Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Glemte å skrive at jeg har søkt et arbeide!! :)

Faldt over en spennende stilling. Man skal oppsamle stamceller fra navlestrengsblod! Jeg satt entusiastisk og leste stillingsoppslaget, mailet med dem og spurte om jeg overhodet kunne kvalifiseres som søker, og fikk sendt avsted søknaden.

Det er første gang jeg har skrevet en søknad uten å lese igjennom den etterpå, og uten å ha lagret den!

En aften på vei til jobb nevnte jeg for a. at jeg hadde funnet denne spennende stillingen. Hun var kritisk. Jeg forsvarte. Tror hun misforstod. Etter 15 minutter med den anspendte stillheten hengende overhodet, begynte jeg å snakke om været. (været snakker man kun om når ingen andre samtaleemner er mulige :ler: )

Stillingen er knyttet til dette firma:

Sjekk bare her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har snakket om å spise og på kino i aften eller i morgen. Men jeg føler det er best å vente til etter nyttår. Vet ikke hva jeg skal si. For jeg har så lyst...

Det var da fryktelig ;)

"skal vi vente med å ut å spise til etter nyttår?", skrev jeg.

"vi trenger ikke det", svarte hun.

Hun fikk meg revet med. Jeg er lett å rive med når jeg har lyst til å la meg rive med ;)

I morgen skal vi ut å spise, og se Harry Potter på kino. (3 timer lang film :overrasket: )

:):):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en spennende stilling! Men er det ikke ganske stor uenighet om det har noe for seg å ta vare på blodet fra navlestrengen ennå? Det er et spennende område uansett. Hvem vet hva man kommer til å kunne i fremtiden...

Så er det vel juleferie for deg. Jeg er i hvertfall ikke grønn av misunnelse! ;)

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Jeg synes også at det høres ut som en spennende og vigtig stilling!

Ellers så reiser jeg jo snart til Norge, så jeg vil bare ønske deg en god jul og god ferie! Håper du får en fin tur til Norge. I Oslo er det max. -3 og min. - 10 grader, så der er det ekte vinter. Gleder meg!

Piglet :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå ellers du ser litt grønn ut, Malou :sjarmor:

Faktisk aner jeg ikke så mye om bruken av stamceller ennå. Det må jeg jo sette meg mer inn i, spesielt om jeg er så heldig å bli kaldt inn til samtale. Nå begynner jeg å bli litt nervøs, for en ting er å sitte å drømme, en annen ting er å stå på fødestuen :ler:

Men - jeg har lest at stamcellene allerede i dag kan brukes til behandling av forskjellige kreftsykdommer...

Er litt doven i dag. Det skyldes nok juleferien! :sjarmor:

Men siden jeg har masse som skal ordnes, er det ikke særlig smart at jeg sitter og planlegger en formiddagslur.

eller... kanskje det er nettop det jeg bør, siden jeg skal ut i aften.

tror jeg lager Lasagne til familien - jeg skal jo spise på restaurant :sjarmor:

Tror forresten jeg begynner å bli litt paranoid. Lurer noen ganger på om det er på tide både med nytt nick og ny dagbok! :klø: :ler:

Men igjen - "skitt pytt" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror forresten jeg begynner å bli litt paranoid. Lurer noen ganger på om det er på tide både med nytt nick og ny dagbok! :klø:  :ler:

Men igjen - "skitt pytt"  ;)

Kjenner følelsen, men så blir man liksom litt knyttet til alt og da :ler::sjenert:

Kos deg med juleferie Miranda :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nemlig riktig, *Meg* ;) Det ville ikke være det samme å møte på KG som en annen enn "Miranda", men en ny dagbok ville nok ikke være så dumt. Kanskje starte det nye året med en frisk? ;)

Jeg har skrevet årets julebrev! Det er jeg ganske så stolt over. Først skulle hånden venne seg til å skrive håndskrift igjen. Det er jo litt anderledes enn å sitte foran tastaturet. Men - min farmor må trolig sitte alene juleaften, og det er tragisk, synes jeg :tristbla:

Det hele har gått på tverke, og hun bor langt unna sine barn, som feirer jul hver for seg. Meningen var at min far og hans kone skulle dra, men nå har fruen blitt syk, og min far "kan" ikke dra alene. (Det ville jeg ha gjordt!).

Derfor har jeg skrevet et langt julebrev til henne, og lagt ved bilder av oldebarnet. Skulle ønske jeg kunne se henne i julen. Selv når vi kommer til Norge vil det være 8 timers kjørsel til henne, så jeg må nok pleie min dårlige samvittighet jeg også :tristbla:

Har forresten kjøpt julegave til mannen min. Han har alltid hatt lyst å se opra eller ballett, så jeg gir ham to billetter til "Romeo og Juliet", som oppføres på Det kgl. Teater i København.

Den andre billetten er selvfølgelig min ;)

Jeg har aldri noensinne sett ballett før, og er spendt på hvordan det blir. Hadde jeg skulle kjøpt til meg selv, ville det nok ha vært teaterbilletter. Det går nemlig mange forestillinger jeg ville ha sett i løpet av vinteren/våren.

Faktisk synes jeg at opplevelser er noe av det beste man kan få. Jeg har liksom nok materielle ting så jeg klarer meg...

Er klokken så mye?? :overrasket:

Får vel heller hoppe i dusjen, og starte dagen! Klokken er snart 13.30 :sjenert:

God Jul til dem som måtte kikke forbi,

tror ikke det blir mer KG før etter jul

:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grønn genser på i dag, kanskje det er gjenskinnet fra den... :ler:

Du har vel forlatt det flate landet du nå, men jeg ønsker deg god jul allikevel, selv om jeg vel kanskje heller skulle skrive at jeg håper du har hatt en god jul i Norge. Nå har jeg uansett gjort begge deler og burde derved være helgardert. :ler:

Juleklemmer fra Malou :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forlater det flate landet først om et par timer, så den med ønske om en god jul er herved mottatt :ler:

Var jo ute og spiste i går aften, og var først hjemme 0.30 Ganske sent når man skal opp med skolebarn kl. 7

Det var en koselig aften, selv om jeg ble litt i tvil om a. kanskje kunne ha tenkt seg å være hjemme, likevel! Hun var litt fraværende i perioder. Kanskje bare rammet av julestress hun også.

Selv var jeg heller ikke helt på topp. Følte magen svulmet (p.g.a. mensen), og følte bare at hverken tøy eller hår satt ordentlig. Ikke at jeg går så mye opp i det akkurat, men allikevel da...! ;)

Nå - på tide å pakke alt jeg har glømt å få ned i kofferten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen! :)

Alltid godt å komme hjem til seg selv. Skulle ønske jeg ikke skulle på jobb i natt, siden jeg reiser fra mann og barn nyttårsaften. Men... overlever det også!

Det var i allefall godt å se familien igjen. Har savnet dem, og det blir nok ikke lenge til neste Norgestur...

Her er det Snø! Mer enn hva jeg opplevde både i Norge og Sverige. Det er nok en halv meter. Naboene hadde måket innkjørselen vår. Masse arbeid, så det var virkelig pent av dem! :)

Sånt et fint Julekort du har laget, @lfa :)

Og takk for romjulshilsenen Sukkerert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Miranda og godt nyttår!

Jeg synes også det er kjempedeilig å være hjemme igjen, selv om det var veldig hyggelig å se venner og familie igjen. Det negative er at jeg skal på jobb igjen i morgen...

Seriøst, har dere fått en halv meter snø? Jeg hørte noe om militære beltevogner på syd-Sjælland, men jeg trodde bare det var danskene som overdrev som vanlig jeg. Vi har vel fått ca 15 cm tenker jeg, kanskje litt mer, men det er jo uansett ganske mye det i forhold til hva vi er vant til å få her. Vi hadde det eventyrlige vinterlandskapet i hagen inntil i natt. Nå er den fylt med rester av naboenes nyttårsfyrverkeri...

Håper du koser deg den første dagen i 2006. :klem:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, jeg trodde også at danskene overdrev da jeg var i Norge. Først da vi kom kjørende i syd Sjælland begynte det å ligne riktig vinter. Etter hvert som vi kom lenger og lenger "sydpå" ble det værre og værre. (Nok bedre og bedre med sett fra datterens øyne).

På en voksen har snøen nådd opp til lårene. Nå er det mildt så det har både synket sammen og smeltet en del...

På grunn av vinden har snøen noen steder blåst sammen, - leste det i Vordingborg var snedriver på 2 meter. Det gir jo noen ekstra problemer når det sner og stormer samtidig som det er så flatt...

Men Malou, det er virkelig mye snø...

Så absolutt Mummitrollet! Det blir et supert år! ;)

Kanskje krever det en målrettet egeninsats?

Det har jeg jo helt glemt å skrive!

Jeg har hørt fra jobben om "stamcelletappingen". Egentlig er jeg litt forvirret, for jeg vet ikke om jeg kan glede meg over å ha fått den.

Det skal være undervisning sist i januar, på et sykehus laaangt herfra. De sender meg vel ikke på undervisning om jeg ikke har fått stillingen?? :klø:

Men kanskje pointen er å undervise meg først og deretter se hvor egnet jeg er??

Kanskje dette er samtalen?? Jeg har ikke vært til samtale heller :klø:

Dessuten aner jeg ikke noe om hverken timelønn eller arbeidstimer.

Jeg synes ting skjer i litt omvendt rekkefølge. (Undervisningen er til og med før søknadsfristen utløper!)

