Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kunne si til meg selv at jeg taklet det så godt som jeg ville. Men det ville være løgn. Faktisk var jeg nær panikkens rand.

Det begynte godt.

Hun hentet meg som avtalt. Smilte og var blid og vennlig.

Men samtalen ville ikke inn på den direkte invitasjonen jeg tidligere på dagen hadde kommet med. Hun vartet meg opp, og "passet" på meg. Var hos meg.

Jeg pustet rolig, og følte det hele var riktig.

Dagen etter trakk hun seg bort. Jeg gjettet hun trakk seg bort for å tenke.

Panikken kom snikende. Kroppen rystet. Mitt eget speilbilde skremte meg.

Jeg satt meg ned og tok noen dype innåndinger. Måtte finne igjen den innvendige roen, men kroppen var stiv og alle muskler verket.

Massagestolen hjalp kun litt. Jeg innbilte meg selv at det var de overdrevne fire programmer som førte til min tiltagende uvelhet.

Da hun kom tilbake strakk jeg hånden mot henne og ba om bilnøklene. Mitt blikk var festet til bordet, men jeg kunne ikke se nøkkelen som lå der. Alt var tåkete.

"Hva skjer?", spurte hun. Og jeg svarte at jeg ville en tur til bensinstasjonen.

Etter denne episode gikk det heldigvis fremover igjen.

Meningen er at hun skal komme til lunsj en dag denne uken, - og hun foreslo selv at vi tar i bruk "brixen" igjen, i neste arbeidsuke ;)

Forøvrig sa hun noe jeg også har tenkt på; at det at vi ses privat og som kolleger, er to forskjellige omgangsformer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Sukkerert :)

Det er så nydelig utenfor i dag! I løpet av natten har det drysset ny sne og det hele ligger hvidt igjen.

Våre stuevinduer når nesten ned til gulvet, så jeg har følelsen av å ha snøen nesten inn i huset.

På kjøkkenbordet brenner et stort stearinlys ved siden av tre hyacinter på et fat.

Boken jeg holder på å lese, ligger der også. "Mitt liv som Geisha". En utrolig velskrevet bok.

Livet er deilig :)

Forøvrig har jeg besluttet å ikke la meg annsette hos Activition Care. Det har vært masse overveielser frem og tilbake, men nå har jeg bestemt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du virkelig nyter denne fridagen Miranda. Det er flott når det har kommet snø, i hvertfall så lenge man slipper å gå tidlig ut av døren. Jeg er også hjemme i dag, om enn jeg må jobbe litt også. Men jeg i hvertfall har tente telys og en sukkulent på et fat. Må skaffe meg et par hyacinter igjen snart jeg også, jeg elsker duften av dem.

Ha en fortsatt fin dag!

Malou

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke: Jeg nyter virkelig fridagen, Malou. Faktisk har jeg nytt alle fridagene så langt. Om morgenen har jeg startet dagen med å tenne opp i ovnen, smøre frokost

og ta den og boken med inn på sengen.

Dette har vært et forsøk på å finne en måte å slappe helt av på, og denne måten har virkelig vært effektivt! :)

Håper du også koser deg hjemme, selv om du også må jobbe litt, Malou.

Jeg hadde egentlig ikke planer om å gå utenfor døren i dag, men datteren ringte nettop og spurte om hun måtte bli med en venninne hjem. OK for meg, men jeg må kjøre å hente henne. Det pleier å ta sin tid, for moren har kaffen klar.

Tror forresten de små italienske brødene blir gode. Drysset med grovt salt og friske krydderurter... Gleder meg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Malou, for ditt tips for en stund siden, om LimeWire :sjarmor:

Den stakkars datteren min er sulten, men jeg har for travlt :ler:

Jeg får svikte dagboken min litt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fort bli litt bitt av sånt ja. Datteren må jo skjønne at mor er opptatt... :ler:

Det synes jeg også :ler:

Så er det fredag :)

Mannen min var hjemme fra jobb i dag, heldigvis, for det er et forferdelig islag over alt ute. Jeg har ikke sett noe lignende. Da jeg gikk til forretningen i aften, så det ut som knust glass alle steder. Man kunne høre is som falt ned fra tak og trær...

I morgen skal jeg, etter planen, ta datteren og to av hennes venninner med til Lalandia. Badeland. Moren til ei av jentene vil gjerne med for å holde meg med selskap. Vi har vært der sammen før, og det var i allefall veldig koselig.

I morgen aften skal vi ut å spise kinesisk sammen med en nabofamilie. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke vært utenfor døra i hele dag jeg. Fant ut at det nok var tryggest og holde seg inne. Nå kom jeg på at vi ikke har tatt inn posten en gang, så kanskje jeg skulle driste meg ut i postkassen?

Jeg har vært i Lalandia en gang med samboerens gamle jobb. Jeg blir som et lite barn når det er vann i nærheten, selv om jeg er litt pysete når det gjelder sklier og sånt da.

Ønsker deg en riktig god helg!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Lalandia! Håper det blir hyggelig, for både små og store jenter!

Jeg skal snart snike meg en tur ut i snøen. Selv om det er ganske så kaldt, så fyller jo ikke kjøleskapet seg av seg selv... ;)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin badetur, fikk til og med prøvd noen sklier :ler: Jeg er ikke helt så modig jeg heller når det gjelder sklier Malou. Ikke dukker jeg under vann heller, men det er mer av praktiske årsaker; jeg bruker nemlig ikke vannfast maskara! :sjenert:

Vel - denne gangen droppet jeg helt å ha mascara på, men føler meg ikke helt vel med hodet under vann, likevel. Det har nok noe med forfengelighets-genet å gjøre! :Hehe:

Lørdagskvelden var også kjempekoselig! Vi er heldig med naboene våre. Etter et langt måltid på den kinesiske restaurant ble de med hjem til oss på kaffe.

Datteren har fått lus!! :overrasket:

Skrekk og gru, så her er det den store avlusningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lus er jo ikke så hyggelig, men ganske vanslig hos barn på skole og i barnehage, er det ikke? Husker jeg hadde det en gang...

Her snør det jevnt og trutt, og det er fint og se på. Nå er det så mye snø og kaldt at det jo nesten er som i Norge. Mye bedre en regne, vind og slaps i hvertfall.

Ha en fortsatt fin uke!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk aldri jeg hatt lus, kanskje jeg bare har vært heldig. Jeg gikk ikke i barnehage heller da, men på skole har jeg jo tross alt gått. ;)

Jeg liker ikke så godt å vise meg uten sminke i det hele tatt jeg, men akkurat når jeg bader så kaster jeg forfengeligheten, og hodet må med ned under vann.

:smilyblomst:

Malou

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er alt for vanlig med lus både i barnehage og skole. Det er en kjempe jobb å behandle, for lusemidlene virker ikke alt for godt. Resultatet er at vi hver 2. aften bruker halvanden time på å gå gjennom håret med en spesiell lusekam. Jeg har også vasket hodeputer, sengetøy, fjernet alle tøydyr (frosset dem). Føler meg litt hysterisk... men jeg vil altså ha de insektene vekk.

I dag fant jeg noen døde lus, og helt til sist fant jeg en levende. Så det er ikke fordi hun har mange, men en liten lus kan legge 150 egg i sine 14 dagers levetid.

Jaså Malou, så du er en "hodet under vann-type" ;)

Jeg er trett i dag. Har sovet urolig. Drømt merkelige drømmer. Likte ikke hva jeg tolket ut av den, men ser det kan være sant...

a. spurte om jeg hadde lyst til å komme med på film-marathon neste fredag. Hun og søsteren skal, og jeg kunne bli med om jeg ville. Selvfølgelig vil jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror heldigvis at det er overstått med lus for denne gang, Piglet. Må fortsatt behandle og tjekke, men har ikke funnet noen de siste ganger.

Jeg holder på å male! Lurer på hva jeg har satt i gang, for det er (som alltid) mer arbeid enn jeg hadde forestillet meg. Når datteren gjerne ville ha et hvitt værelse (faktisk en rolig, pen, hvit farge), kunne jeg ikke si nei, for jeg har vært ved å "omkomme" av den mørke rosa fargen hun har i dag.

Bortsett fra maling og lusesjekking skjer det ikke mye i mitt liv fortiden. Ikke at det er mer enn nok ;)

Og så har jeg gått og tenkt litt på om jeg kan overraske mannen min med noe i aften. Han har hatt en litt dårlig dag.

Vel, nå er pausen slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok drevet med like mye vasking og frysing dersom T@ssen hadde fått lus. Er visst ganske vanlig, men jeg synes også det er ekkelt...

Håper frøkna blir fornøyd med det nye rommet sitt. Jeg burde vel snart gå over T@ssen sitt rom igjen. Han har en litt vel mørk blåfarge synes jeg. Får være slik en stund til, men det skal bli lysere en gang. Er ikke så glad i mørke farger på veggene. :icon_smile:

Håper du koser deg med mannen. :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @lfa, koselig du titter innom :)

Bare tanken på å ha små blodsugende insekter i håret er nok til at jeg får grøssninger. Samtidig har jeg jo måttet bevare både ro og fatning, for å ikke gjøre situasjonen verre enn den er.

Du er heldig som har en sønn @lfa, for det er "jentehår" lusene går etter. (De liker ikke kort hår).

Datteren blir kjempe fornøyd med rommet, som snart er halvferdig.

Malingen må være kjempe sterk, for selv om jeg har konstant utlufting har jeg likevel fått hodepine. Skal være flinkere med matpauser og andre pauser i dag.

Dette her maleprosjektet har i alle fall gitt meg blod på tann, og tenker på hvilket værelse jeg skal i gang med neste gang ;)

Fredag skal jeg som nevnt på Film-Marathon hele natten. Lurer litt på hvordan det blir. Gleder meg på en måte, men er litt spent også. Sier til meg selv at a. spurte om jeg ville med, fordi hun ønsker det, ikke fordi hun følte seg forpliktet...

(Jeg må være PM igjen, da dukker alle sånne dumme tanker opp... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...