Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Så bra at datteren er fornøyd med rommet. Da er det verd litt hodepine...

Spennende med filmmarathon. Hva skal dere se? Eller det er kanskje ikke så vigtig? ;)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en 3 liters spann med olivengrønn maling til soverommet stående i minst ett år nå... :sjenert: Jeg blir nødt til å ta meg sammen snart før jeg skifter mening om fargen igjen, men jeg blir nødt til å overtale sambo til å være med å male kanter først. *hater å male kanter*

Film-maraton høres spennende ut. ;)

Forsatt god malelyst!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med filmmarathon. Hva skal dere se? Eller det er kanskje ikke så vigtig?  ;)

:ler: Jeg må si du traff spikeren på hodet! :sjenert:

Det er kun "grøsser-filmer". Jeg har hørt titlene, men det var inn det ene øret og ut det andre. Bortsett fra Gothika som jeg har sett. Og den siste filmen er en overraskelse, en premiære på en kommende film (komedie).

Men jeg må tilstå - her er det ikke selve filmene som er poenget! :rodme:

Jeg har hatt en 3 liters spann med olivengrønn maling til soverommet stående i minst ett år nå... :sjenert: Jeg blir nødt til å ta meg sammen snart før jeg skifter mening om fargen igjen, men jeg blir nødt til å overtale sambo til å være med å male kanter først. *hater å male kanter*

Film-maraton høres spennende ut. ;)

Forsatt god malelyst!

Malou

Har jeg først kjøpt malingen jeg Malou, klarer jeg ikke holde fingrene vekk. Det er heller ikke så godt, for nå har jeg brukt hele min friuke på å male. Jeg har bestemt ikke hatt fri. Ikke er jeg ferdig heller, men det må jeg bli i dag. :stress-smily:

Forresten liker jeg ikke å male kanter jeg heller. Det tar lang tid. Jeg startet med å tape langs alle lister og stikk-kontakter, men også det har jeg holdt opp med. Jeg vil male ;)

Mannen min synes vi skulle igang med vårt soveværelse også, men vi ble enige om å ta "gjeste-værelset" først. Skrekk og gru. Det fungerer nemlig mer som et rote-værelse i dag. Der er det masse som skal fjernes, både treningsbenk, sykkel og et alt for stort klesskap.

Innom og ønsker deg snart god helg :)

:klem:

Så koselig *Meg*. Håper du får en fin helg du også.

Jeg er kjempe imponert over deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom tidlig, og satt meg ved et bord ved døren. På den måten kunne jeg se henne når hun kom. I mellom tiden falt øynene på alle de andre som også skulle tilbringe natten i kinosalen. Noen kom med dyner og puter. Andre med sovepose.

Jeg hadde min håndveske.

Hun kom. Jeg smilte. Hun kikket litt sjenert ned. Det pleier å være omvendt.

Vi satt begge og gjespet. Jeg var sliten etter male-projektet, og hun hadde satt en vegg opp ;)

Noen minutter senere kom søsteren.

a. gav meg min billett. Da vi skulle sette oss, så jeg at hun hadde plassert meg i midten. Det kunne ha vært tilfeldig, men ingen ting av hva a. gjør er nettop det. Tilfeldig.

Første film ut var psyko-thrilleren Saw 1. Jeg elsker psykologiske thrillere.

Neste film var Gothika, som jeg hadde sett fra før.

Dernest fikk vi en før-premiere på Big Mommas House 2. En ok kommedie.

Og mellom kl 05 og 07 så vi Domino, en action-thriller. Faktisk en bra film, som jeg kunne tenke meg å se en gang til. På det tidspunktet var jeg mer eller halv trøtt ;)

Halv åtte var jeg hjemme i min seng. Stup trøtt, og proppet av alt det søte jeg hadde spist i nattens løp...

Og i dag er det søndag, og starten på en ny arbeidsuke :overrasket:

Jeg overveier å spørre om jeg kan få fri de to siste vaktene, for nettop nå føler jeg at det burde være slutten på en arbeidsuke, og ikke starten av en. *sukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmkvelden hørtes ikke ut som noe for meg, jeg hater skumle filmer og blir alltid livredd. Men bra at det var hyggelig...

Håper du har hatt en ok jobbenatt og at du får fri på slutten av uken. Synes det høres veldig slitsomt ut med nattarbeide, men så er jeg jo også utpreget A-menneske.

Klem Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker skumle film, jeg Piglet. Jeg heller mere mot den slags filmer, enn dem som er for "sukkersøte". Og så har jeg stor sans for mange av de danske filmene.

Men - jeg så "Raising Helen" hjemme på TV her i weekenden. Den hører til kategorien av "sukkersøte" film, men den var ganske bra. Tror jeg er fryktelig kritisk til film, egentlig... Og det har jeg nok alltid vært...

Natten på arbeid gikk fint. Skulle bare igang igjen.

Var ganske "pre-menstruell" i hele går aften, innen jeg skulle av sted. Så ille at det faktisk resulterte i at det ikke ble laget middag! Og da i alle fall ikke kake, som jeg ellers gikk og hadde lyst på.

(Jeg hopper normalt aldri over middagen. Det er det viktigste måltidet av alle).

Resultatet var at jeg var skrubb sulten da jeg kom på jobb, så mitt dårlige humør straffet seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så måtte vi igjen diskutere karikaturtegningene. Vi har forskjellige holdninger. Hun mener som de fleste andre dansker, at regjeringen aldri skulle beklaget. I Danmark er det ytringsfrihet, og avisene har lov til å trykke hva de vil.

Hun synes den norske regjering bøyet seg med det samme, og at det er feil.

Jeg synes man bør ha respekt for andres tro og religioner, men selvfølgelig er jeg enig i at respekten skal gå begge veier. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvfrysende krøp jeg under den kalde dynen. Forsøkte å få varmen, og kom til å tenke på at jeg skulle lagt mitt røde varme teppe øverst. Men det hadde nok ikke hjulpet, for den innvendige kulde jeg følte.

Søvnen var urolig. Den heftige diskusjon satt fortsatt i kroppen, sammen med menstruasjonen som var like om hjørnet. Jeg våknet sammen med åpningslinjene i min uskrevne bok. Ordene tok pusten fra meg. Uheldigvis forsvant halvdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet litt om Muhammed-tegnigene i dagboken min. Ellers så har vel ikke den danske regjering beklaget at tegningene ble trykket, men at de såret noen. Det er det samme den norske regjeringen gjorde, bare med et par måneders forsprang. Å beklage at tegningen ble trykt ville jo være det samme som å beklage at vi har ytringsfrihet, og det ville jo være problematisk, synes jeg. Ellers er jeg helt enig i at respekt er det vesentligste, og ikke minst det beste utgangspunktet for ferdlig sameksitens.

Har du lyst til å skrive bok?

:klem: Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar jakken på, og spaserer ut i regnet. Forsøker å samle tankene, etter samtalen med Fornuften.

Det hadde banket på døren. Et øyeblikk hadde jeg nølt, for jeg var ikke sikker på at jeg ville slippe Fornuften inn.

"Jeg kommer for å få deg til å se virkeligheten", begynte Fornuften alvorlig. "Hva innbiller du deg egentlig? Hvilken klar respons har du fått?"

Fornuftens ord sved i brystet. Jeg ville ikke høre dette. Ønsket ikke høre mer, men jeg hadde ikke krefter til å sende Fornuften av sted.

Og et sted, om enn langt inne, var det virkeligheten jeg hadde brukt for i mitt hjerte.

Når man ønsker noe så sterkt, har man tendens til å innbille seg at man ser ting som i virkeligheten ikke er der. Kanskje var det dette Fornuften mente jeg holdt på med.

Jeg satt med bøyet hode og tok i mot ordene som kom.

"Du lever i en drømmeverden! Drømmer om det uoppnåelige, samtidig som du glemmer å sette pris på hva du har! Det du har i dag, det du ikke ser fordi du tar det som en selvfølge, - det vil heller ikke være der for bestandig. Du risikerer å våkne en dag, og måtte konstantere at det hele har smuttet ut av hendene på deg!

"Våkn opp, jente! Hvorfor tror du at du ennå ikke vet? Det er fordi det ikke er noe å vite! Hun er ikke interessert, så enkelt er det".

Jeg hadde vanskelig for å se bordplaten foran meg.

