Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi så spennende Miranda! En ting jeg har tenkt på når jeg har lest i dagboken din er at det høres ut som om hun er et riktig god menneske. Hyggelig av henne å invitere dere til julefrokost. Tror ikke hun gjør det av plikt, men kanskje fordi hun vil glede deg/dere i og med at dere er så langt i fra øvrig familie. Nå kjenner jeg jo hverken deg eller henne (i hvertfall ikke i RL :wink: ) og allikevel synser jeg avgårde.. :oops:

Ønsker forøvrig deg og dine en god jul. Jeg regner med at jeg er innom her på KG fra jobben i morgen også, men man vet jo aldri med den jobben, noen ganger må man faktisk arbeide nesten hele dagen!! :ler:

:klem: Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Heia Miranda.

Jeg kom til å lure på en ting da jeg satt og tenkte.

Har det hendt tidligere, i løpet av ekteskapet ditt, at du har blitt betatt av eller blitt forelsket i en annen enn mannen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Og hvor lenge har du kjent kollegaen din? Jeg har forstått det som om følelsene kom en god stund etter at du traff henne?

:tommelsmil: Nattifnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Åh gud, så SPENNENDE! Jeg er så spent på å høre hvordan dette går!!!!

Lykke til med den lunchen, og håper du får en riktig så flott jul ellers også.

så vil jeg først og fremst si takk for hyggelig innlegg. Og joda, det er hvitt her. Hvitt, deilig og vakkert! Det snør faktisk i dette øyeblikk. Ikke er det veldig kaldt eller, bare nydelig.

Fint at interessen din er vekket :)

Du har misforstått litt, også har du litt rett.

Vi ble kjent med hverandre på internett ja (ikke KG), og sendte mye e-mail og slikt før vi avanserte til msn messenger . Jeg har sett bilde av henne, men hun ikke av meg, og så så jeg henne i byen en dag (da jeg hadde satt søta mi på toget - ja det står jo i dagboken) og siden har jeg vært utrolig lykkelig, samtidig ekstremt forvirret og fortvilt. Hva gjør jeg nå?

Vil gjerne bli bedre kjent med henne, treffe henne på ordentlig. La henne treffe meg. Bare drikke kaffe kansje. Slik at jeg virkelig kan se på henne. Føle hennes nærvær.

Men hva dette egentlig er vet jeg jo ennå ikke, og jeg har jo søta mi.. Så dette begynner å bli utrolig komplisert.

Riktig god jul Miranda.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, og takk for julehilsner! Jeg har ikke fått vært på KG på lenge, og det ble virkelig dårlig med julehilsner fra min side :oops:

Godt Nyttår i alle fall! :wink:

Siden jeg snart skal på jobb, - og datteren skal i seng innen den tid, blir det kun en bitteliten oppdatering.

Det ble en fin julefrokost. Skulle ønske mannen min hadde blitt med, men han trakk seg, dessverre.

Familien hennes tok godt i mot meg. Det var en litt underlig fornemmelse da, for det var a. sin "juleaften" med barna, som hadde tilbragt 24. hos faren.

Jeg fikk mandelen...! Jeg visste det. Fryktet det. Men der lå den i min Ris a´la mande. Hun jukset. Vet det. Søtt av henne, egentlig.

Jeg møtte morens blikk mange ganger. Det gjorde meg litt usikker.

Ferskennam, jeg har aldri tidligere forelsket meg i andre, nei. Har vært sammen med mannen min i 13 år, siden før jeg fylte 19.

Nå må jeg "løpe"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Jeg fikk mandelen...! Jeg visste det. Fryktet det. Men der lå den i min Ris a´la mande. Hun jukset. Vet det. Søtt av henne, egentlig.

Nå må jeg "løpe"

Kjempesøtt ;)

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk Miranda

Jeg har det faktisk flott, selv om kaoset herjer, og ting forandrer seg fortere enn jeg er klar over.

Jeg må vel skriv om det etterhvert,men ting må fordøyes.

Ja, jeg og henne har en veldig god felles vennine (fant jeg ut før helgen!!) så jeg er egentlig litt i fyr og flamme.

Ja,det er ekstremt mye sjalusi blandt kvinner tror jeg. Selv er jeg ikke sjalu. Vel,hvis parneren min står og kliner med en annen foran øynene mine foreksempel, blir det nok lite gøy å være i nærheten, og i slike tilfeller ( du skjønner hva jeg mener) Men sjalu,nei. Noen damer er helt ekstreme da, det er veldig skremmende. Du aner ikke!!

