Miranda Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1281 Del Skrevet 16. mai 2006 Visst blir det 17. mai feiring i morgen. Skal slepe datteren med i tog Det blir første gang jeg feirer riktig 17 mai i Danmark. Har alltid vært på arbeid eller opptatt med noe annet. Så jeg gleder meg som et barn, nesten mer enn jeg gjorde da jeg bodde i Norge Det var overhodet ikke noe problem med den marsipankaken @lfa... Jeg har fått mange gode tips her fra KG, og kaken ser perfekt ut (i mine øyne ) Det var i allefall morsomt å klare noe jeg trodde jeg ikke ville få til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 17. mai 2006 #1282 Del Skrevet 17. mai 2006 Håper 17. mai feiringen blir vellykket da! Jeg har heller ikke feiret 17. mai siden jeg flyttet til DK for snart 7 (!!) år siden, men hvis jeg en dag får barn kan det nok være at jeg prøver å dra inn til ambassaden ett år. Dessuten kunne det jo være at man møtte noen hyggelige nordmenn også. Jeg feirer litt i dag jeg også da, men norsk nettradio som rapporterer direkte fra barnetoget i Oslo mellom musikken. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #1283 Del Skrevet 18. mai 2006 Det kan også kalles feiring, Malou Jeg startet forøvrig med å se på TV2 i går morges, og fikk ordentlig 17 mai stemning. Det var forøvrig en kjempe fin dag i går. Fikk spist masse kake, men fikk aldri smakt på mine egne. Dessuten er det fint å møte andre nordmenn, ja Datteren lurte på hvorfor hun aldri har vært med før, og vil fremover være med hvert år, sier hun (Men hun er trøtt i dag, og fikk en hjemme-dag fra skolen...) Jeg ringte forresten og inviterte meg selv på besøk til a. i går. Hun fikk ett less av mine små planter. De fleste inneplanter. Noen har jeg sådd som frø, andre har jeg delt p.g.a. plassmangel i pottene. Hun fikk også lupiner i forskjellige størrelser. To av dem ganske store, for jeg skulle ha dem fjernet. (En stod midt blandt krydderurtene, og en hadde vokst mellom ripsbuskene). Vi fikk en god snakk. Hun fortalte at hun aldri hadde tenkt på å skifte arbeid om ikke søsteren hadde kommet med stillingsannonsen. Vi snakket om at det nok var på tide for oss begge med en forandring, og at det hele bare "kjørte på gammel vane". Ukene gikk. Som hun sa, var det nok godt med ett skubb. Hennes skubb var søsteren. Mitt var at hun sluttet. Nå er vi kun venninner. Det er mye lettere. På en måte føler jeg meg nærmere henne nå, og denne avhengighets-følelsen jeg har hatt, den er borte. Jeg får i allefall ikke abstinenser om ikke jeg ser henne noen dager I dag skal jeg bare gjøre de ting jeg har lyst til. En ordentlig fridag! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #1284 Del Skrevet 18. mai 2006 I øs-pøs regnevær dro jeg og datteren til byen. Har bestilt en havetrampoline som skal være bursdagsgave, og etter en aldri så liten shopping runde spiste vi lunsj på en kinesisk restaurant. Hun er en fin liten jente å ha med i butikker Til mine stille alene-hjemme kvelder, kjøpte jeg tre film jeg ikke har sett. "Greven av Monte Christo", "Love Actually" og "The Phantom og the Opera". Jeg stod ellers og lurte på om jeg skulle kjøpe "Købmannen fra Venedig". Den har jeg sett, og synes så godt om den. Datteren fikk overtalt meg til å kjøpe en CD til henne. Hun har en del penger selv, men syntes ikke hun ville bruke mer. I sin overtalelse sa hun noen kloke ord: "Mamma, du har arbeid. Jeg har bare disse pengene". De ord fikk meg i felden Nå skal jeg lage meg en liten porsjon rabarbragrøt med litt kake-reste-krem på, og sette meg i sofaen med en av filmene. Skal det være eventyr, romantisk komedie eller musical... Det kan jeg tenke på mens jeg koker grøt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #1285 Del Skrevet 19. mai 2006 Det ble Love Actually. Ikke at den var spesielt bra. Jeg er egentlig ikke så mye for den slags filmer. Egentlig er det merkelig at jeg er en ordenltlig Desperate Hosewives fan Sent i seng og tidlig opp. Ikke underlig at jeg sitter og gjesper kl 17.30 Dessuten gikk jeg ut i haven 08.30, i kjølig, overskyet vær. Det var kjøkkenhaven som krevde et krafttak. Jeg holdt på i fire timer, og har kun startet... Det blir spennende å se om anstrengelsene gir resultater. Jeg blir i alle fall skuffet om ikke jeg får poteter og jordbær. Spinat pleier heller ikke være noe problem. Det skulle også gjerne bli gulrøtter og Rucola. Jeg har ikke helt tiltro til de to sistnevne, men det er forsøket verdt. Jeg har dessuten oppdaget at vi har plass til flere fruktbusker, men de får vente til neste år. Det blir solsikker i det område i år... Etter timer i hagen, kunne jeg merke ryggen ble øm. Det var bare et lite problem: om de kommer så mye regn som lovet, ville jeg ikke klare å løfte tilhengeren. Derfor ble det en tur på gjenbruksstasjonen også. Denne gangen var det bestemt ikke fordi jeg hadde lyst, men fordi det var det mest smarte å gjøre. Det blir deilig når mannen min kommer hjem! Savner ham masse Det er deilig det er fredag. Gleder meg til å sove lenge i morgen! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #1286 Del Skrevet 19. mai 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 19. mai 2006 #1287 Del Skrevet 19. mai 2006 Godt argument datteren din kom med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 21. mai 2006 #1288 Del Skrevet 21. mai 2006 Hørtes ut som du har hatt noen hyggelige fridager sammen med datteren, ikke minst 17.mai! Hos meg ble det ikke noe feiring, så det var litt merkelig og se nyheter fra Norge den kvelden, og se alle de festkledde og glade menneskene. Ja, ja, sånn er det jo når man bor i et annet land! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 21. mai 2006 Forfatter #1289 Del Skrevet 21. mai 2006 Fikk nettop vite at mine gjester kommer lidt spredt; skal hente min gamle (men tøffe) farmor på flyplassen på tirsdag. Og min far og hans kone kommer natt til tirsdag. (Tror de er fremme mellom 02 og 02.30) Må innrømme at etter det første sjokket ble en smule stresset. Jeg ventet dem alle på onsdag, og da ville jeg hatt bedre tid til det jeg ville hatt ordnet først. Men - jeg fant hurtig ut at det blir koselig det her, og det jeg ikke når, det må de leve med Det hjalp å gå ut i haven, til litt havearbeid. Og deretter ned til havnen og kjøpe is, sammen med datteren og hennes venninne. Oppdaget forresten at det er et nytt valnøtt-tre på vei! Vi har ikke plass til to av den slagsen, de blir enormt store. Dessuten står det dårlig plassert inn mot naboens have. Det er ca 1 meter høyt, så vi bør nok ta det vekk nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #1290 Del Skrevet 22. mai 2006 Det er to måter jeg kan slappe av på. Det ene er å gå ut i hagen, det andre er å besøke a. Det første gjorde jeg i går, og i dag har jeg vært og spist lunsj hos a. Jeg hadde tærte med (pai), og en grønn salat, samt dressing. Og hun laget ekte kakao, så det var det rene festmåltid Egentlig bør jeg ta en liten lur. Sitter og venter på mine besøkende, men det går noen timer ennå. Uansett når de kommer, skal jeg opp kl. 7, likevel. Og deretter til Kastrup for å hente bestemor. Tror jeg kommer til å sove godt i morgen natt! Laget forresten Bestemors is i dag. Den isen hun alltid laget til oss når vi var på sommerferie hos henne. Jeg smug-smakte på "isen" før den stivnet, og jeg ble helt nostalgisk :-D Jeg har spart på oppskriften fra jeg var 12 år, men ikke laget den før i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #1291 Del Skrevet 27. mai 2006 Åh endelig stille! Så - tid til et lite sammendrag. Kl 03 om natten kom fin far, og følget. Fikk hentet min farmor på flyplassen dagen etter. Været har ikke vært alt for godt, men vi har fått gått et par turer i et par forskjellige byer. Det har vært koselig å ha dem her, og det ble fryktelig stille da de dro. Kl 05.15 i morges. (Jeg var oppe 04.15, for å dekke morgenbord) Og - i morgen kommer min kjære mann hjem, etter 14 dagers ferie! Det blir lykken Sånn huslig har det hopet seg opp, og jeg vil gjerne det skal være pent og rent når han kommer hjem. Men - jeg føler ikke jeg har voldsomt lyst til å stå på hodet i vaskebøtten. Datteren har blitt med noen venner til Bon Bon Land. Det koster en del, og hun har penger med. Faren sa at de skulle betale alt, og at han allerede har kjøpt inngangsbilletter. Kanskje er jeg en smule konservativ, men jeg skulle ønske de ville la henne betale for seg selv... Hun kommer garantert hjem med alle pengene, samt at de har kjøpt mange ting til henne. Kanskje jeg må lære at normen er litt anderledes enn jeg er vandt til, men akkurat når det gjelder dem blir det meste oftest overdrevet. Jeg har før sakt at det ikke er nødvendig å kjøpe noe til henne hele tiden, men det har ikke hjulpet. Dessuten har jeg snakket med moren om at foreldrene (og barna), plutselig kan ta det som en selvfølge. Hun var enig, men har det hjulpet...? :klø: Det varer ikkel lenge før jeg skal starte i min nye stilling! Tiden som ikke ville gå, går plutselig alt for fort! Innimellom føler jeg meg ikke klar, og lurer på hva jeg har gjordt. Da kommer alle angre-tankene. I dag har jeg en glede-meg-dag, og har den innstillingen at jeg skal bli avdelingens beste sykepleier Jeg har begynt å friske opp gammel teori om lungesykepleie. Og - jeg har tenkt på om ikke jeg skulle satse litt karriære Nå tror jeg at jeg vil ta meg ennå ett stykke sjokoladekake til, og deretter ut å kjøpe lyspærer! De der mini-mini :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #1292 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) I morgen starter jeg i min nye stilling! Det blir spennende, men jeg er ganske nervøs. Jeg vet ikke hva jeg går til, bortsett fra at det er en travel avdeling med mange dårlige pasienter. Jeg har kommet frem til at jeg gleder meg. Det blir nok spennende dette her! Jeg har ikke fått kjøpt sko ennå, det står jeg på farten til å gjøre nå. Siden det blir masse gåing opp og ned korridorer, må jeg kjøpe noen som kan bære meg gjennom vaktene For litt tid tilbake meldte jeg meg ut av forbundet mitt, som jeg ellers har vært medlem av siden jeg flyttet til Danmark. Jeg "kom til å fortelle" det ved et skole-møte, for et par dager siden. De to jeg fortalte det til, er selv sykepleiere, selv om ingen av dem jobber som dette nå. De sa at det burde jeg nok ikke fortelle på sykehuset, og jeg ble helt: og :klø: Hun ene mente at jeg kunne komme til å bli utstøtt Jeg sa at det ikke er et påbud om å være organisert i DSR, og at jeg helt sikkert kom til å fortelle det. Og - at om de vil utstøtte meg på grunn av det, måtte jeg ta det som det kom. I alle fall ble jeg rimelig sjokkert, men jeg forventer ikke at det er noe problem. Og jeg har i alle fall ingen planer om å melde meg inn på grunn av gruppe-press! (Alle kommer garantert til å bemerke at DSR-nålen ikke er der, så det blir et emne som hurtig blir bragt på banen). Naboen min "glemte helt" å fortelle meg at hun hadde meldt min datter til speider i sommer (!). Det fant jeg ut av da jeg ville ringe i går og tilmelde henne. Først kjente jeg irritasjonen melde seg, men bestemte meg for at det egentlig var pent av dem, siden det er begrenset plass. Men - det er et men, - jeg har ikke sakt til henne at hun overhodet skal gå til dette. (Og de har meldt sin datter til både kor og keyboard neste skoleår, nettop det samme som min datter er meldt til). Ja, ja. Det er jo gøy for jentene å gå til de samme ting. Nå tror jeg shoppingen venter! Endret 31. mai 2006 av Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 1. juni 2006 #1293 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvordan gikk det på den nye jobben? Håper det levde opp til forventningene! Det blir vel ikke så mye pinsefri på deg, men jeg håper du får en fin helg for det. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #1294 Del Skrevet 1. juni 2006 Håper du trives bra på den nye jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 3. juni 2006 Forfatter #1295 Del Skrevet 3. juni 2006 Hei Piglet og Sukkerert Så er jeg igang med den nye jobben. Selv om det virker litt uoverskuelig akkurat nå, tror jeg sikkert jeg kommer til å trives. Siden jeg relativt hurtig skal ut i selvstendige vakter, hvor jeg står alene med ansvaret, må jeg prøve å konsentrere meg ekstra mye. Det hjelper litt at vi er to helt nye, som får introduksjon samtidig. Vi ble tatt riktig godt imot, med rundstykker og kake, og personalet virker helt o.k Jeg tok meg selv i å smile hele veien hjem fra arbeid i går, så da er det kanskje det riktige jeg har gjordt...? Og - siden jeg er en stor anti-røyker, er det sikkert rett av meg å havne på en lungeavdeling! Så kan jeg predikere antirøyking Forøvrig skal alle røykere screenes for deres røyking, og alle pasienter screenes for deres ernæring. Det er også forskjellig teknisk utstyr, som jeg allerede har vært og tuklet litt med... Jeg har fri frem til tirsdag, så jeg har faktisk en liten pinseferie jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 3. juni 2006 Forfatter #1296 Del Skrevet 3. juni 2006 Det ble visst så mye jobbsnakk at jeg helt glemte at vi har hatt barnefødselsdag i dag! Det gikk over all forventning, og jeg tror jentene har hatt fire fine timer. For å finne på noe nytt, hadde jeg laget en papp-fisk, og puttet godteposer i "maven". Denne fisken hang jeg opp i et tre, hvor de fikk bind for øynene, og skulle slå fisken i stykker. Det var stor suksess Når det gjelder a. har jeg ikke hatt så mye kontakt med. Da jeg var på shopping så jeg henne tilfeldigvis, i det jeg skulle kjøre fra kjøpesenteret. Jeg ringte henne, men hun tok ikke sin telefon. Jeg skrev en kort sms til henne, hun ringte meg opp, og etter ett øyeblikk gikk hennes batteri ut. Det var det. Det virket som om hun hadde det fint, og det var det viktigste. Dersom vi skal bevare kontakten, må innsatsen komme fra begge sider. Ellers faller liksom hensikten vekk. Neste uke har jeg og mannen min 10 års bryllupsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. juni 2006 #1297 Del Skrevet 3. juni 2006 Så flott at du tror du vil trives i den nye jobben. Høres i alle fall spennende ut. :icon_razz: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #1298 Del Skrevet 9. juni 2006 Visst er det spennende, @lfa, men jeg må si at arbeidet har gått ut over min oppdatering på KG! Jeg er utslitt og benene verker, men jeg er veldig tilfreds. Fikk til og med ros av sjefen i dag, som hadde overhørt min samtale med en hysterisk og vred pårørende. :-D Og en av "mine" pasienter vil kun ha hjelp av meg, og det er noe hele avdelingen har fått med seg Men jeg har igrunn lite fri, som det ser ut, de neste uker. Jeg har ikke to sammenhengende fridager før om et par uker. Har forresten hørt fra a. Det har (igjen) vært et lite "spill" mellom oss, noe som bunner i min usikkerhet. Hun syntes vi burde finne en dag å møtes snart. Jeg innrømme at det er noe jeg trenger, for jeg merker abstinensene presse på. Men som skjemaet ser ut, er det ikke godt å si når tid det kan bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 9. juni 2006 #1299 Del Skrevet 9. juni 2006 Så flott at det går bra med den nye jobben! Deilig med litt ros som ekstra lønn for strevet. Men jeg kan godt forestille meg at det er ganske slitsomt også, med alt det nye. Var det sånn at du kun skulle jobbe på dagtid nå? Litt sviktende oppdatering i dagboken er det nok flere som lider litt av til tider. Jeg skylder på årstiden... Håper du får litt tid til å nyte finværet i helgen, selv med mangel på fridager. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #1300 Del Skrevet 10. juni 2006 Håper du sover søtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå