Miranda Skrevet 29. september 2005 Forfatter #1001 Del Skrevet 29. september 2005 Ja ja, jeg skal snart være effektiv. Jeg lader opp Jeg kom til å tenke på en mulig, fremtidig, stilling. Som sykepleier på et legekontor! Fordeler: Fri alle helger, alle helligdager. Ingen jobb jul eller nyttår! Ingen vanskelige pårørende eller klienter Ikke tungt fysisk arbeide. Kort arbeidsvei. Ulemper: Dårligere lønn, ingen tillegg. Dagvaker! Datteren måtte starte i SFO da arbeidstiden er lenger enn skoledagen. Avføringsprøver! Hva har jeg? Fordeler: Har fri to uker om måneden. God lønn. Vanskelig å få tilsvarende andre steder. God kollega! Ingen morgenvakter! Ulemper: Lang arbeidsvei. Jobbing hver 2. helg. Endret arbeidssituasjon. Vanskelige situasjoner (av og til, men det er også utfordrende...) :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 29. september 2005 Forfatter #1002 Del Skrevet 29. september 2005 Et lite regnestykke: Jeg fant 12 par bukser hos datteren. Dersom alle buksene skal brukes, krever det at hun bruker hver og en av dem to ganger pr. måned. Det vil med andre ord si at hun får brukt hver bukse ca 20 ganger før den er for liten. Jeg bruker i allefall mine favoritt bukser mer enn 20 ganger Nå er det ryddet i skapet hennes. Alt ligger systematisk og pent. Det holder i alle fall til i morgen tidlig Kritisk har jeg "kastet" bukser, topper, tynne gensere, tykke gensere, t-shirts, sommerkjoler, penkjoler, festbukser... Jeg kjører ned til Frelsesarmeen med det meste. Noe av det man kan se er brukt har derimot havnet i søppelbøtten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 29. september 2005 Forfatter #1003 Del Skrevet 29. september 2005 Nå har jeg ryddet i mitt klesskap også. Med kritisk hånd. Kanskje for kritisk, for det ble tre store poser. Visste ikke jeg hadde så mye jeg ikke bruker. Nå har jeg i det minste god plass igjen, til å fornye litt utover høsten og vinteren Og det er vel ikke å forakte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 29. september 2005 #1004 Del Skrevet 29. september 2005 Jeg kan se at du er effektiv i dag ja!! Jeg som vel kan ha vært skyldig i denne rydde-i-klesskapet-manien har ikke en gang fått ryddet i høst- og vintergenserne mine ennå.. Men man skal jo ikke se bort fra at jeg plutselig får ånden over meg. Kanskje på søndag, selv om jeg har planlagt "hviledag." :klø: Så ekkelt med ulykken til mannen din. Jeg tør nesten ikke forestille meg hvordan det føles en gang, selv om alt gikk bra med han. Fortsatt god effektiv-torsdag! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 29. september 2005 Forfatter #1005 Del Skrevet 29. september 2005 Hva er det for noe Malou, du får alle oss andre til å rydde, og så kommer du ikke igang selv?? Men jeg får takke for inspirasjonen. Et tiltrengt skubb bak Nå har jeg ikke lyst til å være effektiv mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 29. september 2005 Forfatter #1006 Del Skrevet 29. september 2005 Det er en evighet siden jeg har snakket med a. sist. Hun tok kontakt, ville sludre. MSN er av og til godt. Men av og til ikke. Det var fint å snakke med henne, men det var ikke noen god samtale. Hun er fortsatt syk, hvilket utløste en stor selvmedlidenhet hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 30. september 2005 Forfatter #1007 Del Skrevet 30. september 2005 Klokken har nok vært omkring 04.30 da jeg merket at mannen min strøk meg over armen. Jevne bevegelser, stille og rolig. Han var bekymret, for jeg pustet som jeg løp marathon. Da jeg våknet igjen kl. 07.00 var jeg drivvåt av svette. Håper dagen blir bedre enn natten har vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 30. september 2005 #1008 Del Skrevet 30. september 2005 God helg til deg også Miranda, og god teatertur! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 30. september 2005 Forfatter #1009 Del Skrevet 30. september 2005 Takker Malou ... Jeg forsøkte å ringe a. for å beklage min dårlige oppførsel. Hun tok ikke telefonen, så jeg sendte en kort sms. Timene gikk og hun svarte ikke. Før nå. Svaret gir meg tårer i øynene, men også mer å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 3. oktober 2005 #1010 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hemmelighetsfull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 3. oktober 2005 #1011 Del Skrevet 3. oktober 2005 God arbeidsuke! :-D Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. oktober 2005 #1012 Del Skrevet 7. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter #1013 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Av og til kan man godt være litt hemmlighetsfull, Sukkerert Vi hadde en lang telefonsamtale for noen dager siden. Fint å snakke med henne. Heldigvis er arbeidsuken nå endelig snart overstått Malou. Det har vært en fryktelig uke, arbeidsmessig. Den har nesten slitt meg ut, og de siste nettene skal bare overleves... Sånne uker lurer på hvor lenge jeg kan fortsette i denne jobben. Takk for klemmen, Brunhilde. Fint å se du er tilbake I morgen skal vi på "søndagskaffe" hos naboene våre. Derfor må jeg tidlig opp, men hva gjør vel det når jeg har fri en hel uke? Denne gangen er friuken mer tiltrengt enn ellers. Siden det blir fint vær, har jeg planer om å være utendørs. Mest mulig. Stresse ned. Mannen min har en ekstra fridag på mandag. Fint å være hjemme sammen. Forøvrig var det også en kjempe god teaterforestilling sist lørdag. (Ser jeg har vært lenge borte fra KG og dagboken...) Regner med en "skjerpings" nå som jeg snart har fri Endret 8. oktober 2005 av Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #1014 Del Skrevet 11. oktober 2005 De siste dagene av arbeidsuken var fryktelige. De var de første for så vidt også, men etterhvert ble både krefter og pågangsmot brukt opp. Mandag morgen ringte jeg til "bossen". Fortalte henne at jeg følte jeg ble syk av å gå på arbeid, at hvilepulsen konstant ligger på feil side av 100. Forsøkte å få henne til å innse at de ikke bare kan øke og øke mitt ansvarsområde. Det er ikke en eneste av kommunens medarbeidere som har så mye ansvar som meg. Lederen var tiltider direkte uforskammet, og snakket om at "der ingen penger er". Til å ansette en ansvarshavende assistent i venteavsnittet med 17 usabile klienter. Jeg spurte henne hvem jeg kunne gå til, om jeg ikke kunne gå til henne. Da fikk pipen en anden lyd, om at jeg selvfølgelig skulle komme til henne. Så - hun har lovet å snakke med en av de andre lederene. Og jeg sa jeg ringer på fredag, for å høre hvordan det går. I følge henne har de så brukt for meg, jeg er så god til å prioritere, og bla bla... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 11. oktober 2005 #1015 Del Skrevet 11. oktober 2005 Så dumt at jobben er dum! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. oktober 2005 #1016 Del Skrevet 11. oktober 2005 Håper arbeidsgiveren din forstår at det i hvertfall ikke kan svare seg å slite ned en person fullstendig i allefall. Slitsomt når ting ikke er som de burde være på jobb.. Du er kanskje ute i hagen og koser deg i finværet nå? Selv er jeg i inne-modus for tiden. Har mest lyst til å tenne masse lys, fyre i ovnen etc. Selv om jeg vet at jeg burde benytte sjansen til å være ute, for når det først blir mørkt og det begynner å regne nå, tar det nok en god stund før vi får sånt her vær igjen. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #1017 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Ja, Piglet, det er det. Kjedelig. Føler egentlig heller ikke jeg har fri nå. Jeg tror nesten at min arbeidsgiver kun tenker på penger, ikke at personalet blir slitt ned, Malou... Det var i allefall ikke den store forståelse å hente. Lurer på om de finner en løsning. Jeg har vært i hagen i dag, Malou, men kun for å plante om de største inne-plantene. Været kunne ikke ha vært bedre, men jeg har det nok som deg. Jeg er nok i innemodus jeg også. Kan ikke få nok hygge, liksom. Håper været holder seg denne uken i alle fall. Og neste uke og neste uke... Egentlig hadde jeg planer om å se et par filmer jeg har lånt av ei venninne, men så endte jeg opp på gartneriet istedenfor. Økonomisk hadde det vært smart å velge filmene, men jeg endte opp med flere inneblomster, samt 3 nye store krukker til de store stueplantene. Shopping er fin trøst, det! (så lenge man holder på, i alle fall) Jeg "måtte" lage pannekaker. Til datteren og ei klassevenninne hun hadde med hjem fra skolen. Det smakte godt. Spise hadde jeg visst glemt i dag Endret 11. oktober 2005 av Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. oktober 2005 #1018 Del Skrevet 11. oktober 2005 Shopping er fin trøst, det! (så lenge man holder på, i alle fall) ← Utrolig hvor fort den rusen legger seg egentlig, også vil man bare ha mer og mer.. Jeg kunne også snart tenke meg noen nye potter også (bombe!!) Men jeg burde nok heller starte med å plante de nye eføyene jeg kjøpte for et par uker siden skikkelig, dvs ta de ut av den plastpotta de står i når man kjøper dem og gi dem noe mer jord. Akk så fornuftig.. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderwoman Skrevet 11. oktober 2005 #1019 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei Miranda tenkte jeg måtte stikke innom og se hvordan du har det Skjønner at du har fullt opp på jobb. Typisk helsevesen å slite folk helt ut før de innser at det må prioriteres annerledes Kjenner godt til akkurat det... Håper at du har det bra ellers... Jeg kommer til å titte innom iblant Er litt nysgjerrig på noen av de tingene vi snakket om "sist", utvikling osv... Vi snakkes snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #1020 Del Skrevet 12. oktober 2005 Utrolig hvor fort den rusen legger seg egentlig, også vil man bare ha mer og mer.. Jeg kunne også snart tenke meg noen nye potter også (bombe!!) Men jeg burde nok heller starte med å plante de nye eføyene jeg kjøpte for et par uker siden skikkelig, dvs ta de ut av den plastpotta de står i når man kjøper dem og gi dem noe mer jord. Akk så fornuftig.. ← Jeg fikk shoppet litt i dag også. Vinterjakke er jo nødvendig. Siden jeg generelt fryser fra oktober til mai, kjøpte jeg en dunjakke. Sort. Deilig. Samtidig ligner man ikke Michelinmannen når man har den på. Og 200,- var jo billig! Enig med det at man vil ha mer og mer... Jeg har noen Keiserkrone-løker som skulle vært i jorden... for uker siden... Noen ting har man lett for å utsette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå