Miranda Skrevet 21. april 2006 Forfatter #1241 Del Skrevet 21. april 2006 Er det noe rart jeg er forvirret? Først kommer det kommentarer som om at "det blir spennende å se når det blir ferdig", (byggeriet blir ferdig til høsten), og andre fremadrettede kommentarer. og i neste øyeblikk denne: "det er jo ikke nødvendig å bestille en ny kode..." (adgangskoden er utløpet) Ellers er stemningen god. Tuller og erter meg. Hun foreslo også en "dagstur" i forbindelse med den neste friuke, om det blir godt vær. Nå som arbeidsuken går mot slutten, merker jeg tristheten markere seg. Akkurat nå vet jeg ikke hvordan jeg skal klare dette. Har mest lyst til å kaste meg om halsen på henne og tryggle henne for å bli. Fallitterklæring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 23. april 2006 Forfatter #1242 Del Skrevet 23. april 2006 Nå er den epoken over. Hun har levert oppsigelsen, levert nøkler og ryddet opp. Hun gleder seg til å prøve noe nytt, og jeg tror egentlig det blir fint. Flere ganger har hun sakt at jeg må få en stilling i samme uke som henne. Hun foreslo også at jeg kunne prøve å skifte arbeidsuke der hvor jeg er, men det ville aldri fungere med meg og den andre fastansatte i motsatt uke. Så det er utelukket. Men vi har "planer", og kommer nok til å bevare kontakten. I tillegg til "avtalen" vi har neste uke, har vi snakket om å ta en filmaften med pizza hjemme hos henne. Men jeg må innrømme at jeg nå kikker etter attraktive stillinger nærmere "hjemme". Alternativt kunne jeg klare noen måneder på sykehus, før jeg finner ut av hvordan det blir med det nye hospice. (Den kommende lederen er på ferie til midten av juni, så jeg må smøre meg med tålmodighet). Må nesten tilføye at jeg ikke har det så dårlig som jeg hadde forventet. Faktisk har jeg det ganske utmerket!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 23. april 2006 #1243 Del Skrevet 23. april 2006 Så godt å lese at du har det bedre nå som du har fått klarhet i a's jobbsituasjon. Nå som dere ikke skal jobbe sammen lenger er det vel enda mindre som binder deg til den jobben du har nå. Lykke til med jobbjakten! Du har vel friuke du nå, og kan nyte våren? Det skulle jo likssom bli det knallværet i dag og jeg hadde gledet meg til å være ute hele dagen, men så ble det bare kjedelig overskyet istedet. Takk og pris at jeg trosset vinden og satt ute i sola i går. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 24. april 2006 Forfatter #1244 Del Skrevet 24. april 2006 - til deg også Malou Det som slet mest var nok uvissheten. Det er forøvrig en spennende stilling hun har fått seg, mindre enn 10 minutter hjemmefra. Nå som det ikke er kollegaen min som binder meg til arbeidet blir det bestemt lettere å gå på jobbjakt, ja. Det som kan bli et problem, er lønnen, samt finne en god stilling i nattevakt. Jeg har kastet inn en søknad på en lungemedicinsk avdeling, mest for å høre om det er mulig å få en fast turnus i nattevakter. Søknadsfristen er i dag, og de skal ha samtaler denne uken. Jeg gjorde det litt også for å se om jeg kan få samme lønn som jeg har i dag. Uansett hvor jeg havner, kommer jeg helt sikkert til å jobbe mer for pengene enn jeg gjør i dag! Jeps, Malou, jeg har friuke! :-D Jeg regner sterkt med å nyte våren disse dagene. Det er litt grått og trist i dag, men tross 9 grader har jeg åpnet alle dører. Luften er frisk og deilig. Og det føles ikke kaldt. Så du trosset også vinden, lørdag, Malou Jeg satt på terassen med stivfrossne fingre, og priklet tomatkimene over i plast potter. Kaninen holdt meg med selskap, der den hoppet rundt med sele og snor Min lille kose-kanin I dag kommer a. og henter lommeboken hun glemte i bilen min i går, så jeg har noe å se frem til Vi får se om det blir noe av hennes og min lille planlagte tur denne uken. Det er litt væravhengig. Og fredag drar jeg og familien til Legoland! Vi kommer hjem søndag. Neste uke blir en kort arbeidsuke, og deretter går jeg på tre ukers ferie! Så mai ser ikke så værst ut. Men jeg kommer til å savne mannen min de to ukene han er bortreist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 24. april 2006 Forfatter #1245 Del Skrevet 24. april 2006 Jeg er i formiddags-film humør i dag. Kanskje jeg får sjekke om det går noe som er verdt å se på en av filmkanalene. Det var da forferdelig hvor vanskelig det var å komme seg i Jeg burde snart komme i gang, så ikke a. plutselig kommer før jeg er klar Men jeg har vel god tid, for jeg kjenner hennes definisjon av "formiddag" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 24. april 2006 Forfatter #1246 Del Skrevet 24. april 2006 Jeg nådde å komme i dusjen, men helt ble det ikke til Om sant skal sies så satt jeg foran pc´n, hektet i et spill på King.com, og jeg ble forfjamset da det banket på døren. En klesvask som ventet på å bli hengt opp lå i bryggerset, neste maskin var ferdig, oppvasken stod i oppvask-kummen, og marsvinenes bur var preget av en ustabil arbeidsuke (Normalt pleier jeg å "stå på hodet" når jeg vet det kommer noen). Heldigvis er hun ikke hysterisk hva rot anngår... De har nettop ringet fra Lungemedicinsk afdeling! (Så er de godt nok desperate...) Jeg sendte en mail på 4 linjer, og de ville ha skriftelig søknad pr. post... Avdelingslederen ville snakke med nestlederen om hvordan de kunne møte mitt ønske om nattevakter. Han ringer tilbake i morgen kl 8, og blir det samtale blir det kl. 14. Jeg har sakt at jeg kan, MEN, jeg og a. har planer om å møtes i morgen. Typisk Jeg er ikke 100% seriøs med stillingen, og jeg er ikke desperat Men det kunne ha vært både lærerikt og utfordrende å komme noen måneder til sykehuset igjen. Inntil jeg får stillingen på hospice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 24. april 2006 Forfatter #1247 Del Skrevet 24. april 2006 Har jeg vært i formiddags-film humør i dag...? Det har ikke vært mye TV på meg, og nå er jeg (endelig) igang med å rense marsvinbur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 24. april 2006 #1248 Del Skrevet 24. april 2006 Hei Mirnada! Skjønner at du synes det er litt rart og være uten a. på jobb. End of an era, eller noe sånt? Men det er jo bra at dere skla holde kontakten, og kanskje det at dere ikke skal jobbe sammen, betyr at dere "endelig" kan bli venner på ordentlig... Håper du har en fin friuke, og at det gode været holder seg. I Norge var det kjempefint vær i helgen, og jeg fikk endelig litt vårfølelse. Og det var på tide! Klem Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 25. april 2006 Forfatter #1249 Del Skrevet 25. april 2006 Det er kjempe merkelig Piglet. Hun har vært der alle årene jeg har vært der, selv om vi kun hadde to vakter om måneden sammen, de to første årene. Det vil si at vi har jobbet sammen de siste 6 årene. Jeg sa til henne at det "var litt vanskelig når den ene holdt opp" ( ), og hun sa at det var jo noe spesielt med oss. Ja, Piglet. Nå er den epoken overstått. Men det blir faktisk litt godt, og veldig merkelig, å kun være venner. Det gir i allefall en helt annen frihet. Og vi slipper i allefall at kollegaene snakker om oss ... Jeg skal til jobsamtale kl 14! Det blir faktisk litt spennende :-D At jeg ble kaldt inn til samtale, betyr at de har kikket på mitt ønske om nattevakter. Jeg har overhodet ikke kjennskap til spesialet, men det kunne være spennende å lære noe nytt. Da jeg nettop var faldt i søvn i natt, våknet jeg av at datteren kastet opp. Stakkars. Så masse. Og stakkars meg som måtte tørre alt op. Hun hadde kastet opp over dukkevognen, over karoken, på gulvteppet sitt, på teppet i bryggerset, på toilettet, og litt på kjøkkengulvet Det ble derfor ikke noe skole på henne i dag. Heldigvis har hun det fint nå, og jeg har mulighet for å "stikke av en time", til jobsamtalen. Nå må jeg bare gi a. beskjed om at det ikke kan bli i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 25. april 2006 Forfatter #1250 Del Skrevet 25. april 2006 Har nettop snakket med min nærmeste leder. Jeg ringte henne for å høre om min ferie i mai var i boks. Etter et par minutter kommenterte hun: "Ja, nå mister du jo a.", sa hun og ventet på en reaksjon fra meg. Da det ikke ble som hun forventet, spurte hun videre: "Hvordan har du det med det?" ( ) Jeg klarte å være ganske nøktern! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 25. april 2006 Forfatter #1251 Del Skrevet 25. april 2006 Det var en utrolig god stemning under samtalen, spesialet hørtes spennende ut, og jeg starter på opplæring i dagvakt 1/6 :-D Lønnen blir litt mindre enn hva jeg er vant til, men det kommer nok til å jevne seg ut. Når man tjener mindre blir det mindre skatt som skal betales, dessuten slipper jeg bensin og slitasje på bilen... Spennende!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. april 2006 #1252 Del Skrevet 25. april 2006 Wow, det gikk fort! Gratulerer! :-D Det blir garantert en lettelse å slippe den lange reiseveien i allefall, og spennede å lære noe nytt. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 26. april 2006 Forfatter #1253 Del Skrevet 26. april 2006 Wow, det gikk fort! Gratulerer! :-D Det blir garantert en lettelse å slippe den lange reiseveien i allefall, og spennede å lære noe nytt. Malou ← Takk for det Malou Det gikk kanskje litt for fort, for jeg klarte ikke riktig sitte der og overskue de økonomiske konsekvenser. Jeg blir nødt til å ringe lederen å be ham gjenta tilleggene, så jeg får regnet litt... Forøvrig kan jeg ikke forstå hvorfor lønnen på sykehusene skal være betraktelig lavere enn i hjemmesykepleien - det må være fagforeningen som ikke har gjordt sitt arbeide godt nok. Man venner seg til å kjøre, men nå som jeg ser mulighetene til å skulle kjøre 20 km i steden for 120 km, frister det virkelig mye Dessuten er vakten ferdig kl 07 om morgenen, og det er en sjeldenhet for sykepleiere. (Det pleier å være 07.30 eller 07.45) Lurer litt på hvordan jeg skal klare måneden med dagvakter (opplæringstiden). Jeg føler jeg går på høygir, og er helt utslitt av all tankevirksomheten (Det blir godt med en tur til Jylland i helgen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 26. april 2006 Forfatter #1254 Del Skrevet 26. april 2006 Merker små-stessen i magen. Klokken går, og jeg får ikke tingene unna. Jeg ringte til sjefen, og spurte om han kunne regne månedslønnen min ut. Han sa at han ikke kunne hamle opp med det jeg fikk i dag, men at jeg ikke skulle være bekymret. Han hørtes bekymret ut. I alle fall - han skulle be lønningskontoret regne det ut, og ringe meg tilbake. Venter. Jeg hater å vente. Jeg venter også på respons fra a., men er det noe nytt? Hun kan bare si hun ikke har tid, for det har ikke jeg heller Listen er lang over ting jeg må gjøre i byen. Ting jeg har utsatt. Og jeg må være hjemme til skolen er ferdig. Jeg får bare sette telefonen på "utendørs", så jeg hører den. *ventetid - slutt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 26. april 2006 Forfatter #1255 Del Skrevet 26. april 2006 Det er utrolig hvordan tilværelsen kan forandre seg på et blunk...! *filosoferer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 26. april 2006 #1256 Del Skrevet 26. april 2006 Gratulerer med ny jobb!! Her går det fort i svingene! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 26. april 2006 #1257 Del Skrevet 26. april 2006 Gratulerer med ny jobb! Høres spennende ut. Håper lønna er brukbar også. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 27. april 2006 Forfatter #1258 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg synes også det har gått fort, Piglet... Litt for fort, kanskje, for innimellom tenker jeg "hva har jeg gjordt!" Men jeg gleder meg, og regner med jeg faller godt til. Det blir også deilig å lære noe nytt, samt oppfriske gammel kunnskap... Grunnlønnen er nesten 5000,- lavere enn jeg får i hjemmesykepleien. Alle tilleggene er også lavere, både natt-tillegget og helgetillegget. Alle personlige tillegg jeg hadde opparbeidet, forsvinner. Det er litt bittert. Jeg har diskutert det igjennom med avdelingslederen, men det er ikke "noe å hente". Det er Dansk Sykepleieråd som gjennom tiden har vært for dårlige til å forhandle, og jeg har også tenkt meg å ringe å ta en snakk med dem I alle fall kan jeg fortelle dem at de skal bli mye bedre før jeg melder meg inn i forbundet igjen Men - @lfa, i bunn og grunn får det ikke de store konsekvenser for det som faller til utbetaling. Skatten faller til 39 %, så det jevner seg ut. Har damen på skattekontoret sakt. Håper hun har regnet riktig... Jeg nådde forbi a. til en kopp te i går. Det var ikke med i planen, men jeg kunne se at jeg likevel ikke kunne nå mitt program ferdig. Og i dag har vi vært i et fantastisk plantesenter, hvor jeg var på nippet til å gå amokk. (Hun synes nok jeg gjorde det ) På vei hjem kjøpte hun lunsj til oss, som vi tok med hjem til henne og spiste der. (Så i alt har vi sett hverandre tre ganger på fire dager...) I morgen kjører vi til Legoland! Så får vi prøvet GPS´en på riktig. Mannen min kom hjem med den i går. Den er virkelig smart...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 27. april 2006 #1259 Del Skrevet 27. april 2006 Gratulerer med ny jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 29. april 2006 #1260 Del Skrevet 29. april 2006 Håper dere har en fin helg i legolnad. Litt synd at lønnen blir litt lavere, men med litt lavere skatt så går vel det hele... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå