Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Man skal virkelig være en effektiv dagbok-skriver om man ikke skal ned å lete på side 2 etter dagboken! :skjerpe-seg-smily:

Hva skal jeg skrive om først? Paris, jobben eller Romeo and Juliet?? :klø:

Jobben.

I går ble jeg klokere. Etter å ha svart på emailen om undervisningen, fikk jeg beskjed om å ta med skattekort og bankopplysninger. :)

Nå lurer jeg på om vi skal tørr-trene med en plastik-baby, men det kan jeg liksom ikke spørre om :sjarmor:

Tviler på at de har en fødsel parat kl. 16 den 19.januar! :ler:

Men jeg må jo se en navlestreng, for å vite hvilken vene jeg skal stikke i.

Paris.

Paris!!!

Fly og hotell er bestilt, og vi skal bo i nærheten av Disneyland.

Disneyland er selve hovedattraktionen, men vi skal se byen også. Dessuten vil jeg shoppe!! :sjarmor:

Jeg og mannen min satt og kikket på internettsider i går, og plutselig hadde vi printet ut både flybilletter og hotellbilletter! Etterpå sa jeg til mannen min at det beste hadde nok vært om en av oss ikke var så spontane, for noen ganger får vi handlet først og tenkt etterpå :ler:

Vi har aldri vært i Paris før, men har snakket om det mange ganger. Egentlig hadde vi snakket om å kjøre, men det beste er absolutt å fly.

Ulempen er kanskje at Sterling flyr til en flyplass utenfor Paris, så det er ganske langt til hotellet. Men så får vi bare sett og opplevd ennå mer! :)

:hoppe:

Romeo and Juliet.

Romeo and Juliet, på Det Kgl. Teater, København.

Jeg bestilte billetter til denne forestilling uten riktig å planlegge, for det var kun få billetter igjen. Dessuten var det lørdag, hvilket burde være perfekt.

Men - det er lørdag i skolenes vinterferie, og alle potensielle kandidater til barnepasning er opptatt :tristbla:

Hva i all verden gjør jeg?

Billettene kan ikke refunderes.

Kan ikke bestille en ekstra billett til datteren, for det er ikke fler. Dessuten er det nummererte sitteplasser.

Lurte litt på å sette dem til auktion hos QXL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paris høres deilig ut. Vi har også planer om en storbyweekend i løpet av våren, men foreløpig er det uvisst hvor vi ender. Jeg har tenkt på Roma, Barcelona, Skottland, kanskje Paris. Bør vel kanskje begynne å kikke etter gode tilbud snart, selv om jeg ikke har planer om å reise før i mars/april.

Tviler på at de har en fødsel parat kl. 16 den 19.januar! 

Kanskje det er noen som har bestilt keisersnitt? ;)

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med impulsiv Paris-tur. Kjæresten og jeg skal (sansynligvis) til London i slutten av januar.

Piglet

PS Så irriterende med billettene. Kan hun ikke overnatte hos en venninde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris høres deilig ut. Vi har også planer om en storbyweekend i løpet av våren, men foreløpig er det uvisst hvor vi ender. Jeg har tenkt på Roma, Barcelona, Skottland, kanskje Paris. Bør vel kanskje begynne å kikke etter gode tilbud snart, selv om jeg ikke har planer om å reise før i mars/april.

Kanskje det er noen som har bestilt keisersnitt? ;)

Tror ikke det skader å lete etter reiser allerede nå. Det er godt å ha noe å se frem i mot.

Det er mange flotte byer. Jeg kunne også ha tenkt meg Barcelona... Eller London...

*fortsetter å drømme*

Jeg har bestilt masse bøker fra biblioteket, til og med et språkkurs! :ler:

Ikke at jeg har noen forhåpninger om å lære fransk, i allefall ikke på så kort tid. Men det ville vært fint om jeg kunne lært deres spesielle uttale.

Var forresten inne og sjekket SAS sine flypriser til Bordeaux. 16 284,- for to voksne + 1 barn :overrasket:

Vi bestilte hos Sterling og endte opp med en pris på 2300,- t/r for oss alle. Super billigt!

Keisersnitt? Ja, hehe.

Synes bare hun skrev at undervisningen skulle holdes på kontoret :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med impulsiv Paris-tur. Kjæresten og jeg skal (sansynligvis) til London i slutten av januar.

PS Så irriterende med billettene. Kan hun ikke overnatte hos en venninde?

I slutten av januar, - det er jo ikke lenge til! :)

Jeg ville jo også ha reist til London, gjerne før jul. Men det ble litt mye når vi også skulle til Norge.

Kanskje i løpet av året...? :sjarmor:

Jeg er i reisehumør, og bestemt ikke i :husarbeid: - humør...

(Men jeg må ta meg sammen, jeg som har 9 arbeidsnetter i trekk). Det skal jo gjøres. Får sette på litt høy musikk etterpå, og se om det hjelper ;)

Det var det jeg hadde håpet på, Piglet. At hun kunne overnatte hos en venninne. Men den ene reiser til Tyskland, og den andre til Østerike.

Jeg har ett siste håp, men det er kun bittelite, for den familien pleier å sende barna til besteforeldrene...

*krysser fingre*

Kanskje det også er en mulighet til, men det er ennå mer usikkert... :tenke-så det knaker-smily:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hører det med til Paris-historien, at vi i utgangspunktet satt og tjekket Dell´s aktuelle pc tilbud. Og endte plutselig opp med Disneyland i stedet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hører det med til Paris-historien, at vi i utgangspunktet satt og tjekket Dell´s aktuelle pc tilbud. Og endte plutselig opp med Disneyland i stedet  :sjenert:

:ler:

Vi er også sånn... Finner noe på nettet og H@nnsauen sier jammen bestill, da.

Heldigvis tenker jeg meg om to ganger de aller fleste gangene, og sjekker bankkontoen først. :ler:

Jeg har heller aldri vært i Paris, men skulle gjerne reist dit en gang. Blir sikkert en fin tur. :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også sånn... Finner noe på nettet og H@nnsauen sier jammen bestill, da.

Heldigvis tenker jeg meg om to ganger de aller fleste gangene, og sjekker bankkontoen først.

Du er heldig @lfa, som er mer fornuftig enn meg, selv om jeg prøver så godt jeg kan :ler:

Barn er faktisk ganske utspekulerte, og lærer hurtig å utnytte "den svakeste part".

Datteren synes i allefall det er mye bedre å spørre far enn mor.

Like før jul hadde jeg vist henne (hun er 8 år), QXL... Lite smart, men det var en periode hvor jeg selv var inne og kikket.

Hun søkte på "Bratz", og opp kom et flott skihus, som kostet omkring 450,- (Har aldri sett det til salg i forretningene).

Jeg lo og sa "nei!", selvfølgelig kunne vi ikke by på det.

Den kloke datteren lot det ligge, men da Far kom hjem måtte hun vise ham det. Klikk-klikk-klikk

Og budet var inne!

(Men vi tapte auktionen, - heldigvis ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordnet seg med "Romeo og Juliet" også. Ringte Billettnet, og de hadde utrolig nok en ekstra billett, ved siden av oss! Den sjansen var egentlig ikke tilstede.

Derfor blir det ballett på oss alle tre!

Jeg har ikke de største forhåpninger om en god forestilling, - har aldri vært på ballett før. Men en opplevelse blir det i allefall å sitte oppleve Den gamle scene

I dagen er dagen hvor jeg må gjøre de ting jeg ikke fikk gjordt i går. Det vil med andre ord si at det ikke blir mye tid foran pc´n :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hører det med til Paris-historien, at vi i utgangspunktet satt og tjekket Dell´s aktuelle pc tilbud. Og endte plutselig opp med Disneyland i stedet  :sjenert:

I dagen er dagen hvor jeg må gjøre de ting jeg ikke fikk gjordt i går. Det vil med andre ord si at det ikke blir mye tid foran pc´n  :ler:

Også er du her enda? :ler:

Så bra at det løste seg med ballett-billettene.

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er du her enda? :ler:

Det er KG´s skyld :sur:

Men jeg har :dusje: , vasket klær, skiftet på sengene og holder (halveis) på å vaske badeværelsene *forsøker å overbevise meg selv om at jeg er igang*

Klokken snart 11. Magen sier at det er snoke-i-kjøleskapet-tid :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det ordnet seg med billettene. Håper det blir en bra opplevelse!

Er badet overstått?

Piglet

jada ;)

Tror nok egentlig det blir ganske flott å se en ballett. Noe jeg aldri har prøvd før, i alle fall! :)

Håper turen blir fantastisk.

Og Disneyland er gøy. Var jo i Disneyland i Hong Kong.

Jeg visste ikke at det var Disneyland i Hong Kong, Sukkerert!

Det blir sikkert også fint. Gleder oss masse. Nå har vi også reservert lånebil :sjenert:

Det gjør det både billigere og enklere å komme til/fra flyplassen. Samtidig som mannen min synes det er spennende å kjøre nye steder. Han har imponerende god retningssans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natasja satt ved bordenden. Blikket mitt hvilte ved henne. Hun er pen. Utadvent.

Jeg merket a.´s stillhet og vaktsomhet. Snudde meg smilende mot henne og spurte om vi var klare til å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjordt det (igjen), og venter på å møte konfrontasjonen. Denne gangen skal jeg ikke stivne og lukke all konversasjon ute. Prøver å forbrede meg mentalt.

Utfallet betyr mindre enn at vi får snakket.

Følelsene hiver og sliter. Vakler mellom å fryse og prøve å dempe kvalmen.

Lurer på hvordan hun har det med meg.

Lurer jeg på om hun henter meg til avtalt tid i aften.

Det gikk ellers så godt, og så endevender jeg det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...