Søta mi og meg ja.. hehe

jeg vet faktisk ikke! Skal oppdatere deg så fort jeg har peilig ;)

ellers,går alt fint?

Har hun gjort noen flere søte ting da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bustetroll :wink:

Spennende at dere har en felles venninne, da. Så møtes dere jo endelig. Vet hun det? At dere har felles bekjente?

Har hun gjort noen flere søte ting da?

a. er søt :oops: Små episoder titt og stadig.

Den første arbeidsnatt etter julefrokosten, skulle jeg sjekke de elektroniske pasientjournaler. Hun tok en stol og satt seg ned ved siden av meg.

Min arm hvilte på bordet, og hun la sin arm helt tett inntil min.

Det gikk et rykk igjennom meg, og jeg kikket på henne i øyekroken. Hun flyttet urolig på seg i stolen, men våre armer ble liggende.

Sånn ble vi sittende.

Jeg hørte mobiltelefonen ringe. Jeg måtte reise meg. Ville ikke. Trakk tiden ut. Håpet den dumme telefon ville slutte å ringe.

Forfjamset reiste jeg meg. Hun hadde heller ikke reist seg for å ta telefonen.

Natt til den 31/12 jobbet vi også.

På kjøkkenet satt jeg og varmet meg med en kopp te. Ærgret meg over at jeg ikke hadde turt å be om nyttårsklemmen jeg så gjerne ville ha.

Full av mot sente jeg denne sms´en til henne:

"Hej a., ærgelig, jeg ville haft et nytårskram! ;-) men jeg får vel et i morgen, så? ;-) knus Miranda"

Jeg hadde lagt vekk telefonen. Ville ikke vente på svar.

Tok min te og gikk inn i stuen til min mann og datter.

"Jeg tror du fikk en sms", sa mannen min. Det var 10 min. siden jeg hadde sendt beskjeden.

Prøvde å ta det rolig. Det kunne jo være min mor som ville si godt nytt år.

Det var a.:

"Du kan da få et her KRAM KRAM, jeg ligger her på sofaen under tæppet mmmm dejligt, ;-) ......... Godt nytår til jer alle"

Jeg begynte å le. Lettet. Det finnes ikke den ting hun ikke har svar på. Mannen min lurte på hvem det var, - og hva det var.

...og igjen har jeg brukt all min tid på å skrive om henne :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer andre ting også.

Jeg er fryktelig påvirket, (som alle andre), av flomkatastrofen. Tenker på hvilken panikk de må ha følt der de har blitt trukket til havs. Hørte om en mor som hadde holdt sine to barn i armene, og som måtte gi slipp på den ene for at to av dem skulle ha mulighet for å overleve. Tenker på dem som har mistet sine barn. Og på de barn som har mistet deres foreldre.

Og jeg blir rasende på skandinaviske turister som sitter og tar solbad på stranden mitt i oppryddingsarbeidet!! :evil:

På den ene side sluker jeg alle opplysninger, samtidig orker jeg nesten ikke høre mer...

Nåh - i dag har jeg kastet juletreet ut. Jeg vil prøve å rydde sammen julepynten også. Putte det ned i tomme flyttekasser og stable det på loftet.

Kassene er det system på - én til juletreet, og to til pynt i hjemmet. Lett og greit når tiden kommer til at det skal frem igjen.

Godt det er ett år til :)

Skal forresten til legen i dag. Gruer meg mer enn jeg pleier. Kanskje fordi jeg har utsatt det så lenge. Lenge - lenge. Føflekker skal ikke blø, så den skal jo vekk.

Den begynte å blø da jeg hadde vært i solarium sist. Ikke noe mer solarium på meg i allefall!

På tide å komme i gang med dagens oppgave®. Ta en dusj, rydde julepynten, sende en sms til a. hvor jeg forteller henne at juletreet er klar til avhentning :ler:

Det skulle være overkommelig :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har kommet godt ind i 2005, Miranda!

Jeg har hatt travelt med eksamen og div. annet, og har derfor ikke skrevet her inne, men jeg følger med... Dere er så søte, litt som to 13-åringer som bare ikke kan få sagt hva de føler.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene side sluker jeg alle opplysninger, samtidig orker jeg nesten ikke høre mer...

Som jeg kjenner meg igjen i dette utsagnet. Jeg har vært og er vel fortsatt utrolig påvirket av flomkatastrofen. Til tider har det gått ut over nattesøvnen. Jeg prøver å kutte ned, men samtidig har jeg et ustoppelig behov for å vite ALT. I julen ga jeg meg selv til slutt forbud mot å se på CNN. Noen ganger begynner jeg å lure på om det er meg det er noe galt med..

Ellers har jeg kastet ut julen jeg også. Når vi går inn i et nyttår er julen og julestemningen borte hos meg. Litt deilig å få vekk julepynten synes jeg, selv om jeg savner lysene, særlig utendørs.

:klem: fra Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å "se" dere igjen, Piglet og Malou.

Piglet, du har det nok travelt med eksamen, stakkars :wink: Snaaart skal du vel ut å søke jobb?

Hva var det for en lyd? Kanskje naboens perlehøns sitter på mitt tak igjen, - eller er det vinduspusseren?? Men jeg syntes lyden kom fra taket! Sikkert bare en fugl. Jeg prøver å "stjele" fuglene fra naboen. Mater dem med solsikkefrø og nøtter. :sjarmor:

Dere er så søte' date=' litt som to 13-åringer som bare ikke kan få sagt hva de føler.[/quote']

:oops: :oops:

Tror vi er mange som har det sånn... Blir proppet ørene fulle av tragedier så vi får det helt dårlig.

Men det er en ting som etterhvert irriterer meg mer og mer, - det er all fokuseringen omkring flodbølgen kun er så ekstrem på grunn av alle turistene. Hadde det "kun" vært lokalbefolkning hadde ikke støtten og mediedekningen vært så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet anbefales det ikke å forkultivere solsikker innendørs fordi de fort blir for høye og tynne pga av varmen. Nå er ikke jeg noen spesialist på området da, men jeg prøvde å så inne i vinduskarmen sist år og det var ikke noen stor suksess for å si det sånn. Kanskje et lite minidrivhus ute er lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piglet' date=' du har det nok travelt med eksamen, stakkars :wink: Snaaart skal du vel ut å søke jobb?[/quote']

Jobb?!? :o Nå forstår jeg ikke hva du mener?!? Behøver man å få en jobb når man er ferdig med og studere? Merkelige greier... Jeg er som du hører i benektningsfasen! Men jeg kan vel ikke bli der for evig, desverre.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et lite minidrivhus ute er lurt?

Tenk, jeg trodde solsikker var noe av det som var lettest å få til... Bare å putte et frø i jorden, så fikk man en høy, stor og flott plante :roll:

Det er visst mange ting jeg trenger å lære om planter. For ikke å snakke om ferskentreet. Det gav overraskende mange og saftige ferskener, men det er selvfølgelig fordi den forrige eieren var den som beskar treet... (De grener jeg har beskåret, er "tilfeldig", - og mest fordi jeg skulle gi dem som gnage-pinner til marsvin + kanin :oops: )

Jeg er som du hører i benektningsfasen! Men jeg kan vel ikke bli der for evig' date=' desverre. [/quote']

Det ordner seg helt sikkert! :P

Jeg har gått og lekt litt med tanken om å ta et HTML kurs Her. Kunne kanskje det nå som det ellers planlagte danskkurset har gått i vasken.

(Danskkurset var alt for omfattende, med obligatorisk undervisning tre ganger i uken over ett år).

Kurset hos netskolen koster 1500,- pluss kursusmateriale. Men jeg lurer på om ikke det bare er nok å kjøpe en bok og eksprementere selv...

Men jeg føler jeg har behov for å lære noe. Et eller annet, kanskje et sykurs f. eks. Har bruk for å fylle friuken med noe konstruktivt.

Kunne absolutt ha tatt noen ekstravakter, men føler ikke det store behovet for mer sykdom og lidelse. Jeg vil ha noe helt annet, noe energigivende.

Her etter nyttår skal det være en sunnere linje her i huset, når det gjelder kosthold. Siden jeg har ansvar for matkjøp og matlaging, er det meg som bestemmer :sjarmor:

Som et ledd i dette har jeg bestilt fiskelevering fra Skagenfood. Direkte på døren. Vel, jeg har i første omgang bestilt en prøvepakke innen jeg bestemmer meg.

I dag skal jeg på shopping sammen med datteren. Hadde tenkt hun skulle få noen "festklær", da de skal ha fest på skolen neste uke. Og noen nye bukser og sko. Her blåser det mer enn jeg hadde forventet, så jeg vet ikke hvor mye shopping det blir... Akkurat nå savner jeg et senter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...