Det virker ikke som om a. er glad på mine vegne :tristbla:

Hver gang jeg har nevnt stillingen for henne, har hun vært skeptisk eller likgyldig. Jeg vet ikke hva det skyldes, om hun er "redd for å miste meg", eller bare synes det er uinteressant :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slappe-av-vær i dag :Gjesp:

I det minste har jeg fått ryddet julen vekk, samt vasket klær. Jeg hadde også planer om å montere en taklampe i stuen (spiralformet med fire spotlight). Jeg hadde ikke tenkt på at jeg også trenger en ekstra ledning, så nå sitter jeg og prøver å overbevise meg selv om at det er best å ordne det i dag.

I forhold til jobben, har jeg nå lest i papirer jeg har mottatt, at timelønnen (dagtid) er 200,- og at man får betaling fra det tidspunkt man kjører hjemmefra. Minste betaling pr. tapping er for tre timer, samt at man får kjøregodtgørelse iht statens takster. Og man jobber freelance, altså ganske fritt.

Snøen smelter og smelter. Deilig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er slappe-av-vær i dag  :Gjesp:

Så er det er derfor jeg ikke får gjort noe særlig på jobb altså. Mysteriet er oppklart! :ler:

Har du funnet ut noe mer om du faktisk har fått jobben eller om du skal på intervju/utdannelse først eller hva det er som skjer? Det er vel ganske essensielt at man er "sikret" et vist antall arbeidstimer i måneden?

Jeg synes egentlig godt snøen kunne ligge litt jeg nå, når den først har kommet allikevel. Ikke fordi jeg liker snø og vinter, men fordi det ikke blir vår ennå allikevel. Men om et par uker så... ;)

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malou, jeg synes det er samme vær som i går, jeg, men det går dessværre ikke å ligge på latsiden hele tiden :Hehe:

Ikke har jeg blitt noe klokere anngående jobben heller. Tviler på de kan garantere et visst timeantal pr. måned, men man får opplyst hvor mange "ventende fødsler" innen for den neste periode. Det er nok et fåtall av de nyfødte som det skal tas stamceller fra, for det koster fortsatt en formue for foreldrene.

Men - siden dette kun er en bi-jobb, er jeg ikke interessert i at det blir jobb alle fridagene mine.

Uansett, nå har jeg gått så langt, så nå blir jeg nødt til å finne ut av hva det dreier seg om, i praksis. Og om jeg kan få det til, uten at det går utover datteren.

Altså blir jeg nødt til å stikke i noen navlestrenger for å se om det lever opp til forventningene :ler:

(om de altså gir meg en stilling :forvirra: )

Så jeg blir i allefall nødt til å besvare mailen og si at jeg kommer til undervisningen. Jeg har trukket det ut for lenge nå.

...

Jeg har masse små-ting å gjøre i dag. Små ting som plutselig virker stressende. Spesielt gruer jeg meg for å gå inn på legekontoret for å levere noe min mann har kjøpt til legen (noe han ville ha fra Norge).

Lurer bittelitt på om jeg skal ringe a. og høre om hun gir en kopp te, etter jeg er ferdig med prosjekt by-tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig med den jobben... Men du kan jo dra på kurset og høre litt mer, og så bestemme deg.

Kjenner følelsen med at man har masse små ting som skal gjøres, og som bare virker helt uoverskuelig. Er nå offesielt arbeidsledig, og for og opprettholde en hvis rutine, har jeg både en fast plan for dagens aktiviteter, samt en liste over ting som skal gjøres. Så kan jeg krysse av etterhvert.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn avkrysningsliste pleier jeg å lage meg, jeg også, Piglet. Det er så deilig etterhvert som oppgavene minker.

Kjedelig at det ikke har dukket opp en jobb til deg ennå, men den kommer! :klem:

Jeg tror jeg kommer til å beslutte meg etter undervisningen, ja...

Nå er jeg igang med å lage en kinesisk middag. Har aldri forsøkt den retten før, men nå har jeg behov for å eksprementere litt, samtidig som det skal være langt fra jule-lignende. Det høres ganske godt ut; marinert oksekjøtt, bacon og reker, blandet i kokt ris... (Er litt spent på det der med rekene).

Ellers så har jeg både fått avrimet fryseboksen (endelig!!), vært i lampebutikken, i "klokke-butikken", snakket med legen, handlet, - og ikke minst spist medbragt lunsj hos a. Sistnevnte veldig :):):)

Mindre koselig var det kanskje da hesten hennes brukte ryggen min som lommetørkle :Hehe:

Jeg snakket med henne om stillingen i Activition Life. Hun må ha lest, for plutselig visste hun nesten mer enn meg. Hun var ikke avvisende heller, selv om hun stiller spørsmål til om det er bryet verdt for tre timers arbeid. Et spørsmål jeg også har stilt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...