Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Hei Miranda  :vinke:

Hei Mummitrollet! :klem:

Så koselig at du kom forbi :)

Når det gjelder det vi snakket om, er det ingen som er mer håpløs enn meg :ler:

Utvikling er et fremmedord :sjenert:

Jeg håper du vil komme ofte forbi, Mummitrollet :kose:

...

Sjefen ringte nettop. For å berolige meg og fortelle siste nytt i. Hva hun har gjordt, hvem hun har snakket med, og hva planen er.

Det høres lovende ut. Jeg skal bare holde ut et halvt år :forvirret:

Etter den tid blir det ansatt, som jeg ba om, en ansvarshavende assistent.

Om det ikke er penger nå, hvor får de så penger fra om et halvt år...??

Jeg er en smule kritisk. Får vente å se. Jeg har i alle fall ikke tenkt å la jobben slite meg helt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettop vært på loftet og hentet løpeskoene.

Miranda vil løpe en tur i skogen *stolt*

Og når jeg kommer hjem, vil jeg ta en lang dusj, lage meg en stor kopp Cappuccino, deretter sette meg foran pc´n og leke med hjemmeside-oppbyggingen.

Det er fredag.

Og jeg synes (endelig) jeg har det godt!

Var forresten hos legen i går. Jeg var litt bekymret over varmefølelsen i det ene benet, som jeg hadde to ganger innen for et halvt døgn. Han mente det var stressrelatert, men sa at om det kom igjen ville han sende meg til en neurolog. Blodtrykk og puls var fortsatt litt for høyt...

Så derfor; trening here I come :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin joggetur, og en fin dag, og en en fin helg! :ler:

Det er viktig og få trent litt, ikke mindst når man er stresset. Man får på en eller anden måte litt mere overskudd.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Er her jeg ;)

Å, det høres ut som du får en deilig fredag :)

Så flink du er da, ut og løpe og greier. Må komme i gang igjen med trening selv, har liksom vært litt lite system på tingene i det siste...

Skal kose meg i dag. Rydde litt og deretter ut og titte litt i butikker. Det er som terapi for meg, særlig hvis jeg finner noe fint... :ler:

Og i kveld blir det noen glass vin med jentene, Mummibarnet skal være hos mormor i natt, til begges store glede. Tror jammen jeg også får en fin fredag :)

Ønsker deg en strålende helg :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk, Piglet og Mummitrollet :klem:

Det var en deilig løpetur. I starten var det kjølig i luften, litt for kjølig til mine bare legger. Tåken lå lett over tretoppene, og det duftet friskt av skog.

Perfekt.

Med kondisjonen står det nesten værre til enn hva jeg fryktet :ler:

Det ble derfor en blanding av løp og hurtig gange. Men jeg var svett da jeg kom hjem, og etter 20 situps og utstekkninger var det deilig å komme en tur i dusjen.

Merker jeg har godt av det, både fysisk og psykisk. Du har nok rett i at det gir overskudd, Piglet.

Håper jeg kan løpe to ganger i uken, og aerobic en gang pr uke. Det ville nok gjordt underverker ;)

Mummitrollet, du trener fortsatt spinning, gjør du ikke? Det er det hardeste jeg har prøvet!

Og Piglet, du trener masse du også! Selv i din travle hverdag med oppgaven, trener du :)

Om to dager starter en ny arbeidsuke. Underlig nok gleder jeg meg. Jeg har jo stort sett vært glad for jobben min.

Men likevel har jeg en litt dårlig følelse i magen. Kanskje det skyldes usikkerheten jeg har for fremtiden. Og den ambivalens jeg har i forhold til å like jobben, og se at jeg ikke klarer den i lengden...

Jeg krysser fingrene og håper på det beste...!

God helg til dem som måtte kikke innom :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søndag, ny arbeidsuke starter, og jeg står i "verdens største dilemma" :sur:

Min kollega har vært syk, og jeg vet ikke om hun er friskmeldt. Siden vi kjører sammen må jeg vite om hun skal på arbeid - eller ikke.

Men:

Hun har vært syk, derfor bør hun gi meg beskjed om hun er frisk igjen.

Et tydlig eksempel på venninne/kollega problematikken :ler:

Hadde hun vært mest venninne ville jeg ikke hatt betenkligheter med å spørre. Men som kollega gjelder andre normer.

Og som situasjonen er i øyeblikket, er hun helt klart mest kollega :roll:

(Men jeg er på nippet til å ringe og spørre, allikevel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei og hopp :vinke:

Håper det ordnet seg med transport-situasjonen :)

har du hatt ei fin helg? Joda jeg trener fremdeles spinning, men var slapp i sommer, så oppstarten i høst har vært knalltøff :ler:

I dag er det mandag, og jeg synes at mandager er :tunge1::tunge1: , vet ikke hvorfor.

Uansett, ønsker deg en flott dag, og her er en mandags- :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen, Mummitrollet. Her er en til deg :klem:

Jeg har hatt en kjempe fin helg. Virkelig kvalitetstid sammen med familien :)

Lørdag var vi på barnekonsert i København. 17 000 tilskuere, likevel stod vi nesten helt fremme ved senen! Det var en samling av alle "kjendisene", og faktisk var det en god konsert for foreldrene også :)

Etter konserten var vi på restaurant, og avsluttet det hele med en vandretur i Københavns gater :hjerter_rundt:

(Det er virkelig flott om natten)

Kanskje er det fordi at det er mandag, at jeg er så ukonsentrert??

Da jeg var og handlet, vet jeg ikke hva jeg har gjordt med mynten til innkjøpsvognen. Sannsynligvis har jeg bare satt vognen på plass, og latt mynten bli... Er litt ør :roll:

Kjøringen ordnet seg ;)

Jeg klarte (heldigvis) ikke la det stå til. Min kollega trodde jeg hadde ferie denne uken (ja, jeg hadde visst snakket om å holde ferie i høstferien...).

Hun hadde ikke trodd jeg skulle på arbeide.

I bilen sa jeg at jeg ikke visste om jeg kunne tillate meg å spørre om hun kom på arbeidet, for "er man syk så er man syk". Hun syntes selvfølgelig ikke det var noe problem i det hele tatt :forvirret:

Hun var så stille og rolig. Og positiv. Kikket på meg med sitt varme, lattermilde blikk.

Jeg er fortsatt litt preget av innvendig stress, merker jeg. Hadde vanskelig for å komme ned i "avslapnings-modus".

Hun er god å ha.

På et tidspunkt snakket vi om grenser. Jeg lyttet interessert. Og nikket bekreftende når hun konstanterte at en selv har et ansvar dersom noen overskrider ens grenser.

Og i mitt rotete sinn forsøker jeg å finne en sammenheng :sjenert:

Hun syntes vi en lørdag skulle spise frokost på vei hjem fra arbeid. Der hvor vi før i tiden pleide å møtes for å spise lunsj, i friuken... Den gang vi begge bodde i København.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda.

Innom og hilser på da vet du ;)

Innrømmer at jeg har fulgt med deg hele tiden. Har gjemt meg bort litt bare. Har ikke så mye tid lenger...

Men det er godt å gi seg til kjenne igjen :sjenert:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å "se" deg igjen, *Meg*! :klem:

Håper du har fint, og du må gjerne skrive masse, masse :)

Hvordan har du det? Med allting?

Kun to netter igjen av arbeidsuken. Det blir deilig å ha fri snart. Selv om det var nærmest ekstremt travelt i natt, har denne uken vært 180 grader fra sist uke...

Har ikke hatt tid til dagboksrunder... ennå... men har snart fri :)

God helg til alle som kommer innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke allverden, og ikke kan jeg sitte å repetere meg selv hele tiden heller, så det er nok derfor det har vært smått med oppdateringer :ler:

Jeg har fri, har som vanlig ikke fått gjordt det helt store, men i dag er det skjerpe-seg-dag. Faktisk har jeg masse energi, så jeg må prøve å ikke sitte for godt i pc-stolen ;)

Arbeidsuken gikk overraskende fint. Hun vek ikke fra min side. Jeg falt til ro. (Hvilket i seg selv burde være urovekkende, men det har jeg ikke til sinne å gruble mer over)...

Høsten viser seg, men i følge meterologene er det varme på vei sørfra. På fredag kan det bli opp til 17 grader :overrasket:

Ellers er jeg (vi) ved å planlegge julen. Om det kan la seg gjøre å dra til Norge, f. eks. Det har jeg virkelig lyst til, for jeg merker hjemlengselen nå.

(Og når jeg er i Norge lengter jeg til mitt hjem her).

Før jeg går i gang med dagens :husarbeid: tar jeg meg en liten dagbokrunde. Det er mye koseligere! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir Norges-tur på dere i julen! Julen er nå best med snø og kulde, synes jeg, og det er man jo ikke sikret her i DK.

Ha en fin helg, når du kommer så langt!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann @lfa og Piglet ;)

Det har vært mange dager uten KG... Ikke at jeg ikke har vært ved computeren, men har jeg sittet her, har jeg koblet av med å lage litt på hjemmesiden. Den har fått fornyet interesse, og jeg lærer hele tiden noe nytt.

Friuken var over før den fikk startet. Hva fikk jeg egentlig gjordt? :klø:

Det går i grunn greit på arbeid. Likevel føler jeg meg sliten, selv om det kun har gått to netter.

Lurer på hvorfor det skal være så vanskelig å ta opp enkelte ting. Det er vanskelig å ta opp saker som kan ramme selvfølelsen... For det er vel det det gjør, om jeg snakker med henne, og får en negativ respons.

Men - det er vel ikke det værste her i livet. Klart jeg ville overleve! :roll:

Jeg føler meg bare så klar til å få det overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kan godt forestille meg friuken bare flyr av sted, sånn som en helg. Man har så mange ting man har lyst til å gjøre, noen ting man må gjøre etc og plutselig er det mandag igjen. *snakker av erfaring*

Vi prøver på å feire jul annenhvert år i Norge og DK, så i år går turen til Norge igjen. Jeg nekter nemlig ikke å SKULLE til Norge hver eneste jul. Da er jeg redd for at det fort kan føles som plikt istedet for hygge. Men jeg får se hvordan det går ettersom mamma og pappa blir eldre..

Fortsatt god tirsdag!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ikke si det mandag.

Hun hadde fått avslag på ønsket om sine feriedager. Jeg brukte tiden på å forsøke å roe henne ned, men til sist den morgenen var jeg bare trist. Oppgaven lot seg ikke løse.

Tirsdag burde jeg ha sakt det.

Stemningen var god. Hun var mild, varm. Øm. Vartet meg opp. Jeg kikket på henne over skulderen og takket for servicen. Hun svarte med et blink i øyet at det alltid var god service der i huset.

Lette streifende berøringer.

Jeg følte hun holdt av meg.

Resten av uken gikk med store svigninger. Om enn ikke med så høye bølgetopper og -daler som mandag og tirsdag.

Dessverre har det sluttet av i en bølgedal.

Og det er nok mest min feil.

Tenker på å spørre om hun skal gå med hundene sine en dag. Onsdag? Kanskje vil hun ha meg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 min. etter siste innlegg skrev vi sammen. Gav hverandre en "klem" og fikk det hele til å falle på plass... :)

Merker jeg generelt stresser mye. Har vanskelig for å slappe av, selv når jeg ikke har grunn til å skynde meg. Derfor:

I dag skal jeg både være effektiv, men også gjøre noe jeg slapper av med.

Dagens fastlagte skjema:

1) Det kommer en VVS-mann etter kl. 13,

2) Foreldremøte kl. 17.30

3) "Trivselsgruppe"-møte umiddelbart etter. (Egentlig bare et annet ord for foreldreråd)

(Det blir derfor ikke noe Aerobic i aften, det må jeg jo så finne en erstatning for ;) )

En "må gjøre ting" er også å skifte på de to marsvinbur, samt kaninburet.

Ellers vil jeg starte dagen med å sette på en klesvask, putte en film i DVD-spilleren, og bruke 1 1/2 time på å sette meg i sofaen med film, frokost og dynen!

Dette skal nok bli en fin tirsdag :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt under det værste regneværet i går aften, banket det på døren. Utenfor stod en mann jeg ikke dro kjensel på. Han var hvit i ansiktet, og hadde store runde øjne og skjelvende, men rolig stemme.

"Det har vært en bilulykke", sier han. Og spør om ikke jeg er sykepleier.

"Jo", svarer jeg. Jeg spør om det er ringet etter ambulanse.

Jeg griper mine gummistøvler og jakken, og løper med ham ut i mørket. Gjennom en hage, og kommer ut på hovedveien.

Mannen i bilen lukter alkohol. Han har glasskår i ansiktet, har knust forruten med hodet. Han forteller meg hva han heter. Ser han er både blodig og blek der han sitter. Han puster fint. Jeg må ikke ta ham ut av bilen. Prøver å holde ham våken ved å snakke med ham. Han snakker sløret. Kanskje en kombinasjon av å ha slått hodet, samt alkoholen.

Ambulanse folkene skal ha ham ut av bilen, og ned på båren. De er trenet til sånt, derfor ble jeg lettere lamslått da de mister mannen ned av båren!!

Da han endelig ligger inne i ambulansen, kommer en dame løpende og springer rett inn. Hun får ikke se annet enn en skjeggete hake. Får ikke se om det er mannen hennes. Hun får ikke være der.

Hun er hysterisk, og sier det er deres bil.

Politimannen hever stemmen, og sier navnet den skadede mannen har oppgitt. Han er vred fordi det er tredje gangen han har sakt det til damen.

Jeg og de andre er drypp våte.

Det har samlet seg mange inne på fortovet. Selv om min oppgave er over, blir jeg stående midt i ulykkesstedet.

Snakker med sykepleieren fra legeambulansen, om at jeg mener det er dyr i hjemmet. Det var hundemat i bilen. (Så den event. kan komme på pensjonat om han blir værende på sykehuset).

Det var da i allefall en mandagskveld med action!

Og etterpå var jeg litt stolt over at jeg ble hentet, for min nærmeste nabo er også sykepleier, og hun har bodd her lengre enn meg ;)

Endret av Miranda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...