Miranda Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #1081 Del Skrevet 7. desember 2005 Utrolig nok fikk jeg gjordt mye i går, så mye at jeg nesten har fri frem til datteren kommer hjem fra skolen (!) Lå masse våken i natt. Sovnet sent, og da vekkeklokken ringte kl 7, kunne jeg ikke forstå det allerede var morgen! Har nettop vært inne på "Læger uden grænser", og sett på kriteriene for å komme ut i felten *drømme* Et kurs i tropemedisin og et spanskkurs ville gjordt susen! Jeg kunne godt se meg selv planlegge og gjennomføre vaksinasjonsprogram, eller jobbe med forebyggelse av Hiv/Aids. Eller kanskje ha ansvar for driften av et apotek... Man jobber nesten gratis. Får mellom 5000-8000 til å dekke faste utgifter hjemme. Bortsett fra litt lommepenger, er that´s it. Hadde jeg ikke hatt barn, eller hun var større, ville det ha vært mer realistisk. Dersom jeg hadde bodd i København tror jeg at jeg ville ha meldt meg som frivillig til å hjelpe her i Danmark FLUGS... Det var visst dagens tankespring... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #1082 Del Skrevet 7. desember 2005 Det er en grunn til at jeg ikke har lest stillingsannonser. Jeg ville unngå dilemmaet om jeg fant noe jeg kunne tenke meg. (Hadde så dårlig erfaring sist...) Nå har jeg funnet noe som kan være interessant. Ikke super-spennende, men nærmere hvor jeg bor, og med en arbeidstid som ville gjordt det mulig å nå hjem innen datteren skal på skolen. Sannsynligvis ville arbeidet være "lettere" enn det jeg har i dag, for det er på et pleiehjem for blinde. Men - jeg ønsker nok noe mer varierende og uforutsigelig. (som det jeg har...) Likevel har jeg ikke kunne slippe stillingen helt fra tankene, og vurderer å ringe å snakke med lederen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 7. desember 2005 #1083 Del Skrevet 7. desember 2005 Er jo ikke noe i veien med å forhøre seg litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 8. desember 2005 Forfatter #1084 Del Skrevet 8. desember 2005 Det har du rett i *Meg*... På soverommet har jeg en tortur-edderkopp! Det lykkedes meg å sovne, langt om lenge. Tror edderkoppen så jeg var langt inne i drømmeland, da den tenkte: "Nå skal jeg krabbe litt i Mirandas hår for å vekke henne!" Det var en søt drøm, og hvor jeg hadde besøk av min barndomsvenninne og ei av KG jentene! Jeg lå helt stille. Var for trøtt til å bevege kroppen. Prøvde å innbille meg at det ikke var noen edderkopp. Edderkoppen må ha syntes det var spennede, for den satt farten opp, slik at jeg ikke skulle være i tvil! Armene mine veivet rudt, jeg ristet hodeputen. Kunne ikke finne den. Adrenalinet suste i blodet, og trøttheten var vekk. Igjen. Resten av natten sov jeg som hundene; med det ene øyet åpent! Kjedelig at det er i dag jeg skal gå å være halvtrøtt. Jeg må handle, og lage maten ferdig som vi skal ha til den felles buffeen i aften. Og der skal jeg sitte å være sosial, samtidig som jeg skal være med til oppryddingen etterpå. Vel, vel... Det går nok alt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 8. desember 2005 #1085 Del Skrevet 8. desember 2005 Dumme edderkopp. Jeg hadde det paa samme maate da jeg kjente noe som kilte paa foten mens jeg satt foran dataen. "Hva var det?" tenkte jeg. "Sikker ikke noe" Etter et par sekunder kikket jeg ned og saa en svaer, svart kakkerlakk ved siden av foten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 8. desember 2005 #1086 Del Skrevet 8. desember 2005 Slemme edderkopp! Da jeg var og besøkte kjæresten i New Orleans, var det masse kakkerlakker, og spesielt når det regnet kom de inn. Så en kveld med masse regn, hadde vi gått rundt i leiligheten og utryddet alle kakkerlakkerne, trodde vi. Men så, da vi hadde lagt oss, så vi opp i taket og der satt det verdens største kakkerlak. Kjæresten ble en smule hysterisk (han er mye mere redd for sånne kryp enn meg), så vi måtte stå opp og sprøyte masse gift på den, før vi kunne sove. Glad vi ikke har sånne her i Skandinavia. Ha en fin dag! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #1087 Del Skrevet 9. desember 2005 Kakkerlakker Det er verdens mest ekle kryp. Da vi var på ferie i vår, møtte jeg en i dusjen. Jeg var ved å løpe inn i stuen, naken, men klarte å styre mitt hysteri (forstår din kjæreste ganske utmerket, Piglet ) Jeg tror jeg ville hatt et øye på gulvet fremover, Sukkerert! I dag skal jeg klippe meg og farve håret. Tror jeg vil ha det underste hår mørkt, og lysere ytterst. Vi får se hva den konservative frisør har av forslag. Dessuten skal mannen min og jeg på julefrokost i aften! Gleder meg Har overhodet ikke hørt fra a. siden god-natt-sms´en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 9. desember 2005 #1088 Del Skrevet 9. desember 2005 Julfrokost på kvelden? Håper du får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 9. desember 2005 #1089 Del Skrevet 9. desember 2005 Julefrokost er dansk for julebord. Håper du får en fin kveld. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 10. desember 2005 #1090 Del Skrevet 10. desember 2005 Edderkopper og kakerlakker... :hår: Føler meg bestandig som verdens tapreste kvinne når jeg greier og kverke en edderkopp alene... Har skikkelig fobi... Håper du har kost deg i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #1091 Del Skrevet 12. desember 2005 Takk, takk alle sammen Julebordet (julefrokosten), gikk ganske utmerket. Det var kjempe koselig. Kjempe god mat, og alt for masse drikke på bordene... Da vi skulle "videre", gikk jeg arm i arm med en mannlig kollega av min mann, og vi hadde en kjempe snakk. Han er nemlig gift med en annen mann. Det var i alle fall kjempe interessant. Håper ikke jeg dummet meg ut alt for mye... Jeg hadde en mindre dårlig dag lørdag, og kunne nesten ikke overleve å skulle i 40-års dag til naboen om aftenen! Spise måtte jeg, og ned gled det. Om enn stille og forsiktig I går søndag var jeg totalt utmattet, men det var det bare å ignorere, for det var tid for en ny arbeidsuke Orket ikke en gang chatte mer enn to ord med a. søndag formiddag, og det sier noe. Når det gjelder henne, tror jeg følelsene mine er mer vennskaplige og kollegiale nå. Det er deilig, og jeg nyter det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. desember 2005 #1092 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg vet nesten ikke om noe værre enn å skulle noe dagen etter en fest. Riktignok er formen heldigvis ikke alltid like dårlig, men jeg liker best å være på den sikre siden. Jeg skal på julefrokost hos noen venner på lørdag. Håper i det lengste at formen ikke er så aller værst på søndag, men det vet man jo aldri selv om man selvfølgelig styrer dette selv. Noen ganger blir man jo litt revet med, hvis man kan si det sånn... Hvis du har jobbeuke nå, betyr det vel at du har to ukers juleferie? Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 13. desember 2005 #1093 Del Skrevet 13. desember 2005 Miranda, jeg lurer på noe. Snakker du dansk i det daglige? Du og A, hvor lenge har dere flørtet? Håper du har det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 14. desember 2005 #1094 Del Skrevet 14. desember 2005 Håper du har en fin jobbeuke! Jeg er så priviligert at jeg sjeldent plages av tømmermenn. Ihvertfall ikke på den måten som dere beskriver. Er litt trøtt og sliten, men veldig sjeldent kvalm eller vondt i hode. Kanskje det kommer med tiden? Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 15. desember 2005 Forfatter #1095 Del Skrevet 15. desember 2005 Noen ganger blir man jo litt revet med, hvis man kan si det sånn... Hvis du har jobbeuke nå, betyr det vel at du har to ukers juleferie? Malou ← Revet med, ja, det var nettop det som skjedde... Jeg hadde bestemt meg for å kanskje ta "et par øl", men det var rett og slett et så godt selskap, at jeg kikket på de andre å sa: "skitt, pytt" Nå er jeg totalt avholden for en stund. Det kan godt være det kommer med alderen, Piglet, for jeg ble sjelden og aldri dårlig i gamle dager Du har regnet riktig, Malou Snart har jeg juleferie! Hei Bustetroll Både nei og ja... jeg snakker vel en blanding. På jobb må jeg anstrenge meg litt for å få det til å høres litt dansk ut. Snakker faktisk fryktelig dårlig dansk til å ha bodd her i 10 år. Skriftelig går det litt bedre. Du stilte meg ett litt vanskelig spørsmål, egentlig... Jeg vet ikke når flørtingen egentlig startet. Kanskje har det alltid vært der. I mer eller mindra grad :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 16. desember 2005 #1096 Del Skrevet 16. desember 2005 og god helg til deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 16. desember 2005 #1097 Del Skrevet 16. desember 2005 Lykke til med innspurten av jobbeuken. Kan tenke meg at du gleder deg til juleferie. Her har det akkurat snødd litt... Hyggelig! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #1098 Del Skrevet 19. desember 2005 Ja, plutselig ble det vinter i Danmark igjen. Hos oss var det hvitt et par dager. Utrolig å kjøre hjem fra jobb, og møte vinteren når man kjører lenger "sydpå" Flere ganger denne har jeg hatt så mye jeg ville skrive. Men ikke tid. Har brukt a. til å diskutere med. Hun er trygg. Forteller ikke videre. Helt sikkert. Lørdag skulle vi på shopping, etter arbeidstiden. Vi var først. Kom før køene begynte. Spiste den lekreste "løvebrunch" fra Kong Kaffe Var som to barn da vi gikk inn i Ikea Vi har snakket om å spise og på kino i aften eller i morgen. Men jeg føler det er best å vente til etter nyttår. Vet ikke hva jeg skal si. For jeg har så lyst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 19. desember 2005 #1099 Del Skrevet 19. desember 2005 Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #1100 Del Skrevet 19. desember 2005 Takk Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå