Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Dansklæreren mente HELT sikkert at du skulle spare noen av danskleksene... :wink: Men hvis du allikevel gjør dem, kan du jo trøste deg med at jeg også har masse lekser - og alt skal innleveres...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan du jo trøste deg med at jeg også har masse lekser - og alt skal innleveres...

Skal alt innleveres? Vår lærer retter oppgavene etterhvert hun, - tror jeg. I dag var hun syk, men i 3. leksjon fikk vi en lærer.

Vi skulle gjennom en prøve-test, som bl. a. inneholdt en diktat. Diktaten ble rettet umiddelbart etter, og jeg hadde faktisk kun to feil :stolt-smily:

Ikke for å være skadefro, men det hjelper på selv-egoet når når jeg klarer det bedre enn flere "af danskerene" :Hehe:

(Når det gjelder testen kom vi i tidsnød, så hjemme skal jeg gjøre resten: skrive en faglig artikkel om farger :o )

Jeg føler meg så avslappet og tilfreds for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

:enig_animasjon: Ja, det er deilig.

I dag er jeg bare trøtt... Godt det er fredag. Man kan godt være doven på en fredag, ikke sant? :oops:

I morgen skal jeg en tur til Lalandia og bade. Like godt som å komme til sydligere breddegrader :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I'm back! Håper du har en fin jobbeuke.

Piglet

Welcome home, Piglet :P Regner med at du har hatt en fin tur til gamle-landet? Egentlig ble jeg plutselig ramt av en Norges-lengsel, spesielt når jeg kom til å tenke på at jeg først kan dra til februar. Men det hjelper litt da, at jeg får besøk fra Norge til helgen :P

Ellers er arbeidsuken i gang igjen. Min kjøreuke, men den blir kortere enn den pleier, for jeg har fri de siste vaktene. Hvilket skal bli deilig.

Kansje jeg var for effektiv sist uke, eller kanskje er jeg bare premenstruell, men energien (og humøret) er lavere enn det pleier.

Og til min store fortvilelse har jeg oppført meg som et isfjell ovenfor kollegaen disse to netter :skjerpe-seg-smily:

(Det hjalp :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Ferskennam

Så du har hjemlengsel du også. Ikke bare meg, altså :wink:

Å oppføre seg som "isfjell" hjalp ikke mot noe. Kanskje en irrasjonell måte å distansere meg på :-?

Sukk, hvor var hun tiltrekkende der hun kom ut av dusjen, og inn i rommet hvor jeg satt i masasjestolen...

Nå har jeg fri. Venter på familien skal komme på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var deilig med en kort arbeidsuke, og kjempe koselig med besøk fra Norge i helgen :P

Mandag igjen. Ordentlig mandagsvær. Regn/sludd og litt vind.

Jeg har tent opp i "brændeovnen", og sitter foran KG med et varmt teppe om skuldrene og en stor kopp te :)

Timen hos tannlegen har jeg avlyst, hadde helt glemt det. Heldigvis krevde de ikke betaling for timen.

Jeg skulle hatt bestilt en time hos legen. Det har blitt utsatt noen uker, men jeg skal ta meg sammen å få det gjort. En av føflekkene begynner noen ganger å blø av seg selv, og så har jeg en annen jeg skulle hatt fjernet for evigheter siden. Og - ikke minst skulle jeg vært til den årlige underlivssjekken :o

Men siden jeg ikke har vært hos legen her, er jeg en smule skeptisk. Ryktet går derimot om at det også er en norsk lege på klinikken. Hvilket er et stoort pluss

Jeg har ikke gjort oppgaven til i morgen heller, til danskkurset :skjerpe-seg-smily:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort oppgaven til i morgen heller, til danskkurset :skjerpe-seg-smily:

Hvilken oppgave :plystre:

Jeg har funnet oppskrift på kransekake! Tenkte jeg ville bake en til jul, og kanskje en til min kollega som hun kan ha til sin "julefrokost".

Dessuten pleier jeg å lage pepperkakehus til jul. Det blir ikke jul om ikke jeg får laget pepperkakehus. Jeg pleier å bruke min egen mal, men har i år printet ut den Gry har lagt her på KG. Tror det huset blir litt større, så dette blir spennende.

Og i løpet av uken blir det jule-kort-laging her i huset :nisse:

(Piglet - jeg har spist årets første julemiddag, - her i helgen! Men det er jo fordi jeg ikke får besøk av foreldrene i julen. Unnskyldning god nok?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

hello!

Så hyggelig at du har tittet innom hos meg! :P

...så nå kommer jeg til å smuglese hos deg... ER jo bare umulig å ikke gjöre det. Leser du bor Danmark! da er vi naboer..

Ha en fantastisk dag/ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Leser du bor Danmark! da er vi naboer..

Så hyggelig da :P Ennå en nabo! :hoppe:

Hvordan går det med danskleksene?

Kvelden er lang... :oops:

*Slenger kransekake over til Piglet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......

"hvor er det irrasjonelt"! tenker jeg og tørker irritert svetten av pannen. Det er fortsatt mørkt, og vil være det noen timer ennå. Prøver å sove igjen, men hjertet banker. Pulsen er høy.

Abstinenser.

Jeg blir liggende og fundere over muligheten for at savn kan gi abstinenser. Kommer frem til at likheten er slående.

Logikken følger ikke med. Dette er ikke verdens undergang. Jeg har prøvd det som virkelig kan betraktes som dommedag, - og mener jeg har overlevet. Ved hjelp av fortrengninger kanskje, men det var min måte å takle sorgen på. Som de andre ikke forstod. Stadig ikke forstår. Jeg forklarer ikke.

........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...