"Men, Fornuft, hva skal jeg gjøre?", gispet jeg med den lille luft jeg hadde tilbake i lungene. Det svimlet for meg, og jeg måtte bruke alle krefter på å ikke falle ned fra stolen.

"Dropp henne!", svarte Fornuften. "Fokuser på det som er omkring deg. Fokuser på det du har. Du har ikke henne. Får henne aldri. Se det i øynene. Sett pris på innholdet i livet ditt. Beveg deg videre! Og for all del, - ikke oppfør deg som ett barn!"

Fornuften må ha visst at jeg satt med en lyst til å kaste meg ned på gulvet. Hyle som en treåring. Protestere og si at Fornuften tok feil, at jeg har fått masse respons når jeg har åpnet mitt innerste for henne.

Jeg ville forsvare meg selv, men det fantes ingen ord som ville gjøre virkeligheten mindre smertefull.

Brøkdelen av et sekund tok jeg meg i å ønske at jeg kunne stå i hennes armer. Legge hodet mot hennes skulder. Men den skulder er ikke for meg.

Jeg vendte hodet opp mot himmelen, og lot regnet være de tårer jeg ikke selv kunne gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Nydelig skrevet.

Og fornuften din er nok god å ha.

Jeg har fulgt med deg lenge nå, Miranda.

Du har mye. Ifølge deg selv har du aldri tvilt på at du ikke vil gi slipp på det.

Så kanskje var det det beste for deg, familien din og ikke minst henne, at det ikke ble eller var noe mer.

Håper det er ok at jeg sender noen tanker rundt det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for besøk :)

Jeg har vært syk nesten hele den siste uken. I går var det et tidspunkt på dagen jeg faktisk følte meg frisk. Men det må ha vært et enklet blaff, for jeg hadde feber da jeg gik i seng. Og feber da jeg våknet i morges. Faktisk forsov jeg meg til legetimen kl. 9.30 :rodme:

Nå venter jeg til sist på uken før jeg eventuelt bestiller en ny. Det føles som jeg har lungebetennelse... Godt jeg har fri!

Ellers er svigerfar på besøk. Det er alltid hyggelig å ha ham her. Han er nesten den av forledrene som er "lettest" å omgås ;) (Ikke pent å si, men ikke desto mindre riktig).

Sukkerert, jeg vet du har fulgt med meg lenge. Det er fint du kommenterer :kose:

:kose: til Malou, Piglet og *Meg* også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er desverre også syk, men hos meg startet det først i går. Jeg håper virkelig at jeg blir kvitt det før helgen, for vi skal i barnedåp til Norge og flyr oppover fredag kveld.

God bedring Miranda!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er helt frisk igjen, Malou. Det er så kjedelig å være syk når man skal reise. Ganske kjedelig å være syk når det er gjester på besøk også, men det lykkedes meg å bli frisk, til sist. (Det var en virkelig hard omgang, nesten så jeg hadde glemt hvordan det var å være frisk! ;) )

Svigerfar flyr hjem til Norge her i formiddag. Det har vært fint å ha ham på besøk. Ikke minst for datteren, som har hatt vinterferie denne uken.

Faktisk har det vært en luxus uke; friuke kombinert med skoleferie :)

I aften skal mannen ut å spise med sine kolleger, og jeg og datteren skal på kino og se "Tempelriddernes skat", en Dansk barnefilm. Den ser ganske spennende ut :ler:

Dessuten har jeg ett lite dilemma: Jeg har sterke mistanker om at jeg kjenner en smugleser her inne! ;)

Noe jeg har skrevet ble plutselig brukt mot meg i en diskusjon. Selv om det var en ganske harmløs ting som kom frem, ble jeg helt lammet. Og vedkommende fikk endt diskusjonen, hvilket nok også var poenget.

Hva skal jeg gjøre med det? Bortsett fra å moderere hva jeg skriver, tror jeg ikke at jeg skifter nick. Ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ringte hjem i stad, for å fortelle meg hvor mye han elsker meg :hjerte:

Jeg har også vært og handlet litt hos Isabella.dk, noen ting jeg ikke visste jeg trengte før jeg så det :sjenert:

Onlineshopping er en deilig ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...