så utslitt. Nå ser det hele mer lyst ut. Det er litt vanskelig å bli en del av "teamet", men det kommer nok stille og rolig.

Siden jeg fortsatt hadde overskudd etter arbeidsdagen, tok jeg datteren med en liten tur til stranden. I vannet var jeg derimot ikke, selv om jeg hadde tatt badetøy på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo litt opp og ned de første ukene i ny jobb... Man skal liksom finne inn i rytmen til de andre og forstå hvordan ting fungerer der. Bra at det går bedre nå.

Hørtes ut som du og mannen hadde en fin 10-års dag!

:klem: Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da et sjeldent ansikt, Piglet! ;) Fint å ha deg her igjen :)

Den 10 - års dagen kommer jeg bestandig til å huske. I går sa jeg til mannen min at jeg syntes vi snart skulle gjøre det igjen :sjarmor:

Det er nesten en uke siden jeg har oppdatert dagboken, ser jeg... Uken har gått fort, har også hatt to fridager, uten at jeg har merket noe til dem. De siste 8 årene har jeg hatt fri hver 2. uke, så ikke merkelig at to fridager ikke føles som noe :ler:

Egentlig er alle mine kolleger o.k. Likevel var det ei jeg i starten ikke kom overens med. Jeg syntes hun var irriterende, ikke minst fordi hun hadde en "bedrevitende" tone ovenfor meg.

I starten grudde jeg meg for å være i samme gruppe som henne. Men som dagene har gått, har det endret seg.

I dag sa hun overraskende at hun ville savne meg når jeg gikk over til å ha nattevakter! Hun sa hun var blitt vant til å ha meg der.

Det var verken ironisk eller spøkefult. Det fikk meg i alle fall til å vokse flere centimeter :)

I morgen er det min siste dag med dagvakter. Neste uke har jeg to introduksjons-netter, og ellers fri hele uken! :)

Egentlig er det litt dumt, nå som jeg er så godt i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet først kl 10 i dag, det er leeeenge siden sist jeg har sovet så lenge. Har ikke en gang hørt tordenværet som braket løs i morgentimene.

Det har gått opp for meg at jeg er litt skremt over igjen å skulle få en fast kollega. Det vil være den samme personen alle mine faste vakter. Det har vært fint å være en del av en større personalegruppe, hvor bekjentskapet kanskje er litt mer overfladisk. I alle fall mer arbeidsorientert.

Jeg har hilst på damen jeg skal arbeide sammen med. Hun er omtrent dobbelt så gammel som meg (tror jeg, jeg er litt dårlig til å gjette alder).

Hun virker o.k. og hun er sikkert like spent som meg. Håper vi finner en felles plattform.

Uansett har jeg sakt på avdelingen at jeg nok gjerne vil komme litt inn i dagvakter også. Jeg ønsker ikke å miste den plassen jeg tross alt føler jeg har fått.

For noen dager siden sendte jeg en sms til a. om at jeg har en del fri denne uke, i tilfelle hun skulle ha lyst til å komme forbi. Hun har ikke svart, så jeg regner ikke med at hun kommer.

Hele neste helg skal vi sammen med naboene i sommerhus. Det er vel omkring 20 minutter å kjøre, så det er ikke langt hjemmefra :ler:

Meningen er at vi skal på utendørs konsert, bade og grille.

Det er nok siden døtrene våre er bestevenninner, at vi har fått så god kontakt med dem.

Og merkelig nok har foreldrene samme yrkesgrener som vi har, samt at våre barn begge er enebarn! :ler:

Nå vil datteren min på shopping. Hun har lyst til å kjøpe sko!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var på tide å prøve selvbruningskremen som har stått flere dager på badeværelset. Siden jeg ikke hadde bodby-scrub, smørte jeg benene inn i ansiktsmaske, og håpet på en tilsvarende effekt. Jeg følte meg litt dum, og var glad ingen så meg :ler:

Nå venter jeg på resultatet. Blir sikkert ordentlig sommerbrun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i allefall kreativ Miranda! :ler:

Jeg har kjøpt meg sånn Dove fuktighetskrem med litt selvbruner jeg nå, som jeg bruker annenhver gang på benene. Så dropper jeg også peelingen de gangene jeg "bare" bruker den Dove kremen. Jeg synes nemlig jeg bruker evigheter når jeg først skal peele benene, deretter barebere, for så å smøre med fuktighetskrem som skal trekke inn og tilslutt selvbruner. På denne måten kutter jeg ned helaftensprosjektet til en gang i uken i allefall.

Jeg sov skikkelig dårlig natt til i går pga av varme og tordenvær, men i natt har jeg sovet 10 timer og føler meg deilig uthvilt. Takk og pris for hjemmearbeidsdager.

Lykke til med brunfargen! ;)

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville være fint om kreativiteten ville gi utslag i brune ben, Malou ;) Men - jeg ble ikke så brun som forventet. Nå ser jeg også hvorfor... :sjenert:

Skulle fuktighetskremen trekke inn først...? I praksis ble vel kremen blandet med den fete Carbamid kremen jeg hadde smurt med først. Litt brunere har jeg vel blitt, selv om det nok kun er meg som ser det.

Vel - gang nr. 2 smurte jeg kun selvbruningskrem på. Jeg var i det hele tatt redd for å få skjolder, men det har det i det minste ikke blitt :ler:

Nå skal jeg på jobb snart. Det er merkelig å skulle ha nattevakter igjen! Heldigvis skal jeg kun ha to, og deretter fire fridager. Og så starter jeg på 7 netter og 7 fri, igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å møte inn i den ellers travle avdelingen i går, var en helt merkelig følelese. Pasientene var gått i seng, lyset i gangen var slukket, og alt var stille.

Skoene mine klikket for mye der jeg gikk ned på vei til min midlertidige garderobe.

Det var en stille natt. Lurer litt på hvor lang tid det tar å avklimatisere meg fra dagtempoet jeg har blitt vant med.

Men det er nok opp og ned med travelheten i nattevakten også.

Jeg fikk øvet meg litt i VPAP, som er et apparat som puster for pasienten. Dette er egentlig noe som blir utført på intensiv avdeling, men siden vi er en lungeavdeling har denne oppgaven blitt flyttet over på oss.

Ganske spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuktighetskremen skal nok trekke inn først ja. ;) Nå er det jo også forskjellig hvor mye farge en selvbruner gir. Jeg synes den sprayen jeg bruker fra Matas gir akkurat passe synes jeg. Så risikerer jeg ikke å bli brunere på beina enn for eksempel på armene.

Jeg kan godt tenke meg at man skal omstille seg fra dagvakt til nattvakt ja. Kroppen skal vel også omstille seg.

Jeg lurer foressten på om jeg skal foreslå den 7 dager på jobb, 7 dager fri ordningen her på jobb. ;) Til samme lønn selvfølgelig, og gjerne 6 timers dager. *drømmer*

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg smører selvbruner krem en gang om uken, så kan det hende jeg får litt farge jeg også. Det er vel det samme med krem som med sol; - det kommer nok litt ann på pigmentet man har i huden. Det er ingen fare for at jeg skal bli dyp sommerbrun, for å si det sånn... (Men håpe kan man alltids)

6 timers dager 7/7, det må virkelig være tingen, ja :ler:

Når jeg blir gammel, eller får veldig god råd, da vil jeg jobbe 5 dager og ha 10 fri. Det vil nok være min løsning i stedet for "efterløn".

Faktisk har jeg muligheter for 12 timers vakter, for å få fri en ekstra helg. Men å være på jobb 12 timer, det tror jeg ikke er noe for meg.

Denne sommeren skal jeg nyte.

Med den innstilling gikk jeg ned til sjøen. Det er som balsam for sjelen å vandre langs strandkanten. Jeg tenkte at jeg skulle hatt fotoapparatet med, for å fange følelsen. Tenkte på hvordan man kunne fotografere for å innfange duften av den salte sjø, bølgenes brus, og vindens susen i sivet.

Det er nesten så de store, gamle trærne dypper sine blader i vannet. Flott. Og jeg tenkte på hvor heldig jeg er som bor nettop her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fri hele helgen!! :):)

Vi skal i sommerhus i helgen. Bade, grille, og på utendørs festival. Det er til og med meldt godt vær :)

Det betyr at jeg må gjøre rent i morgen. På det området ligger vi langt etter. Husker ikke når tid jeg sist gjorde rent... Mannen min har gjordt litt, men det krever en grundig omgang nå. Det har kun vært arbeid den siste måneden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg skulle ønske jeg bodde ved sjøen/havet! Det er balsam for sjelen å gå langs vannet. Lenge siden jeg har vært ved vannet faktisk. Tror jeg må ta meg en tur snart. Jeg ville også gjerne samle noen stein til dekorasjon på terassen/i potter.

God tur i sommerhus i helgen!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin helg i sommerhus - været er jo ihvertfall helt perfekt!

Det høres ut som om du har en spennende jobb, og så er det vel også interesant og lære noe nytt. Jeg lærer fortsatt masse hver dag og håper det fortsetter lenge. Tror jeg blir ganske rastløs hvis det blir for mye rutiner.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt går fint, da kludrer jeg i det. Det må være en naturlov.

Det hadde vært en perfekt helg. Grill, hyggelig samvær, konsert, to dager bading på en deilig sandstrand.

Mandagen startet heller slett ikke så værst. Det var tilnærmet perfekt å sitte under a.´s gamle epletre og drikke kald saft. Og bli servert deilig tomatsalat og varmt Ciabattabrød.

Jeg la stolen tilbake, kikke på henne og smilte.

Da jeg skulle gå sa hun at det passer at jeg kommer. Alltid.

Og jeg ødelegger. Pokkers.

.....

Jeg er på vei ut av døren.

Til et kurs i medisinprogrammet vi bruker på arbeid.

Deretter skal jeg sannsynligvis til København og hente mannen min.

Håper det går fint med ham i dag.

Og til natten skal jeg på arbeid.

Forøvrig er det ikke lett å sover her i varmen. Hverken om dagen eller natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...