Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Jeg synes 4-5 turer til Norge i året er mye jeg. På meg blir det neppe mer enn 1-2 turer i året. Og de som klager over at man ikke kommer hjem ofte nok kan vel bare komme på besøk? Jeg mener det er vel ikke noe lenger og dyrere for dem enn for oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for støtten :wink:

Det er jo flott av deg Piglet, som reiser så ofte. Min hyppighet blir nok mer i Malou-stil; - et par ganger om året.

Tror familien venter på at jeg skal få bestemt meg, - forståelig nok. De har jo også sitt program.

Min mor har snakket om å komme hit. Dessverre faller det sammen med min arbeidsuke, og jeg kan ikke bruke resten av feriedagene nå. Og gjester i arbeidsuken... Dagene er korte i forveien, så jeg tror jeg må ringe å si at det ikke går... Har fryktelig dårlig sammvittighet for det, da.

Faktisk er dagene så travle når jeg har arbeidsuke, at jeg til og med stresser når jeg står i dusjen. Hvordan skal jeg så ha tid til å være vertinne, også.

Gjester får komme i friukene. Sånn må dét være...

Jeg er nok litt sær... :-(

Sær eller ej, - så har jeg vært på et plutselig-infalls-besøk hos henne i dag.

Alle mine ærend i "byen" var overstått, og det var fortsatt tid innen skole-jenta skulle hjem.

Hun var mitt i trappe-byggeri da jeg ringte. Foreldrene var der også. Hun ville likevel gi en kopp kaffe, - så det ble et uventet avbrekk i min hverdag. Støv, byggerot og hunder. Tenk at det kan være så koselig :ler:

Nå er det gjøre-lekser-tid med datteren...

Egentlig hadde jeg planer om å få marsvin-annlegget ferdig, men her regner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol :P Men kaldt. På tide å få noe ut av dagen. Få marsvinannlegget ferdig, f. eks!

I går fikk jeg svar fra dansk-testen jeg var oppe til. Lenge siden jeg har blitt "testet" :ler:

Konklusjonen var ikke så dårlig, - jeg blir satt til trinn 3/4, dvs at jeg skal gå med en annen norsk "student", hvilket jeg gleder meg til. Forøvrig kunne min lesehastighet bli bedre, - og forståelsen også :ler:

(Jeg stoppet for lenge opp da jeg kom til TV-programmet :wink: )

Det var ellers mange "norske skrivefeil"; lastebil = lastbil på dansk f. eks... Hun hadde i allefall tro på at jeg kunne utrydde disse feilene :wink:

Miranda -- inn i dusjen med deg! Jeg blir visst nødt til å gi meg selv ordre her, jeg. I kveld vil jeg sitte i sofaen og nyte alt jeg fikk gjordt i dag :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sol og pent være her også...... men i natt har vi hatt første frostnatten her på østlandet. Var is på bilruten i morges *hutte-meg-tu-smily*

Heldig du som får vært litt ute i det fine været da Miranda. Har selv fri i dag, men har fått i oppgave å vaske og gjøre rent i huset.... og gudene skal vite at det trengs også. Er bare det, at sjefen her i huset har beordret meg til å ha lystkulene mine i meg mens jeg vasker... og hvordan skal jeg få vasket da liksom???? :evil: Sånn som jeg bøyer meg og beveger meg under vaskingen, så beveger jo kulene seg like mye inni meg og skaper en følelse av alt annet enn vaske videre lyst *sukk* også har jeg jo selvsagt fått klar beskjed om at jeg ikke får lov til å få orgasme mens jeg vasker *dobbelt sukk*. Så nå står jeg i en knipe her, enten så får jeg ikke vasket ferdig og vil få straff for det, ellers så får jeg en orgasme eller to og får straff for det :sinna:

Jaja, da kan jeg vel like gjerne ha det litt kos mens jeg vasker da tenker jeg.... Dette :hoppe::hoppe::hoppe: bør få meg over kanten...... ååååh.... :oops: :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettan, da... Hvordan gikk rengjøringen? :wink:

En ny arbeidsuke.

Det er nesten så det er kjedelig stille på arbeid. I løpet av friuken har kjørelisten blitt ryddet, - enten har de kommet på pleiehjem, eller så har det vært dødsfald.

Kanskje det er stille før stormen. Influensaen er i alle fall ved å være over oss...

Det er hennes tur til å kjøre. Deilig.

Da jeg satt meg inn i bilen var jeg ved å omkomme av varme. Hevnen var søt :wink:

Og tonen varm :wink:

Mon tro om jeg ødelegger noe ved å fortelle henne at jeg synes hun er sexy...? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Hei Miranda! :kyss:

Det er hennes tur til å kjøre. Deilig.

Da jeg satt meg inn i bilen var jeg ved å omkomme av varme. Hevnen var søt :wink:

Og tonen varm :wink:

Hehe. Høres ut som dere har det gøy. Virker som om dere har et "spill" på gang.

Mon tro om jeg ødelegger noe ved å fortelle henne at jeg synes hun er sexy...? :oops:

Det tror jeg ikke du gjør. Hun setter nok pris på det. Håper du våger deg til å si det da! God idé å gi henne et kompliment av et eller annet slag. Siden du er betatt av henne, kommer det jo fra hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen, Miranda! Eller kanskje det heller er god natt for deg?

Jeg synes det var litt tragi-komisk å lese om kjørelistne som har blitt ryddet pga. dødsfall. Men sånn er jo livet, bokstalig talt...

Hovrdan går det med danskkurset?

Piglet

PS Stemmer absolut for at du forteller henne at du synes hun er sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne et kompliment, ja... Det er nok ikke ofte jeg forteller/viser henne hva jeg egentlig synes om henne. Jeg har i alle fall forsøkt å være mer "positiv" enn jeg har vært i det siste...

Det har vært et par fine netter.

..............

"Vi kunne jo gå ned og legge oss på brixen", kom det uventet fra henne.

I gamle dager pleide vi å legge oss der nede, i fysioterapiens lokaler, når det var stille perioder. Brixen er på størrelse med en dobbeltseng, - god plass til oss begge.

Hun forvirret meg. Mente hun det?

De faste besøkene ute i byen var overstått. Nå skulle vi kun vente på nødkald og telefonoppringninger.

Vi var tilbake i kafeteriaet der hvor de gode stolene står. Og TV.

Hun tok teppet over seg.

"Så du vil likevel ikke ned i fysioterapien?", spurte jeg.

"Nei, nå har jeg lagt meg", sa hun. "Men jeg kommer nok til å angre om det blir en stille natt".

Stolene er gode. Ulempen er at man blir stiv i kroppen dersom man blir sittende forlenge.

Sittende i mine egne tanker kom jeg frem til at vi ikke bare kan gå ned å legge oss på brixen i fysioterapien.

Jeg husker hvor vanskelig det var å holde seg innen for min halvdel. Hvordan det påvirket meg når hennes arm lå utstragt over på min side. Tenker på den gang hendene våre tilfeldigvis rørte hverandres. :oops:

Jeg forstår ikke hvorfor hun begynner å snakke om fysioterapien.

Å gå derned er selvtortur for meg.

.........................

God Morgen, Piglet :P

Du har visst rett i at det er sengetid for meg :Gjesp:

...fortelle henne at jeg synes hun er sexy... det kan jeg nok godt overkomme :sjarmor:

God Natt :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsfald, ja... Det er en barsk, men naturlig, del av vårt arbeid. Det er mange som ønsker å dø hjemme, så ofte står vi med den avdøde og de pårørende. Faktisk er det veldig livsbekrefende...

Danskkurs, ja. Jeg starter etter høstferien. Første kursdag er desverre i min arbeidsuke. Jeg gleder meg, og håper på å lære mye :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde det noe spennende på jobb i natt?

Håper du får gjort alle husmor-pliktene dine og ellers har en fin dag!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes bare en forklaring på dette; - jeg må være gal :roll:

Jeg har gjordt det. Fortalt henne at jeg synes hun hun er Sexy. "Fortalt" er nesten å legge for mye i det, men jeg har skrevet det. Eller riktigere: Sms´et det.

I morges. Innen jeg skulle sove.

Jeg angret selvfølgelig med det samme, og vurderte et øyeblikk om jeg skulle skrive og unnskylde meg.

Valgte å ikke gjøre dette.

Nå gjenstår det bare å se. Kanskje melder hun seg syk i natt. Kanskje hun blir sur. Har ikke hørt noe fra henne.

Hjertet banker. Hva nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh - hoo! Endelig skjer det noe! Håper det kommer noe positivt ut av det.

Jeg skal tenke på dere og krysse fingrene i kveld!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, oi, oi :-) Nå skjer det ting *action-smily*

Tøft gjort av deg Miranda, krysser fingrene og håper virkelig at du får en positiv tilbakemelding når du først har gjort dette.

"Hva skjer nå?" sier du...... ja, si det. Forhåpentligvis har du allerede mottatt en tilbakemelding fra henne, men kanskje hun forsøker å tolke SMS'en din? Kommer jo ann på ordlyden, hvor klar du var i meldingen, om det er mulig å missforstå den eller ikke liksom?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Bra gjort, Miranda. Tøff du er. Og sikkert best at du ikke unskyldte deg.

Håper hun blir glad. Det er jo et kompliment du har gitt henne. Kanskje hun ikke vet helt hva hun skal svare, og at det er derfor du ikke hørte fra henne med en gang.

Lykke til. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det litt travelt med pakking, - skal jo dra etter arbeid i morgen... Puh stress, men jeg regner med å kunne slappe av på bussen.

En lite oppdatering, eller hva man kan kalle det:

Kroppen skalv som et aspeløv der jeg satt og ventet på en mørk bro for at hun skulle komme. Vi pleier å møtes der, for å kjøre sammen videre. Jeg kom tidligere enn jeg pleier. Jeg satt og funderte på hva jeg skulle gjøre om hun ikke kom. Men hun kom før tiden hun også.

Jeg krysset veien. Satt meg nervøs inn i hennes bil. Kroppen skalv. Jeg var kvalm og hadde vondt i magen.

"Har du fått sovet i dag?", spurte hun.

"Jeg har da sovet. Litt i alle fall", svarte jeg nervøst. Og tenkte på hvor dårlig jeg egentlig hadde sovet. Jeg var trett.

Hun fortalte at hun hadde sovet bedre enn hun pleier. Hun var lett i stemmen, og det var ingen ting som tydet på at hun var irritert på meg.

Tror hun ventet på at jeg skulle ta fortsettelsen opp. Jeg kunne ikke. Vet ikke hvordan. Regner med at det er lettere i natt.

Hun var søt mot meg. Vennlig. Kjørte forbi en bensinstasjon og kjøpte sjokolade til meg. Foreslo vi skulle gå ned i masasjestolen de har på arbeid. (Deilig, forøvrig!)

Jeg var stille. Mer enn jeg pleier. Samtidig forsøkte jeg å oppføre meg naturlig.

Egentlig har jeg slett ikke blitt klokere. Men en positiv ting er jo at hun ikke tok det ille opp. Var ikke sur i det minste...

Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke sier noe...

........

Vet forresten ikke om sms´en kan misforståes. Vi hadde snakket om fristelser, natten før. Hun mente at når man var fristet til noe så var det fordi man hadde tenkt å gjøre det.

Jeg mente at man godt kunne være fristet uten at det nødvendigvis betydde at man skulle gjøre noe. Så innen jeg skulle sove neste morgen, sendte jeg denne sms´en til henne (om jeg husker riktig):

"Hei XXX, apropo fristelser så kunne jeg godt være fristet til å fortelle deg at jeg synes du er sexy :rødme: Men siden jeg ikke vet hvordan du reagerer tør jeg jo ikke det :wink: "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det må jeg si! Her skjer det ting. Synes det var utrolig tøft av deg og sende SMS'en i allefall, uansett hva utfallet blir eller ikke blir.

Så det blir tur til Norge på deg? God tur og hils gamlelandet!

Malou-Jen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...